Hij komt wel uit 130i-city

Gaat hier idd om een Retrofit. Niks mis mee, ik rij er ook mee rond in mijn 130i uit 2007.MParallel schreef: 04 dec 2024, 15:44 Een 2008 met CIC iDrive ipv CCC? Lees niks over een retrofit, maar dat zal dan wel zo zijn, want CIC kwam pas later.
n.b. ik heb het over deze: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw ... perf-uniek
Nou ja bijzonder die zwarte van Van Eerde. Wel CCC, maar met vast scherm en latere iDrive knop. Althans, op de coupes en cabrio's zie ik dat altijd. 2008 ken ik alleen met klapsceherm. Misschien dat hatchback voorop liep.
Absoluut, voor dat geld is er genoeg ander leuk spul te koop.
Ben toch benieuwd wat er dan voor dat geld is wat net zo leuk is. Volgens mij is die markt redelijk beperkt namelijk en zijn 130i's daarom ook zo duur.
Of de 135i van zelfde chassis (ipv nieuwere m135i).matthyssie schreef: 06 dec 2024, 10:13Ben toch benieuwd wat er dan voor dat geld is wat net zo leuk is. Volgens mij is die markt redelijk beperkt namelijk en zijn 130i's daarom ook zo duur.
Een M135i is sneller maar niet leuker, een Megane RS stuurt beter maar is zeker niet speelser of leuker. GT86 mist echt power, GR86 is een klap duurder. MX-5 NC/ND kun je overwegen maar is ook veel minder praktisch en duurder.
Ja helemaal met je eens. Voor dat budget is het moeilijk om iets leuks met achterwielaandrijving te vinden. Punt met een 130i blijft imo wel dat er veel aanpassingen nodig zijn om hem 'af' te krijgen (sper, veren/schokdempers etc) en dat vind ik dan weer een relatief grote investering voor een dergelijke auto.matthyssie schreef: 06 dec 2024, 10:13Ben toch benieuwd wat er dan voor dat geld is wat net zo leuk is. Volgens mij is die markt redelijk beperkt namelijk en zijn 130i's daarom ook zo duur.
Een M135i is sneller maar niet leuker, een Megane RS stuurt beter maar is zeker niet speelser of leuker. GT86 mist echt power, GR86 is een klap duurder. MX-5 NC/ND kun je overwegen maar is ook veel minder praktisch en duurder.
Ik vind het gewoon veel geld voor wat je krijgt. 130i en M135i moet je vrijwel hetzelfde aan doen om op een vergelijkbaar 'leuk' niveau te krijgen imo. 135i coupe vind ik overigens veel leuker rijden dan 130i en die waren altijd prima voor 15-20K te vinden. Maar goed, misschien kijk ik al te lang niet meer naar bmw's.matthyssie schreef: 06 dec 2024, 10:13Ben toch benieuwd wat er dan voor dat geld is wat net zo leuk is. Volgens mij is die markt redelijk beperkt namelijk en zijn 130i's daarom ook zo duur.
Moet wel weer een fatsoenlijk diff onder en setje velgenJesper schreef: 07 dec 2024, 17:27 Nou ik weet nog een mooie blauwe die alles al gedaan heeft. Zowel preventief als verbeteringen![]()
Gebruikers op dit forum: Arstey en 4 gasten