Verkeerde waarde auto rdw geregistreerd hoe op lossen
-
Verkeerde waarde auto rdw geregistreerd hoe op lossen
Hoi
Ben bezig met een 330e g20 tekoop
Ben daar zelf de eerste particuliere eigenaar van
Is ingevoerd door een bedrijf
Maar ze hebben de auto als bacis in gezet voor 52000euro
Nu is het zo dat die nieuwwaarde ongeveer 75000euro is
Hoe kan ik dat veranderd want heb liever dat hogere bedrag
Verzekering kost dan iets meer maar bij total los word er ook meer uit gekeerd
Hoe dit aanpakken
Gr dave
Ben bezig met een 330e g20 tekoop
Ben daar zelf de eerste particuliere eigenaar van
Is ingevoerd door een bedrijf
Maar ze hebben de auto als bacis in gezet voor 52000euro
Nu is het zo dat die nieuwwaarde ongeveer 75000euro is
Hoe kan ik dat veranderd want heb liever dat hogere bedrag
Verzekering kost dan iets meer maar bij total los word er ook meer uit gekeerd
Hoe dit aanpakken
Gr dave
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Verkeerde waarde auto rdw geregistreerd hoe op lossen
Gaat toch op dagwaarde en niet afhankelijk van de nieuwwaarde?
-
Ja maar dagwaarde zit weer vast aan nieuwwaarde
Koop eens een auto waar voor 40000 opties op zit
Word het toch erg vervelend als ie naar 1,5 jaar totaallos rijd
Als ze dan van een bacis model uit gaan van 40000 euro terwijl je 80000 euro neer hebt geteld
Koop eens een auto waar voor 40000 opties op zit
Word het toch erg vervelend als ie naar 1,5 jaar totaallos rijd
Als ze dan van een bacis model uit gaan van 40000 euro terwijl je 80000 euro neer hebt geteld
-
Ga je niks aan veranderen.
Maar waarschijnlijk is de auto daarom ook te goedkoop. Goedkoop = duurkoop.
Maar waarschijnlijk is de auto daarom ook te goedkoop. Goedkoop = duurkoop.
- Arthur
Dit zegt de ANWB (die ook niet altijd gelijk hebben);
Dagwaarde en restwaarde van de auto
Dagwaarde:
De dagwaarde van een auto wordt door een expert vastgesteld. Het bedrag moet overeenkomen met de prijs die voor een andere, zoveel mogelijk vergelijkbare auto betaald moet worden. Bij het vaststellen van de dagwaarde is onder meer van belang: leeftijd van de auto, staat van onderhoud, kilometerstand en gangbaarheid van het betreffende merk en type. Van het vastgestelde bedrag kan niet altijd een vergelijkbare auto worden gekocht. Dit komt doordat de dagwaarde en de verkoopprijs verschillen. Met name bij een oudere auto is het van belang om de expert informatie te geven over het onderhoud dat aan de auto is gepleegd. Bijvoorbeeld door de nota's te overleggen.
Bij nieuwe auto's die casco of all-risk zijn verzekerd, wordt de dagwaarde soms bepaald volgens de berekening die in de polisvoorwaarden is vermeld.
Dagwaarde:
De dagwaarde van een auto wordt door een expert vastgesteld. Het bedrag moet overeenkomen met de prijs die voor een andere, zoveel mogelijk vergelijkbare auto betaald moet worden. Bij het vaststellen van de dagwaarde is onder meer van belang: leeftijd van de auto, staat van onderhoud, kilometerstand en gangbaarheid van het betreffende merk en type. Van het vastgestelde bedrag kan niet altijd een vergelijkbare auto worden gekocht. Dit komt doordat de dagwaarde en de verkoopprijs verschillen. Met name bij een oudere auto is het van belang om de expert informatie te geven over het onderhoud dat aan de auto is gepleegd. Bijvoorbeeld door de nota's te overleggen.
Bij nieuwe auto's die casco of all-risk zijn verzekerd, wordt de dagwaarde soms bepaald volgens de berekening die in de polisvoorwaarden is vermeld.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Dan is hij ingevoerd met schade? Of niet?
-
OnlineMartijn_bmw
Nee dat is alleen de bpm.
Zakelijk is dat lage kenteken bedrag wel interessant, fiscale waarde RDW is basis voor je bijtelling

-
- Auto: Dikke Bmw
Waarom zou een invoerbedrijf een auto voor veel minder importeren? Dat is economisch geen slimme zet? Een vergelijkbare Nederlands geleverde auto is dan beter verzekerd?
Een verzekering kijkt naar de catalogusprijs?
Een verzekering kijkt naar de catalogusprijs?
- JP
Ja zet de nieuwwaarde nog maar wat hoger, kun je er straks nog minimaal een klasse 3 alarm in laten bouwen......
Genoeg andere 330e's toch in NL ?

Genoeg andere 330e's toch in NL ?
-
Ook al heb je geen polis op basis van taxatiewaarde kun je hem wel laten taxeren door een beëdigd taxateur en tijdens de taxatie even de nadruk te leggen op de werkelijke nieuwwaarde.dave van marion schreef: 03 dec 2024, 20:34 Verzekering kost dan iets meer maar bij total los word er ook meer uit gekeerd
Dan heb je in ieder geval een officieel document wat je bij total loss kunt overleggen v.w.b. de waarde van de auto.
De polissen op taxatie waarde die ik heb gehad schreven voor dat je eens in de 3 jaar opnieuw diende te laten taxeren.
-
Hoi
Volgens mij is er een klein misverstand
Gaat ook niet om wat de auto nu waard is
Dat is altijd minder als de nieuw waarde
Gaat er om de auto heeft op papier nu een catalogus waarde van 52000€
Dat is de goedkoopste uitvoering (Volgens kenteken check)
Nu heeft deze auto meer opties en zit hij ergens op 65/72000€
Wat er voor betaald zou worden hier in nl
Nu zie ik wel meer die zo zijn ingevoerd
Heeft Volgens mij te maken dat het een hybride is en een vast bedrag aan bpm heeft
Maar als ik hem nu alrisk verzeker en er gebeurt wat dan gaan ze van de nieuw waarde uit voor uitkeren of herstel
En dan terug rekenen
Naar er zit dan toch wel een verschil in 52 of 72000€
Met het uitkeren
Gr dave
Gaat ook niet om wat de auto nu waard is
Dat is altijd minder als de nieuw waarde
Gaat er om de auto heeft op papier nu een catalogus waarde van 52000€
Dat is de goedkoopste uitvoering (Volgens kenteken check)
Nu heeft deze auto meer opties en zit hij ergens op 65/72000€
Wat er voor betaald zou worden hier in nl
Nu zie ik wel meer die zo zijn ingevoerd
Heeft Volgens mij te maken dat het een hybride is en een vast bedrag aan bpm heeft
Maar als ik hem nu alrisk verzeker en er gebeurt wat dan gaan ze van de nieuw waarde uit voor uitkeren of herstel
En dan terug rekenen
Met het uitkeren
Gr dave
-
Bij veel verzekeringsmaatschappijen ben je 2 of 3 jaar lang verzekerd voor het aankoopbedrag. En daarna zou het de dagwaarde zijn. Dan moet je misschien opletten of zoals hierboven aangegeven tegen taxatiewaarde verzekeren.
P.s. Heb je je toetsenbord ook verzekerd? Volgens mij werkt de punt en komma niet meer......

P.s. Heb je je toetsenbord ook verzekerd? Volgens mij werkt de punt en komma niet meer......

-
Als je met de beëdigd taxateur afspreekt dat de nieuwprijs/uitvoering/opties in het taxatierapport worden opgenomen dan heb je toch een stok om mee te slaan (discussiestuk) mocht het nodig zijn?dave van marion schreef: 04 dec 2024, 18:13 Maar als ik hem nu alrisk verzeker en er gebeurt wat dan gaan ze van de nieuw waarde uit voor uitkeren of herstel
En dan terug rekenen
- markk
Volg ... ik heb een Mits. Evo 8 mr rs die te zwaar op kenteken staat. Een RS is tenslotte een stuk lichter dan de 'normale'. Zou zelfs maandelijks kosten moeten schelen (houderschapsbelasting) Ooit een keertje navraag naar gedaan maar was / leek erg lastig ....
-
OnlineMartijn_bmw
Gewicht aanpassen is niet lastig, je kan gewoon laten her wegen bij keuring station en dan passen ze het aan.
Hoe / of dat met cat waarde kan weet ik niet.
Niet elke waarde op het kentekenbewijs kan worden aangepast. Bijvoorbeeld de handelsbenaming kan niet heb ooit een e30 318i omgebouwd naar een m20b25 en laten herkeuren alles op het kenteken zoals motor, cilinders, vermogen, gewicht werd na goedkeuring aangepast naar 325i waarden behalve de handelsbenaming dat bleef 318i op kenteken… vond ik idioot en veel navraag naar gedaan maar het antwoord bleef dat dat veld nooit meer gewijzigd kan worden voor een afgegeven kenteken.
Hoe / of dat met cat waarde kan weet ik niet.
Niet elke waarde op het kentekenbewijs kan worden aangepast. Bijvoorbeeld de handelsbenaming kan niet heb ooit een e30 318i omgebouwd naar een m20b25 en laten herkeuren alles op het kenteken zoals motor, cilinders, vermogen, gewicht werd na goedkeuring aangepast naar 325i waarden behalve de handelsbenaming dat bleef 318i op kenteken… vond ik idioot en veel navraag naar gedaan maar het antwoord bleef dat dat veld nooit meer gewijzigd kan worden voor een afgegeven kenteken.
- JP
Veel vragen TS beantwoordt weinig waarom ?
Hogere verzekeringspremie
Meer kans op alarmeis
Naheffing bpm als de nieuwwaarde hoger ligt dan destijds opgegeven bij import ?
Meer kans op alarmeis
-
BPM staat al jaren los van de nieuwprijs en enkel gekoppeld aan de uitstoot, dus naheffing zal niet van toepassing zijn.JP schreef: 04 dec 2024, 20:49 Veel vragen TS beantwoordt weinig waarom ?
Meer kans op alarmeis
- Luco
gewoon laten taxeren en tegen taxatiewaarde verzekeren, probleem opgelost.
-
Mijn FJ staat met 1740kg 3 of 4 gewichtsklassen te laag.
Ik laat het maar zitten en doe geen moeite om het aan te laten passen

- Arthur
Wie zegt dat dit zo is? Denk jij dat, of zegt je verzekeraar dit?dave van marion schreef: 04 dec 2024, 18:13 Hoi
En dan terug rekenen
Met het uitkeren
Gr dave
Ik zie geen misverstand, daarom nogmaals bovenstaande. En vraag je verzekeraar. Hoe heeft je verzekeraar het in z'n polisvoorwaarden opgenomen? Wij kunnen van alles speculeren maar dan weet je het nog niet zeker.Arthur schreef: 03 dec 2024, 22:25 Dit zegt de ANWB (die ook niet altijd gelijk hebben);
Dagwaarde:
Dus vragen bij degene die uit moet keren bij een TL, andere schade of diefstal.