EV auto's (elektrische)
-
Re: EV auto's (elektrische)
Vandaag bij Eemnes voor het eerst in de supercharger file gestaan. Allemaal vol. Das ook ruk. Binnen 5 minuten wel weer aan de beurt, maar toch.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Het is ook niet meten dezelfde klasse toch? Hadden ze geen Lincoln Navigator te staan als leenauto?:)Luco schreef: 27 nov 2024, 19:22 Nou, de Mustang staat bij de dealer, het hele accupakket moet eronderuit.
Nu een focus hybride mee, met een driecilinder truttenschudder, ik ben gek op ice, maar echt, voor woon werk 1000 keer liever de Mach E
wat een herriehok in vergelijk zeg.
Als dit de toekomst is van ice, dan maar geen ice pfffffffffffffffffffffffffff
Maar wel knudde idd, die 'reparatie'.
-
Martijn_bmw schreef: 27 nov 2024, 19:02Dat wordt voor auto’s op grote schaal nooit de oplossing. Je houdt dan ICE verbranding met vervuilende stoffen tot gevolg als uitstoot maar belangrijker het is veel minder efficiënt. Je hebt 10x zoveel stroom nodig om een auto op E-fuel een kilometer te laten rijden vs een auto op accu die rechtstreeks op stroom rijdt.MParallel schreef: 27 nov 2024, 18:39 Meteen kappen met dat hele EV en vol inzetten op synthetische brandstoffen. Kun je alle verbrandingsmotoren houden en af van alle nadelen van EV.
Als we nu al stroom tekort hebben laat staan als je E-fuel gaat produceren voor alle auto’s…
Wel kan het een oplossing zijn voor vliegen en zwaar transport waarbij de hoeveelheid benodigde energie nooit in een accu mee te nemen is. En auto’s waarbij je emotie verkoopt en dus ICE sound / emotie wil behouden zoals Porsches Ferrari’s en andere exotische auto’s. Maar voor de gemiddelde huis tuin en keuken auto niet.
Dikgedrukt ben ik bang ( ik die graag misschien volgend jaar INCL Laadpaal(anders never ever) een Model 3/Cupra Born ofzo in de garage heeft te staan) dat 'jij' jezelf hier tegenspreekt en dat het met de EV in ieder geval wereldwijd een hele hele hele lange weg wordt en ook schijnheilig wél het milieuvervuilende vliegen/zwaar transport(scheepvaart terug naar zeilboten?*) gewoon zo laten.
dikgedrukt 'een auto accu die rechtstreeks op stroom rijdt': Hoe wordt die uiteindelijke stroom vaak opgewekt? Mmmm
Niet om jouw betoog, maar ik zie het totaal kortetermijn belachelijke hier wel in. Helaas. Dit komt niet goed. Niet in ons leven. Water naar de zee en noem maar op. En het idealisme van een aantal is de oorzaak volgens mij....
Der Fliegende Holländer gegen die Dunkelflaute, nu in de bioscoop!

Hast Du Problem, de Vliegende Hollanders niet(hier op DF en in hun EV's) nu de ROW nog:)
Edit, en dit waren ook mijn gedachten inderdaad...
romo schreef: 27 nov 2024, 16:04Elise schreef: 27 nov 2024, 14:58 Frankrijk lanceert als eerste commerciële V2G met elektrische Renault 5
Is V2G wettelijk al geregeld hier in Nederland?
Terugleveren en geld verdienen, net als met zonnepanelen, och, wacht
![]()
-
- Martijn_bmw
Oh helemaal eens dat EV’s de wereld niet gaan redden hoor maar des te meer inefficiëntere technologie zoals E-fuel of waterstof gaan dat niet doen.
De wereld heeft maar 1 écht probleem en dat is overbevolking. En dat gaat de natuur vanzelf zelf oplossen met een uitroeiing of decimering van de mensheid met bijvoorbeeld een echt dodelijke ziekte oid dat is mijn gedachte.
De wereld heeft maar 1 écht probleem en dat is overbevolking. En dat gaat de natuur vanzelf zelf oplossen met een uitroeiing of decimering van de mensheid met bijvoorbeeld een echt dodelijke ziekte oid dat is mijn gedachte.
-
Met Corona is dat niet gelukt, met de spuitjes misschien wel? Je weet 't niet hè?:)
-
Het klopt dat bijvoorbeeld waterstof veel inefficiënter is, maar is wel een mooie manier van opslag voor het overtollige wat opgewekt is met bijvoorbeeld zonne-/windenergie.Martijn_bmw schreef: 28 nov 2024, 07:39 Oh helemaal eens dat EV’s de wereld niet gaan redden hoor maar des te meer inefficiëntere technologie zoals E-fuel of waterstof gaan dat niet doen.
En ja, overbevolking is hét probleem!
-
Snelle bus!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ZIE het in één oogopslag, die Tesla willen we 

-
McLaren voor mij. Nieuwe Ferrari's vind ik qua design niet zo geweldig meer. Liever een F8/488 dan een Roma of 296. En een Ferrari moet gewoon 8 of 12 cilinders hebben.
-
296 vind ik wel nu nieuw te koop wel erg geinig
Anders een 488 Pista mag ook
Vanochtend in de regen op snelweg en drukte achter een Audi E Tron Sportback 55 2022 die n beetje mini acceleratie deed. Niet dat dat in die drukte wat uitmaakte , want 408pk op
2495kg( Autoweek kentekencheck) houdt niet over
Die zal over n dik jaar wel wat Motorrijtuigenbelasting gaan betalen ?
Anders een 488 Pista mag ook
Vanochtend in de regen op snelweg en drukte achter een Audi E Tron Sportback 55 2022 die n beetje mini acceleratie deed. Niet dat dat in die drukte wat uitmaakte , want 408pk op
2495kg( Autoweek kentekencheck) houdt niet over
Die zal over n dik jaar wel wat Motorrijtuigenbelasting gaan betalen ?
- Arthur
Da’s bijzaak, ICE is/wordt toch (nog) duurder 

- JP
Alleen van toepassing voor de
<-------

<-------

-
Onder druk van de vrouw is nu een Tesla Model Y besteld. Ik moet zeggen, toen de e39 Touring, haar daily, verkocht was heb ik veel rondgekeken naar 535i F11’jes, F07’s, iets met een ster in de grill zelfs, maar…
Ik had al eens 3 jaar terug in een Model 3 gereden en was tamelijk onder de indruk. Nu kan ik helaas niet anders zeggen dan dat ik vorige week uit een Tesla Y stapte met het gevoel ‘shit… dit is echt de toekomst’.
Daarna weer in de X5M (2013) stappen was wel even vreemd. Die voelde wel direct stukken ouder..
Ik had al eens 3 jaar terug in een Model 3 gereden en was tamelijk onder de indruk. Nu kan ik helaas niet anders zeggen dan dat ik vorige week uit een Tesla Y stapte met het gevoel ‘shit… dit is echt de toekomst’.
Daarna weer in de X5M (2013) stappen was wel even vreemd. Die voelde wel direct stukken ouder..
-
Tjsa, ik herken het. Na 6 maanden hybride rijden snel weer terug naar EV. En ja, het is vast niet fijn voor iedereen, en het is vast te duur voor henk en ingrid en en en maar is gewoon als daily erg fijn.
- Arthur
-
Staat een een link naar de minst betrouwbare jonge auto van dit momentArthur schreef: 11 dec 2024, 16:51Robin, sla je slag
https://topgear.nl/autonieuws/goedkope- ... ijn-ze-nu/

https://topgear.nl/autonieuws/minst-bet ... el-3-2024/
- Arthur
-
Deze is veel leuker voor Robin:

-
Ja die ^
Het wordt, zoals 't nu lijkt een ICE of mild hybrid, EV is voor mij helaas niks, qua functionaliteit, handigheid niet, en vooral voor m'n toekomstige portemonnee niet. Nu kennen jullie mij wel een beetje als zeer sociale wereldverbeteraar, iemand van de barricaden, met het asfalt nog aan een deel van zijn/haar/hun/ onzijdige handen geplakt, maar neen:
Geen EV helaas...
Ik heb bovenstaande gisteren tijdens het avondeten (gehaktballen half om half met uit Peru geimporteerde aardappelen en appelmoes uit Beiroet) verteld aan m'n gezin: Gejank was mijn deel: Hoe redt papa dan deze wereld???
Geen idee.
Koffie!
Het wordt, zoals 't nu lijkt een ICE of mild hybrid, EV is voor mij helaas niks, qua functionaliteit, handigheid niet, en vooral voor m'n toekomstige portemonnee niet. Nu kennen jullie mij wel een beetje als zeer sociale wereldverbeteraar, iemand van de barricaden, met het asfalt nog aan een deel van zijn/haar/hun/ onzijdige handen geplakt, maar neen:
Geen EV helaas...
Ik heb bovenstaande gisteren tijdens het avondeten (gehaktballen half om half met uit Peru geimporteerde aardappelen en appelmoes uit Beiroet) verteld aan m'n gezin: Gejank was mijn deel: Hoe redt papa dan deze wereld???
Geen idee.
Koffie!
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Elektrische horloges verkoop je wel af en toe toch?
-
Nee. Bestaan die dan? Stemvork(Accutron van Bulova etcv)
Wel Quartz, electronisch, met batterij .

-
- Auto: Alpine A110 (2023)
Renault 5 Turbo 3E, maar dan nu voor het echie?
https://youtu.be/yCyrwHbtgAU
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -turbo-3e/

https://youtu.be/yCyrwHbtgAU
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -turbo-3e/

-
Die ziet er toch wel heel dik uit en lijkt erg op de beroemde Renault 5 Turbo. Doet mij denken aan mijn jeugd. De tijd van de Renault GT Turbo en de Peugeot GTI.
- Luco
500pk op de achterwieltjes, lekker.