Nu ruim een jaar verder heb ik de 718 Boxster alweer ingeruild.. Voor infeite bijna dezelfde auto maar dan iets ouder.. Een Porsche 981 Boxster S met 3.4L atmosferische motor.. Na even hebben mogen rijden in een 718 GTS 4.0 wist ik dat ik toch eigelijk liever weer een 6-cilinder wilde met mooier meer typisch Porsche geluid.. Aangezien een GTS 4.0 ruim boven de ton kost werd me dat te gek en ben ik voor een 981 S gegaan.. Een 981 GTS was me ook nog te duur, zeker in vergelijk met de S die ik gevonden heb met bijna alle opties die ook op de GTS zitten en nog wat zaken die ook een optie bij de GTS zijn.. Hoe goed de 718 2.0 ook reed hij kwam qua beleving niet in de buurt van de 981 S.. Wat een geluid produceert die auto als je hem in de toeren jaagt, niet normaal, en dat volledig standaard vanaf fabriek.. Wel met de Porsche Sport Uitlaat (PSE).. Het klinkt veel meer als een echte Porsche, ook het terugschakelen met tussengas is zo vet.. En dan gasresponse van een atmosferische motor blijft toch superieur t.o.v. turbo motoren.. De 718 miste dat allemaal gewoon, vooral het inlaat/inductie en tussengas geluid.. Naast weer PASM en de Sport Plus stoelen heb ik nu ook o.a. Sport Chrono en PTV (met mechanisch sper), vol leer interieur met carbon etc.. En ik kreeg zowaar nog wat geld toe (omdat de 718 nieuwer was met minder km), dat was ook voor het eerst dat ik een andere auto koop en geld toe krijg.. Nu was de 718 nog iets meer waard, maar uiteindelijk zal de 981 S minder afschrijven vermoed ik, puur vanwege die 6-cilinder.. Achteraf gezien had ik die meteen moeten kopen vorig jaar, maar toen dacht ik nog ik wil de nieuwere auto ondanks de 4-cilinder turbo.. De emotie wint het uiteindelijk toch van de ratio.. En weer terug bij rood, net als de Fiat 124..
De 718 staat nu weer te koop hier:
https://zuffenhaus.nl/car/718-boxster-p ... 2-2-2-2-2/ Daar heb ik dus een jaar en zo'n 10.000 km met plezier in gereden.. Als je niet zo gek bent als ik en kan leven met de 4-cilinder turbo heb je er een perfecte sportauto aan..