RUSH poetsmiddelen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Enzo

RUSH poetsmiddelen

Bericht door Enzo » 19 nov 2024, 16:10

Guys en girls,

Ik word online overal doodgegooid met reclames van RUSH poetsmiddelen: handdoeken, cleaners, autoshampoo. Nu is mijn standaard POORBOYS assortiment thuis wel wat leeggeraakt en was even benieuwd, hebben jullie ervaring hiermee? Ik zie dat ze alleen zelf verkopen in plaats van bij de standaard retailers, en een leuke Black Friday korting maakt het misschien wel interessant om dit te proberen.

Anyone? :blink:

JP

Re: RUSH poetsmiddelen

Bericht door JP » 19 nov 2024, 16:29

Zag dat Carclean ook met BlackFriday komt, maar dan alleen, zoals het heurt, op BlackFriday, de 29e, details nog niet bekend.

Maar wat is er mis met Stipt ?

https://www.stiptpolishpointshop.nl/p/fanpakket/

WesleyE
Auto: BMW M2 F87

Bericht door WesleyE » 19 nov 2024, 19:22

Enzo schreef: 19 nov 2024, 16:10 Guys en girls,

Ik word online overal doodgegooid met reclames van RUSH poetsmiddelen: handdoeken, cleaners, autoshampoo. Nu is mijn standaard POORBOYS assortiment thuis wel wat leeggeraakt en was even benieuwd, hebben jullie ervaring hiermee? Ik zie dat ze alleen zelf verkopen in plaats van bij de standaard retailers, en een leuke Black Friday korting maakt het misschien wel interessant om dit te proberen.

Anyone? :blink:
Hier hetzelfde, inclusief "Detailrs," die komt ook regelmatig voorbij. Zelf geen ervaring met Rush of Detailrs, dus ik volg dit topic mee. :)
Wil het topic niet hijacken, maar iemand ervaring met D-Con producten toevallig? Ik gebruik al jaren de producten van Chemical Guys en ben er altijd tevreden over geweest. Naar mijn mening is het prima kwaliteit. Helaas zijn ze gestopt met hun activiteiten in Europa, en bovendien zijn de producten aan de prijzige kant.

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 19 nov 2024, 21:33

Rush is Nederlands. zal vast oke producten zijn maar poorboys, autoglym, megquairs hebben naar mijn mening een established history en dat vind ik belangrijk vanwege de resultaten.

Tijd terug wel een tar remover er van gekocht vanwege de prijs.

Ignition62
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever

Bericht door Ignition62 » 20 nov 2024, 01:21

Ik heb zelf ook geen ervaring met Rush of wat dan ook, ik kan wel echt beamen dat die Detailrs ceramic seal en ceramic shampoo echt super is !
Je hebt een heel mooie beading in de regen en het blijft ook ff zitten :D

Prijs-kwaliteit is wel echt goed, zeker met al die 'deals' die er steeds voorbij komen :tooth:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 20 nov 2024, 08:19

RUSH en Detailrs zijn beide dropship toko's, dus zelfs met een black friday deal betaal je teveel.
Als je de white label variant op alibaba/aliexpress vindt ben je een stuk goedkoper uit.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 20 nov 2024, 08:36

Het is geen dropship als je het de volgende dag binnen hebt. RUSH zegt "voor 23:59 besteld = morgen in huis"

Martijn M

Bericht door Martijn M » 20 nov 2024, 09:10

Prima, blijft aliexpress spul met een eigen label er om. Hoe je 't ook wilt noemen.
Gewoon stipt maar dan zonder showroom.

WesleyE

Bericht door WesleyE » 20 nov 2024, 10:50

Martijn M schreef: 20 nov 2024, 09:10 Prima, blijft aliexpress spul met een eigen label er om. Hoe je 't ook wilt noemen.
Welke merken gebruik jij zelf? Voor mij is het belangrijk dat een product een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt. Chemical Guys biedt quick detailers in allerlei soorten en maten, met een gemiddelde prijs van zo’n 30 tot 40 euro per fles. Dat is aan de prijzige kant. De vraag is dan ook of je daadwerkelijk voor de kwaliteit betaalt, of dat de prijs deels wordt opgedreven door hun marketingkosten, die wellicht in de productprijs zijn verwerkt.

De Ceramic Seal 2.0 van DetailRS kost ook 30 euro per fles, en de Ceramic Sealant van Rush Official zit in dezelfde prijscategorie.
Als je het zo bekijkt, zijn de producten van Chemical Guys misschien niet eens zo duur.

Tegenwoordig is bijna alles ‘made in China’. Aliexpress zie ik als een soort Chinese marktplaats. Je kunt er rotzooi kopen, maar ook prima producten.

Op basis van reviews scoren Rush en DetailRS in ieder geval aanzienlijk beter dan Stipt. Niet alleen de beoordelingen, maar ook de reacties op Facebook onder de posts van Rush en DetailRS zijn veelbelovend. Of het rommel is, betwijfel ik. Dat het waarschijnlijk uit China komt.. aannemelijk, daar komt vrijwel alles vandaan.. :tooth:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 20 nov 2024, 11:42

De detail merken/handelaren schieten als paddestoelen uit de grond. Veel Chinees spul met eigen label, waarbij er vast een aantal zijn waar het niet het geval is en waar het ook vast goed spul is.

Persoonlijk steek ik er geen tijd meer in om alles uit te zoeken. Bestel mijn spullen al jaren Carclean en de laatste jaren eigenlijk standaard alles van Gyeon of Nanolex, met her en der een paar uitzonderingen. Misschien iets duurder, altijd top kwaliteit in elk geval en je doet er sowieso erg lang meer (waardoor dat dure er ook niet zo toe doet)

Oh komt nog bij dat als dergelijke aanbieders met aanbiedinge/kortingen strooien van tegen de 50% ik per definitie het gevoel heb alsnog genaaid te worden. Dan maar sowieso teveel betalen, maar mij wel minder genaaid voelen :tooth:

JP

Bericht door JP » 20 nov 2024, 16:02

Denk dat ik een 17jaar geleden voor het eerst Tim (Carclean) ontmoette tijdens een meeting waar hij wat demo's deed op zijn eigen R8. Sindsdien eigenlijk nergens anders besteld. Veelal Poorboys en Nanolex (de Iron-remover)

WesleyE

Bericht door WesleyE » 20 nov 2024, 16:45

Richardt. schreef: 20 nov 2024, 11:42 De detail merken/handelaren schieten als paddestoelen uit de grond. Veel Chinees spul met eigen label, waarbij er vast een aantal zijn waar het niet het geval is en waar het ook vast goed spul is.
Nu je het zegt... Op Facebook zie ik de ene na de andere advertentie voorbij komen, allemaal met namen zoals "Ceramic Seal" of iets dergelijks :lol:

Ik ga eens een kijkje nemen op de Carclean website. Het enige probleem voor mij is dat ze zoveel keuze hebben. Ik ben gewoon op zoek naar een goede shampoo, een quick detailer, iets voor een fris interieur, en iets om de banden mooi zwart te maken. Misschien bestel ik wel weer hetzelfde chemical guys product dat ik al jaren gebruik, dan weet ik ook wel dat ik goed zit. Tips zijn altijd welkom!

:thnx:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 20 nov 2024, 17:13

WesleyE schreef: 20 nov 2024, 10:50
Martijn M schreef: 20 nov 2024, 09:10 Prima, blijft aliexpress spul met een eigen label er om. Hoe je 't ook wilt noemen.
Welke merken gebruik jij zelf? Voor mij is het belangrijk dat een product een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt. Chemical Guys biedt quick detailers in allerlei soorten en maten, met een gemiddelde prijs van zo’n 30 tot 40 euro per fles. Dat is aan de prijzige kant. De vraag is dan ook of je daadwerkelijk voor de kwaliteit betaalt, of dat de prijs deels wordt opgedreven door hun marketingkosten, die wellicht in de productprijs zijn verwerkt.

De Ceramic Seal 2.0 van DetailRS kost ook 30 euro per fles, en de Ceramic Sealant van Rush Official zit in dezelfde prijscategorie.
Als je het zo bekijkt, zijn de producten van Chemical Guys misschien niet eens zo duur.

Tegenwoordig is bijna alles ‘made in China’. Aliexpress zie ik als een soort Chinese marktplaats. Je kunt er rotzooi kopen, maar ook prima producten.

Op basis van reviews scoren Rush en DetailRS in ieder geval aanzienlijk beter dan Stipt. Niet alleen de beoordelingen, maar ook de reacties op Facebook onder de posts van Rush en DetailRS zijn veelbelovend. Of het rommel is, betwijfel ik. Dat het waarschijnlijk uit China komt.. aannemelijk, daar komt vrijwel alles vandaan.. :tooth:
Veel meer dan een Monello Non-ferro voor de wielen, een shampoo van Meguiars en Gyeon Wetcoat kom ik niet. Ben geen poetser, zal 't nooit worden, tijd besteed ik liever aan de auto weer vies maken :df:

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2024, 20:09

WesleyE schreef: 20 nov 2024, 16:45
Richardt. schreef: 20 nov 2024, 11:42 De detail merken/handelaren schieten als paddestoelen uit de grond. Veel Chinees spul met eigen label, waarbij er vast een aantal zijn waar het niet het geval is en waar het ook vast goed spul is.
Nu je het zegt... Op Facebook zie ik de ene na de andere advertentie voorbij komen, allemaal met namen zoals "Ceramic Seal" of iets dergelijks :lol:

Ik ga eens een kijkje nemen op de Carclean website. Het enige probleem voor mij is dat ze zoveel keuze hebben. Ik ben gewoon op zoek naar een goede shampoo, een quick detailer, iets voor een fris interieur, en iets om de banden mooi zwart te maken. Misschien bestel ik wel weer hetzelfde chemical guys product dat ik al jaren gebruik, dan weet ik ook wel dat ik goed zit. Tips zijn altijd welkom!

:thnx:
Ga een keer naar een workshop bij carclean, kunnen ze je gelijk adviseren.
De keuze voor een product is denk ik erg persoonlijk, de ene vind product a beter verwerkbaar als product b (of andersom)
Gewoon eens iets proberen.

Enzo

Bericht door Enzo » 20 nov 2024, 21:34

Ik moet ook zeggen dat Carclean echt geweldige service biedt en bestel al jaren daar. Mij valt wel op dat er vaak veel 'op' is in het assortiment, zeker van Poorboys en dat gebruik ik eigenlijk. Ik heb de hele lijn liggen haha. De Wheelcleaner van Monello is inderdaad briljant. Geweldig spul.

Misschien moet ik het gewoon houden bij het bekende: de Poorboys shampoo, de Poorboys glaze en een goede droogdoek (ik heb ook een blower, maar dat vind ik vaak teveel gedoe en tijdrovend). Het feit dat Poorboys gewoon in de schuur ergens in een Amerikaans staatje begon vind ik eigenlijk ook wel leuk, het is eigenlijk nog steeds een heel basic bedrijf met klein aantal werknemers dat enorme afzet heeft. Omdat het werkt!

R.Wiggel

Bericht door R.Wiggel » 20 nov 2024, 21:48

Ik weet dat de vloeistoffen in elk geval door een bekende Nederlandse (b2b) groothandel geleverd worden. Dat is goed spul waar ik jarenlang met veel plezier mee gewerkt hebt totdat we overstapten op Labocosmetica.

Streamline

Bericht door Streamline » 20 nov 2024, 23:57

Ik vind zelf carclean altijd prettig om te bestellen.
Als je eens wat nieuws wil proberen zou ik Koch Chemie aanraden. Gebruik hun Magic Wheel Cleaner en Nano Magic Shampoo en echt prima spul. En ook voor fatsoenlijk geld.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 21 nov 2024, 07:54

Ik heb bij Carclean meer dan 10 jaar geleden zowel een clinic met de dual action machine als de rotary gevolgd en vond die erg leuk en leerzaam. Geen poeha of commerciële blabla-praatjes waar een bepaald persoon in Best een handje van heeft. Vervolgens bij carclean blijven hangen en daar voor een fortuin aan producten besteld in al die jaren voor de vele auto's die ik behandeld heb. Dezelfde producten van diverse merken gekocht en kan niet zeggen dat er bij mij één merk uitspringt dat ik voor alle producten het beste/fijnste vind. Daarnaast is het zoals Luco stelt ook een persoonlijke voorkeur. De één zweert bij wax A vanwege zijn makkelijke verwerking en lange standtijd terwijl de ander die wax niks vindt omdat hij geen prettige geur afgeeft bij het verwerken.

De service (ook bij vragen) bij carclean vind ik top en ook het forum is best actief wat zo nu en dan ook wel leuke ideëen voor nieuwe producten oplevert. Op hun YT-kanaal leggen ze in Jip & Janneke-taal uit hoe je diverse aspecten van je auto dient te behandelen wat zeker voor beginners wel waardevol kan zijn. Hun humor vind ik veelal wat flauw, maar daar kijk ik dan maar doorheen.

Baboulah

Bericht door Baboulah » 23 nov 2024, 14:45

Ik bestelde altijd bij chemicalguys, maar inderdaad gestopt en doorgegaan met hun eigen merk "D-Con".... ik blijf gewoon chemical guys gebruiken, weet wat ik er aan heb, gebruik niet veel en koop alles gelijk in groot verpakkingen voor de komende jaren... liever een bekend en gerenomeerd bedrijf dan de nieuwe china made spullen (ondanks dat ie ook prima KUNNEN zijn)

Luco

Bericht door Luco » 29 nov 2024, 07:19

Lol, net wat zooi besteld bij carclean.
Krijg je dit mede als tekst bij de bestelbevestiging, erg leuk :-)
AI zeker.
"Wow, met deze selectie producten kun je je auto zo laten stralen dat zelfs de zon jaloers wordt! Van de Keep Clear Headlight Coating tot de Evolution series hogedrukreiniger, je auto zal er zo goed uitzien dat je misschien wel een zonnebril nodig hebt om naar je eigen koplampen te kijken. En met de Leather Cleaner en Care Balm wordt je interieur zo zacht dat je passagiers zich afvragen of ze in een luxe spa zijn beland. Vergeet niet de Tire Dopes voor die extra glans op je banden - je auto zal zo blinken dat je buren denken dat je een nieuwe hebt gekocht! En als je klaar bent, kun je met de Valet Pro kwasten en de Per Tutti All Purpose Towels je auto zo schoonmaken dat je er bijna een etentje in zou kunnen organiseren. Kortom, met deze producten wordt je auto de ster van de straat!" 🌟🚗✨

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 nov 2024, 11:18

Het lijkt de BMW app wel, met de terugblik van je ritstatistieken... tenenkrommend :)

JP

Bericht door JP » 29 nov 2024, 11:48

Op de Rush site staat "in NL gefabriceerd". Misschien is het deze wel. https://www.carcare24.eu/nl/nl-private-labelling

Worden de poetsspullen gemaakt in Goor :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 29 nov 2024, 14:11

Naar aanleiding van dit topic ook maar weer eens de kasten met poetsmiddelen voor binnen en buiten een beetje georganiseerd
algemene middelen.jpg
algemene middelen.jpg (271.19 KiB) 4657 keer bekeken
poetsmachine.jpg
poetsmachine.jpg (93.22 KiB) 4657 keer bekeken
buitenkant.jpg
buitenkant.jpg (123.63 KiB) 4657 keer bekeken
binnenkant.jpg
binnenkant.jpg (122.88 KiB) 4657 keer bekeken
Nu nog een beetje leeg, maar daar komt volgende week wat bij.
G17804
Keep Clear Headlight Coating - 120ml
GYPRP05
Q²M Prep - 500ml
Kies je inhoud: 500ml
945004150
Headlight Restoration Complete Kit
10-100-266
Evolution series P60 145 bar hogedrukreiniger - L-pack | Black Friday: met gratis nozzle kit
945106420
Leather Cleaner - 500ml
945107190
Leather Care Balm - 500ml
RT-1165
Fabric Convertible Top Kit
MPD0102
Pennello Doppio - Horse Hair & Nylon Brushes
DF-4805
Tire Dopes - 3-pack
13300
Adapter M14 naar 6mm as voor boormachine
AP003
Liquid Shine Ultra Soft M14 Backing Plate - 2,8inch/70mm
Passend op diameter steunschijf: 70mm
58-12325-1
Ultra Thin Foamed Wool 3,25 inch Cutting Pad - 82mm
Passend op diameter steunschijf: 70-75mm
MFPO3
Raffini 3,5 inch Foam Light Cutting Pad - Orange
Passend op diameter steunschijf: 70-75mm
MMO0105
Matte Opaco Interior Cleaner - 500ml
NXPICOX007
Professional Interior Cleaner + ODEX - 750ml
Kies je inhoud: 750ml
GL-1306
Perfect Finish Dashboard Spray - 500ml
8809432675358
Q²M InteriorDetailer - 500 ml
Kies je inhoud: 500ml
1831215
Interior Cleaning Sponge Cloth
MF14
Multi Purpose Microfibre Towels 6-pack - 35x35cm
BRU3
Valet Pro interieur kwast - 19mm
Kies je diameter: 19 mm
BRU35
Ultra Soft Chemical Resistant Dash Brush - 19mm
Kies je diameter: 19 mm
BRU19
Valet Pro velgen kwast - 25mm
Kies je diameter: 25 mm
BMON52
Leer en interieur reinigingskit

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2024, 11:30

Nou, dat is sneller dan verwacht, wat een service.
zo nog plekje zoeken voor de hoge druk reiniger
nieuwe spullen.jpg
nieuwe spullen.jpg (184.23 KiB) 4578 keer bekeken
hogedrukr.jpg
hogedrukr.jpg (132.56 KiB) 4578 keer bekeken

sabrina

Bericht door sabrina » 06 mar 2025, 10:38

Zijn hun handdoeken en applicators daadwerkelijk van hoge kwaliteit, of zijn het gewoon generieke microvezeldoeken?
slope game

Plaats reactie