adaptief onderstel bmw
-
adaptief onderstel bmw
Hoi
Ben al een tijdje naar het zoeken van een 330e g20 in portimao blue
Nu heb ik een auto gezien die meschien iets zou kunnen zijn
Alleen mist de adaptief onderstel
Nu is de grote vraag is het een groot gemis als het er niet op zit
Kan namelijk niet helemaal de hele functie zien
Kan ik dan ook zelf alles in stellen
Stuur automaat demping en motor
Of is dat een vaste waarde
Wat hou wel van een stugge auto Nu ook een b12 van eibach onder de auto
Dus wat kan het precies
Gr dave
Ben al een tijdje naar het zoeken van een 330e g20 in portimao blue
Nu heb ik een auto gezien die meschien iets zou kunnen zijn
Alleen mist de adaptief onderstel
Nu is de grote vraag is het een groot gemis als het er niet op zit
Kan namelijk niet helemaal de hele functie zien
Kan ik dan ook zelf alles in stellen
Stuur automaat demping en motor
Of is dat een vaste waarde
Wat hou wel van een stugge auto Nu ook een b12 van eibach onder de auto
Dus wat kan het precies
Gr dave
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: adaptief onderstel bmw
Wat er niet op zit mis je ook niet, toch? Zeker als je het nog niet eerder hebt gehad.
- JP
Als je van stug houdt, kun je ook runflat's monteren.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Die zullen er wss onder zitten
Maar da’s ook zoiets, ik rijd op runflats. Het schijnt dat normale banden veel fijner zijn. Maar ik merk het niet, dan zou ik eerst moeten switchen. Maar voor mij nu prima. Nu is banden switchen iets makkelijker dan een onderstel 

- Barend
- Auto: F20 m135i
Een adaptief onderstel is in comfort net te comfortabel en in sport net te stug, in beide gevallen is het net niet. Ik denk niet dat je het gaat missen.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Mijn G21 M-Sport met adaptief onderstel is in comfort iets comfortabeler dan mijn F36 met alleen het M-Sport onderstel. Waarbij de G21 op 20" staat en de F36 op 19" stond.
In Sport is het onderstel een stuk stugger, naar mijn mening niet prettig om dag in dag uit mee te rijden.
Ik kan alles zo instellen zoals ik zelf wil. Dus motor, bak, onderstel, HUD etc in eco, comfort, sport of een combinatie daar van.
Heb wel het idee dat de auto in Adaptive het geheel naar verloop van de rit ook echt aanpast op je rijstijl. Dat vermoeden heb ik alleen op lange (vakantie)ritten, normaal gesproken merk ik geen verschil met gewoon Comfort.
In Sport is het onderstel een stuk stugger, naar mijn mening niet prettig om dag in dag uit mee te rijden.
Ik kan alles zo instellen zoals ik zelf wil. Dus motor, bak, onderstel, HUD etc in eco, comfort, sport of een combinatie daar van.
Heb wel het idee dat de auto in Adaptive het geheel naar verloop van de rit ook echt aanpast op je rijstijl. Dat vermoeden heb ik alleen op lange (vakantie)ritten, normaal gesproken merk ik geen verschil met gewoon Comfort.
-
OnlineKasteel
Dit gold iig voor mijn F21 M135i, maar weet niet of dit ook geldt voor de G20 330e; ik zou het sowieso even gaan rijden om te beoordelen.Barend schreef: 17 nov 2024, 21:20 Een adaptief onderstel is in comfort net te comfortabel en in sport net te stug, in beide gevallen is het net niet. Ik denk niet dat je het gaat missen.
Mijn ervaring met een 320d met adaptief is dat het eigenlijk in beide standen goed is en 330d non adaptief dat het wel een prima compromis is (maar mag nog wel iets harder

Rondje proefrijden zou het advies zijn

- Mark 320iS
Ik heb nu voor een poosje een 330e touring met m-pakket, geen adaptief onderstel. Je kunt dan de besturing, gasresponse en versnellingsbak gewoon afzonderlijk van elkaar instellen. Alleen de demping dan dus niet.
Komende van een 330i touring vind ik de 330e overigens wel een compleet andere auto, het toegenomen gewicht voel je in alles.
Komende van een 330i touring vind ik de 330e overigens wel een compleet andere auto, het toegenomen gewicht voel je in alles.
- Erik K.
Zou mij niet verbazen als een 330e geen RFT-banden heeft, meen dat de efficient dynamics uitvoeringen dat destijds ook niet hadden.
Verder zou ik net als Barend niet druk maken om een adaptief onderstel. Hij omschrijft exact dezelfde reden als mij waarom ik het niet meer wil.
Zeker als je van een Bilstein B12 demperset afkomt wil je geen adaptief onderstel. Zelfs de dure B16 set met EDC is het net niet.
Mocht je een auto gekocht hebben met EDC (omdat die auto helemaal naar je zin is) en je wilt toch van het onderstel af, dan kun je het beste bv weer een B12 set kopen maar dan met losse een EDC delete kit van KW d'r bij of een KW set compleet met EDC delete kit.
Verder zou ik net als Barend niet druk maken om een adaptief onderstel. Hij omschrijft exact dezelfde reden als mij waarom ik het niet meer wil.
Zeker als je van een Bilstein B12 demperset afkomt wil je geen adaptief onderstel. Zelfs de dure B16 set met EDC is het net niet.
Mocht je een auto gekocht hebben met EDC (omdat die auto helemaal naar je zin is) en je wilt toch van het onderstel af, dan kun je het beste bv weer een B12 set kopen maar dan met losse een EDC delete kit van KW d'r bij of een KW set compleet met EDC delete kit.
-
330E in '24 heeft iig wel RFT banden.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
In mijn 330i (G21) en M340i had ik ook adaptief en ik was er zeer tevreden over. In comfortmode perfect voor autobahn en slecht asfalt. Sport alleen geschikt voor glad asfalt.
- frankie
Precies zoals ik het ook ervaar.
- Mark 320iS
Net ff gekeken en inderdaad geen RFT’s.Erik K. schreef: 18 nov 2024, 12:51 Zou mij niet verbazen als een 330e geen RFT-banden heeft, meen dat de efficient dynamics uitvoeringen dat destijds ook niet hadden.
- Erik K.
Had jouw M140i ook een adaptief onderstel en was je daar ook tevreden over?sitechris schreef: 18 nov 2024, 18:36 In mijn 330i (G21) en M340i had ik ook adaptief en ik was er zeer tevreden over. In comfortmode perfect voor autobahn en slecht asfalt. Sport alleen geschikt voor glad asfalt.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
in m140i was ik minder tevreden. Maar komt ook doordat onderstel sws minder goed is afgesteld. Basis is al niet goed.
- Erik K.
Eens, het onderstel van een M140i is leuk voor een 116i maar hoort niet onder een 1-serie van €70k.
Heb regelmatig met een F30 340i met adaptief B16 onderstel gereden. Daarbij vind ik de Comfort stand te soft. Met 4 volwassenen in de auto slaat de achterkant met nemen van hobbels soms door tot op de bumpstops. En dan gaan we d'r echt niet als een idioot overheen.
Sport stand is ok maar zeker niet perfect. Ook hier zolang het asfalt goed vlak is prima.
Heb regelmatig met een F30 340i met adaptief B16 onderstel gereden. Daarbij vind ik de Comfort stand te soft. Met 4 volwassenen in de auto slaat de achterkant met nemen van hobbels soms door tot op de bumpstops. En dan gaan we d'r echt niet als een idioot overheen.
Sport stand is ok maar zeker niet perfect. Ook hier zolang het asfalt goed vlak is prima.
-
Hoi
Oké bedankt allemaal
Voor mij is het wel duidelijk
Ik wil dus wel een met adaptief onderstel
Ook mede omdat er toch wel verschil is hoe men het ervaart
Nogmaals bedankt allemaal
Gr dave
Oké bedankt allemaal
Voor mij is het wel duidelijk
Ik wil dus wel een met adaptief onderstel