Polycarbonaat ramen vraagjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Ignition62
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever

Polycarbonaat ramen vraagjes

Bericht door Ignition62 » 15 nov 2024, 00:54

Hallo race-lui ! :df:

Ik ben al vaker op zoek geweest naar Polycarbonaat ramen voor mijn Polootje en was altijd huiverig om ze te plaatsen gezien het feit dat zoiets altijd gauw vies, vergeeld, bekrast en lelijk wordt, zeker als de auto wel eens op straat staat.
Heeft er iemand al eens zulke ramen zelf gesneden ? waar moet je op letten enz. enz. ?
En heeft er iemand als eens ervaring opgedaan om dit te behandelen, met bijvoorbeeld PPF folie of wat dan ook, om het een beetje netjes te houden ?

Ik heb al wel een adresje gevonden die ze kant en klaar heeft met zulke 'hard-coating' eroverheen, maar was hier oprecht gewoon eens benieuwd naar :hmmm:
Ook omdat ik ergens had gelezen dat 'normale folie' niet echt aan te raden was op polycarbonaat vanwege het uitzetten/krimpen van het spul.
En dat is ook het volgende punt, aangezien de rest van de ramen een licht groene tint erop heeft, oogt dat misschien wel heel vaag als de achterramen gewoon 'helder' zijn ... :nah:

Bedankt ! :hangloose:

Luco

Re: Polycarbonaat ramen vraagjes

Bericht door Luco » 15 nov 2024, 01:42

zijramen en achterraam heb ik zelf gezaagd, krast wel wat, maar is ook goed weer te polijsten met autopoets.

Djessey

Bericht door Djessey » 15 nov 2024, 08:22

Ik heb op meerdere auto's poly ramen geplaatst, en als ik 1 tip kan meegeven dan is het wel : ALIJD voor hard-coated gaan!!! Verschil in dofheid/krassen na 1 jaar gebruik is dag en nacht. Ik betaal nog liever het viervoudige voor harcoaten dan dat ik ongecoat neem, dat doe ik nooit meer.

Ik zou ze ook alleen halen van een respectabel bedrijf waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is, zo 123 plastic4performance (cremé de la cremé) maar erg prijzig. Of ACW motorsport plastic, beide in Engeland.

Je kan bij die bedrijven ook alvast het zwarte kader laten toepassen wat erg sjiek is als je het een beetje netjes wilt krijgen.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2024, 09:20

eerste ruitje erin 1.JPG
eerste ruitje erin 1.JPG (257.02 KiB) 3304 keer bekeken
ruit erin.jpg
ruit erin.jpg (223.98 KiB) 3304 keer bekeken
zie verschil, als je het op de foto's kan zien.
voorruit is hardcoated van plastic 4 performance, prijzig, zoals djessy zegt.

jos_br

Bericht door jos_br » 15 nov 2024, 20:46

Luco schreef: 15 nov 2024, 09:20 eerste ruitje erin 1.JPG

ruit erin.jpg

Euh, de voorruit ook Luco??

Jos.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2024, 22:13

yeps voorruit ook
Had ik in sde seat ook, scheelt een hoop geld en tijd als ze regelmatig voor je door de grindbak rossen :lol:

Ignition62
Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever

Bericht door Ignition62 » 19 nov 2024, 00:32

Bedankt voor de reacties mannen !
Djessey schreef: 15 nov 2024, 08:22 Ik heb op meerdere auto's poly ramen geplaatst, en als ik 1 tip kan meegeven dan is het wel : ALIJD voor hard-coated gaan!!! Verschil in dofheid/krassen na 1 jaar gebruik is dag en nacht. Ik betaal nog liever het viervoudige voor harcoaten dan dat ik ongecoat neem, dat doe ik nooit meer.

Ik zou ze ook alleen halen van een respectabel bedrijf waarvan ik weet dat de kwaliteit goed is, zo 123 plastic4performance (cremé de la cremé) maar erg prijzig. Of ACW motorsport plastic, beide in Engeland.

Je kan bij die bedrijven ook alvast het zwarte kader laten toepassen wat erg sjiek is als je het een beetje netjes wilt krijgen.
Duidelijk !
Voor zulke Polootjes als mij heb je natuurlijk niet alle bedrijven voor 't uitzoeken, en zover ik weet zijn dat de 2 enige sites die het kunnen leveren idd :tooth:
Dat kader ziet er idd wel heel netjes afgewerkt uit, dat zou ik dan zoiezo wel willen :)
Luco schreef: 15 nov 2024, 09:20 *Foto
*Foto
Ziet er beide echt keurig uit !
P4P is idd wel aanzienlijk duurder maar hoor er wel heel veel goede verhalen over :headbang:

Voor 3 raampjes betaal ik bij P4P € 680,- inc shipping, en bij ACW € 355,- inc shipping (beide binnen UK shipping) :sealed:
In eerste instantie had ik 't zelf gewoon willen zagen, maar als ik ga kijken wat tegenwoordig een losse 4mm dikke polycarbonaat plaat kost, dan zou je haast gek zijn om zelf te gaan lopen klooien, en dan heb je nieteens die hard-coating eroverheen :mrgreen:

Aangezien ik het dus eerst zelf zou willen doen, kwam ik dus op het idee om zulke ramen misschien met een folie te kunnen beschermen.
Stel je bouwt een auto op waar geen kant en klare ramen voor verkrijgbaar zijn, dan zou dit misschien nog wel een interessant puntje zijn natuurlijk :hmmm:

Jlijp
Auto: BMW E36 318TI (2x) + e30

Bericht door Jlijp » 20 nov 2024, 17:50

Ik heb ramen gekocht bij ACW vlak voor de brexit, helaas had ik niet opgelet en hebben ze geen coating.
Vervolgens heb ik ze transparant laten lamineren, dat geeft toch een vage waas over de ramen heen.
Een coating is overigens ook niet zaligmakend aangezien die soms in de loop der jaren los kan laten.

Plaats reactie