Lotus Elise en Subaru WRX STI
-
DFJEF
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
STaat er heerlijk bij zo! 
-
SlowCo
- Berichten: 4562
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Prachtig. Ideale najaar- en winterwagen 
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Staat er strak bij!
-
Emiel
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Prachtige bak die STI zo
-
OnlineOpa
- Berichten: 6881
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ziet er nog heel goed uit Alex.
Minder snel last van roest dan een GTT denk ik?
Minder snel last van roest dan een GTT denk ik?
-
Arthursx
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Mooi ding. Kan wel een setje luxe kentekenplaten gebruiken 
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Dank allemaal, luxe kentekenplaten zou kunnen.....
En @Opa, een WRXSTI is minder krokant dan een GTT ja, zelfs de wielkasten achter zijn nog roestvrij.
Wel wat vliegroest/aanslag op de bodemdelen zoals het subframe wat ik al 1x vervangen heb maar dat is bij veel auto's van die leeftijd.
Ook 1x de achterklep opnieuw laten behandelen/spuiten want tussen de spoiler en de klep zaten roestplekken maar dat is nu helemaal weg.
En @Opa, een WRXSTI is minder krokant dan een GTT ja, zelfs de wielkasten achter zijn nog roestvrij.
Wel wat vliegroest/aanslag op de bodemdelen zoals het subframe wat ik al 1x vervangen heb maar dat is bij veel auto's van die leeftijd.
Ook 1x de achterklep opnieuw laten behandelen/spuiten want tussen de spoiler en de klep zaten roestplekken maar dat is nu helemaal weg.
-
OnlineOpa
- Berichten: 6881
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ik snap dat van die luxe kentekenplaten nou nooit, in mijn ogen maakt het geen moer uit of je deze hebt, of twee waar de plastic letters en cijfers er wat meer uitsteken, het blijven kentekenplaten.
Is mij ook bij niet één auto opgevallen of er wel of geen luxe platen op zitten, dat zijn dingen die mij niet uitmaken en dus ook niet opvallen.
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Kan zijn dat het glas in die eikenhouten bril van je aan vervanging toe is Opa. 
-
OnlineOpa
- Berichten: 6881
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Arthur
- Berichten: 43855
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Luco
- Berichten: 29621
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Blijft gaaf zon onverprutste subaru
- Martijn M
- Berichten: 3733
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Prachtige blobeye!
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Heb er wel een beetje aan gepruts hoor Luco, kwa techniek dan, het onderstel en (wat) meer motor vermogen
- Andry
- Berichten: 926
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Zo'n nette STI blijft toch gaaf, blijven koesteren Alex!
Hoe zijn de Potenza's in de regen?
Hoe zijn de Potenza's in de regen?
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Zekers nu al bijna 22 jaar in bezit deze STI, ik kan bij een verkoop ooit echt zeggen: 1e eigenaar en is van een oud mannetje geweest en vaak binnen gestaan..Andry schreef: 22 nov 2024, 16:54 Zo'n nette STI blijft toch gaaf, blijven koesteren Alex!
Hoe zijn de Potenza's in de regen?
Heb 1x gereden toen het een beetje nat was en dat was gewoon goed, niet echt wild gereden maar geen onder/overstuur kunnen opwekken, dat was met de Michelin's wel anders de laatste tijd die onderstuurde in haakse bochten meer en was bij vol optrekken toch wat zoekerig en moest je het stuur goed vasthouden.
Kan ook komen dat de Michelin's al wat ouder en harder waren, en dat heb je toch vaker met semie's moet ik zeggen voor m'n gevoel... als de leeftijd ouder wordt van zo'n band lijkt het rubber sneller harder te worden dan een gewone band...leuk voor 1 of 2 jaar en dan is het beste eraf.
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Jaartje verder, de km stand is lekker opgelopen zijn bijna 2.500km verder
Het was dus weer tijd voor de APK dus de katalysator mocht er weer 1 dag onder voor de keuring.
Tevens wat verse motorolie en filter en dit jaar ook verse remolie dat was al een paar jaar geleden en ook de kosten niet, voor de rest niks bijzonders.....voor een paar honderd euro klaar voor dit jaar.
Het was dus weer tijd voor de APK dus de katalysator mocht er weer 1 dag onder voor de keuring.
Tevens wat verse motorolie en filter en dit jaar ook verse remolie dat was al een paar jaar geleden en ook de kosten niet, voor de rest niks bijzonders.....voor een paar honderd euro klaar voor dit jaar.
- Rolf205
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Geen onbekend fenomeen...Alexsti schreef: 16 nov 2025, 13:18 Het was dus weer tijd voor de APK dus de katalysator mocht er weer 1 dag onder voor de keuring.![]()
Met alleen een racekat redt ie het bij mij ook net niet en gaat de 2de originele kat er elk jaar ff onder.
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Hier zitten er origineel ook 2 onder, 1 in de downpijp en 1 in de middenpijp, die in de middenpijp wissel ik dat is genoeg voor de keuring ( als tie een beetje warm is..).Rolf205 schreef: 17 nov 2025, 08:03Geen onbekend fenomeen...Alexsti schreef: 16 nov 2025, 13:18 Het was dus weer tijd voor de APK dus de katalysator mocht er weer 1 dag onder voor de keuring.![]()
![]()
Met alleen een racekat redt ie het bij mij ook net niet en gaat de 2de originele kat er elk jaar ff onder.
En nu is tie weer helemaal open, een 3inch downpipe en dan een rechte pijp naar achter met een open einddemper.
Ja ze horen me aankomen.
- Andry
- Berichten: 926
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Het wisselen van de kat was ik beu en heb een HJS 100 cell racekatalysator gekocht en wanneer deze warm is, is de uitstoot volgens de eisen en is er geen verlies in koppel of vermogen merkbaar. En zeker meer mee rijden AlexAlexsti schreef: 16 nov 2025, 13:18 Jaartje verder, de km stand is lekker opgelopen zijn bijna 2.500km verder![]()
Het was dus weer tijd voor de APK dus de katalysator mocht er weer 1 dag onder voor de keuring.![]()
Tevens wat verse motorolie en filter en dit jaar ook verse remolie dat was al een paar jaar geleden en ook de kosten niet, voor de rest niks bijzonders.....voor een paar honderd euro klaar voor dit jaar.![]()
Bevallen de Bridgestone banden nog steeds?
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ach het valt nog mee 1x per jaar de middenpijp vervangen het zijn 4 bouten, maar zo'n racecat zou ook kunnen idd.
Bij de Lotus heb ik er wel een racecat ertussen zitten en de uitstoot is dan netaan goed ( als tie goed warm is.) bij de Lotus is het wel lastiger om hem te vervangen dus daarom zit tie daar wel.
De Bridgestone's bevallen nog goed ook kwa slijtage, heb er niet mee op het circuit gereden alleen op straat maar er zit zeker nog ruim 6mm op.
Ook in de regen en plassen geen rare dingen, op een of andere manier bevallen Bridgeston's altijd wel onder de Subaru vindt ik.
Leuk toch om wat km's te maken in Evo !

Bij de Lotus heb ik er wel een racecat ertussen zitten en de uitstoot is dan netaan goed ( als tie goed warm is.) bij de Lotus is het wel lastiger om hem te vervangen dus daarom zit tie daar wel.
De Bridgestone's bevallen nog goed ook kwa slijtage, heb er niet mee op het circuit gereden alleen op straat maar er zit zeker nog ruim 6mm op.
Ook in de regen en plassen geen rare dingen, op een of andere manier bevallen Bridgeston's altijd wel onder de Subaru vindt ik.
Leuk toch om wat km's te maken in Evo !
- Rolf205
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Ik heb een racekat in de downpipe en geen middendemper en dan redt ie de apk net niet (0,6%). Zoals gezegd is de middenpijp vervangen bij een Impreza 2x2 boutjes en dat is zo gedaan.
- Alexsti
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Lotus Elise en Subaru WRX STI
Je moet er alleen ff onderkruipen.....Rolf205 schreef: 19 nov 2025, 20:44 Ik heb een racekat in de downpipe en geen middendemper en dan redt ie de apk net niet (0,6%). Zoals gezegd is de middenpijp vervangen bij een Impreza 2x2 boutjes en dat is zo gedaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
