Nieuwe Audi A4 wordt A5
- Arthur
- Berichten: 43954
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ik kwam op 133,5k, doe mij de S5 maar. De Audi hè, Robin 
-
Robin
- Berichten: 56462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Die 25k verschil doet er ook dan niet meer toe, dus ging ik in deze theorie voor de M5 Touring, want iig stoerder('mooier') en veel potenter, qua tech veel geavanceerder. At the end of the day haal ik dan een M3 Touring( ik denk de beste daily van het moment, als in die je nieuw kunt kopen) maar die heeft, net als de S5 en M5T één geweldig manco; de prijs!

- Arthur
- Berichten: 43954
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
M3 touring zou ook mijn keuze zijn dan, helaas centenkwestie 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29151
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Hier nog 1 zowel de keuze als de centen kwestie
- frankie
- Berichten: 2379
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Begin al aardig handig te worden met die configurator
M3 Touring komt bij mij op 170k....., 165k zonder Individual kleur.
Bizar dat de M5 gewoon "goedkoper" is.
Centenkwestie geld (
) hier ook trouwens.
Bizar dat de M5 gewoon "goedkoper" is.
Centenkwestie geld (
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
De 299 pk plug-in Limousine getest. Heerlijke reisauto die - voor een Audi - ook nog eens best aardig stuurt.
https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a5- ... 0-kw-2025/
https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a5- ... 0-kw-2025/
-
Martin*
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Leuke test. Ik ben geen fan van een sedan, maar deze is mooi gelijnd en dus goed gelukt als sedan. Zelfs het sturen krijgt Audi steeds beter voor elkaar. Dat belooft veel goeds met de aankoop van je A5 367pk avant.
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ahv deze testrit heb ik auto gekocht. Dat zegt wel iets 
-
Robin
- Berichten: 56462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Leuk leesbaar verhaal weer Chris.
Maar weegt zo'n A5 blablabla 2045kg??
Maar weegt zo'n A5 blablabla 2045kg??
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ja plugin met grote batterij.
- Fedmas
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: G21 330e
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Vind dit ook wel een kek kleurtje. Vind gewoon zonde dat gevoelsmatig het interieur zoveel minder is als de generatie hiervoor. Beetje wat ik ook met de A3 had. Wel gaaf om te lezen dat hij dynamisch genoeg is om een opvolger in jouw rijtje auto's te zijn.
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Nou je moet het niet vergelijken met een m340i. Blijft wel een zware auto. Maar vergelijking met met 330e past zeker. Alleen rijd ik te weinig leuke ritten meer om een echt sportieve auto voor mezelf te verantwoorden.
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Met de 330e xDrive scheelt het al bijna 250kg. Dat is best veel meer en dan nog wel dynamischer?
Zo ja, dan hebben ze bij Audi wel een fllnke slag gemaakt dan. Ze waren nooit zo heel spannend te rijden.
Zo ja, dan hebben ze bij Audi wel een fllnke slag gemaakt dan. Ze waren nooit zo heel spannend te rijden.
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
330e xDrive sedan weegt 1860, scheelt 185 kg dus. Nog steeds veel overigens. Bron autoweek, maar aantallen verschillen nog wel eens.
Ook nu geldt overigens weer dat de Audi nooit echt spannend wordt om te rijden, maar het is een stuk beter dan de B9. En ik vind een 330e of C300e ook niet echt spannend rijden. Zijn gewoon fijne dailies.
Ook nu geldt overigens weer dat de Audi nooit echt spannend wordt om te rijden, maar het is een stuk beter dan de B9. En ik vind een 330e of C300e ook niet echt spannend rijden. Zijn gewoon fijne dailies.
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Mooi dat je er zo over te spreken bent, en dat voor een Audi!sitechris schreef: 29 nov 2025, 20:09 De 299 pk plug-in Limousine getest. Heerlijke reisauto die - voor een Audi - ook nog eens best aardig stuurt.
https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a5- ... 0-kw-2025/
- veejay
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ik heb onze pianolak delen laten wrappen bij aflevering, ben benieuwd of dat de (hoge) prijs daarvoor waard gaat zijn op termijn. Ik vind pianolak maar kwetsbaar.
Ziet er fraai uit die Audi, dus als mijn volgende een hybride moet worden dan neem ik deze zeker mee in de proefritten op basis van jou review.
Ziet er fraai uit die Audi, dus als mijn volgende een hybride moet worden dan neem ik deze zeker mee in de proefritten op basis van jou review.
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ik zou dat pianolak het liefst vervangen door zelfde aluminium als sierlijsten. Dan heb je 1 geheel. Als ik het doe, doe ik het liever meteen goed. Maar weet niet of er al bedrijven zijn die dat aanbieden.
-
hans22
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 dec 2025, 07:43
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een bedrijf heb gezien dat deze service aanbiedt.
- JP
- Berichten: 35280
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Tnx. Zal eens kijken of ze al iets bieden.
- veejay
- Berichten: 2118
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
- Arthur
- Berichten: 43954
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Heb je de Q5 al eens getest, Chris? Met de motorisering die jij in de A5 krijgt? Als ik nog eens over moet dan lijkt me dat een fijne auto. Wel wat groot en zwaar maar een Q3 vind ik qua motorisering weer wat minder. Huidige model is prima te doen maar gaat ‘maar’ tot 272pk.sitechris schreef: 29 nov 2025, 20:09 De 299 pk plug-in Limousine getest. Heerlijke reisauto die - voor een Audi - ook nog eens best aardig stuurt.
https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a5- ... 0-kw-2025/
Maar wellicht maakt me dat over een paar jaar ook niet meer uit
- sitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Nieuwe Audi A4 wordt A5
Ja recent gereden. Idd de 367 pk Competition. Die heeft standaard luchtvering. Op de 299 pk Q5 is dat een optie. Altijd bijbestellen op een SUV. Want dan is luchtvering wel een echte pre. Koets blijft gewoon vlak, wat je ook doet. Comfort op snelweg is ook dikke prima. Rijdt gewoon heel erg fijn. Ik ben geen SUV fanboy. maar dit rijdt - dankzij de luchtvering - echt een klasse hoger. Ergo, ik vind deze Q5 beter rijden dan de Q8 plug-in met dikste motor die ik laatst reed. Deze Audi is stiller, minder log en doet qua prestaties nauwelijks onder voor de veel duurdere Q8. Plus dat het tienduizenden euries scheelt. De Q8 ziet er wel meer badass uit, maar de Q5 is optisch ook geen stakkertje. De Q8 vond ik in totaliteit wat tegenvallen. Nadeel van een SUV is dat je wel snel 21 inch velgen nodig hebt om de wielkasten een beetje te vullen. Dat kost bij Audi best wat centjes en bij een A5 volstaan 19 inches ook. Al met al ben je voor een vergelijkbare Q5 met 21 inches en zelfde uitrusting in totaal een kleine 7k meer kwijt dan voor een A5 Avant. Basisprijs scheelt niet zo heel veel, maar Tech Plus pakket is bij een A5 wat rianter. Dan staat daar wel luchtvering en 21 inch velgen tegenover, maar bij een A5 heb je dat niet nodig.
Last but not least, deze Q5 wint het vergelijk met de BMW X3 met gemak. Die auto deed het bij mij niet helemaal, miste de finesse die je bij een Q5 wel voelt. En interieur van X3 is echt een letdown. Meer nog dan bij Audi. Ben je BMW fan? Bestel dan gewoon een 3-serie. Ben je minder geld kwijt en krijg je een veel betere auto.
Motorisch merk je met een 299 pk A5 e-hybrid niet veel verschil omdat de Q5 natuurlijk wat mindere luchtweerstand heeft en nog wat zwaarder is. Q5 is met deze motor een kleine seconde sneller van 100 naar 200 dan de 299 pk A5 e-hybrid (14.7 om 15.6). Een A5 met 367 pk zal zonder moeite onder de 14 komen verwacht ik. Dus dat scheelt wel iets. Overigens is 14.7 een prima tijd, vergelijkbaar met X3/X4 M40i (360 pk)
Last but not least, deze Q5 wint het vergelijk met de BMW X3 met gemak. Die auto deed het bij mij niet helemaal, miste de finesse die je bij een Q5 wel voelt. En interieur van X3 is echt een letdown. Meer nog dan bij Audi. Ben je BMW fan? Bestel dan gewoon een 3-serie. Ben je minder geld kwijt en krijg je een veel betere auto.
Motorisch merk je met een 299 pk A5 e-hybrid niet veel verschil omdat de Q5 natuurlijk wat mindere luchtweerstand heeft en nog wat zwaarder is. Q5 is met deze motor een kleine seconde sneller van 100 naar 200 dan de 299 pk A5 e-hybrid (14.7 om 15.6). Een A5 met 367 pk zal zonder moeite onder de 14 komen verwacht ik. Dus dat scheelt wel iets. Overigens is 14.7 een prima tijd, vergelijkbaar met X3/X4 M40i (360 pk)
