Ok. Maar blijkbaar kan dat voor velen dus wél qua kostenplaatje p/m (ook denkende aan wat 100-150 pm extra hun brengt, inflatie, huizenprijs hoogstwaarschijnlijk verdubbeld dan... etc)JP schreef: 02 nov 2024, 10:23 €50 per maand (over 30 jaar) is 10k extra lenen, zo om en nabij ? Dan is 30-40-50k overbieden wel significant meer.
Inderdaad:)Arthur schreef: 02 nov 2024, 10:23 Ergens denk ik: wat is er mis met een scherpe vraagprijs (tekst uit dat artikel)? Dat mensen dan gaan overbieden is toch niet het probleem van de verkoper? En blijkt dat de prijs idd scherp is dan merk je dat wel aan de biedingen. En zet je te hoog in dan merk je dat ook aan de biedingen. Het lijkt me eerder zaak om met de makelaar afspraken te maken over zijn courtage. Ik had (alweer 5 jaar geleden) ook gewoon een vast courtage afgesproken. Maar dat is weer niet het probleem van de koperHet moet niet gekker worden dat de politiek zich ermee gaat bemoeien. Het is een kwestie van vraag en aanbod. En wat de gek ervoor geeft. Ik vind trouwens dat de Porsches 911 ook veel te duur zijn, kan de politiek daar niet eens iets aan doen
![]()