Philipoo schreef: 08 nov 2024, 14:43
Nou, nee. Bas las het prima; hij begint met Volkswagen aan te schrijven en heeft het vervolgens tegen volkswagen (en de andere duitse automerken) over hun superieure brandstofmotoren.
auto's die 1:50 rijden zijn totaal niet realistisch, daardmee heeft hij zijn gehele, niet onderbouwde, artikel gebaseerd op drogredenatie. Daarnaast maakt hij de discussie volledig zwart-wit (alsof er nul nuance is tussen elektrisch/ICE), gooit er wat angst tegenaan (afhankelijkheid van China), overgeneraliseert (alsof alle elektrische auto's spontaan ontbranden), maakt geen vergelijk in totale levensduur noch in milieukwaliteit wanneer er wel elektrisch gereden wordt, wil innovatie stoppen omdat de superzuinige (niet bestaande) brandstofmotor beter is en dan gooit hij er nog een post hoc ergo propter hoc tegenaan door te zeggen dat afhankelijkheid van elektrische auto's gaat leiden tot de teloorgang van de EU economie.
anyway. Pilsie?
40 jaar geleden waren auto's die 1:25 reden totaal niet realistisch, en nu ook niet als je EV rijdt inderdaad:)
Eigenlijk alles wat jij verder hier te berde brengt ben ik het totnutoe met die Maarten of hoe hij heet eens , vooral jouw laatste zin als we niet oppassen. Alsof de EV lobby niet alles overdrijft? EV's rij/koop/lease je met je portemonnee, niet om de wereld te redden, daar waren we 't volgens mij een paar jaar terug al over eens.
Maar ik val in herhaling neem me niet kwalijk. Ik vind 't een goed geschreven helder stuk nog steeds.