Update wagenpark: Up! & Mini F56 JCW

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
DFJEF

Re: Update wagenpark: Up! & Mini F56 JCW

Bericht door DFJEF » 13 jan 2024, 20:46

Ziet er lekker uit zo. :thumbup:
MINI's en mods......eindeloze combi's. :)

Leuk zo'n Ferrari-achtig display, nog niet eerder gezien.
Maar vind zelf de analoge klokken voor je neus (icm HUD) misschien wel beter dan zo'n nieuw digi-dash.

En 4 standen op de uitlaat ? Hoe zit dat dan ? Normaal toch klep open of dicht?

ArjanS

Bericht door ArjanS » 16 jan 2024, 20:18

DFJEF schreef: 13 jan 2024, 20:46 Ziet er lekker uit zo. :thumbup:
MINI's en mods......eindeloze combi's. :)

Leuk zo'n Ferrari-achtig display, nog niet eerder gezien.
Maar vind zelf de analoge klokken voor je neus (icm HUD) misschien wel beter dan zo'n nieuw digi-dash.

En 4 standen op de uitlaat ? Hoe zit dat dan ? Normaal toch klep open of dicht?
Je kan via de Remus app instellen op hoeveel % de klep open wilt hebben staan. 4 posities zijn mogelijk, te bedienen via de app of een losse bleutooth knop. Via de app kan je zelfs automatisch instellen welke positie de klep moet hebben bij welk toerental. Ik gebruik alleen de bleutooth knop en heb de posities ingesteld op 0, 20, 70 en 100% open.

LaurensM

Bericht door LaurensM » 21 jan 2024, 19:57

gave updates... blijft mooi he zo'n mini. Is echt enorm veel voor te krijgen.

En een f56 is misschien wel niet echt mini meer qua afmetingen en gewicht. Maar ik geniet elke dag van mijn f56, is nog steeds relatief mini, ziet er gewoon gaaf uit en is stiekem toch een volwassen auto geworden.

Ik heb zelf de analoge klok ipv de digitale teller, vind ik qua interieur wat mooier.

Welke schroefset zit je aan te denken?

ArjanS

Bericht door ArjanS » 06 nov 2024, 12:10

Breng mijn auto's al wat jaren naar de Ford/Mercedes dealer tegenover mijn werk, lekker makkelijk. Gisteren was de Up er weer voor de APK, kreeg een belletje dat de trommelremmen achter vast zaten en of ze ernaar moesten gaan kijken. Op mijn vraag wat dat ongeveer ging kosten, kreeg ik als antwoord: '€185 ex BTW per uur meneer.' Heb nog gevraagd of ik het goed had verstaan, maar dat was dus wel het geval. Vriendelijk bedankt voor het aanbod en de Up eerst maar weer mee genomen.

Bij het ophalen gevraagd of dat uurtarief echt klopte en dat was het geval. De beste man bij de receptie vond het persoonlijk ook nogal hoog en begreep volledig dat ik de Up eerst weer mee nam. Op de vraag of ze überhaupt nog wel particuliere klanten hadden, kwam naar voren dat het uurtarief van €185 ex BTW voor 'vreemde' merken was en dat ze normaal werken met onderhoudspakketten waarbij de uurprijs minder invloed heeft.

Vanavond de beunhaas maar even vragen wanneer ie tijd heeft.... Al liet ik reparaties en onderhoud al nooit doen bij een dealer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2024, 12:21

Had je moeten vragen wat het tarief voor trommelremmen gangbaar maken was ;)

Maar zonder gekheid, dat zijn beste tarieven. En dan kijken ze alleen nog maar, of lossen ze het dan ook op? :duh:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 nov 2024, 13:42

Die uurtarieven waren al hoog en zijn laatste jaren met hoge inflatie en flinke salarisverhogingen in die arbeidsgroep echt geëxplodeerd inderdaad. Bij alle merk dealers wel.

Ook die pakket prijzen zijn idioot laatst eerst beurtje laten doen voor onze cupra Born. 2Jr oud / 30.000km gereden uiteraard niks aan de hand dat is dan 550eur meneer… toch zieke bedragen. (Maar moet wel voor garantie, daarna meteen naar universeel)

Plaats reactie