Philipoo schreef: 06 nov 2024, 10:28
Robin schreef: 06 nov 2024, 10:18
Ik luister eigenlijk bijna dagelijks naar NPO Live, maar de commentaren nu...de wereld gaat eraan!
Noord Korea die Rusland ondersteunt, Trump die zegt funding voor Navo/Oekraine te stoppen.. Als die doet wat hij zegt kan het zomaar eens een grote shitshow worden
We zouden als Europeanen zelf kunnen beslissen verantwoordelijkheid voor onze vrijheid en ons continent te nemen. Met de enorme besparing op defensie die we de laatste 25 jaar eenzijdig hebben doorgevoerd mogen we nu best wat meer doen.
Ik zit op de Sam Harris lijn qua kijk op Trump als narcist die door jan en alleman (dictatoren) kinderlijk eenvoudig gepaaid kan worden hun kant te kiezen. Niet best.
Dat gezegd hebbende vond ik de keuze van de democratische partij voor Harris als kandidaat nog schokkender. In de verkiezingen die ze in het verleden in haar linkse Californië moest voeren had ze geen enkele tegenstand. Bij de eerste de beste keer dat ze nationaal aan de weg wilde timmeren (primaries 2020 tegen Biden) werd ze door haar eigen democraten weggevaagd. Hoe verzin je het dan als democratische partij in godsnaam om haar na het eerste Trump-Biden debat zonder primaries als kandidaat aan te wijzen. Als non 'battle tested' kandidaat is ze de campagne met Trump ingegaan, en op de momenten dat ze publiekelijk van zich liet zien was de enige keuze die ze maakte die voor 'vrouwen', om daarbij onnozel grinnikend en kakelend door de wereld te gaan. Interviews deed ze nauwelijks, op het moment dat ze van zich had kunnen laten spreken (interview met Joe Rogan) liet ze verstek gaan. Onbegrijpelijk allemaal. Die trage nasale stem hielp trouwens ook niet.
De democraten hebben een zwaargewicht als Josh Shapiro rondlopen. Hoe hij spreekt, de scherpte, de whit, Trump was kansloos geweest. De democraten hebben het over zichzelf afgeroepen.