Koffieapparaat
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Koffieapparaat
Dit is wel een leuk ding om MdV als Kerstcadeau te geven, ze is wel van de cappucinno(ik ook 's ochtends) :
https://www.ad.nl/wonen/beste-koffiecup ... ~ab91d125/
- JP
Net mijn Piccolo schoon gemakt. Volgens mij heb ik die al 4 jaar en voor €69 een koopje.... en ik drink ook alleen cappuccino.
-
Waarom dit dan het beste uit de test komt? Zelf ben ik fan van de ‘lattego’ serie. Een los bakje waar je de melk in doet, welke ook in de koelkast (en vaatwasser) kan. Je hoeft dus zelf niks schoon te maken.Robin schreef: 19 okt 2024, 11:56 Dit is wel een leuk ding om MdV als Kerstcadeau te geven, ze is wel van de cappucinno(ik ook 's ochtends) :
Kopje eronder, en de melk en later koffie komt er uit. Scheelt weer een handeling tov losse melk verwarmen. Daarnaast wordt alleen de benodigde melk warm gemaakt.
Geen aandelen, maar heb hem zelf wel

- Arthur
- Auto: Nr.51
Je bedoelt die ‘beste uit de test’, die Magimix? Die heb ik van Krups, al meer dan 10 jaar. Topding, nooit wat aan gedaan en doet het nog steedsRobin schreef: 19 okt 2024, 11:56 Dit is wel een leuk ding om MdV als Kerstcadeau te geven, ze is wel van de cappucinno(ik ook 's ochtends) :

Ik wil nu wel een bonenmachine, maar niet te groot. Ik zit aan de Philips Baristina te denken: https://baristina.com/nl/nl/?gad_source ... lsrc=aw.ds
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja die van €299,00, die van €69 zal ook top voor de centen zijn, maar ik wil wel wat 'kwalitati(e?)vers', we leven al in een Ali Baba /Action wereld:-)
- Philipoo
Ik heb de siemens EQ6 S800. Bevalt top! Een bonenmachine is alleen wel beduidend meer onderhoud/schoonmaakwerk dan een cupjes apparaat.Arthur schreef: 19 okt 2024, 12:12Je bedoelt die ‘beste uit de test’, die Magimix? Die heb ik van Krups, al meer dan 10 jaar. Topding, nooit wat aan gedaan en doet het nog steedsRobin schreef: 19 okt 2024, 11:56 Dit is wel een leuk ding om MdV als Kerstcadeau te geven, ze is wel van de cappucinno(ik ook 's ochtends) :
https://www.ad.nl/wonen/beste-koffiecup ... ~ab91d125/![]()
Ik wil nu wel een bonenmachine, maar niet te groot. Ik zit aan de Philips Baristina te denken: https://baristina.com/nl/nl/?gad_source ... lsrc=aw.ds
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Ik heb de EQ.6 S700 en ben er ook erg content mee! Heel fijn apparaat, heerlijke koffie (met dank aan de juiste bonen). Schoonmaken wel wat priegelwerk maar wel te doen, denk niet dat dit klusje bij een ander apparaat veel makkelijker gaat.Philipoo schreef: 05 nov 2024, 08:56Ik heb de siemens EQ6 S800. Bevalt top! Een bonenmachine is alleen wel beduidend meer onderhoud/schoonmaakwerk dan een cupjes apparaat.Arthur schreef: 19 okt 2024, 12:12Je bedoelt die ‘beste uit de test’, die Magimix? Die heb ik van Krups, al meer dan 10 jaar. Topding, nooit wat aan gedaan en doet het nog steedsRobin schreef: 19 okt 2024, 11:56 Dit is wel een leuk ding om MdV als Kerstcadeau te geven, ze is wel van de cappucinno(ik ook 's ochtends) :
https://www.ad.nl/wonen/beste-koffiecup ... ~ab91d125/![]()
Talking of which. Ik wil voor op de zaak een Jura S8 of iets vergelijkbaars kopen. Prijzige machine maar vind het echt een prachtmachine en het is stiekem ook wel een hobby. Iemand hier ervaring mee?
-
OnlineMartijn_bmw
@Eeuwe, ik heb nu 4jr een Jura S8 thuis in gebruik en die bevalt top.
Hiervoor hadden we een Siemens maar de koffie met zelfde bonen is uit de Jura wel nog lekkerder.
Daarnaast veel makkelijker schoonmaakwerk, de zetgroep kan er niet eens uit. Enige wat je moet doen als op het display schoonmaken verschijnt het programma starten en een schoonmaakpil in het bakje knikkeren.
kortom zeker een aanrader wat mij betreft.
Hiervoor hadden we een Siemens maar de koffie met zelfde bonen is uit de Jura wel nog lekkerder.
Daarnaast veel makkelijker schoonmaakwerk, de zetgroep kan er niet eens uit. Enige wat je moet doen als op het display schoonmaken verschijnt het programma starten en een schoonmaakpil in het bakje knikkeren.
- Dimitri
- Auto: BMW 130i, BMW Z3 Coupe
+1! Hier ook een Jura en schoonmaken is echt een fluitje van een cent. Ben al vele duizenden kopjes koffie verder en enige 'onderhoud' is af en toe een schoonmaaktabletje erin, de stappen volgen en hij maakt zichzelf helemaal schoon. Zelfde voor ontkalken.Martijn_bmw schreef: 05 nov 2024, 09:28 @Eeuwe, ik heb nu 4jr een Jura S8 thuis in gebruik en die bevalt top.
- Arthur
Ik lees hierboven ‘met dank aan de juiste bonen’. Dat lijkt me ook wel iets, hoe bepaal je de juiste bonen? Of, hoe hebben jullie dat bepaald? Bij een koffiezaak steeds een kleine hoeveelheid gehaald en zo getest? Want om steeds kilozakken te halen en erachter te komen dat het niks is… da’s ook niet wat 

- Philipoo
koffiehenk.nl heeft een groot assortiment en van die proefpakketten.Arthur schreef: 05 nov 2024, 11:23 Ik lees hierboven ‘met dank aan de juiste bonen’. Dat lijkt me ook wel iets, hoe bepaal je de juiste bonen? Of, hoe hebben jullie dat bepaald? Bij een koffiezaak steeds een kleine hoeveelheid gehaald en zo getest? Want om steeds kilozakken te halen en erachter te komen dat het niks is… da’s ook niet wat![]()
Ik zweer inmiddels bij de Illy dark roast bonen. Ieder z'n eigen smaak
- Arthur
Okay, thnx. Als ik zo’n ding heb zal ik eens eens wat proefpakketten proberen. Ik wacht nog ff op Black Friday, mss dat eea aan machines dan in de korting is.
- Chaert-RS
- Auto: Renault Megane RS Cup
Ik haal de bonen voor mijn Jura E8 bij Brandzaak en Fascino. Eerst proefpakket gedaan van 250gram zakjes en daar een aantal favorieten uit gekozen.
Wat een goede boon is is uiteraard voor iedereen persoonlijk maar wat belangrijk is voor de levensduur van je machine (vooral bij Jura waar de zetgroep niet uit de machine gehaald kan worden) is dat de boon niet vettig is. Verder erg tevreden over de Jura, onderhoud is zeer simpel en zet prima koffie.
Wat een goede boon is is uiteraard voor iedereen persoonlijk maar wat belangrijk is voor de levensduur van je machine (vooral bij Jura waar de zetgroep niet uit de machine gehaald kan worden) is dat de boon niet vettig is. Verder erg tevreden over de Jura, onderhoud is zeer simpel en zet prima koffie.
-
OnlineMartijn_bmw
zoals velen zeggen idd ieder zijn smaak, wij bestellen bij brandzaak.nl eerst kleine verpakkingen geprobeerd en nu bestellen we kilozakken per keer.
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Ik heb nu 5 jaar een E8. Twee weken geleden maar eens helemaal uit elkaar gehaald, en dan kom je erachter dat die reinigingsprogramma's niet álles schoonmaken.
Wel een aanrader om dit periodiek 'even' te doen. Kost je wel een paar uurtjes maar er hoopt stiekem best wat vuil op hier en daar...
Wel een aanrader om dit periodiek 'even' te doen. Kost je wel een paar uurtjes maar er hoopt stiekem best wat vuil op hier en daar...

Laatst gewijzigd door Wout309t op 05 nov 2024, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Hier ook een Jura en schoonmaken is inderdaad niet heel veel werk.
Bonen via Brandzaak of Koepoort. Tegenwoordig vaak Brasil Yellow Bourbon bonen.
Voor een Jura loont het om aanbiedingen bij de Duitse mediamarkt in de gaten te houden. Scheelt letterlijk honderden euro’s tov NL, denk dat ze daar zelfs met black Friday niet aankomen in NL.
Bonen via Brandzaak of Koepoort. Tegenwoordig vaak Brasil Yellow Bourbon bonen.
Voor een Jura loont het om aanbiedingen bij de Duitse mediamarkt in de gaten te houden. Scheelt letterlijk honderden euro’s tov NL, denk dat ze daar zelfs met black Friday niet aankomen in NL.
- Wout309t
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Klopt, heb hem destijds ook daar gehaald, scheelde exact 300€.
- HJ2
Nadat ik mijn Jura voor de 5e keer heb gerepareerd (en de zetgroep heb schoongemaakt) heb ik 'm een schop gegeven en er komt zeker geen machine meer waarvan je de zetgroep niet kunt verwijderen.
Nu heb ik een heuse Melitta
Die zet alleen een bakkie koffie, maalgraad instelbaar en hoeveelheid water...verder niks.
Dus ook niks wat kapot kan hoop ik dan.
Nu heb ik een heuse Melitta

-
ik haal mijn koffie bij de koffie speciaalzaak (zijn verschillende ketens en daar kan je zakjes van 250gr of zelfs 100gr kopen. kun je makkelijk (een paar) kopjes uitproberen.Arthur schreef: 05 nov 2024, 11:23 Ik lees hierboven ‘met dank aan de juiste bonen’. Dat lijkt me ook wel iets, hoe bepaal je de juiste bonen? Of, hoe hebben jullie dat bepaald? Bij een koffiezaak steeds een kleine hoeveelheid gehaald en zo getest? Want om steeds kilozakken te halen en erachter te komen dat het niks is… da’s ook niet wat![]()
die heb ik ook, topding. komt wel vrij veel vuiligheid aan de binnenkant dus regelmatig van binnen (zetgroep) schoonmaken is wel een must.HJ2 schreef: 05 nov 2024, 13:19 Nadat ik mijn Jura voor de 5e keer heb gerepareerd (en de zetgroep heb schoongemaakt) heb ik 'm een schop gegeven en er komt zeker geen machine meer waarvan je de zetgroep niet kunt verwijderen.
Nu heb ik een heuse MelittaDie zet alleen een bakkie koffie, maalgraad instelbaar en hoeveelheid water...verder niks.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Gewoon een old school DE Moccamaster van >35 jaar oud, die nu net aan vervanging toe is, wil ik die 10.000 DE punten inwisselen bij Blokker kan het weer net ivm met het aanstaande faillissement 

-
OnlineMartijn_bmw
romo schreef: 05 nov 2024, 14:33 Gewoon een old school DE Moccamaster van >35 jaar oud, die nu net aan vervanging toe is, wil ik die 10.000 DE punten inwisselen bij Blokker kan het weer net ivm met het aanstaande faillissement![]()

- Mark 320iS
Oeh, ik vind het eerlijk gezegd toch wel zonde dat jullie zoveel geld uit geven aan een Jura. Ben een echte koffieliefhebber en ik heb een espressomachine van Rocket en een aparte bonenmaler van Baratza. Beide apparaten zoals hieronder op de foto, wel nog net iets duurder, maar een wereld van verschil met een Jura. Kan ook wel goedkoper als je geen Rocket pakt maar bijv. een Quick Mill en das nog steeds beter dan een volautomaat. Uiteraard heb ik ook nog een ouderwetse Moccamaster staan, die mag niet ontbreken
.
Bonen bestel ik altijd online bij bijv. dutchbarista coffee, blanche dael of Corio espresso. Net zo duur en echt vééél lekkerder dan bijv. bonen van Illy.

Bonen bestel ik altijd online bij bijv. dutchbarista coffee, blanche dael of Corio espresso. Net zo duur en echt vééél lekkerder dan bijv. bonen van Illy.

-
OnlineMartijn_bmw
^^ ik weet het Mark, puur gemak zo’n volautomaat
maar idd voor écht lekkere koffie moet je voor zo’n combi gaan als jij daar toont. Maarja dat vind ik teveel gedoe

- Joop
Qua bonen is bij ‘mijn’ koffiezaak mogelijk om koffie te proeven in de zaak. Prima om een richting te kiezen en vervolgens een proefpakketje mee te nemen en vervolgens nog wat te experimenteren met de eigen machine (qua maling, temperatuur, etc.).
De Jura die ik heb is niet zelf uit elkaar te halen, dus die van de zomer maar laten servicen. Zoek in ieder geval een zo droog mogelijke boon als je machine (lees: automaat) van binnen een beetje schoon wil houden.
De Jura die ik heb is niet zelf uit elkaar te halen, dus die van de zomer maar laten servicen. Zoek in ieder geval een zo droog mogelijke boon als je machine (lees: automaat) van binnen een beetje schoon wil houden.
-