F1 Seizoen 2024
-
Re: F1 Seizoen 2024
Geluk is in de quali nog 40 seconden krijgen om je rondje af te maken.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Al heel wat pagina’s geschreven en mss heb ik het gemist, maar kwam deze al voorbij?
Leclerc vroeg aan ‘t einde of hij voor de snelste ronde kon gaan en wat de tijd was. Z’n engineer zei iets van ‘you don’t want to know!’.
Leclerc vroeg aan ‘t einde of hij voor de snelste ronde kon gaan en wat de tijd was. Z’n engineer zei iets van ‘you don’t want to know!’.

- Enrico
Ik geniet nu nog van die race. Ik heb het nooit eerder gedaan, maar ik ga hem donderdag avond opnieuw bekijken…. Wat een spektakel.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
De geldboete voor Norris voor het niet juist volgen van de startprocedure snap ik ook echt niet. Hij heeft eigen handig de race met nog een ronde ingekort, maar erger nog de marshalls liepen daadwerkelijk op de baan, verwachten geen auto's want start afgebroken en de weersomstandigheden waren ook belabberd. Een behoorlijk extra veiligheidsrisico, wat dan bestraft wordt met slechts 5000eu.
Vergeet niet dat Perez bij de GP van Mexico nog 5 seconden penalty kreeg omdat hij een tiental centimeters verkeerd stond bij de start.
Afgezien daarvan viel Norris redelijk door de mand gisteren. Dat de McLaren gisteren niet de snelste auto was kan gebeuren, maar zorg dan in elk geval dat je zelf foutloos rijdt en dat deed hij (zoals wel vaker) niet.
Vergeet niet dat Perez bij de GP van Mexico nog 5 seconden penalty kreeg omdat hij een tiental centimeters verkeerd stond bij de start.
Afgezien daarvan viel Norris redelijk door de mand gisteren. Dat de McLaren gisteren niet de snelste auto was kan gebeuren, maar zorg dan in elk geval dat je zelf foutloos rijdt en dat deed hij (zoals wel vaker) niet.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ja, wat een waanzinnige wedstrijd was dit. Genieten!
In 2015 was ik zo gek om samen met mijn compagnon naar Max' eerste GP te vliegen, in Melbourne. We hebben bijna even lang in het vliegtuig gezeten als dat we daar waren. Maar alles onder het mom van 'mocht hij ooit WK worden, dan zijn wij bij zijn eerste race geweest'. Niet wetende dat hij nu bijna kampioenschap nummer 4 binnenhaalt. Wat een legende.
En wat is dit bijzonder. Ik volg F1 sinds 1994, toen vader Jos begon. Toen waren we al blij met eens een puntje of eens vooraan in een training.
In 2015 was ik zo gek om samen met mijn compagnon naar Max' eerste GP te vliegen, in Melbourne. We hebben bijna even lang in het vliegtuig gezeten als dat we daar waren. Maar alles onder het mom van 'mocht hij ooit WK worden, dan zijn wij bij zijn eerste race geweest'. Niet wetende dat hij nu bijna kampioenschap nummer 4 binnenhaalt. Wat een legende.
En wat is dit bijzonder. Ik volg F1 sinds 1994, toen vader Jos begon. Toen waren we al blij met eens een puntje of eens vooraan in een training.
-
Je mag tegenwoordig ook de bandenspanning aanpassen op de grid, voor 5K.frankie schreef: 04 nov 2024, 10:12 Dus als ik het goed begrijp kun je beter tijdens een afgebroken start de juiste procedure niet volgen en daarmee potentieel marshalls in gevaar brengen, dan vloeken op een persconferentie. Voor het laatste is de boete immers € 10.000 zoals we bij Leclerc hebben kunnen zien (of als je Verstappen heet een taakstraf). Helder!
-
Zijn manier van "sorry kerel" zeggen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit idd ook.ErikS schreef: 04 nov 2024, 12:52Je mag tegenwoordig ook de bandenspanning aanpassen op de grid, voor 5K.frankie schreef: 04 nov 2024, 10:12 Dus als ik het goed begrijp kun je beter tijdens een afgebroken start de juiste procedure niet volgen en daarmee potentieel marshalls in gevaar brengen, dan vloeken op een persconferentie. Voor het laatste is de boete immers € 10.000 zoals we bij Leclerc hebben kunnen zien (of als je Verstappen heet een taakstraf). Helder!
-
Je zou toch denken: diskwalificatie hiervoor.Arthur schreef: 04 nov 2024, 13:51Dit idd ook.ErikS schreef: 04 nov 2024, 12:52Je mag tegenwoordig ook de bandenspanning aanpassen op de grid, voor 5K.frankie schreef: 04 nov 2024, 10:12 Dus als ik het goed begrijp kun je beter tijdens een afgebroken start de juiste procedure niet volgen en daarmee potentieel marshalls in gevaar brengen, dan vloeken op een persconferentie. Voor het laatste is de boete immers € 10.000 zoals we bij Leclerc hebben kunnen zien (of als je Verstappen heet een taakstraf). Helder!
- JP
Uitgeluld ? we gaan naar Vegas !
- Enrico
What happens in Vegas stays in Vegas.
- Philipoo
nog 3 weken napraten over de regen in Brazilie dus!
- MParallel
- Auto: BMW
"Luck not on our side".
Échte winnaars creëren hun eigen geluk.
-
- Auto: Volkswagen Golf
Ja, Norris zei ook dat hij echt naar binnen moest voor de bandenwissel omdat het anders onrijdbaar werd. Maar Max kon kennelijk nog wel even doorrijden (ook op intermediates toch?)

- RS-Ron
Ik begreep dat Max zelf de voorkeur heeft uitgesproken om nog niet te pitten. Heeft ie uitgebreid met zijn engineer besproken over de boardradio. Kennelijk is hij naast een heethoofd af en toe ook wel een aardige strateeg in de auto.
Gr Ron
Gr Ron
-
Vind het bizar hoeveel haat die coureurs (en andere media figuren) online voor hun kiezen krijgen.
Max vaak genoeg, nu Norris. In veel gevallen (in dit geval met Norris ook) zeggen ze niets verkeerd maar is het vooral het verdraaien van de boodschap door de media.
Niets nieuws, maar bizar dat mensen er zo op los gaan. Om die reden haat ik ook de meeste ‘fans’ van bepaalde sporters / teams. Rationeel denken en genieten van de sport is deze mensen vreemd.
De media kunnen wij niet veranderen, alles voor de clicks, maar wel hoe je er als ‘fan’ mee omgaat.
Max vaak genoeg, nu Norris. In veel gevallen (in dit geval met Norris ook) zeggen ze niets verkeerd maar is het vooral het verdraaien van de boodschap door de media.
Niets nieuws, maar bizar dat mensen er zo op los gaan. Om die reden haat ik ook de meeste ‘fans’ van bepaalde sporters / teams. Rationeel denken en genieten van de sport is deze mensen vreemd.
De media kunnen wij niet veranderen, alles voor de clicks, maar wel hoe je er als ‘fan’ mee omgaat.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als fan moet je lekker de quali en de wedstrijd bekijken, en al die ragebait negeren.
Ik heb meestal genoeg aan wat er hier voorbijkomt om weer bij te zijn.
Ik heb meestal genoeg aan wat er hier voorbijkomt om weer bij te zijn.
- Enrico
95% van de zo genaamd nieuw is clickbait. Wordt enkel voor de comments en likes gepost. Norris en Max zijn buddies.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Joop
Mooie samenvatting van een top weekend.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Skitterend!
-
Wat een prachtig filmpje van een magische race van Verstappen. Ongekend wat die heeft laten zien....
-
Ik heb elk weekend de neiging om de socials uit te gaan zetten inderdaad.k33z schreef: 04 nov 2024, 18:44 Vind het bizar hoeveel haat die coureurs (en andere media figuren) online voor hun kiezen krijgen.
Het is dat er ook leuke feitjes en dingetjes voorbij komen, maar wat een gescheld. Ongehoord.
- Enrico
Im moet zeggen dat ik de memes over Stroll en de grindbak op social media wel kan waarderen. Met name een met Jeremy C en de Hamster die zich dood lachen op het moment dat Stroll het een goed idee vindt om vol gas de grint in te rijden hopend hij zo weer de baan op kan. Dat had ik in de uitzending niet gezien…. Stroll dacht dat het een 992 Dakar was met lift systeem.