Opwarming van de aarde

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Opwarming van de aarde

Bericht door Arthur » 05 jun 2024, 09:38

:coffee:
Bijlagen
IMG_1215.jpeg
IMG_1215.jpeg (217.83 KiB) 3811 keer bekeken

JP

Bericht door JP » 05 jun 2024, 10:38

Afbeelding

Arthur

Bericht door Arthur » 05 jun 2024, 10:45

Bijlagen
IMG_1216.jpeg
IMG_1216.jpeg (351.45 KiB) 3782 keer bekeken

Arthur

Bericht door Arthur » 26 jun 2024, 08:28

:D
Bijlagen
IMG_1289.jpeg
IMG_1289.jpeg (385.42 KiB) 3610 keer bekeken

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 sep 2024, 07:16

https://nos.nl/artikel/2538406-extreem- ... -kans-erop

WWA met een zekere Friederike Otto die zegt:
Mocht de opwarming van de aarde van de huidige 1,3 graden doorzetten naar 2 graden opwarming, dan verwacht WWA nog eens 50 procent meer van dit soort weer. Bovendien zou de hoeveelheid regen die bij dit soort weersextremen valt fors toenemen. "Tenzij we stoppen met fossiele brandstoffen, zal dit alleen maar erger worden. We moeten ons dus voorbereiden op nog meer regen", zegt Otto.
En dit wordt als feit gezien? Of moeten wij er zelf maar doorheenprikken?

https://en.wikipedia.org/wiki/Friederike_Otto
Een der 100 meest invloedrijke in 2021. Gewoon door dit soort beweringen en prognoses? WTF

Arthur

Bericht door Arthur » 18 okt 2024, 14:55

.
Bijlagen
IMG_2203.jpeg
IMG_2203.jpeg (539.8 KiB) 2590 keer bekeken

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 18 okt 2024, 15:06

De vieze man, daarvan krijg ik nou balluh in me buik!

JP

Bericht door JP » 24 okt 2024, 11:13

Klimaatdoelen 2030.....
Onwaarschijnlijk dat Nederland klimaatdoelen 2030 nog haalt’, kabinet kondigt extra ingrepen aan
Systeem van nettarieven wordt aangepast

Voor consumenten betekent het ook dat het systeem van de nettarieven wordt aangepast, waaronder voor huishoudens en kleingebruikers. Door bijvoorbeeld op dagen dat de zon schijnt de elektrische auto op piekmomenten op te laden of de wasmachine te laten draaien, kunnen ’pieken’ worden voorkomen.

Plan netbeheerders: lagere stroomrekening voor huishoudens die buiten spitstijd wasmachine aanzetten

De netbeheerders hebben onlangs een onderzoek gepubliceerd over mogelijkheden om het systeem van nettarieven zo aan te passen dat spreiding van elektriciteitsverbruik over de dag financieel wordt gestimuleerd. Hermans zet hier druk achter, omdat zij het ’van groot belang’ vindt dat slim netgebruik ook door huishoudens wordt beloond en dat kleinverbruikers grip houden op hun energierekening.
https://archive.is/fLFgf

https://www.telegraaf.nl/financieel/205 ... grepen-aan

Arthur

Bericht door Arthur » 24 okt 2024, 12:28

Ze rommelen maar wat aan. Hebben totaal geen idee waar ze mee bezig zijn en waar het naartoe moet. Ik ook niet, maar het is makkelijk praten vanaf de zijlijn :coffee:
Ben blij dat ik niet met al die hypes ben meegegaan, en ik blijf nog ff achterover leunen. Zolang het nog betaalbaar is, voor mij, blijf ik nog ff de kat uit de boom kijken :)

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2024, 07:00

Om maar even met dit te beginnen. Deze zeer niet neutrale 'factcheckers' met een agenda hadden ook 't hoogste woord tijdens Corona en dat we allemaal aan de prik moesten, want 'we gaan er allemaal aan':
https://www.knack.be/factcheck/factchec ... roorzaakt/

Buiten het feit dat er klimaatverandering is(al sinds het bestaan van de mensheid, zelfs de bijbel heeft 't over overstromingen en droogtes etc) , wordt 't allemaal heel makkelijk op klimaatverandering dóór de mensheid gegooid.

https://inspanje.nl/waarom-het-verwijde ... gen-leidt/
Van 2 september dit jaar. Hoe ironisch.
Dit is de realiteit(m'n zwager woont bij Cadiz, hevige regenval, maar komende uit Barranquilla, waar het tig keer per jaar totaal blank staat(verkeerde afwatering) en is wel wat gewend daardoor.
Natuurrampen als deze in Spanje ( die qua slachtoffers vermeden hadden kunnen worden als 't watermanagement op orde was geweest) zijn weer een voedingsbodem om ons burgers weer in een belasting-val te lokken en vooral angst aan te jagen:

En deze dan:
https://inspanje.nl/verwijdert-spanje-i ... nder-land/
De ironie alweer!

Al was het maar zo dat het verhaal in m'n eerste link(die van de zogenaamde factcheckers) maar eventjes melding had gemaakt van het verwijderen van stuwdammen in Spanje en dat had connected met die zware overstromingen, maar nee hoor: Zwart -wit. Dat kan niet! Is onmogelijk:Klimaatverandering!

En dat is dus het grootste probleem: Die kant zegt de wijsheid in pacht te hebben: Alles is het gevolge van (menselijke) klimaatverandering. Een tegengeluid en je bent de pineut. Da's nog 't mees sneue aan die kant. Terwijl we beter moeten weten(hence Coronabeleid; zelfde volk)

En ik ga daar niet tegen strijden(wel dus: her en der een artikeltje plaatsten, dat we niet klakkeloos de main stream media en de 'experts' en 'wetenschappers' (heel vaak betaald door en of gelinked aan die media en entiteiten) hun verhaal overnemen. Zelf nadenken. Niet hersenloos alles maar voor waarheid aannemen. Connecties willen zien. Want er zijn ook experts en wetenschappers die 't anders zien dan het deel wat je in de msm over leest( ook met Corona, je moest eens weten)

We zitten met een groot probleem en dat is het angstaanjagen van de mensheid helaas.
Ook een groot probleem is in delen van de wereld overbevolking/corruptie/oorlogen(vaak bedacht door dezelfde figuren die centen willen zien vanwege climate change) en het milieu wat eraan gaat.

Nog wat context:
https://historianet.nl/maatschappij/ram ... van-europa

https://www.nationalgeographic.nl/gesch ... ddeleeuwen

We moeten ons dus meer gaan bewapenen tegen (de gevolgen van) het wassende water en dat doen we door het watermanagement op orde te hebben/te verbeteren. En niet met EV's en dat soort zaken.

Koffie!

Oh ja: denken 'we'nou écht dat als we(vooral in NL) totaal inzetten op duurzamer/verelectrificering/windmolens/zonnepanelen, het 'verdwijnen' van Shell/Tata/ VW etc (leuk economisch vooruitzicht hier dan!) dat we over 10-20-30-xx jaar geen natuurrampen etc meer hebben. Denken 'we' dat écht?

TLDR: Spanje verwijdert/de stuwdammen enz vanwege WWF rapporten vanwege natuurverbetering/visstanden/droogte etc. Eventuele gevolgen? Dat zagen we een paar dagen terug wel

Tom

Bericht door Tom » 02 nov 2024, 13:02

Dus als dammen niet gebouwd zijn ter verbetering van watermanagement, waarom waren ze dan in de eerste plaats gebouwd? Omdat het zo mooi in het landschap staat?

Arthur

Bericht door Arthur » 02 nov 2024, 13:05

Energieopwekking? :)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 nov 2024, 14:13

Arthur schreef: 02 nov 2024, 13:05 Energieopwekking? :)
Dat denk ik ook

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2024, 14:25

Beide? Maar je ziet het hier met die stikstof-flauwekul, de hele wereld staat er door stil.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 02 nov 2024, 19:35

De meeste Spaanse dammen die verwijderd werden, bevinden zich in het bergachtige noorden van Spanje. In de regio rond Valencia, die bijzonder zwaar getroffen werd door de overstromingen, zijn er volgens Dam Removal Europe veel minder dammen verwijderd.
inclusief kaart die laat zien waar wel en niet dammen verwijderd zijn..

Tom

Bericht door Tom » 14 dec 2024, 13:47

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 14 dec 2024, 14:40

Idioten zijn het.

Arthur

Bericht door Arthur » 14 dec 2024, 15:48

Wel een stuk overzichtelijker :)

SlowCo

Bericht door SlowCo » 14 dec 2024, 17:30

Zonnepanelen zijn goed om het klimaat en de natuur te redden!
Oh, wacht...

Arthur

Bericht door Arthur » 10 jan 2025, 06:48

Het is zo ver!
Wereld schiet door 1,5 graad; onduidelijk waarom 2024 zó warm was.

https://nos.nl/artikel/2551139-wereld-s ... o-warm-was

Robin

Bericht door Robin » 10 jan 2025, 06:54

De zwembroek maar weer aan!:)

Over 10 dagen kan Trump weer naar olie gaan boren! Want 't is allemaal 'onduidelijk' nietwaar?:)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 10 jan 2025, 07:41

Ik las het ook! Of we als mens nou wel of geen invloed kunnen hebben… zolang de wereldleiders zich druk maken over wie Oekraïne, Taiwan, Groenland, Israël, Iran, etc mag hebben van elkaar en als dat niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks met bommen gooien gaat er sowieso niks veranderen.

ErikS

Bericht door ErikS » 10 jan 2025, 20:37

Wordt toch weer tijd voor een gat in de ozonlaag, kan de co2 ophoping ontsnappen. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2025, 08:32

Ha, ik zat me gisteren te bedenken: Het is nu opeens onduidelijk. Bijvoorbeeld het KNMI dat al 120 jaar de temperatuur/het weer/klimaat 'meet'. Toen ik in 1970 ter wereld kwam werd er een IJstijd voorspeld. We zouden er allemaal aangaan door dát fenomeen. We zijn nu 55 jaar verder. En dan kan er inderdaad wat gebeuren klimatologisch. Dat snap ik ook.

MAAR! Als er 55 jaar geleden een totale nonsense werd verkondigd door het KNMI(nattevingerwerk zeg ik eventjes flauw), hoe exact en nauwkeurig waren die 65 jaar daarvóór dan? Gissen, aannames etcetera. Minder nauwkeurig nog dan in 1970.

Mijn punt: Ze meten vanalles sinds 120 jaar en gooien daar wat grafieken enzo tegenaan. Snap ik ook. Maar als zéker vóór 1970 de boel gewoon niet zo exact was, wat doen die grafieken er dan toe? Jamaar de opwarming gaat de laatste 10-20 jaar wel érg snel? Wie zegt dat? aan de hand van die zogenaamd 120 jaar oude 'nauwkeurige' grafieken?

Ik ben ook maar een twijfelaar over heel veel dingen, maar weer en klimaat kun je nooit en te nimmer exact vastleggen. Onmogelijk.

Ook zoiets als:
Tig miljoen jaar terug aan de hand van ijspegels en boringen en weet ik het: Wie kalibreert daarin de 'tijdzones'? Er word gesmeten met duizenden/honderdduizenden jaren. Wie kalibreert dat? Ja, die wetenschappers. Voor de vorm? Voor het verbazingwekkend maken naar het publiek? Ja ze weten zóveel?

Tuurlijk men moet érgens beginnen en ik juich de wetenschap toe. Al lijkt dat hier en daar in mijn replies misschien vaak niet zo. Maar consensus is er niet. 98% zegt dit. Maar die andere 2% dan heeft die het mis? En waarom? Always question the science , daar ben ik van. Hoor en wederhoor.

Niet blindvaren op entiteiten als DPG/msm/KNMI/NPO/NOS. Dat heb ik(eigen schuld) veel en veel te lang gedaan en die eenzijdige angstaanjagerij en doofpotcultuur als 't hun maar uitkomt.

Overal op de wereld woedt (burger)oorlog(jes) Pedo geneuzel in UK en Hollywood(ja die branden komen aldus Helga door het klimaat, het is aangestoken, trut!) wordt angstvallig verzwegen. We zitten de laatste jaren in een heel erg slecht film met z'n allen(maar zeker niet in hetzelfde schuitje!)

Koffie!

Elise

Bericht door Elise » 11 jan 2025, 08:49

Robin schreef: 11 jan 2025, 08:32 aldus Helga door het klimaat, het is aangestoken, trut!
Is daar al bewijs van geleverd?

Plaats reactie