BMW G99 M5 - 2024
- JP
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW G99 M5 - 2024
Die stickers verbergen z’n lelijke lijnen wel.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
eerste 2 foto's lijken wel renders, vooral de uitlaatpijpjes kijk ik gek tegenaan. Verder met Eric eens.
-
Tik voor de gein eens op de deurpanelen, het deel waar de 'pook' in zit of op de speaker kapjes. Alles is hard krasgevoelig plastic geworden. Maar je geeft het zelf al aan.. de G30/31 LCI waren beter afgewerkt. Dat is ook precies de reden dat ik deze gen. oversla. Het moet toch een vooruitgang zijn, zeker de klassieke fraai gepositioneerde 5.zegmaarboris schreef: 13 sep 2024, 07:48 Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
Als vroeger hoofd design zei dat het zo eruit moest zien, dan was dat zo. Nu zegt de CEO dat die grappige dame in de focusgroep in China de neus van schets C de leukste vond, dus die moet het dan worden. En zo worden elegante auto's redelijk verminkt door mensen met een mening, maar niet die het kunnen.
Anyway, @Wimo - het zal mijn cognitieve dissonantie wel zijn, maar de G61 valt me qua hard plastic wel mee in de praktijk. Kan ook zijn omdat ik een Audi tussendoor heb gereden. Het individual leder in de G61 is absoluut niet het niveau van de G31 LCI, maar het is ook weer niet zo slecht. En de M5 heeft dan nog wat additionele features (lederen airbag kap, optie voor alcantara hemel).
Harry's review stipt het ook goed aan..
- JP
- JP
Robin schreef: 13 sep 2024, 09:55Interessant idd.zegmaarboris schreef: 13 sep 2024, 07:48 Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
Als vroeger hoofd design zei dat het zo eruit moest zien, dan was dat zo. Nu zegt de CEO dat die grappige dame in de focusgroep in China de neus van schets C de leukste vond, dus die moet het dan worden. En zo worden elegante auto's redelijk verminkt door mensen met een mening, maar niet die het kunnen.
Waar is de tijd van een Bruno Sacco bijvoorbeeld(zie dikgedrukt) ....
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... overleden/Bruno Sacco, de designer van Mercedes-Benz die legendarische modellen tekende, is op 19 september overleden. Dat werd gisteren bekend.
- JP
-
Dus deze nieuwe BMW M5 weegt bijna 200kg meer, is bijna €40k duurder en heeft minder dan 3/4 van het vermogen van een Tesla Model S Plaid... 
En ja, hij is ook nog een stuk lelijker!

En ja, hij is ook nog een stuk lelijker!

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja, die kleur dat meen je toch niet? Op een sedan....
Dan: Op filmpjes en foto's lijkt ie hoger dan dat ie breed is(beetje Matchbox syndroom)
MAAR hij klinkt wel beter dan de F80*
Voor de rest zal het wel met die massa 'die je eigenlijk niet voelt'
Edit: Peter Hilhorst kan het óók goed uitleggen(maar dat wisten we eigenlijk al) En één minimaal toefje gas in rwd en hij gaat al:)
Edit 2: 144k vanaf is veel geld, maar tov M2/3/4/Touring valt 't mee, maar ik wil deze niet:)
*Ferrari
Dan: Op filmpjes en foto's lijkt ie hoger dan dat ie breed is(beetje Matchbox syndroom)
MAAR hij klinkt wel beter dan de F80*
Voor de rest zal het wel met die massa 'die je eigenlijk niet voelt'

Edit: Peter Hilhorst kan het óók goed uitleggen(maar dat wisten we eigenlijk al) En één minimaal toefje gas in rwd en hij gaat al:)
Edit 2: 144k vanaf is veel geld, maar tov M2/3/4/Touring valt 't mee, maar ik wil deze niet:)
*Ferrari
-
-
Vooral bij Peter Hilhorst, hoor ik schrikbarend veel het woord "onderstuur" voorbij komen. Maar nog vaker "zwaar" en "log".
Conclusie >2400kg voelt ook als dat......
Ondanks dat wel retesnel rechtuit dus.
De testwegen (B-wegen) zijn denk ik ook niet echt zijn natuurlijke omgeving. Zal meer een Autobahn knaller zijn.
Hopelijk in de toekomst een keertje voor een weekend huren om eens mee te maken en zelf te ervaren om een oordeel te vellen.

Ondanks dat wel retesnel rechtuit dus.

De testwegen (B-wegen) zijn denk ik ook niet echt zijn natuurlijke omgeving. Zal meer een Autobahn knaller zijn.
Hopelijk in de toekomst een keertje voor een weekend huren om eens mee te maken en zelf te ervaren om een oordeel te vellen.
-
Iemand hier van plan om hem te kopen? Ik heb mijn zinnen wel een beetje gezet op iets met v8 dat hybride is (om een schep BPM te voorkomen, maar ook om dagelijkse saaie KM mee te kunnen doen). Ik kan op dit moment alleen de BMW XM, Porsche Cayenne / Panamera en nu deze BMW M5. Van dat rijtje is de M5 niet meteen de slechtste, de rest is zeker niet minder zwaarlijvig
-
Dit dus. Peter Hilhorst weet wel waar hij 't over heeft, heb 'm een keer vorig jaar op Papenburg meegemaakt/mee gesproken, serieuze kerel en neemt hier ook weer geen blad voor de mond. Tell it like it is!DFJEF schreef: 25 okt 2024, 16:11 Vooral bij Peter Hilhorst, hoor ik schrikbarend veel het woord "onderstuur" voorbij komen. Maar nog vaker "zwaar" en "log".![]()
Ondanks dat wel retesnel rechtuit dus.![]()
-
Nope, in dit segment ga ik liever shoppen bij een jong gebruikte vorige gen comp.Twist schreef: 25 okt 2024, 16:15 Iemand hier van plan om hem te kopen? Ik heb mijn zinnen wel een beetje gezet op iets met v8 dat hybride is (om een schep BPM te voorkomen, maar ook om dagelijkse saaie KM mee te kunnen doen). Ik kan op dit moment alleen de BMW XM, Porsche Cayenne / Panamera en nu deze BMW M5. Van dat rijtje is de M5 niet meteen de slechtste, de rest is zeker niet minder zwaarlijvig
-
Staat een waanzinnige M5 CS bij Van Laarhoven, vandaag even bekeken
- Will F.
Hillhorst idd één vd weinige die het meestakl wel goed uitlegt en wiens woord ik danook wel serieus neem.
@ twist rangerover sport met luchtvering ? Met zulke zwaatgewichten gaat het voor mij maar om 1 ding: Comfort, rest is bijzaak.
@ twist rangerover sport met luchtvering ? Met zulke zwaatgewichten gaat het voor mij maar om 1 ding: Comfort, rest is bijzaak.
-
Die lekkere ordinaire ? Ja, die is leukTwist schreef: 25 okt 2024, 18:37 Staat een waanzinnige M5 CS bij Van Laarhoven, vandaag even bekeken

- Erik
- Auto: BMW ///M
Jep ben in de markt.Twist schreef: 25 okt 2024, 16:15 Iemand hier van plan om hem te kopen? Ik heb mijn zinnen wel een beetje gezet op iets met v8 dat hybride is (om een schep BPM te voorkomen, maar ook om dagelijkse saaie KM mee te kunnen doen). Ik kan op dit moment alleen de BMW XM, Porsche Cayenne / Panamera en nu deze BMW M5. Van dat rijtje is de M5 niet meteen de slechtste, de rest is zeker niet minder zwaarlijvig
Moet hem wel in real life zien voelen ruiken en proeven, want op de fotos vind ik hem best wel lelijk.
Alternatief is een S580e of een S400d (die dan op HVO100 wordt gereden) die vind ik prachtig qua lijnen (en rijden ook echt subliem)
De hybride techniek van die M5 zal subliem zijn natuurlijk, en prettig dat je de koudstart niet voor je deur hoeft te doen, je sneaked hem stilletjes aan weg. Kan ook stilletjes bij kantoor aankomen zonder dat de paarden door het schrikdraad vliegen.
Gewicht vind ik wel echt een serieus ding trouwens, maar voor autobahn/peage werk is dit helemaal prima denk ik.
Zeker als je vanuit een Rangerover SDV8 komt (2500kg), als je gewicht wilt voelen moet je daar eens mee onderweg, gas los remt gewoon NIET uitrollend naar rotonde......ach je leert ermee rijden, vooral anticiperen.....denk dat die M5 dat honderdmiljoenmiljard x beter doet zeker als je regen op de electro motor kunt doen. Dat deed die S580e ook subliem alhoewel die accu wel leeg te krijgen was. Ik begreep van iemand hier dat BMW dat erg goed voor mekaar heeft, dus ben benieuwd als ik als klootjesvolk-nietyoutuber ook aan de beurt ben voor een proefritje.
- sitechris
- Auto: BMW M2 (G87)
Denk dat een wat meer zakelijk kleurtje ook veel doet. Geel is wel heel erg uitgesproken. Pak hem lekker in grijs of zwart en het oogt al een stuk 'degelijker'.
-
Ik vind de M60 ook veel lichtvoetiger aanvoelen dan de i5 40.Erik schreef: 25 okt 2024, 22:51Jep ben in de markt.Twist schreef: 25 okt 2024, 16:15 Iemand hier van plan om hem te kopen? Ik heb mijn zinnen wel een beetje gezet op iets met v8 dat hybride is (om een schep BPM te voorkomen, maar ook om dagelijkse saaie KM mee te kunnen doen). Ik kan op dit moment alleen de BMW XM, Porsche Cayenne / Panamera en nu deze BMW M5. Van dat rijtje is de M5 niet meteen de slechtste, de rest is zeker niet minder zwaarlijvig
Moet hem wel in real life zien voelen ruiken en proeven, want op de fotos vind ik hem best wel lelijk.
Alternatief is een S580e of een S400d (die dan op HVO100 wordt gereden) die vind ik prachtig qua lijnen (en rijden ook echt subliem)
De hybride techniek van die M5 zal subliem zijn natuurlijk, en prettig dat je de koudstart niet voor je deur hoeft te doen, je sneaked hem stilletjes aan weg. Kan ook stilletjes bij kantoor aankomen zonder dat de paarden door het schrikdraad vliegen.
Gewicht vind ik wel echt een serieus ding trouwens, maar voor autobahn/peage werk is dit helemaal prima denk ik.
Zeker als je vanuit een Rangerover SDV8 komt (2500kg), als je gewicht wilt voelen moet je daar eens mee onderweg, gas los remt gewoon NIET uitrollend naar rotonde......ach je leert ermee rijden, vooral anticiperen.....denk dat die M5 dat honderdmiljoenmiljard x beter doet zeker als je regen op de electro motor kunt doen. Dat deed die S580e ook subliem alhoewel die accu wel leeg te krijgen was. Ik begreep van iemand hier dat BMW dat erg goed voor mekaar heeft, dus ben benieuwd als ik als klootjesvolk-nietyoutuber ook aan de beurt ben voor een proefritje.
Het vreemde was dat je daar het gewicht veel meer op de neus voelde drukken in de bochten. De 4WD trekt de M60 gewoon veel sneller door de bochten heen. En daardoor op een één of andere manier heel anders qua gevoel. Minder zwaar, gek genoeg.
- tomgtr
Baboulah, kom er maar in….sitechris schreef: 26 okt 2024, 09:04 Denk dat een wat meer zakelijk kleurtje ook veel doet. Geel is wel heel erg uitgesproken. Pak hem lekker in grijs of zwart en het oogt al een stuk 'degelijker'.
-
Kwam gisteren een 5 touring tegen, hoge lompe bak geworden. Duidelijk dat hele 5 serie chassis ontworpen is voor het accu pakket van de i5. 4cm hoger en 10cm langer. Accu's moeten toch ergens geplaatst worden.
-
Ik kreeg laatst de vraag 'sinds wanneer maakt BMW zo'n auto als Volvo vroeger, je weet wel een XC70Kadett schreef: 26 okt 2024, 11:39 Kwam gisteren een 5 touring tegen, hoge lompe bak geworden. Duidelijk dat hele 5 serie chassis ontworpen is voor het accu pakket van de i5. 4cm hoger en 10cm langer. Accu's moeten toch ergens geplaatst worden.

- Arthur
- Auto: Nr.51
-
ik zie ze hier meer rijden, de generieke (i)5er, 2 zwarte Tourings, naast elkaar aan de stekker, niet lelijk, maar ook niet wow. Hangt echt van de kleur af , bij zwart zie je op de generieke 5er iig die flauwekul frutseltjes niet, en hoe sommigen op de poten staan, te hoog en te smalle bandjes, spoorbreedte van Janlikmehetvestje. BMW manmanman....