Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Arthur » 15 okt 2024, 17:20

Arthur schreef: 15 okt 2024, 15:54 Beetje DF-er zit allang in die laagste categorie :coffee:
SlowCo schreef: 15 okt 2024, 17:19 Hebben jullie nog een hypotheek dan...? :tooth:
:tooth:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 okt 2024, 18:17

Ga anti-kraak en krijg geld toe.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 15 okt 2024, 19:16

Arthur schreef: 15 okt 2024, 17:20
Arthur schreef: 15 okt 2024, 15:54 Beetje DF-er zit allang in die laagste categorie :coffee:
SlowCo schreef: 15 okt 2024, 17:19 Hebben jullie nog een hypotheek dan...? :tooth:
:tooth:
:lol:

JP

Bericht door JP » 15 okt 2024, 20:34

Met 50 de hypotheek afbetaald en al lekker met pensioen, is hier toch wel de doorsnee.

jos_br

Bericht door jos_br » 15 okt 2024, 20:41

JP schreef: 15 okt 2024, 20:34 Met 50 de hypotheek afbetaald en al lekker met pensioen, is hier toch wel de doorsnee.
Das waar, hoe heb jij dat gedaan??

Jos.

JP

Bericht door JP » 15 okt 2024, 20:54

Ik heb nog 4jaar en 2 weken :coffee:

MParallel

Bericht door MParallel » 15 okt 2024, 21:21

Tot je 50e of einde hypotheek?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 okt 2024, 21:32

jos_br schreef: 15 okt 2024, 20:41
JP schreef: 15 okt 2024, 20:34 Met 50 de hypotheek afbetaald en al lekker met pensioen, is hier toch wel de doorsnee.
Das waar, hoe heb jij dat gedaan??

Jos.
Je huis voor je 50e verkopen en gaan huren.

MParallel

Bericht door MParallel » 15 okt 2024, 21:45

Lifehack!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 okt 2024, 08:27

54 en nog niet met pensioen. Helaas.

Emiel

Bericht door Emiel » 16 okt 2024, 09:15

Werken is ook niet erg. Als je ouder wordt (55+?) moet je wel iets gaan doen wat je echt leuk vindt en lekker met wat minder uren doorgaan tot je omvalt. En dan is lage maandelijkse kosten wel fijn.

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2024, 10:07

Klopt Emiel 100%.

Zit sinds vorige maand in m'n 27e jaar met wat ik nu doe....dat is nog steeds vaak 'wel leuk', maar door de toestand in de wereld(goudprijs, internetverkoop, brands/merken waaraan je moet voldoen, want anders geen dealer meer) is het er veel gecompliceerder en echt niet fijner op geworden. Al verkoop ik duur spul online hoor. Wel hoop geneuzel komt daarbij kijken. Ik ben een beetje als Wouter81 zegmaar:)

Nog steeds off topic: Werken moet 'leuk' zijn. Maar wat voor werk vind ik 'leuker dan dit'? Vintage bijzondere klokken. Mooie sieraden in hoger segment verkopen. Die kant wil ik wat op. Kleiner, minder afhankelijk van openingetijden en die k*treparaties en geneuzel:-)

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 16 okt 2024, 10:14

Emiel schreef: 16 okt 2024, 09:15 Werken is ook niet erg. Als je ouder wordt (55+?) moet je wel iets gaan doen wat je echt leuk vindt en lekker met wat minder uren doorgaan tot je omvalt. En dan is lage maandelijkse kosten wel fijn.
Eens! Houdt je ook wel een beetje 'jong' en bezig. Maar dan is het wel lekker als je idd kunt doen wat je echt leuk vindt en ook minder werken en dan zijn die lage maandelijkste lasten wel lekker. Geeft je een beetje flexibiliteit in welke mate je nog 'moet'. Al heb je met leuk werk sowieso minder het 'moeten gevoel'.

BartMS
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i

Bericht door BartMS » 16 okt 2024, 11:15

Fabian schreef: 11 okt 2024, 22:11
Fabian schreef: 19 sep 2024, 11:39 Nichtje is ook druk bezig met dr eerste huis aankoop hier in het zuiden. Hypo+starterslening via gemeente+30K van ouders. Kan ze net aan 280K besteden. Zou je toch iets mee moeten kunnen kopen zou je denken....

Alles waar ze nu geweest is ging uiteindelijk tussen de +10 en +20% boven vraagprijs weg (ook de klushuizen), dus overal achter het net gevist. Ik had het ook wel verwacht, maar voor haar is het wel teleurstelling na teleurstelling.
Gelukt! Klushuis gekocht on Roosendaal, 15k boven vraagprijs. Toch knap, binnen 2 maanden, zonder aankoopmakelaar, als starter. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Beetje budget over voor opfrissen. Denk dat ik de handjes uit de mouwen mag gaan steken 😰
Knap hoor met dat "budget" en dan in zo'n korte tijd. Roosendaal is gelukkig nog niet schikbarend duur maar de omliggende steden Breda, Bergen op zoom en Etten-Leur lukt zoiets je denk ik niet meer.

Achja veel klus plezier!

frankie

Bericht door frankie » 16 okt 2024, 11:29

Amerikaanse HOA taferelen waaien intussen ook over naar NL.... :tooth:

https://www.ad.nl/wonen/1250-euro-boete ... ~a628cca4/
https://archive.is/bvdpE

MParallel

Bericht door MParallel » 16 okt 2024, 13:44

Emiel schreef: 16 okt 2024, 09:15 Werken is ook niet erg. Als je ouder wordt (55+?) moet je wel iets gaan doen wat je echt leuk vindt en lekker met wat minder uren doorgaan tot je omvalt. En dan is lage maandelijkse kosten wel fijn.
Nou precies dit. Ik snap ook die hele heisa niet over pensioenleeftijd. Bij me opa's en ook mijn eigen vader, ja leuk eindelijk met pensioen en dan is de eerste maand, de tweede maand, misschien het eerste jaar leuk, maar op een gegeven moment is altijd maar vrij zijn niet leuk. Zeker als de rest van je vrienden etc nog werkt.
Net als weekenden en vakanties. Die zijn lekker, ómdat je werkt. Als je niet werkt heb je nooit weekend of vakantie.

Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan regelmaat en invulling.

Emiel

Bericht door Emiel » 16 okt 2024, 14:53

Robin schreef: 16 okt 2024, 10:07 Klopt Emiel 100%.

Zit sinds vorige maand in m'n 27e jaar met wat ik nu doe....dat is nog steeds vaak 'wel leuk', maar door de toestand in de wereld(goudprijs, internetverkoop, brands/merken waaraan je moet voldoen, want anders geen dealer meer) is het er veel gecompliceerder en echt niet fijner op geworden. Al verkoop ik duur spul online hoor. Wel hoop geneuzel komt daarbij kijken. Ik ben een beetje als Wouter81 zegmaar:)

Nog steeds off topic: Werken moet 'leuk' zijn. Maar wat voor werk vind ik 'leuker dan dit'? Vintage bijzondere klokken. Mooie sieraden in hoger segment verkopen. Die kant wil ik wat op. Kleiner, minder afhankelijk van openingetijden en die k*treparaties en geneuzel:-)
Wat houdt je tegen? Je weet als ondernemer, denk ik, heel goed hoe je veilig iets nieuws kan starten. Er zijn altijd mensen met geld en speciale wensen. Als je tussen die mensen past met al hun eigen gedachtes en wensen, gas erop en gaan.
Doen Robin. Alles nu doen voor dat we oud worden ;)

Ik hoorde collega's een tijd terug over wat ze gingen doen met hun pensioen, ook meteen inhaken op verhaal van @Mparallel. Die hebben allerlei plannen, van niks doen tot B&B tot verzin het maar.
Ik heb veel al gedaan voor mijn gevoel. Alles tegen 110%. Slim? Nee maar wel geleefd. Zou Blues muziek moeten gaan maken :lol:

Ik hoop vooral heel oud te worden, gezond over de 100. Maar hoop ook nooit met pensioen te gaan. Minder werken wel en een ander soort baan als ik 55 of 65 ben. Doen wat leuk is ook, tegen die tijd maar eens kijken.
e30touring1990 schreef: 16 okt 2024, 10:14
Eens! Houdt je ook wel een beetje 'jong' en bezig. Maar dan is het wel lekker als je idd kunt doen wat je echt leuk vindt en ook minder werken en dan zijn die lage maandelijkste lasten wel lekker. Geeft je een beetje flexibiliteit in welke mate je nog 'moet'. Al heb je met leuk werk sowieso minder het 'moeten gevoel'.
Dat, jong blijven en lekker bezig blijven. Mee kunnen gaan in de wereld en maatschappij.

MParallel schreef: 16 okt 2024, 13:44
Nou precies dit. Ik snap ook die hele heisa niet over pensioenleeftijd. Bij me opa's en ook mijn eigen vader, ja leuk eindelijk met pensioen en dan is de eerste maand, de tweede maand, misschien het eerste jaar leuk, maar op een gegeven moment is altijd maar vrij zijn niet leuk. Zeker als de rest van je vrienden etc nog werkt.
Net als weekenden en vakanties. Die zijn lekker, ómdat je werkt. Als je niet werkt heb je nooit weekend of vakantie.

Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan regelmaat en invulling.
Dit. Zie mijn reactie bij Robin. En als toevoeging, alles doen voor je pensioen. Je stapt met 70 niet meer in een Radical met rug pijn. En als je het al doet, rij je niet meer zoals je zou rijden met 25-30. Gas erop.

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2024, 16:05

Goede uiteenzetting Emiel :thumbup:

Ik zit met senior die bij tijd en wijle dit jaar (ernstig) ziek was nu weer goed de laatste maanden en vorige week weer (veel) minder(had weer Coronaprik gekregen net daarvoor, hij dacht dat 't mede daardoor kwam...) Anyway....

Emiel

Bericht door Emiel » 16 okt 2024, 17:35

Robin schreef: 16 okt 2024, 16:05 Goede uiteenzetting Emiel :thumbup:

Ik zit met senior die bij tijd en wijle dit jaar (ernstig) ziek was nu weer goed de laatste maanden en vorige week weer (veel) minder(had weer Coronaprik gekregen net daarvoor, hij dacht dat 't mede daardoor kwam...) Anyway....
Hier dementerende senior. We worden allemaal getest lijkt het. Hoe ver moeten we gaan met het onszelf wegcijferen voor onze senioren. Altijd een gevecht en alles is een keuze. Sterkte.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 okt 2024, 19:52

Same here. Dementerende vader en zeer kwakkelende moeder. Plus de kids een paar dagen per week. Ik prijs mij zeer gelukkig dat ik kon stoppen met werken. Tijd voor ouders en kids en ook nog tijd voor leuke dingen doen. Heb nog geen seconde spijt van stoppen. Zat kansen gekregen om weer wat te gaan doen maar no thanks!

Robin

Bericht door Robin » 16 okt 2024, 20:13

Gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen! Jullie ook natuurlijk sterkte en leuke dingen blijven doen

Zojuist ticket gekocht Ziggodome Amsterdam750 (zondag 27 okt) want MdV loop mee in het defilé van 200 man op podium. Zitplaatsen dichtbij podium uitverkocht (doh wist dit vanavond pas) , dus dan staanplaats Golden Circle dus niet op de ringtribunes(zie je niks daar weet ik uit ervaring) Weer €89 erdoorheen:)
Wel zin an want die Golden Circle staanplaats zit 50m max van de bar lol. 7.50€ beker bier....vorige keer.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 16 okt 2024, 21:47

Weet er, helaas ook, alles van. Dementerende vader, moeder net overleden. Gelukkig wonen m'n broer en ik in de buurt. Want ik/wij werken nog wel en pa is nu wel min of meer een zorgenkindje. En hier helpt mijn ploegendienst wel mee, ik ben vaak doordeweeks wel een paar dagen vrij. Want het vraagt wel aandacht, "zeg maar".

Luco

Bericht door Luco » 16 okt 2024, 21:51

Ach wees blij dat je een goede relatie met je ouders hebt, wees er zuinig op, ondanks de ellende zijn jullie nog steeds bevoorrecht.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 okt 2024, 06:35

Luco schreef: 16 okt 2024, 21:51 Ach wees blij dat je een goede relatie met je ouders hebt, wees er zuinig op, ondanks de ellende zijn jullie nog steeds bevoorrecht.
Eens! En vergeet niet (in de meeste gevallen) de eerste +/- 18jr van je leven hebben je ouders ook veel tijd, energie en geld in jou geïnvesteerd :)

Robin

Bericht door Robin » 17 okt 2024, 07:20

Dat is ook in het algemeen zo Martijn, klopt. Hier in NL met de (vroegere) bejaarden(verzorgings)tehuizen liet je de oudjes daar hun laatste jaren slijten. Kon duur zijn (als men hun eigen huis moest opeten, zie m'n oma (1917-2006) , verzorgingstehuis, terwijl d'r buurvrouw(kamertje d'r naast) alles vergoed kreeg...da's een ander thema natuurlijk. En ik zie ook dat 'de oudjes' in een tehuis misschien/vaker minder eenzaam waren, meer sociale contacten/controle...(?)--->maar géén echte familie of ze kunnen nooit/geen tijd komen nooit langs, ja op de begrafenis....

Maar in een groot deel van de ROW gaat en ging dat niet zo: De kids helpen hun oude ouders én/óf financieel en met hun dagelijkse beslommeringen: bed/bad/brood etc

En die kant is NL ook weer opgegaan. Dat is voor vele kids met oudere ouders misschien vaak wennen, maar MdV (uit een land waar dat de gang van zaken is) heeft altijd gezegd dat zij 'pa' (d'r schoonpa , senior dus) never zal laten wegkwijnen in een tehuis, waarvan akte en mee eens! Tenzij het ziektebeeld zo is dat 't niet anders meer kan he.

M'n ma is al 15 jaar na 9 jaar ernstige invaliditeit(hersenbloeding) dood. Die heeft het laatste jaar zegmaar in een (prima!) verzorgingstehuis gezeten. De rest deed senior(toen nog bij machte) en een prima(nog steeds persoonlijk contact mee) Persoonsgebonden budget verpleegkundige hulp. Die was er dan van '9 to 5' of andere tijden, kookte ook etc.

Ach ja, als wij zo oud zijn/worden...

KOFFIE!

Plaats reactie