Radical SR3
- LaurensM
Re: Radical SR3
Was een erg leuke trackday op Zandvoort (donderdag 3 oktober). Ik moest 's ochtends eerst nog eea voor de zaak doen, dus was iets later op Zandvoort (rond 11 uur). Dag duurde tot 17:00 uur, dus was er nog ruimschoots tijd om te rijden. En het weer was meer dan prima.
Auto afgeladen, even warm laten draaien, olie peilen en gaan. De hele dag door gereden, dat was gewoon dikke prima. En het rijden gaat ook steeds beter. Ik stond bij de mannen van Radical in de pitsbox, dus dat was ook gewoon goed en gezellig.
De dag was top en geen gekke dingen.
Was leuk om nog even AlexSti te spreken die als Marshall actief was. Mooie foto idd Alex!
Auto afgeladen, even warm laten draaien, olie peilen en gaan. De hele dag door gereden, dat was gewoon dikke prima. En het rijden gaat ook steeds beter. Ik stond bij de mannen van Radical in de pitsbox, dus dat was ook gewoon goed en gezellig.
De dag was top en geen gekke dingen.
Was leuk om nog even AlexSti te spreken die als Marshall actief was. Mooie foto idd Alex!
- LaurensM
Gaaf, het idee is dat er volgend jaar nog een grotere groep sr1's mee gaan doen. Rob Kamphues was er overigens ook op de testdag in de ochtend.Luco schreef: 01 okt 2024, 22:28 Blijft een gaaf ding, zoon van een maat van me rijd er ook mee, met de supercarchallenge.
Was in de sr1 sneller dan kamphuis met een sr3![]()
- LaurensM
Geheel wederzijds! En dank weer voor het veilig laten verlopen van de dag!
-
Rob Kamphues Is er altijd als ie niks hoeft te betalen!
-
OnlineLuco
Dat is niet mijn ervaring.
-
Heeft ie jou betaald voor een rondje in die seat:)
-
OnlineLuco
Inderdaad, was een huurovereenkomst.
-
Dan heb je echt de hoofdprijs gewonnen:)
Het zal wel sponsorgeld van een ander geweest zijn.
Het zal wel sponsorgeld van een ander geweest zijn.
Laatst gewijzigd door Andre op 12 okt 2024, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- LaurensM
Tijd om de Radical uit zijn winterslaap te halen.
Morgen een middagje Assen
Morgen een middagje Assen
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wordt wat regen voorspeld 

- Downforce Hans
-
OnlineLuco
Volgens mij had die toen wel al gereden, maar wilde die extra testkilometers maken, was op zolder inderdaad, volgens mij sta jij ook nog ergens op de foto'sDownforce Hans schreef: 01 apr 2025, 09:21Volgens mij was zijn eerste circuit ervaring destijds ook in jou Seat. Was dat niet in Zolder?

De goede oude tijd, lang geleden alweer. Mis dat soort racedagen en weekenden nog steeds.
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Echt super, wat een gave bak. Een en al hardcore circuit. Hoe is het qua ervaring, nu je er toch al vaker mee hebt gereden?
- LaurensM
mooie foto's!
Het was nogal hectisch (zakelijk en uiteraard ook prive...). Maar toch nog een kort verslagje!
Auto staat klaar voor vertrek...

Op zaterdag nog even oliepeilen, maar daarvoor moet de auto eerst goed warm zijn: starten lopen
, maar kap eraf eens kijken of alles er goed bijstaat. Helaas brandstof lekkage. Auto gestopt, niet meteeen kunnen vinden. Grrrr. Radical gebeld: "wij zijn er vroeg, als jij dan ook vroeg komt met de auto kijken we er naar!" Dat klonk al hoopvol.
Zondag auto opgeladen en op pad. Aangekomen, auto afgeladen. Dat gaat nu super handig. Ik heb deze winter een kantelmechanisme laten plaatsen, waarmee het aantal oprij hulpstukken minimaal is:

Ik had met Radical Nederland afgesproken dat ik bij hen in de pitsbox zou staan. Dat werkte perfect. Lekker gevulde box:

Kap er weer af, slang een keer goed op de injectorrail gezet.... Geen lekkage meer. Dat was een mooie meevaller. Auto warm laten draaien. Ik wil wegrijden, valt de auto helemaal stil. Electrisch probleem. Niet meteen kunnen vinden, maar de mannen van Radical hadden een tijdelijke oplossing bedacht, waardoor de auto wel weer kon starten en rijden. Alleen moest het starten door de kap eraf te halen en daar handmatig de starter van stroom te voorzien. Kap er weer op en rijden. Dat ging goed, en gelukkig liet ik hem niet afslaan.
Dat was vanaf nu dan ook de procedure. Iet wat omslachtig, maar kon zo de hele middag heerlijk rijden. Ik heb nu voorzichtig wat trackdays gedaan, de snelheid is zeker nog niet top, maar het gaat elke keer beter!

Het was nogal hectisch (zakelijk en uiteraard ook prive...). Maar toch nog een kort verslagje!
Auto staat klaar voor vertrek...

Op zaterdag nog even oliepeilen, maar daarvoor moet de auto eerst goed warm zijn: starten lopen

Zondag auto opgeladen en op pad. Aangekomen, auto afgeladen. Dat gaat nu super handig. Ik heb deze winter een kantelmechanisme laten plaatsen, waarmee het aantal oprij hulpstukken minimaal is:

Ik had met Radical Nederland afgesproken dat ik bij hen in de pitsbox zou staan. Dat werkte perfect. Lekker gevulde box:

Kap er weer af, slang een keer goed op de injectorrail gezet.... Geen lekkage meer. Dat was een mooie meevaller. Auto warm laten draaien. Ik wil wegrijden, valt de auto helemaal stil. Electrisch probleem. Niet meteen kunnen vinden, maar de mannen van Radical hadden een tijdelijke oplossing bedacht, waardoor de auto wel weer kon starten en rijden. Alleen moest het starten door de kap eraf te halen en daar handmatig de starter van stroom te voorzien. Kap er weer op en rijden. Dat ging goed, en gelukkig liet ik hem niet afslaan.
Dat was vanaf nu dan ook de procedure. Iet wat omslachtig, maar kon zo de hele middag heerlijk rijden. Ik heb nu voorzichtig wat trackdays gedaan, de snelheid is zeker nog niet top, maar het gaat elke keer beter!

- LaurensM
Ervaring is 100% anders dan wat ik tot nu toe gewend was. Het duurde wel wat sessies voordat ik uberhaupt aan de praktische zaken gewend was, op- en afladen, start, tanken, in de auto, etc. Dat lukt nu gelukkig allemaal zonder al te veel problemen. En dit gaat helemaal lekker als je in de box met Radical Nederland staat.Yannik Schmidt schreef: 07 apr 2025, 07:58 Echt super, wat een gave bak. Een en al hardcore circuit. Hoe is het qua ervaring, nu je er toch al vaker mee hebt gereden?
Het rijden mag nog wel wat sneller gaan, maar ik zit nu in ieder geval "comfortabel", als je daar natuurlijk van kunt spreken. Volgende keer wil les nemen om de snelheid te verhogen. Ik sta nog flink onderaan in de leercurve.
Maar elke keer weer een big smile. Alleen al als de SR3 in de garage staat. En helemaal op het ciruit.
-
Schitterend!
Mooi ook dat je nog veel kunt verbeteren/versnellen. Leuk vooruitzicht zonder voorruitzicht

Mooi ook dat je nog veel kunt verbeteren/versnellen. Leuk vooruitzicht zonder voorruitzicht