e30touring1990 schreef: 09 okt 2024, 10:54
beetje offtopic maar ben toch nieuwsgierig: je had eerst toch een m2 cs? hoe verhoudt zich de m2 cs t.o.v. de g87 m2?
gt4rs trouwens echt ontzettend gaaf!
Ik wil het draadje niet vervuilen, maar snel wat opmerkingen dan;
De G87 is gewoon een cruiseschip idd, een heerlijk BAB / woon-werkverkeer luxepaard, maar niet het oude M gevoel, daarvoor te lomp, soort van 7 serie gevoel

. Ik klaag er niet over, ik benoem simpelweg de feiten. En natuurlijk veel meer kwaliteit auto dan de GRY (die veel leuker stuurt uiteraard) M2 stuurt voor het type kar ook geweldig, snel stuurhuis wederom, wegligging ook waanzinnig, het gewicht bij stevig doorrijden wordt heel goed verborgen, het gewicht voel ik meer als ik over die ski schansen van verkeersdrempels moet, dan merk je wel dat het een zware loeder is.
De S58 is echt een geweldenaar en echt "the star of the car", de 8 traps ZF automaat haalt het niet bij de DCT CS, we doen het er maar mee, ik heb wel de de carbon kuipstoelen en die zitten waanzinnig goed, diep en totaal ondersteund, instelbare leuning ook nog en als bonus verwarmd (de LWB RS zijn ook geweldig, maar de M2 wellicht nog beter) ieg beter dan de stoelen in de CS, de standaard sportstolen in de G87 vind ik veel te glad, te weinig ondersteunend ook. In en uit die kuipstoelen is even wennen, maar met de hand op de portier drempel steunend/duwend wip je er zo in en uit.
Remmen G87; ik vind het rempedaal gevoel als ook de dossering in geen verhouding staan bij zowel GRY, RS en CS., waarbij de laatsten uiteraard CCB remmerij hebben) Het is een beetje zompig, zonder goed gevoel (als ik het goed begrepen heb worden de G87 remmen elektronisch aangestuurd) Het geeft niet veel vertrouwen ieg. En remstof all-over als negatieve bonus.
Old skool dials vind ik veel beter dan het DigiDash, te veel information overload, minder intuïtief afleesbaar ook. Het is werkelijk een bizarre grap hoeveel apps je kan aanklikken middels het touchscreen/iDrive, het gaat echt nergens over
Alles uitschakelen is ook een ding; LDW, Snelheidspiepjes, etc, gedoe het is, ook hiet geldt dat het niet meer anders kan.
Het is een klinisch apparaat, totaal alles weg gefilterd, maar als DD een zeer sterk pakket, de CS al letterlijk en figuurlijke voorloper van G87.
Voor zo ver van belang,; zuipt ook minder dan de CS. CS altijd 1:6, G87 1:8,5-9 BAB rit 150 continu 1:13, wat ik dan zeer sterk vind.
Toch weer een lang verhaal, excuus