Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Klinkt een beetje als onbekend maakt onbemind. Kwam ooit eens eentje tegen in donkergrijs met mooi bruin leer en sindsdien staat ie bij mij op het netvlies als lekkere GT.
- JagOnTrack
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Als het je echt om uiterlijk gaat, de 4.2 XKR zijn erg aantrekkelijk geprijst voor wat ze bieden.
De 5.0R is qua rijden wel een heel stuk strakker qua weggedrag en schakelen dan de 4.2 (en 90pk meer)
De 5.0 is ook relatief eenvoudig technisch te upgraden naar XKR-S.
Remmen zijn al identiek aan XKR-S, maar de S heeft een ander ECU software (550=+40pk) en nog strakkere en wat lagere veren/dempers.
- JagOnTrack
Vanaf 2010 is 5.0..
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Ik sta vrijdagavond ergens langs de baan of in een sleep/takelauto dus als je in de grindbak komt ben je in goede handen...
- JagOnTrack
Woaaah!
Das een veilig gevoel.
Mooi werk lijkt me dat trouwens.
Hoop dat het allemaal gewoon goed gaat natuurlijk.
Das een veilig gevoel.
-
Voorspelling voor vrijdag is droog weer dus veel plezier
- Alexsti
Is gewoon een hobby hoor naast t gewone werk maar een beetje uit de hand gelopen....JagOnTrack schreef: ↑01 okt 2024, 19:35 Woaaah!
Das een veilig gevoel.
Gewoon rustig an beginnen en niet te geforceerd rijden dan heb je me niet nodig.
Als je iemand ziet zwaaien zal ik t zijn waarschijnlijk.
- JagOnTrack
Alexsti schreef: ↑01 okt 2024, 20:24Is gewoon een hobby hoor naast t gewone werk maar een beetje uit de hand gelopen....JagOnTrack schreef: ↑01 okt 2024, 19:35 Woaaah!
Das een veilig gevoel.
Gewoon rustig an beginnen en niet te geforceerd rijden dan heb je me niet nodig.
Als je iemand ziet zwaaien zal ik t zijn waarschijnlijk.
Ik zal ook niet 2 uur lang rondjes kunnen rijden denk ik maar een kwartier per keer als ie dat aan kan.
Tussendoor ook bandenspanning en slijtage checken, remtemperatuur meten etc. (En op adem komen)
- JagOnTrack
- Alexsti
Dat is een begin, het beste en snelste is het sleepoog al te monteren.
Het gebeurd dat mensen met een straatauto gesleept moeten worden en die dan geen idee hebben waar het sleepoog is en hoe het gemonteerd moet worden.
Ondertussen wordt voor die situatie de sessie stilgelegd, en mag de rest van de deelnemers wachten in de pitstraat totdat er gesleept kan worden.
En dat is zonde van de rijtijd van iedereen als je 20min. staat te klooien in de grindbak....
Bij sommige clubs is het trouwens verplicht en jn de racerij zoizo.
Het gebeurd dat mensen met een straatauto gesleept moeten worden en die dan geen idee hebben waar het sleepoog is en hoe het gemonteerd moet worden.
Ondertussen wordt voor die situatie de sessie stilgelegd, en mag de rest van de deelnemers wachten in de pitstraat totdat er gesleept kan worden.
En dat is zonde van de rijtijd van iedereen als je 20min. staat te klooien in de grindbak....
- JagOnTrack
Ja er hoeft niets achteraf ingedraaid te worden hoor, zou zonde zijn van de tracktime idd..Alexsti schreef: ↑02 okt 2024, 12:24 Dat is een begin, het beste en snelste is het sleepoog al te monteren.
Voor zit een sleepoog wat ik er vooraf in draai, achter zit een sleepvoorziening al standaard in het chassis geïntegreerd af fabriek.
Die achterste voorziening kun je niet makkelijk zien, is niet echt een oog maar een bracket waar de haak van de sleepwagen aan kan.
Heb die locatie net met een rode pijl op de bumper aangeduid zodat er niet gezocht hoeft te worden...in geval dat...
- Alexsti
Helemaal goed !
- JagOnTrack
Was jij dat vanavond met die zwarte vlag Alex?...
De kunststof onderplaat onder de motor was losgekomen.. (dus even verwijderd)
Verder was het een leuke sessie op CPZ.
Ik moest er effe inkomen, en uiteindelijk ook te hard gepushed, maar alles is heel gebleven.
Banden balans was prima.
Ik probeerde daarmee het mega oversturende beest neutraal te krijgen, en dat is wel gelukt.
Toch nog wat dwars gegaan maar ik ging te laat remmen op een gegeven moment.
De standaard remmen (XKR-S remmen zijn dat) hielden zich boven verwachting!
Na 10 rondjes voelde ik wel wat misschien, maar ze remde nog zeker 95% dan.
Ik moet gewoon nog leren rijden.
Toch was ik best tevreden met m,n rondetijden...
(Vorige XKR kwam niet onder 2:25, door fading hoofdzakelijk...en ook 140pk minder)
Deze auto kan in de juiste handen wel onder de 2 minuten komen op CPZ.
Laatst gewijzigd door JagOnTrack op 05 okt 2024, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
-
OnlineMartijn_bmw
Leuk! Goed te lezen dat alles heel is gebleven.
Ook wel ideaal weer, droog en redelijk fris wat natuurlijk ook helpt je remmen in leven te houden
Ook wel ideaal weer, droog en redelijk fris wat natuurlijk ook helpt je remmen in leven te houden
- JagOnTrack
Dank!
Vooral veul lol gehad.
Ja het was perfect weer hiervoor.
Er waren ook nul rode vlaggen, dus lekker kunnen doorrijden.
Hooguit wat last van laagstaande zon bij inremmen van die korte kombocht (hoe heet dat ding ook al weer)
Straks effe kijken hoe de bandjes en remmen er nu aan toe zijn..
Vooral veul lol gehad.
Ja het was perfect weer hiervoor.
Er waren ook nul rode vlaggen, dus lekker kunnen doorrijden.
Hooguit wat last van laagstaande zon bij inremmen van die korte kombocht (hoe heet dat ding ook al weer)
Straks effe kijken hoe de bandjes en remmen er nu aan toe zijn..
- Alexsti
Nee dat was ik niet met de zwarte vlag, had wel gezien dat de plaat onder je auto helemaal los zat en over het asfalt ging...voor de veiligheid en meer schade te voorkomen wordt je dan naar binnen gehaald.
Ik stond in bocht 7 insturen scheivlak, had je nog geprobeerd op de foto te zetten maar de zon stond helemaal laag en je ging te hard.
De bocht die jij bedoeld is bocht 3 de Hugenholtzbocht dat is de kombocht de knik ervoor de Gerlachbocht.
Je zag er insturen scheivlak wel stabiel uit
Rondetijd ziet er goed uit, maar Max doet het in 1 minuut minder hoor .....kan je nagaan hoe hard dat is.
Was een gemoedelijk avondje ja zonder incidenten op een enkel spinnetje na, het was ongeveer zoals hoe DF in het begin was toen ze met trackday's begonnen.
Had na afloop nog gekeken of ik je kon vinden maar je was al naar huis denk ik.
Ik stond in bocht 7 insturen scheivlak, had je nog geprobeerd op de foto te zetten maar de zon stond helemaal laag en je ging te hard.
De bocht die jij bedoeld is bocht 3 de Hugenholtzbocht dat is de kombocht de knik ervoor de Gerlachbocht.
Rondetijd ziet er goed uit, maar Max doet het in 1 minuut minder hoor .....kan je nagaan hoe hard dat is.
Was een gemoedelijk avondje ja zonder incidenten op een enkel spinnetje na, het was ongeveer zoals hoe DF in het begin was toen ze met trackday's begonnen.
- JagOnTrack
Dank jeAlexsti schreef: ↑05 okt 2024, 09:52 Nee dat was ik niet met de zwarte vlag, had wel gezien dat de plaat onder je auto helemaal los zat en over het asfalt ging...voor de veiligheid en meer schade te voorkomen wordt je dan naar binnen gehaald.
Ja mijn biologische accu was plat, dus recht naar huis om 19:00, via de friettent...nog ongeveer 2,5 uur sturen.
Het was een gemoedelijke club idd.
Fijn dat het er af en toe stabiel uitzag.
Heb wel een paar keer bijna stil gestaan door een onbedoelde drift waarbij traction control zelfs in circuit-stand gaspedaal input negeerde zelfs als bijna stil stond al... Ik heb geleerd dat ik in zo'n geval effe moet lichten om traction ctl vrij te geven (niet stug pedaal onderin houden want dan doet ie niks meer) Ik ben in 2023 op CPZ naar F1 geweest, zat in de Arena, grandstand eastside 3 gold, Max en collega's gingen idd heel hard daar.
Die plaat onder de auto was losgeschoten aan de voorkant. Hij zat gelukkig nog met 4 bouten vast. Misschien laat ik hem eraf, scheelt weer 2 kilo.
Fijn dat er goed opgelet word door mensen als jij langs de baan.
Bedankt daarvoor ook.