

https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa- ... et=unknown
Ja, die kwam dus net online.JP schreef: 30 sep 2024, 12:06 Heel mooi zo'n MX-5.....
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa- ... et=unknown
De MX5 waar ik ga kijken kost ook 40K, het is niet dat die super voordelig is.DFJEF schreef: 30 sep 2024, 12:48 Afgelopen week een fantastische toer in het Zwarte Woud en Vogezen gehad in de ND. Op en top genieten en met wat regenachtig weer rijd je toch ieder moment wanneer het kan open. Het dakmechanisme kun je gemakkelijk rijdend (tot ca. 50-60km/h) met een hand bedienen en is binnen letterlijk een paar tellen open of dicht. Verder alle comfort aanwezig en op dat soort wegen snel zat voor 100% fun.
4C daarentegen wel een heel verleidelijk alternatief, maar gelijk 3x de prijs.
Juist daar zitten de Recaro's niet in.SlowCo schreef: 30 sep 2024, 14:08 Zoals ik Erik lees, wil ie gewoon een leuk rijdende, open tweezitter met alle moderne comfort die voor de deur klaar staat om elk moment te kunnen pakken. Al die prachtige, nauwelijks afschrijvende (zelfs bijschrijvende) collectors items zijn leuk om in de garage/in de verzameling te hebben staan maar zonde om regelmatig mee te rijden. Daar is de drempel om hem 'even' te gaan halen/pakken eigenlijk ook te hoog voor.
Een MX-5 ND2 RF met stoelmodificatie is juist ideaal. Ik zou dan niet een (haast) nieuwe van €40k kiezen waar de afschrijving nog flink van zal zijn. En waar het extra zonde is als er een krasje op komt. Maar een leuke tweedehandse van max. €30k.
Edit: meeste leuke ND2's zijn softtop (past wellicht beter voor Erik) en de prijzen zijn ook nog best stevig. Deze zijn wel heel aardig, vind ik:
https://www.bruggink.nl/voorraad/mazda/ ... =gaspedaal
https://www.radrema.nl/occasions-kopen/ ... =gaspedaal
Dat denk ik ook.SlowCo schreef: 30 sep 2024, 15:10 Die MX-5 is prachtig hoewel ik liever een kleurtje zou willen. En hij zal inderdaad duurder blijken in afschrijving dan een 4C. Maar je laat de Mazda veel makkelijker voor de deur staan waardoor je er ook veel vaker en meer plezier van zult hebben.
Goed om te weten, als ik binnenkort een keer tijd hebPhilipoo schreef: 01 okt 2024, 08:40 Ik vond een 4C krapper om mezelf in te proppen en in te rijden dan een ND. Zeker ook omdat die stoel nauwelijks gekanteld kan worden.
Erik, de recaro's kan je met andere slede's nog ongeveer 5cm lager en 2-3cm verder naar achteren monteren. Klusje van (bijna) niks. in een uurtje per kant gepiept zonder dat je iets hoeft aan te passen!
JP schreef: 30 sep 2024, 12:06 Heel mooi zo'n MX-5.....
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa- ... et=unknown
Nee, want ik gebruik m bijna nooit in de weekenden. M'n werkschema en vrije dagen zijn er niet naar om te gaan huren. Het moet gewoon voor de deur staan.Enzo schreef: 01 okt 2024, 22:13 3/4/5k kms per jaar? Ik zou het geld lekker op zak houden en iets diks huren als je een weekendje wil sturen!![]()
Tijdens het beurtje bij de plaatselijke Mazda dealer in een MX-5 met Recaro's gezeten. Ziet er geweldig uit maar qua zitten en comfort ben ik blij met de standaard stoelen. Ben zelf nou niet echt breed gebouwd maar paste niet echt lekker tussen de bolsters/wangen van de Recaro's.ErikS schreef: 02 okt 2024, 11:01 Nou, zojuist MX5'en met gewone kap gepast.
In een gewone MX5 pas ik zelfs met beide stoelen, maar eenmaal in de Recaro's gezeten te hebben.......... Dat maakt het niet makkelijker.Dan wil je weer recaro's, zo gaat dat. En toch vlak ik met mijn km's de gewone stoel niet uit.