BMW 130i ABS/DSC module

Velgen, luchtfilters, rolkooien en andere onderdelen aanbieden? Hier kun je al je autogerelateerde spulletjes kwijt.
Plaats reactie
Str8Six
Auto: eBike

BMW 130i ABS/DSC module

Bericht door Str8Six » 05 sep 2024, 22:09

Hi,

De ABS/DSC- module is vervangen op mijn auto maar bleek niet het probleem, dus heb zodoende een ABS/DSC module over.
Btreft de pomp+computer, deze badboy:
Afbeelding

Past op de BMW E8X 130i, en op enkele E9X modellen.
Volledige toepassing te vinden via origineelnummer: 34526775395

Nieuw zijn ze nog te krijgen, maar schreeuwend duur (€2300,- via de dealer)
Je eigen laten reviseren/repareren is vaak ook mogelijk voor ~250,-, alleen weet je van te voren niet zeker of het te repareren is.
En je moet de tijd/ruimte hebben om erop te wachten.

Zodoende kan een ruil-unit zoals deze wel eens van pas komen.
KM-stand van deze unit was ~240k bij demontage, en dus goedwerkend.

Prijs: €250,-, hetzelfde wat men ongeveer bij de sloop betaald
Kan opgehaald worden in Amsterdam of (snel) verzonden worden, staat klaar in doos.

Mvg,

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Re: BMW 130i ABS/DSC module

Bericht door Jan Terwolde » 16 sep 2024, 13:48

Is dit de oude die je zelf er onder had? of deze tijdelijk eronder gehad?

En wat was uiteindelijk wel het probleem? Ik heb soms na een aantal rondjes dat mijn abs lampje gaat branden (op één of andere vage manier alleen wanneer ik net stop met rondjes rijden) en ook dan ook niet meer werkt.
5 minuten later dan is het probleem weer verdwenen.

Str8Six
Auto: eBike

Re: BMW 130i ABS/DSC module

Bericht door Str8Six » 16 sep 2024, 15:51

Jan Terwolde schreef: 16 sep 2024, 13:48 Is dit de oude die je zelf er onder had? of deze tijdelijk eronder gehad?

En wat was uiteindelijk wel het probleem? Ik heb soms na een aantal rondjes dat mijn abs lampje gaat branden (op één of andere vage manier alleen wanneer ik net stop met rondjes rijden) en ook dan ook niet meer werkt.
5 minuten later dan is het probleem weer verdwenen.
Dit is degene die ik er tijdelijk in heb gehad. Om het 100% uit te sluiten uiteindelijk mijn eigen weer teruggemonteerd.

______________________________________________________________________________________________________
Bij mij bleken het 2 ABS-sensoren te zijn die in een tijdsbestek van 30km beide kapot waren gegaan.
Was erg onwaarschijnlijk dus duurde ook even om te vinden (aansturing of kabelbreuk is dan aannmelijker dan 2 sensoren die na 19jaar/300k beide kapot gaan).
______________________________________________________________________________________________________

Plaats reactie