Accu is al leeg bij Swedenkreuz, de overige 14km is het alleen maar loze massa. Zag je bij de nieuwe C63 hybride ook. Leuk zoveel pk extra maar 4 sprintjes en de accu is leeg.Bimmer M schreef: 12 jul 2024, 17:09 "Simplify, then add lightness" was het credo van Colin Chapman (Lotus). Bij BMW M ging het altijd primair om snelle rondetijden in circuitachtige (en dan bedoel ik niet de Mickey Mouse circuits als Zolder) omstandigheden.
Zover ik weet is dat nog steeds zo. Dus ik ga ervan uit dat de G99 M5 een rondje Nurburgring sneller doet dan een F90 M5. Net als dat de F90 M5 het sneller doet dan een F10. Enzovoorts...
BMW G99 M5 - 2024
-
Re: BMW G99 M5 - 2024
-
Ik wel... ga de wc maar eens schoonmaken. Scheelt gewoon schoonmaak werk.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
'Wij van WC Eend'
- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik heb feedback, van een gebruiker, dat je bij de 760e (zelfde driveline) de accu nauwelijks leeg krijgt als je gaat trappen op de autobahn, het regenereren doet ie blijkbaar ook heel knap.
Nu is het circuit een ander verhaal natuurlijk, maar dit is blijkbaar absoluut geen 4 sprintjes accu leeg setup. Sterker nog het is meer een 10km 50kmh het dorp uitsneaken op EV modus, 800km trappen (en tanken!) en het dorp van bestemming insneaken op de EV modus.
Let op, n=1, ik wil het ook eerst zelf meegemaakt hebben....
Nu is het circuit een ander verhaal natuurlijk, maar dit is blijkbaar absoluut geen 4 sprintjes accu leeg setup. Sterker nog het is meer een 10km 50kmh het dorp uitsneaken op EV modus, 800km trappen (en tanken!) en het dorp van bestemming insneaken op de EV modus.
Let op, n=1, ik wil het ook eerst zelf meegemaakt hebben....
- JP
- Arthur
- Auto: Nr.51
Pfff, dan altijd de M3 touring. Kan niet aan die nieuwe 5 wennen.
-
OnlineTristan
Krijg wel een beetje RS6 vibes. Die toont ook zo grof en lomp.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wanneer gaat die design afdeling bij BMW eens volledig ontslagen worden?
-
Ik vind 'm dik.
Doemijdiemaarrrrr
Doemijdiemaarrrrr
-
BMW Vorstand: Neue M5 moet nét zo hoog tonen als de gemiddelde Scania aub.Bram schreef: 12 sep 2024, 12:19 Wanneer gaat die design afdeling bij BMW eens volledig ontslagen worden?
Design Abteilung: Kommt gut. Voila.
Vorstand: Gottimhimmel Wunderbar! Keine vollständige Entlassung dit keer! Sehr gut!

- Arthur
- Auto: Nr.51
Verrassend

- JP
Dik ? scheelt maar 10% met het gewicht van de i5 

-
Ik wacht even op de facelift.. het exterieur is tricky maar het interieur van de 5 heeft echt te veel hard plastic..
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bram schreef: 12 sep 2024, 12:19 Wanneer gaat die design afdeling bij BMW eens volledig ontslagen worden?
Nou, de vraag stellen is hem beantwoorden;
BMW stellt Design neu auf
https://archive.is/hhsMJ
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Godzijdank.
Wel een jaartje of vijf te laat maar goed.
Wel een jaartje of vijf te laat maar goed.
- Will F.
Vijf? Na de e38/ e46 is het wel mis gegaan hoor. Leuk artikel Romo!
- Martijn_bmw
Vind je? Die reeks blijft ook wel mijn favoriet maar de tijd van de e90, f30, f10 zijn toch ook nog wel mooi gebalanceerde ontwerpen daarna begon snel de aftakeling met steeds grovere en drukkere tierlantijntjes ontwerpen naar mijn mening.Will F. schreef: 12 sep 2024, 22:56 Vijf? Na de e38/ e46 is het wel mis gegaan hoor. Leuk artikel Romo!
-
Dank voor 't artikel Robert, ik weet niet hoe Van Hooydonk vaak 'ja' heeft gezegd tegen z'n personeel, maar het was veel te vaak.
Polestar zijn wel 'mooie' auto's itt meer dan een handvol huidige BMW's en van de laatste 5-10 jaar.
Alhoewel ik zeker ook geen Bangle fan was. Verre van.
Laten we hopen dat die Missoni van Polestar dus het redelijker en neutraler aanpakt dan wat er nu vaak bij BMW qua design gebeurt, kijk naar Audi en Mercedes, het kan dus gewoon wél. De uitlopende 5er /M5 was/is gewoon een elegante dikke kar. Maar maak van het woordje 'elegant' maar 'te'... in meerdere opzichten.
Polestar zijn wel 'mooie' auto's itt meer dan een handvol huidige BMW's en van de laatste 5-10 jaar.
Laten we hopen dat die Missoni van Polestar dus het redelijker en neutraler aanpakt dan wat er nu vaak bij BMW qua design gebeurt, kijk naar Audi en Mercedes, het kan dus gewoon wél. De uitlopende 5er /M5 was/is gewoon een elegante dikke kar. Maar maak van het woordje 'elegant' maar 'te'... in meerdere opzichten.
-
Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
Als vroeger hoofd design zei dat het zo eruit moest zien, dan was dat zo. Nu zegt de CEO dat die grappige dame in de focusgroep in China de neus van schets C de leukste vond, dus die moet het dan worden. En zo worden elegante auto's redelijk verminkt door mensen met een mening, maar niet die het kunnen.
Anyway, @Wimo - het zal mijn cognitieve dissonantie wel zijn, maar de G61 valt me qua hard plastic wel mee in de praktijk. Kan ook zijn omdat ik een Audi tussendoor heb gereden. Het individual leder in de G61 is absoluut niet het niveau van de G31 LCI, maar het is ook weer niet zo slecht. En de M5 heeft dan nog wat additionele features (lederen airbag kap, optie voor alcantara hemel).
Als vroeger hoofd design zei dat het zo eruit moest zien, dan was dat zo. Nu zegt de CEO dat die grappige dame in de focusgroep in China de neus van schets C de leukste vond, dus die moet het dan worden. En zo worden elegante auto's redelijk verminkt door mensen met een mening, maar niet die het kunnen.
Anyway, @Wimo - het zal mijn cognitieve dissonantie wel zijn, maar de G61 valt me qua hard plastic wel mee in de praktijk. Kan ook zijn omdat ik een Audi tussendoor heb gereden. Het individual leder in de G61 is absoluut niet het niveau van de G31 LCI, maar het is ook weer niet zo slecht. En de M5 heeft dan nog wat additionele features (lederen airbag kap, optie voor alcantara hemel).
-
Onlinetomgtr
Mwah, ik vond F10 laatste echt mooie 5. Daarna werd het lomper en opzichtiger.Robin schreef: 13 sep 2024, 07:12 Dank voor 't artikel Robert, ik weet niet hoe Van Hooydonk vaak 'ja' heeft gezegd tegen z'n personeel, maar het was veel te vaak.
- Martijn_bmw
Dit heb ik inderdaad ook al meer gehoord, Azië/China bepaald. Voor MB/Audi/BMW is "de markt" Azië en USA, Europa is bijzaak en wordt maar marginaal verkocht t.o.v. die andere 2 markten.zegmaarboris schreef: 13 sep 2024, 07:48 Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
Dus als Azië/USA lompe grove opvallende ontwerpen willen, dan kan je vanuit commercieel oogpunt ze ook nog niet eens kwalijk nemen dat ze die maken. Immers bestaat elk commercieel bedrijf door en voor winst (optimalisatie). En dus maak je wat het beste wereldwijd verkoopt. Dat je daarmee een paar "dino klanten"* in Europa kwijtraakt boeit ze dan niet...
- Philipoo
Ik heb automotive design gestudeerd aan de TU Delft, en daar ook redelijk wat bekende auto ontwerpers gesproken. Het is tegenwoordig heel simpel; money talks. Daar staat een, voor een autoliefhebber, chique design niet persé tussen. Was voor mij overigens ook een reden om een andere richting op verder te gaan.zegmaarboris schreef: 13 sep 2024, 07:48 Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
-
Veel automerken zijn anoniem omdat ze elke 10 jaar een andere ontwerprichting hebben (dan bedoel ik niet meegaan met generieke trends zoals LED lichten). Dan vind je een bepaald model mooi, maar de opvolger ziet er ineens heel anders uit. Een paar merken hebben een eigen herkenbare stijl met kleine iteraties; Mercedes, Porsche. Daar hoorde BMW ook bij (de nieren, coronaringen, hoffmeister knik) maar sinds Bangle wilde ze de boel kennelijk opschudden. Ik vind het wel jammer, denk dat het sterker was als ze wat terughoudender waren, wat meer elegant en trouw aan hun eigen historie. Maar dat zal wel iets Europees zijn en de rest van de wereld niet aanspreken.
-
Interessant idd.zegmaarboris schreef: 13 sep 2024, 07:48 Ik heb bij toeval een zeer ervaren auto ontwerper (niet BMW) leren kennen deze zomer. Fascinerend om te horen wat er aan de hand is specifiek met design in de autoindustrie. Heel in het kort, waar vroeger de top designer (typisch een man met goede smaak, italiaans of het van een italiaan met goede smaak geleerd) het bepaalde, worden ontwerpen nu verminkt door 1. mensen die niets van design snappen maar wel mogen beslissen (lees CEO, CFO) en 2. focusgroepen wiens input bij de eerste groep veel te belangrijk wordt gemaakt en 3. Aziatische markt.
Waar is de tijd van een Bruno Sacco bijvoorbeeld(zie dikgedrukt) ....
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik denk dat 3 (Aziatische markt) belangrijkste is en ik mis nog een 4e. Bij EV's is stroomlijn enorm bepalend.