Welke klusauto kiezen?
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Re: Welke klusauto kiezen?
24K voor een Fiesta ST is helemaal zo gek niet, als je er één neemt van 2020-2022, maar voor één van 2006...... 

-
Hahahaha...... Sorry...... Welke dwaas gaat daar ooit 24k voor bieden.
Zie je de foto van de voorwielophaning is het wiel daar nog beschadigd.... Fabrieksnieuw.....
Zie je de foto van de voorwielophaning is het wiel daar nog beschadigd.... Fabrieksnieuw.....
- Jaws
Nou deze is zeker niet fabrieksnieuw, maar kostte dan ook 85% minder
Leuk ding, technisch goed in orde, optisch nog wel wat ruimte voor verbetering.

Leuk ding, technisch goed in orde, optisch nog wel wat ruimte voor verbetering.
- Bijlagen
-
- IMG_1149.jpeg (119.98 KiB) 1351 keer bekeken
-
Goede vondst. Leuke wagen. Benieuwd wat jullie er allemaal aan gaan doen?
- Jaws
Gisteren remvloeistof vervangen en stuurbekrachtigingsolie besteld. Die is pikzwart. Modderkuipen voor vastgezet. Remleidingen ontdaan van vliegroest en in de coating gezet. Koplampen gepolijst.
De onderkant vertoont hier en daar lichte roestplekken. Die gaan we nog aanpakken. En zoonlief heeft al gebeld met Pumaspeed in Engeland voor een performance upgrade.
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een afgebroken vulnippel uit een remklauw?
De onderkant vertoont hier en daar lichte roestplekken. Die gaan we nog aanpakken. En zoonlief heeft al gebeld met Pumaspeed in Engeland voor een performance upgrade.
Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een afgebroken vulnippel uit een remklauw?
- Knot
Hmmz… al gekocht dus… 15k was mooi voor een z4 coupé met wat aandachtspunten. Zeer waardevast en top rijdersauto…
- Jaws
Ja die moet er ook nog komen, als gezamenlijk project
-
Lekker bezig geweest al!
https://www.hbm-machines.com/nl/p/links ... sy-out-set
(sowieso handige set om te hebben)
Of als je meer geduld hebt: https://nl.aliexpress.com/item/10050054 ... EcQAvD_BwE
of:
https://www.temu.com/nl/schroefextracto ... fi8j1jic9r
Ik zou het proberen met een linkse tap:Jaws schreef: 09 sep 2024, 22:25 Heeft iemand hier ervaring met het verwijderen van een afgebroken vulnippel uit een remklauw?
https://www.hbm-machines.com/nl/p/links ... sy-out-set
(sowieso handige set om te hebben)
Of als je meer geduld hebt: https://nl.aliexpress.com/item/10050054 ... EcQAvD_BwE
of:
https://www.temu.com/nl/schroefextracto ... fi8j1jic9r
- Rolf205
Linkse tap heb ik 1x geprobeerd en die brak af en maakte het probleem bij alleen maar groter.....
Bij afgebroken bouten, boor ik er meestal een gaatje en mep er een 12kantige torx in.
Bij afgebroken bouten, boor ik er meestal een gaatje en mep er een 12kantige torx in.
- Jaws
Voordeel bij zo’n nippel is dat er al een gaatje in zitRolf205 schreef: 10 sep 2024, 08:40 Linkse tap heb ik 1x geprobeerd en die brak af en maakte het probleem bij alleen maar groter.....
- TomK
Lees eigenlijk alleen mee hier maar nav de vraag naar aandachtspunten:
Kijk voor een relocation kit voor het stuurbekrachtiging reservoir. Nog beter een kit met koeler of echte oliekoeler.
Pomp en reservoir zit niet op een heel erg gelukkige plek waardoor dit een bekend probleem is dat bij wat sportiever sturen dit oververhit raakt.
( Zal de olie eruit gooien en erger pomp kapot )
Er zit een vacuüm slangetje tussen onderblok en onderzijde inlaatspruitstuk. Deze willen nog wel eens scheuren. ( Vaak valt het op als hij stationair in toeren blijft hangen )
Kwa goedkope mods zijn de achteras spacers een aanrader. ( Zelfs origineel te krijgen volgens mij van een street ka of de sportievere puma )
Word geplaatst achter het wiellager. En is in diverse maten te krijgen. ( Oem 12.5mm per kant uit mijn hoofd )
Remupgrade:
Remmen van een focus st170 passen plug and play. Klauwen zijn dacht ik zelfs gelijk aan die van de st150. Dus zou goedkoop kunnen met alleen andere schijven van de st170 en de brackets.
Voor: st150 280mm naar st170 300mm
Achter : st150 260mm naar st170 280mm
( Zover ik het mij kan herinneren)
Voor de rest zullen waarschijnlijk de kabels en ontgrendel hendels voor het neerklappen van de voorstoelen vrij snel kapot gaan. Bekend probleem
Kijk voor een relocation kit voor het stuurbekrachtiging reservoir. Nog beter een kit met koeler of echte oliekoeler.
Pomp en reservoir zit niet op een heel erg gelukkige plek waardoor dit een bekend probleem is dat bij wat sportiever sturen dit oververhit raakt.
( Zal de olie eruit gooien en erger pomp kapot )
Er zit een vacuüm slangetje tussen onderblok en onderzijde inlaatspruitstuk. Deze willen nog wel eens scheuren. ( Vaak valt het op als hij stationair in toeren blijft hangen )
Kwa goedkope mods zijn de achteras spacers een aanrader. ( Zelfs origineel te krijgen volgens mij van een street ka of de sportievere puma )
Word geplaatst achter het wiellager. En is in diverse maten te krijgen. ( Oem 12.5mm per kant uit mijn hoofd )
Remupgrade:
Remmen van een focus st170 passen plug and play. Klauwen zijn dacht ik zelfs gelijk aan die van de st150. Dus zou goedkoop kunnen met alleen andere schijven van de st170 en de brackets.
Voor: st150 280mm naar st170 300mm
Achter : st150 260mm naar st170 280mm
( Zover ik het mij kan herinneren)
Voor de rest zullen waarschijnlijk de kabels en ontgrendel hendels voor het neerklappen van de voorstoelen vrij snel kapot gaan. Bekend probleem