Niet met slippers fietsen maar met motorsneakers voor bescherming, en handschoenen met carbon versteviging op de knokkels, volgende stap misschien een motorpak met rugbeschermer

Gewoon niet meer fietsen
Zie Niki Terpstra destijds.Obbe schreef: 04 sep 2024, 09:35 Een overstekend dier, zoals een gans (vorig jaar op de racefiets) kan natuurlijk ook gebeuren en nare gevolgen hebben.
Het leven moet ook een beetje leuk blijven natuurlijk. Dat maakt het wel lastig. Je kunt niet alle risico's elimineren. Bier is ook niet gezond maar wel lekker.Knot schreef: 04 sep 2024, 11:19 Knap vervelend zeg, op de kaak gevallen, ben je lekker meeDus eigenlijk een integraalhelm nodig als ik het zo lees?
Niet met slippers fietsen maar met motorsneakers voor bescherming, en handschoenen met carbon versteviging op de knokkels, volgende stap misschien een motorpak met rugbeschermer![]()
Grijp in. Nu. Leg de fatbike onmiddellijk aan banden. Dat is de boodschap van traumachirurg Detlef van der Velde en mond-, kaak- en aangezichtschirurg Leander Dubois van het St. Antonius Ziekenhuis in Utrecht. Dagelijks zien zij kinderen met afschuwelijk letsel op hun operatietafels belanden na een ongeluk met zo’n racemonster. „Het is een epidemie en dat moet stoppen.”
„De vraag is waarom een zestienjarige met een snorfiets die maximaal 25 per uur gaat een bromfietsrijbewijs moet halen en verplicht is een helm te dragen. Terwijl een dertienjarige op een fatbike niet verplicht is een helm te dragen en soms wel meer dan 50 per uur rijdt.”
Klopt, er is namelijk totaal geen 'respect' meer voor de snelheid waarmee je je voortbeweegd op de fiets.
De banden en remmen zijn al ongeschikt voor de normale 25kmh, binnen paar maanden zijn de banden kaal en remmen doorgesleten. Laat staan als je er nog harder op rijdt.Arthur schreef: 06 sep 2024, 10:20 Dus mogen ze flink gewond raken of mss wel overlijden? Moeten anderen dan het jou maar gunnen, dat als je eens de max snelheid met de auto overschrijdt, dat je verongelukt?
Kinderen zijn vaak 10 to 12 op die dingen.Kadett schreef: 06 sep 2024, 13:57 Heeft er deels mee te maken. Maar het is een combinatie van, zoals ik al eerder aangaf. Er is geen respect/besef meer over de snelheid die je haalt op een fiets. Het stelt niets voor, beetje je benen in beweging houden en die fatbike gaat als een malle ervandoor.
En in de situatie die ik van de week mee maakte, erger dan een deuk in ego en wat schrammen oplopen was niet gebeurd bij een echte schuiver. Naast fietspad was een flinke strook met enkel gras. Ik ben sowieso voorstander van helmplicht voor alle e bikes, want weer. Mensen beseffen niet meer hoe hard ze rijden omdat ze zelf geen (of heel weinig) moeite ervoor hoeven doen. Het respect/besef/gevaar van de omstandigheden neemt dan ook af en het gevaar evenredig toe.
Op de racefiets waar ik in duinen met gemak 50+ aantikte had ik altijd helm en handschoenen aan. Met huidige lichte fitness fiets van +/- 13kg fiets ik tussen de 22-40kmh afhankelijk van wind mee of tegen, gemiddeld rond de 26/27. Maar omdat ik zelf 100% de moeite erin stop is mijn besef/observatie op de weg ook een stuk groter dan die op een ebike. Ik heb 1x een schuiver gemaakt (zand op ijzeren rand betonplaat) in mijn fiets leven met altijd wel een lichte/sportieve fiets onder mijn kont.
Na ja een paar in de sneeuw maar dan val je zacht![]()
3k?Bram schreef: 10 sep 2024, 08:54 Jup. Ik begrijp echt helemaal niet dat er ouders zijn die hun kinderen op zo'n ding laten fietsen. Er is onderhand wel wekelijks een ongeluk met hersenletsel met zo'n klote fiets.
Nog los van alle risico's, welke mafketel gaat er nou 3K stuk slaan op een fiets voor je 12 jarige luie zoon of dochter?
Echt onbegrijpelijk.
Helmplicht. Zijn ze ineens niet cool meer.