Het eten van vlees
-
Onlinetomgtr
Re: Het eten van vlees
Het probleem van organisaties als XR, de black lives matter religie, de lgbt drammers etc etc is dat ze polariseren en veel boomers of semi boomers het dan hun recht vinden om ook onredelijk hard de andere kant te prediken. Nuance verdwijnt, dingen die al heel lang grijs gebied zijn zijn opeens zwart of wit. Ik hou van nuance en weiger om met welke wolf dan ook mee te huilen . Maar denk dat de steeds meer uitgesproken radicale meningen het grootste probleem is om dingen nog een beetje normaal bespreekbaar te houden. En daar zijn beide kampen even verantwoordelijk voor. En hullie begonnen dus mag ik ook lomp zijn is een beetje niveau lagere school. Als de ene kant onredelijk is krijg je echt geen gemiddeld redelijke oplossing door net zo onredelijk te zijn.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nu de hamvraag
Hoe is het met dvh en waarom heeft hij de openingspost verwijderd en de titel aangepast?

-
Onlinetomgtr
Misschien is hij geen vriendjes meer met Emi of hoe heette die gozer met die badeend?Arthur schreef: 08 sep 2024, 10:40 Nu de hamvraagHoe is het met dvh en waarom heeft hij de openingspost verwijderd en de titel aangepast?
- JP
Ja DF-user-13935 

-
Onlinetomgtr
Oh ja, kon niet op zijn naam komen maar dat was het ja 
- JP
Jaja..... 

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Oh maar wat ik toen zei meen ik nog steeds. Daarnaast begrijp ik je punt over "vredelievend" niet helemaal, is dat iets buiten de norm van normaal met elkaar om gaan?Arthur schreef: 07 sep 2024, 14:23 En Eeuwe is ineens weer de vredelievende mens die anderen hier welkom heet met zijn warme woorden? Dacht het niet en op pagina 6 heb je er zelf ook een mening over. Nu zal ik wel weer als zuur weggezet worden, het zij zo, maar lees je eigen posts ook eens door voordat je andere iets verwijt, Wie zonder zonden is werpe de eerste steen, toch?
Yes. 100% eens. Is al een poos een vervelend zeurforum zo.Philipoo schreef: 07 sep 2024, 13:44 Het verschil is, dat de dagelijks veel postende oude (boomer) garde van df met z’n allen dezelfde klimaatontkennende, anti-overheid, pro rechtse, anti-woke etc mening hebben en die met z’n allen alleen maar ophemelen, waardoor mensen met een meer progressieve mening steeds minder zin krijgen om iets te posten. Het wordt daardoor nogal een zeikerig forum met mensen die zichzelf slimmer vinden dan de wetenschap.
Helemaal mee eens.tomgtr schreef: 08 sep 2024, 10:06 Het probleem van organisaties als XR, de black lives matter religie, de lgbt drammers etc etc is dat ze polariseren en veel boomers of semi boomers het dan hun recht vinden om ook onredelijk hard de andere kant te prediken. Nuance verdwijnt, dingen die al heel lang grijs gebied zijn zijn opeens zwart of wit. Ik hou van nuance en weiger om met welke wolf dan ook mee te huilen . Maar denk dat de steeds meer uitgesproken radicale meningen het grootste probleem is om dingen nog een beetje normaal bespreekbaar te houden. En daar zijn beide kampen even verantwoordelijk voor. En hullie begonnen dus mag ik ook lomp zijn is een beetje niveau lagere school. Als de ene kant onredelijk is krijg je echt geen gemiddeld redelijke oplossing door net zo onredelijk te zijn.
- Martijn_bmw
100% eens en ook hoe ik het zie en dus beide kampen niet expliciet kies. Het goede (oude) midden past in een samenleving nou eenmaal het beste naar mijn mening.tomgtr schreef: 08 sep 2024, 10:06 Het probleem van organisaties als XR, de black lives matter religie, de lgbt drammers etc etc is dat ze polariseren en veel boomers of semi boomers het dan hun recht vinden om ook onredelijk hard de andere kant te prediken. Nuance verdwijnt, dingen die al heel lang grijs gebied zijn zijn opeens zwart of wit. Ik hou van nuance en weiger om met welke wolf dan ook mee te huilen . Maar denk dat de steeds meer uitgesproken radicale meningen het grootste probleem is om dingen nog een beetje normaal bespreekbaar te houden. En daar zijn beide kampen even verantwoordelijk voor. En hullie begonnen dus mag ik ook lomp zijn is een beetje niveau lagere school. Als de ene kant onredelijk is krijg je echt geen gemiddeld redelijke oplossing door net zo onredelijk te zijn.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Maar hoe krijg je dat goede ouwe midden terug? Waar wij semi-boomers toch wel wat naar terugverlangen, toch?
Goed geschreven TomGTR.
Goed geschreven TomGTR.
- Martijn_bmw
Das inderdaad een lastige vraag, ik zou het ook niet direct weten…Robin schreef: 08 sep 2024, 12:31 Maar hoe krijg je dat goede ouwe midden terug? Waar wij semi-boomers toch wel wat naar terugverlangen, toch?
Goed geschreven TomGTR.
-
Onlinetomgtr
Geen idee Robin. Wellicht niet? Onze ouders kregen Jimmy Hendrix ipv Glenn Miller. En hun tijd kwam ook nooit terug. Het is wat het is. Hoewel ik ook wel zie dat er nu veel minder draagvlak is voor woke etc dan een jaar of 2 geleden. Dus laten we hopen dat we weer een beetje terug gaan naar grijs. Maar zoals het een 20 jaar geleden was gaat het nooit meer zijn. De jeugd wint altijd, geld en macht ligt nu nog bij de oudere generatie maar dat wordt steeds minder. En eerlijk is eerlijk, de jeugd mag zelf bepalen hoe hun wereld eruit moet zien. Enige wat jezelf kan redden is je niet te druk maken denk ik.
-
Dat is ook wel weer zo Tom, maar ik voel me nog meer 'jeugd' dan 'oud' hoor. En woke en aanverwante is wat op z'n retour inderdaad. Ik denk dat dat 'n vorm van 'marktwerking' is.
Het bepalen van hoe 'jouw' wereld eruit mag zien geldt denk ik voor '8 miljard' mensen en niet alleen voor 'de jeugd'. IMO.
Het bepalen van hoe 'jouw' wereld eruit mag zien geldt denk ik voor '8 miljard' mensen en niet alleen voor 'de jeugd'. IMO.
-
Onlinetomgtr
Jawel maar op basis van grote getallen krijgt de jeugd meer macht, simpelweg omdat de oude generatie uitsterft of te moe is of simpelweg geen zin meer heeft om te strijden. Ik bedoel, ik doe mijn ding, heb best een lollig leven. F it. En ik voel me zeker niet oud, stond gister gewoon weer bellen te blazen op een rave. Lekker genieten waar dat kan en niet te druk maken.
- JP
Minder regels en bemoeizucht door de NL'se en Europese overheid.
Die willen in ons kikkerlandje graag stikstof omlaag en daar moet de boer voor boete. Minder vlees eten is ook minder stikstof, minder methaan en kooldioxide, maar ik zie ze nog geen huizen bouwen bijvoorbeeld. Sinds mensenheugenis eten we vlees en nu de laatste jaren is het slecht. Methaan zorgt ook voor meer opwarming van de aardkloot dan stikstofuitstoot. Kip stoot veel minder methaan uit dan koeien, dus als het dan toch vlees moet zijn ? Koeien verbruiken ook tot 4x zoveel voer dan kippen en voor dat voer moet er ook weer grond zijn.
Van soja kun je ook wel iets fabriceren wat lijkt op vlees, maar daarvoor worden veel oerwouden gekapt, en dat lijkt met toch ook niet de oplossing.
Ook in de politiek zie je de tegenstellingen steeds groter worden, compromissen worden nog maar weinig gesloten of uiteindelijk toch weer gebroken.
Die willen in ons kikkerlandje graag stikstof omlaag en daar moet de boer voor boete. Minder vlees eten is ook minder stikstof, minder methaan en kooldioxide, maar ik zie ze nog geen huizen bouwen bijvoorbeeld. Sinds mensenheugenis eten we vlees en nu de laatste jaren is het slecht. Methaan zorgt ook voor meer opwarming van de aardkloot dan stikstofuitstoot. Kip stoot veel minder methaan uit dan koeien, dus als het dan toch vlees moet zijn ? Koeien verbruiken ook tot 4x zoveel voer dan kippen en voor dat voer moet er ook weer grond zijn.
Van soja kun je ook wel iets fabriceren wat lijkt op vlees, maar daarvoor worden veel oerwouden gekapt, en dat lijkt met toch ook niet de oplossing.
Ook in de politiek zie je de tegenstellingen steeds groter worden, compromissen worden nog maar weinig gesloten of uiteindelijk toch weer gebroken.
-
Onlinetomgtr
De politiek is vooral met zichzelf bezig. Elk debat lijkt op een verkiezingscampagne. Wat betreft stikstof uitstoot, ja we eten al heel lang vlees. Maar moet 1 van de kleinste landen van Europa 1 van grootste vlees / zuivel producenten van Europa zijn. Dat werkt alleen als je de mest mee exporteert. En dan heb je idd nog methaan. Geen idee wat de oplossing is. Net als politici. Alleen die pretenderen wel de oplossing te hebben.
-
Ook goed punt Tom, de wereld is aleen wat groter dan 'woke' EU/NL.... Gelukkig maar zou ik bijna zeggen.
En idd JP. Methaan. Kip, prima, met haan= weer een kip erbij. Zonder haan= veel proteine:)

En idd JP. Methaan. Kip, prima, met haan= weer een kip erbij. Zonder haan= veel proteine:)

- JP
Ja zie je ook hier, teveel hanen, te weinig kippetjes 

- Arthur
@Eeuwe; dat schrijf ik omdat jij een beetje met dubbele moraal praat, vind ik. Aan de ene kant “jaag”, of “joeg”, jij mensen weg met je posts als iemand voor de eerste keer iets post wat je niet zint. Niet dat ik het daarmee oneens ben. En dan nu doe je net alsof het heel erg is wat er hier allemaal geschreven is en dat de vegetariërs zich niet welkom voelen. Wat mss zo is, al heb ik de pagina’s ook nog eens door gescrolled en vind het wel meevallen. Dat begint dan onder het kopje te vallen dat iedereen zich wel ergens aan stoort. Maar dat men het zich mss ook niet zo aan moet trekken, als lezer. Het zijn geen persoonlijke aanvallen.Daarnaast begrijp ik je punt over "vredelievend" niet helemaal, is dat iets buiten de norm van normaal met elkaar om gaan?
- Knot
Ik ben ook wel van het vlees hoor, maar krijg soms van alle kanten commentaar als ik bij het avondeten 2 stuks vlees bak/pak dus ik wordt soms gehersenspoeld.Robin schreef: 08 sep 2024, 08:30
En BBQ basis is gewoon vlees, daar valt niet aan te tornen. Met natuurlijk daarbij wat lekkere groentes, waar Knot 't over heeft.
- MParallel
- Auto: BMW
2 stuks a 50gr of twee tomahawk steakes?
Commentaar is gewoon een simpele “Fuck off”.
Jij en jij alleen bepaalt.
Commentaar is gewoon een simpele “Fuck off”.
Jij en jij alleen bepaalt.
-
Misschien zijn het zulke inzichten die meer mensen wat vertrouwen kan geven. Mensen die geneigd zijn om direct verandering te verwachten.Robin schreef: 08 sep 2024, 08:30 Ik denk dat met de jaren bij velen wel komt hoor, ben ik niet bang voor.
Tja, onrealistische eisen.. zijn die niet overal? Moet je sommige bedrijfsculturen eens zien. Waar management en kantoor volk lekker veilig vanuit hun hut op de meest uiteenlopende vlakken de hoogste verwachtingen afdwingen bij de mensen op de werkvloer. Kan de overheid ook wat van. En waarschijnlijk doen we het 'allemaal' in meer of mindere mate.Tom schreef: 08 sep 2024, 09:48 Dan onderscheid ik toch twee groepen. De activisten zoals XR. Die moet de voeten op de grond stampen, onrealistische eisen hebben en veelal werkloos lijken te zijn. En de mensen achter technologische innovaties die problemen daadwerkelijk oplossen en inzien dat onze maatschappij heel complex in elkaar zit, maar het wel stapje bij beetje verbeteren (en daar al heel lang voor XR bestond mee bezig zijn).
Technologische oplossingen hebben ons veel geboden en zullen dat vast nog doen. Maar zien mensen in dat de toenemende complexiteit van ontwikkeling, productie en onderhoud een behoorlijk risico met zich mee kan brengen als het gaat om levensduur en bedrijfszekerheid? Plus dat er een kans bestaat dat er op allerlei vlakken meer een meer oplossingen bedacht worden voor problemen die voorkomen hadden kunnen worden. Zaken oplossen kan immers een stuk lucratiever zijn dan ze te voorkomen.
Komt van twee kanten idd. Denk dat mensen onderschatten wat ervoor nodig is om ergens aandacht voor te krijgen. Sensatie is in deze maatschappij misschien echt de enige manier. En dat werkt misschien omdat de media inspeelt op wat mensen willen zien en lezen. Komt de vraag naar sensatie en polarisatie van ons allemaal. Misschien is het de meest fanatieke 20% van XR die meestal in beeld komt. Hebben ze ook een boel gematigde en meer genuanceerde mensen erbij. Of zijn er nog andere bewegingen die het wel op een nette manier doen waarvan we alleen het bestaan zullen weten als we er naar op zoek gaan.tomgtr schreef: 08 sep 2024, 10:06 Het probleem van organisaties als XR, de black lives matter religie, de lgbt drammers etc etc is dat ze polariseren en veel boomers of semi boomers het dan hun recht vinden om ook onredelijk hard de andere kant te prediken. Nuance verdwijnt, dingen die al heel lang grijs gebied zijn zijn opeens zwart of wit. Ik hou van nuance en weiger om met welke wolf dan ook mee te huilen . Maar denk dat de steeds meer uitgesproken radicale meningen het grootste probleem is om dingen nog een beetje normaal bespreekbaar te houden. En daar zijn beide kampen even verantwoordelijk voor. En hullie begonnen dus mag ik ook lomp zijn is een beetje niveau lagere school. Als de ene kant onredelijk is krijg je echt geen gemiddeld redelijke oplossing door net zo onredelijk te zijn.
Bereid zijn erin te investeren. De cyclus toepassen zoals we dat bij zoveel andere onderwerpen succesvol doen. Denken, proberen, evalueren. Zelfkennis op doen, lijkt misschien egoïstisch maar kan ook veel inzicht bieden in hoe andere mensen in elkaar zitten. Manieren vinden om negativiteit te onderbreken en optimisme te stimuleren.Robin schreef: 08 sep 2024, 12:31 Maar hoe krijg je dat goede ouwe midden terug? Waar wij semi-boomers toch wel wat naar terugverlangen, toch?
Goed geschreven TomGTR.
-
Onlinetomgtr
Ben het deels met je eens maar ook deels categorisch oneens. Ja natuurlijk leven we in een sensatiebeluste maatschappij en worden dingen vaak groot gemaakt door de pers en sociale media voor de kijkcijfers / clicks. Echter een deel van XR redelijk? Nee, gaat er niet in bij me. Als je hetzij actief dan in stilte dat stelletje beroepszeikers een warm hart toewenst ben je een onderdeel van een onredelijke en polariserende groep. Je zal een aardig groot deel ook tegenkomen bij anti globalisering demonstraties bij G7, tentenkampjes, BLM etc. Met al dat gedemonstreer hebben ze vast geen tijd om daadwerkelijk aan onze maatschappij mee te bouwen en betaal ik ook nog voor dat stelletje ongewassen tuig. Zo, boomer modus off nu.TLRS schreef: 08 sep 2024, 15:38
Komt van twee kanten idd. Denk dat mensen onderschatten wat ervoor nodig is om ergens aandacht voor te krijgen. Sensatie is in deze maatschappij misschien echt de enige manier. En dat werkt misschien omdat de media inspeelt op wat mensen willen zien en lezen. Komt de vraag naar sensatie en polarisatie van ons allemaal. Misschien is het de meest fanatieke 20% van XR die meestal in beeld komt. Hebben ze ook een boel gematigde en meer genuanceerde mensen erbij. Of zijn er nog andere bewegingen die het wel op een nette manier doen waarvan we alleen het bestaan zullen weten als we er naar op zoek gaan.tomgtr schreef: 08 sep 2024, 10:06 Het probleem van organisaties als XR, de black lives matter religie, de lgbt drammers etc etc is dat ze polariseren en veel boomers of semi boomers het dan hun recht vinden om ook onredelijk hard de andere kant te prediken. Nuance verdwijnt, dingen die al heel lang grijs gebied zijn zijn opeens zwart of wit. Ik hou van nuance en weiger om met welke wolf dan ook mee te huilen . Maar denk dat de steeds meer uitgesproken radicale meningen het grootste probleem is om dingen nog een beetje normaal bespreekbaar te houden. En daar zijn beide kampen even verantwoordelijk voor. En hullie begonnen dus mag ik ook lomp zijn is een beetje niveau lagere school. Als de ene kant onredelijk is krijg je echt geen gemiddeld redelijke oplossing door net zo onredelijk te zijn.
Ik snap heel goed dat je niet altijd op een hoekje van het malieveld wil staan protesteren en een keer echt aandacht wilt. Maar het maar doordrammen, het schoppen tegen ING etc, het polariseert alleen maar. Net zoals KOZP elk jaar weer. Je hebt je punt gemaakt, maar ga niet delen van de maatschappij gegijzeld houden om je zin door te drukken. Dat is niet aandacht vragen maar dingen erdoor drukken waar de maatschappij niet klaar voor is, zeker niet in het tempo wat zij eisen.
Zo ook die kneuzen van urgenda. Mooi alles uitvechten voor de rechter, nu heel Nederland in een klimaat en stikstof spagaat. En ook nog lief zijn voor alle immigranten maar niet kunnen bouwen, geen wegen kunnen aanleggen etc. Maar dat zal hun boeien. Ze hebben allemaal hun eigen stokpaardjes zonder enig oog te hebben voor de gevolgen van hun eisen.
De politiek zou hier boven moeten staan en en plannen moeten maken voor toekomst die het leven van nu niet totaal overhoop halen. Oh sorry, ging toch door in boomer modus.
-
OnlineRS-Ron
Ik ben ermee gestopt om iedere keer dezelfde discussie aan te gaan, voor zover het een discussie is. Te pas en te onpas wordt er met termen als polarisatie, populisme, extreem dit extreem dat, xenofoob, racist en weet ik veel wat nog meer gestrooid. Ik haal mijn schouders op en het boeit mij werkelijk geen reet meer. Er is een slag mensen wat mij eenvoudigweg niet meer kan raken. Dat zal dan wel weer polariserend zijn, het zal wel. Er is een klein groepje wat mij kennelijk zijn wil op wil leggen en steeds een stapje verder. Gaat niet gebeuren. En dat is kennelijk wel een dingetje als iemand een keer nee zegt.
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Helemaal me eens Ron
veelal proberen die ons ook in een BMW te krijgen, maar we houden stand !

- Arthur
Precies, daarom krijgen ze ons ook niet in een EV! Oh, wacht…