Water-spots na wasbeurt

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Enzo

Water-spots na wasbeurt

Bericht door Enzo » 29 aug 2024, 15:24

Aloha!

Mijn X5M heeft begin dit jaar een keramische coating gekregen. Echt heel erg blij mee, de lak is goed beschermd en heeft een super diepe glans gekregen.

Na mijn vakantie heb ik de auto gewassen, echter.... bij het afspoelen van de auto moest ik plots naar de kleine en ik heb niet tijdig het water kunnen opdrogen. De wagen heeft nu op de lak enige watervlekken die ik er niet uit krijg. Sommigen heb ik eruit gekregen met een fikse poetsbeurt met Poorboys Black Hole, een superglaze die ik sowieso kan aanraden. Echter, sommige zijn nu te hardnekkig 'verkalkt'.

Ik heb overigens de andere auto's inmiddels gewassen met een Ionisator onder de kraan buiten. Wat een effect! Geen kalkparels meer op de lak na wassen, je hoeft de auto eigenlijk niet eens af te nemen. Bizar! Kan het aanraden. De Aqua Gleam heb ik van Carclean besteld. Helaas te laat voor de X5M haha. Iemand een tip om dit eruit te krijgen?

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Water-spots na wasbeurt

Bericht door Crookie » 29 aug 2024, 15:33

Quick detailer. Black hole is een showglaze. Gewoon opnieuw wassen en eventueel een emmertje vullen met demi water om het lakwerk af te nemen. Ben je gelijk van de water vlekken af.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 29 aug 2024, 15:52

Waterspotting is één van de nadelen van de keramische coating. Wellicht kan het bedrijf die de coating heeft aangebracht je helpen? Zij weten welke coating ze hebben aangebracht en hebben deze vraag ongetwijfeld vaker gekregen.

Ik vrees dat je eea er niet zo maar even afwast met een quickdetailer en een emmertje demi water, maar het is altijd het proberen waard want kwaad kan het niet.

Luco

Bericht door Luco » 29 aug 2024, 16:35

ow, goede info, de Alpine heeft ook een keramische coating, gelukkig hebben we al kalkvrij water.

Enzo

Bericht door Enzo » 29 aug 2024, 21:09

Tja. Het gekke is: de Black Hole is juist bedoeld om waterspots te verwijderen. En wij hebben hier dermate hard water dat ik altijd last heb gehad van de vlekken, los van de keramische coating. Op alle auto’s..

Daar heeft het helaas niets mee te maken dus..

Ik ga het even proberen met een nieuwe schoonmaakbeurt, thanks!

Nivek
Auto: Rx7, Rx7, Caddy, LS400

Bericht door Nivek » 29 aug 2024, 21:49

Crookie
Auto: Dikke Bmw

Bericht door Crookie » 29 aug 2024, 23:15

Paskal schreef: 29 aug 2024, 15:52 Ik vrees dat je eea er niet zo maar even afwast met een quickdetailer en een emmertje demi water, maar het is altijd het proberen waard want kwaad kan het niet.
In de zon probeer ik paneel voor paneel te werken om bv waterspots en opgedroogde wasshampoo te voorkomen.

Soms heb ik dan een extra washmitt om na te wrijven alvorens te drogen.

Enzo

Bericht door Enzo » 30 aug 2024, 09:16

Thanks guys! Dit weekend even proberen. Het filmpje is heel behulpzaam, maar ik ben altijd zo moe van alle stappen die genomen moeten worden om top resultaat te verkrijgen haha. Ik wil vaak gewoon een quick fix omdat ik liever tijd besteed aan rijden dan dit gedoe haha.

Ik ga het proberen met m'n quick detailer, eventueel toch nog een keer goed shampoo met demi-water en kijken wat het doet. Keep you posted!

Plaats reactie