Deze auto is van 2015 en heeft een paar voordelen:
*weinig BPM zonder creatief doen
*hij heeft een COC dus moet gewoon door de RDW rollen als een golf
*heeft de sidepipes met kleppensysteem ipv de extra gedempte versie van de huidige, die naar achteren doorgaat
*heeft niet die demping en minder milieu dingetjes waardoor hij 241pk heeft ipv de huidige 228pk
In 2022 had ik een Caterham samengesteld om nieuw te bestellen, maar al met al kwam dat boven de 100k uit dus toen de veel betere Atom bestelt. Grappig is dat deze exact zo is als ik hem zelf had samengesteld, kleuren, alles.
Het is een 2.0 Duratec motor met 241PK, dry sump en LSD. De lak is Riviera Blue met oranje Caterham striping, hij heeft de 13" wielen en een luxe nepleder interieur

Verder is het een echte Roymobiel weer, hij is werkelijk vlam en vlamnieuw. Hij is duidelijk nooit op circuit gebruikt en echt alleen met mooi weer buiten gekomen en ook nog eens rustig bereden (viel bijna in slaap bij de proefrit met die man...die deed echt alleen tourtjes om het dorp). Er zit nergens roest op en gelukkig voor mij, is hij van onder al als nieuw...geen bodemrenovatie nodig deze keer. Ook onder de kap vond ik geen stof en het spruitstuk glimt nog en de ophanging is steenslag vrij en geen roest, uniek wel want dat is gewoon staal die rod ends.
Deze auto's staan ook echt wel bekend om mega ladingen steen slag achter de voorwielen, maar ook daar niks te vinden, nul. Ik ben wel echt blij hiermee. Wellicht toch geen gek idee geweest om van het 485R plan te switchen naar 485S, die zijn toch meer voor de straatgebruikers.
De kleur is in het echt nog mooier dan op de foto's...
Ik heb weinig op mijn wensenlijstje staan, ik bestel wel even een voorruitje erbij met zwarte lijstjes, ik denk dat ik dat beter vind, dan heb ik 1 auto zonder ruit en 1 met. Als het nou echt goed bevalt dan kan er altijd nog een supercharger op om er een 620 van te maken, maar we zullen zien of hij zo voldoende dwars gaat...
even wat plaatjes bij de praatjes, helaas zet ie de double stack foto, waar ik de auto eigenlijk voor gekocht had op zijn kant....sorry daarvoor: