Audi A3 Sportback 30TFSI S edition
- Knot
Re: Audi A3 Sportback 30TFSI S edition [Hieperdepiep...]
Vandaag precies een jaar geleden zat ik in de trein richting Nijmegen om hem op te halen. Nu bijna 20.000km erbij gezet met gemiddeld 1 op 18,8 inclusief Papenburg, paar rondjes Zandvoort etc.
Tijd voor wat anders zou je zeggen met mijn gemiddelde doorloopsnelheid maar vreemde is dat ik me eigenlijk geen betere auto kan bedenken, het doet gewoon alles goed. Had ik geen 35tfsi willen hebben met 150pk, tsja, die zijn iets rapper maar halen ook die 1 op 20 weer niet en je had er een paar k extra voor moeten betalen bij aanschaf. Gebruik het volle vermogen nu eigenlijk zelden, juist die 50nm van het mild hybride systeem zorgt ervoor dat hij bij lage toeren prima wegkomt. Zelfde voor meer opties, panoramadakje, memory stoelen, adaptieve verlichting, b&o etc, had de auto duurder gemaakt en nu zitten er eigenlijk de basis opties op die hem net wat voller maken dan een standaard S Edition.
Voorlopig lekker verder knorren dus, staat wel te koop maar dat is voor de vorm als iemand precies deze uitvoering, kleur, opties zoekt en er goed voor wil betalen dan ben ik altijd bereid om afstand te doen als ik er dan niet teveel op verlies tov de aanschafprijs.
Tijd voor wat anders zou je zeggen met mijn gemiddelde doorloopsnelheid maar vreemde is dat ik me eigenlijk geen betere auto kan bedenken, het doet gewoon alles goed. Had ik geen 35tfsi willen hebben met 150pk, tsja, die zijn iets rapper maar halen ook die 1 op 20 weer niet en je had er een paar k extra voor moeten betalen bij aanschaf. Gebruik het volle vermogen nu eigenlijk zelden, juist die 50nm van het mild hybride systeem zorgt ervoor dat hij bij lage toeren prima wegkomt. Zelfde voor meer opties, panoramadakje, memory stoelen, adaptieve verlichting, b&o etc, had de auto duurder gemaakt en nu zitten er eigenlijk de basis opties op die hem net wat voller maken dan een standaard S Edition.
Voorlopig lekker verder knorren dus, staat wel te koop maar dat is voor de vorm als iemand precies deze uitvoering, kleur, opties zoekt en er goed voor wil betalen dan ben ik altijd bereid om afstand te doen als ik er dan niet teveel op verlies tov de aanschafprijs.
- Philipoo
Je haalt nu ook de 1 op 20 niet?
- Knot
Dagelijks zit ik wel zuiniger dan 1 op 20 hoor alleen overall gemiddeld niet met een paar keer dagje circuit, wat 200+ snelweg enz.
Begreep dat de 35tfsi bij dagelijkse ritjes rond de 1 op 18 zit, niet veel verschil maar als je het toch niet gebruikt en er wel 3k meer voor moet betalen aanschaf.
Inruil ligt nu op 27k, heb 34 betaald, verwacht niet dat het onder de 25 gaat als ik nog een jaartje verder knor, staat er straks 55.000km op bij 3 jaar oud.
Begreep dat de 35tfsi bij dagelijkse ritjes rond de 1 op 18 zit, niet veel verschil maar als je het toch niet gebruikt en er wel 3k meer voor moet betalen aanschaf.
Inruil ligt nu op 27k, heb 34 betaald, verwacht niet dat het onder de 25 gaat als ik nog een jaartje verder knor, staat er straks 55.000km op bij 3 jaar oud.
- Martijn_bmw
Re: Audi A3 Sportback 30TFSI S edition [20k achter de kiezen...]
Wij reden idd met de 35tfsi dagelijkse ritjes (160km woon-werk 95% snelweg) 1 op 17/18 zo'n beetje.
Zolang die bevalt lekker houden! Snel wisselen is leuk zodra je jeuk krijgt maar kost altijd geld t.o.v. doorrijden
Zolang die bevalt lekker houden! Snel wisselen is leuk zodra je jeuk krijgt maar kost altijd geld t.o.v. doorrijden

- Arthur
- Auto: Nr.51
Putin-aanhanger! Met je 35TFSI. Doe eens normaal man!

- Martijn_bmw
-
Lekker doorrijden, is een nette auto.
- Knot
Re: Audi A3 Sportback 30TFSI S edition
Teller staat inmiddels op 44.000km maar loopt geen storm, als staat ie toch netjes geprijsd vind ik, een hoop is een advanced ipv een S edition, of zit een kleine cockpit in, of geen leder enz.
Hij bevalt prima hoor, is eigenlijk te perfect voor mij maar het nieuwe is er wel een beetje vanaf.
https://www.autowereld.nl/audi/a3-sport ... tails.html
Hij bevalt prima hoor, is eigenlijk te perfect voor mij maar het nieuwe is er wel een beetje vanaf.
https://www.autowereld.nl/audi/a3-sport ... tails.html
- Arthur
Ik benoem ook altijd de pluspunten en vergelijkingen. De kopers/inruilers doen net andersom 

- Knot
Heb je helemaal gelijk in, bij inruil miepen ze meteen over geen adaptive cruise en geen achteruitrijcamera. Zelf vind ik die smalle virtual cockpit geen gezicht en een advanced edition stukken minder dan een S edition / S line, maargoed, het merendeel is zwart/grijs/zilver, je moet maar net een blauwe zoeken. Moest ik hem nieuw configureren zou ik exact deze opties genomen hebben en daarna een dakje, 18inch etc als bonus.
Lijkt me dat ie toch wel 28k op moet kunnen brengen particulier, dan heb ik er aan afschrijving € 305 per maand op verloren.
Lijkt me dat ie toch wel 28k op moet kunnen brengen particulier, dan heb ik er aan afschrijving € 305 per maand op verloren.
- Arthur
Zo is het inderdaad, heb net voor de grap een offerte gevraagd op een nieuwe Golf GTI. Ik heb de pluspunten benoemd; M-stoelen, elec trekhaak, standkachel, 360 camera en nog wat dingetjes. Ik heb alleen geen panoramadak
Dat werd benoemd. Toen ik de auto kocht werd er gezegd: een M3 heeft ook geen panoramdak dus dat maakt niet uit. Nu zocht ik eentje zonder, dus geen probleem. Nu weer wel blijkbaar. Maar zal ook per bedrijf verschillen, bij de 330i ook geen probleem.

- Knot
Kreeg nog een mooi bod van een autobedrijf die wilde hem op komen halen voor 22.850 want dit soort auto's kan je niet aan een particulier verkopen want die kopen alleen bij een dealer met garantie en die dealer moet er ook marge op pakken... LOL.
Zelfs wijkopenautos geeft 25.745
- MartijnGizmo
Een bekende van me zei onlangs: "iedere auto heeft een jammer!"Knot schreef: 01 aug 2024, 15:59 Heb je helemaal gelijk in, bij inruil miepen ze meteen over geen adaptive cruise en geen achteruitrijcamera. Zelf vind ik die smalle virtual cockpit geen gezicht en een advanced edition stukken minder dan een S edition / S line, maargoed, het merendeel is zwart/grijs/zilver, je moet maar net een blauwe zoeken. Moest ik hem nieuw configureren zou ik exact deze opties genomen hebben en daarna een dakje, 18inch etc als bonus.

- Arthur
Alleen wel jammer dat ze die jammer tegen je gebruiken als je eraf wilt
Maar ik vind het wel een leuke spreuk, die onthoud ik.

- JP
Jammer, anders had ik €23k gebodenKnot schreef: 07 aug 2024, 10:41 Kreeg nog een mooi bod van een autobedrijf die wilde hem op komen halen voor 22.850 want dit soort auto's kan je niet aan een particulier verkopen want die kopen alleen bij een dealer met garantie en die dealer moet er ook marge op pakken... LOL.

- Knot
Ik kan er 10k bijdoen en dan ruilen tegen de GTI 

- JP
Zeg dat eens 2x...... 

- Knot
ANWB verkoopservice dan, binnen 1 werkdag een gegarandeerd bod wat 5 dagen geldig is... € 22.500

Wat doen die ermee, doorschuiven naar een handelaar met 1000 erop en die zet hem vervolgens voor 29.950 neer met een mooi verhaal en bovag garantie?
-
Re: Audi A3 Sportback 30TFSI S edition [Is te koop...]
ANWB verkoopservice is gewoon het laagste van het laagste.
Inleverpunt is overigens in Barneveld bij de BCA autoveiling, gaat direct de veiling in.
Inleverpunt is overigens in Barneveld bij de BCA autoveiling, gaat direct de veiling in.
- Knot
Als je hem in Barneveld brengt krijg je 100 euro korting.. ofwel de 105 euro servicekosten (als niet anwb lid is het 125 dacht ik) terug voor de dienst.
Al die mensen die daarin trappen zou je toch eigenlijk de auto van de hand moeten nemen en zelf door moeten schuiven, rij je binnen no-time in een lambo. Omdat de naam anwb eraan hangt geeft het mensen een goed en vertrouwd gevoel ofzo?
Al die mensen die daarin trappen zou je toch eigenlijk de auto van de hand moeten nemen en zelf door moeten schuiven, rij je binnen no-time in een lambo. Omdat de naam anwb eraan hangt geeft het mensen een goed en vertrouwd gevoel ofzo?

- MartijnGizmo
Ligt ook een beetje aan de auto waar je vanaf moet, vriend van me kreeg daar paar honderd piek meer geboden dan van Marktplaats-prutsers voor de oude Panda van z'n wederhelft. In Barneveld verviel ook nog eens de standaard-boete voor niet werkende airco, omdat ze het zo leuk vonden dat er een keer een vrouw een auto kwam inleveren. 

- Knot
Die servicekosten zitten idd in een schaal die verdeling heeft TOT 7k dus veelal zal het goedkoper spul zijn waar men vanaf wil.
Bij defecten altijd de vrouw laten inleveren dus
Bij defecten altijd de vrouw laten inleveren dus

- Knot
Na een goede 2,5jr toch nog redelijk weten te verkopen. Met veel plezier de dagelijkse kilometers gemaakt, niet snel, wel voordelig, zat prima, audio goed genoeg, niks op aan te merken.
Overzichtje van de kosten in 31 maanden:
- Afschrijving 10850
- Onderhoud 735
- MRB 1891
- Verzekering 1426
- Brandstof 3769
Totaal 40.330km gereden, maakt het onder de streep € 0,46 per km. Gemiddeld verbruik 1 op 19,33
Na 56.000km nog 6mm profiel voor en 5mm achter (1x gewisseld bij 40.000 ergens voor-> achter)
Overzichtje van de kosten in 31 maanden:
- Afschrijving 10850
- Onderhoud 735
- MRB 1891
- Verzekering 1426
- Brandstof 3769
Totaal 40.330km gereden, maakt het onder de streep € 0,46 per km. Gemiddeld verbruik 1 op 19,33
Na 56.000km nog 6mm profiel voor en 5mm achter (1x gewisseld bij 40.000 ergens voor-> achter)
-
Ik vind €4200,-/jaar (=€350,-/maand) en €0,27/km aan afschrijving nog best stevig. Doet jouw gemiddelden geen goed Rody 

- Knot
Tsja, dat hoort bij een jong gebruikte auto heb ik horen zeggen. Aan de andere kant, de X1 deed het nog duurder dan 46ct per km door reparaties, hogere mrb en hoger verbruik dus daar schiet je ook weinig mee op en rij je een 10 jaar oude auto.
Denk dat je niet heel veel beter wegkomt dan wat ik gedaan heb van 1jr oud 15.000km naar 3,5jr oud 56.000km rijden. Enkel nog langer houden zou de kosten drukken maar dit was een mooi moment zo vlak voor de grote onderhoudsbeurt.
De Cuore schrijft (haast) niks af, maar daar krijg je weer koppeling, uitlaatspruitstuk en dat soort gein/ellende.
Denk dat je niet heel veel beter wegkomt dan wat ik gedaan heb van 1jr oud 15.000km naar 3,5jr oud 56.000km rijden. Enkel nog langer houden zou de kosten drukken maar dit was een mooi moment zo vlak voor de grote onderhoudsbeurt.
De Cuore schrijft (haast) niks af, maar daar krijg je weer koppeling, uitlaatspruitstuk en dat soort gein/ellende.