Opel Corsa 2.0 16v
-
- Auto: Dikke Bmw
Opel Corsa 2.0 16v
Gekocht voor erbij zodat de Civic gewoon als daily blijft.

Laatst gewijzigd door TurboPatrick op 19 aug 2024, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Nieuw speelgoed
Leuk! Das een rappe sleeper 

-
geweldig!vroeger ook zo 1 gehad met het beroemde blok er in..vooral toen een enorme sleeper..nu wat minder maar nog steeds erg rap.
-
Ja dit is met recht een echte sleeper, maar staat wel als 2l 16v op kenteken.
Wat specs van de wagen wat ik tot nu toe weet.
C20xe met F20 versnellingsbak
Coscast kop, gereviseerd, gevlakt, nieuwe kleppen, stoters, veren en koppakking
1 of ander cold air intake systeem dat erg oud is en afbrokkelt daar heb ik een green intake voor liggen dat er nog in komt
een sfi vervanger het bekende bolletje
katloze rechte pijp met een mantzel dtm demper
8000 toerenchip
sportkoppeling
shortshifter
calibra/vectra/astra/kadett 2.0 remmerij
1 of ander goedkoop schroefsetje wat lekt
raidhp sport stuur zit erin en gsi interieur
Ik heb de auto naar Leichtbau Motorsport gebracht voor wat onderhoud, afstelwerk en vervanging van een schroefset, aandrijfassen, homokineten, en specale 2l naven die hij heeft gemaakt voor corsas met 2l motoren.
En dan moet ik nog een helm kopen natuurlijk lol
Wat specs van de wagen wat ik tot nu toe weet.
C20xe met F20 versnellingsbak
Coscast kop, gereviseerd, gevlakt, nieuwe kleppen, stoters, veren en koppakking
1 of ander cold air intake systeem dat erg oud is en afbrokkelt daar heb ik een green intake voor liggen dat er nog in komt
een sfi vervanger het bekende bolletje
katloze rechte pijp met een mantzel dtm demper
8000 toerenchip
sportkoppeling
shortshifter
calibra/vectra/astra/kadett 2.0 remmerij
1 of ander goedkoop schroefsetje wat lekt
raidhp sport stuur zit erin en gsi interieur
Ik heb de auto naar Leichtbau Motorsport gebracht voor wat onderhoud, afstelwerk en vervanging van een schroefset, aandrijfassen, homokineten, en specale 2l naven die hij heeft gemaakt voor corsas met 2l motoren.
En dan moet ik nog een helm kopen natuurlijk lol
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Leuk, weer eens wat anders....
Vroeger ook zoiets gehad, was m'n eerst 'snelle' auto, zat dan wel geen 2.0 in maar was een standaard GSI met de 1.6 Ecutek motor, 106pk ofzo was toen redelijk snel.
Hoeveel pk's denk je dat de 2.0 heeft, richting de 200 ?

Vroeger ook zoiets gehad, was m'n eerst 'snelle' auto, zat dan wel geen 2.0 in maar was een standaard GSI met de 1.6 Ecutek motor, 106pk ofzo was toen redelijk snel.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Leuk, en (voor zover je van een verstandige keus kan spreken) een verstandige keus om deze naast je daily te hebben. Zal qua MRB en verzekering vast niet de hoofdprijs kostten.
- jos_br
Dit is echt gaaf, en dé motor waar je als Golf GTI bezitter een beetje verdrietig van werd aangezien deze 155pk motor wél deed wat een GTI had moeten doen; LOPEN, en hard ook! Toen zat die in een zwaardere Kadett dan waar die nu dus inzit, moet wel gang inzitten nu.
Jos.
Jos.
-
Zo zwaar ben ik niet!jos_br schreef: 18 aug 2024, 17:26 Dit is echt gaaf, en dé motor waar je als Golf GTI bezitter een beetje verdrietig van werd aangezien deze 155pk motor wél deed wat een GTI had moeten doen; LOPEN, en hard ook! Toen zat die in een zwaardere Kadett dan waar die nu dus inzit, moet wel gang inzitten nu.
Jos.
Kadettjes waren relatief gezien niet zwaar.
Dit was toch wel de leukere periodes van auto's tunen en rijden. De Golf GTi had inderdaad ademnood. Een Corrado G60 of VR6 was leuker en rapper.
-
Een goeie c20xe deed wel 170pk. Genoeg om een 2.8 VR6 de baas te zijn.
Heb er veel lol mee gehad!
Servaas zal zich hier ook nog wel melden.
Hier nog een site met veel info.
https://corsa-novatuning.nl/
Heb er veel lol mee gehad!
Servaas zal zich hier ook nog wel melden.
Hier nog een site met veel info.
https://corsa-novatuning.nl/
-
om de 200 te halen moet je een hoop doen.Alexsti schreef: 18 aug 2024, 17:11 Leuk, weer eens wat anders....![]()
denk aan scherpere nokkenassen, short ram intake van lexmaul en dikker uitlaatspruitstuk van lexmaul in combinatie met 63.5mm uitlaatsysteem, of throttlebodies van dbilas.
ik gok dat deze tussen de 160-170pk zal zitten.
En het is inderdaad een betaalbare auto kwa wgb en verzekering en is nog redelijk zuinig.
Laatst gewijzigd door TurboPatrick op 19 aug 2024, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-

de assen + kineten en naven en wiellagers zitten erin.
Tevens nieuwe rubber voor de baksteun, distributieriem met waterpomp (oude die lekte)
Nieuwe slangetjes her en der.
sensor op de versnellingsbak vervangen dus in zn achterruit doet de verlichting het weer.
Next: nieuwe brandstofpomp (oude is kapot), carterpakkingen vervangen, oliewissel, remvloeistof vervangen, green intake monteren en schroefset van ap.
- jos_br
Nu probeer al steeds genderneutraal verantwoord te reageren, nu dit weer............Kadett schreef: 18 aug 2024, 19:43Zo zwaar ben ik niet!jos_br schreef: 18 aug 2024, 17:26 Dit is echt gaaf, en dé motor waar je als Golf GTI bezitter een beetje verdrietig van werd aangezien deze 155pk motor wél deed wat een GTI had moeten doen; LOPEN, en hard ook! Toen zat die in een zwaardere Kadett dan waar die nu dus inzit, moet wel gang inzitten nu.
Jos.
Jos

-
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: Opel Corsa 2.0 16v
Heerlijk dit? Wat een nostalgie.
Ook ik heb “toen ik jong was” jarenlang plezier gehad van een corsa b gsi. Eerst met de x16xe totdat die in de soep liep. Toen heb ik zelf een c20xe motor erin gebouwd en wat liep dat hard zeg. Spinnen bij volgas in z’n 3 als het een beetje nat was
. Wat ben je er van plan mee te gaan rijden?
Ook ik heb “toen ik jong was” jarenlang plezier gehad van een corsa b gsi. Eerst met de x16xe totdat die in de soep liep. Toen heb ik zelf een c20xe motor erin gebouwd en wat liep dat hard zeg. Spinnen bij volgas in z’n 3 als het een beetje nat was
- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Gaaf, een rijdende tijdmachine inderdaad. Geen Opel fan, maar wel een zwak voor die snelle Opels (en de Omgea) uit die tijd. Alleen die kleppendeksel van deze motor was destijds al gaaf 

-
Oh nice!looney16v schreef: 19 aug 2024, 23:15 Heerlijk dit? Wat een nostalgie.
Ook ik heb “toen ik jong was” jarenlang plezier gehad van een corsa b gsi. Eerst met de x16xe totdat die in de soep liep. Toen heb ik zelf een c20xe motor erin gebouwd en wat liep dat hard zeg. Spinnen bij volgas in z’n 3 als het een beetje nat was. Wat ben je er van plan mee te gaan rijden?
Nou t word is een keer tijd trackdays te gaan rijden op zandvoort en assen, 200m/400m sprintjes en de nurburgring.
13 oktober wil ik meedoen met de 200m sprints tijdens deutsche autofest. Ik zal wel de enige zijn zonder een geblazen auto.

Oja de schroefset is vanmiddag binnen gekomen. Nu kan de rest gemonteerd worden. Ben benieuwd als ie klaar is.

- Niels
Lekker fris
Wat zit er nu onder?

-
Er zit nu een triple s onder. Verschrikkelijk gewoon.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Ik ben er ook achter gekomen dat alles onder de wagen aan de polybussen zit.
- Niels
Ik ken het gelukkig niet eens

-
het is een C merk van een B merk zoals jom, ta technix. Het is spijkerhard en gaat meestal niet zo lang mee maar ze zijn wel spotgoedkoop.
-
Heeft iemand een idee waar ik t beste foto's kan plaatsen om ze hier te delen? Blijkbaar gaan al die fbfoto's gewoon weg hier.
Inmiddels zijn er wat updates van de wagen, distributierieset is vervangen icm waterpomp, nokkenaskeerringen zijn vervangen, oude dynamo bracket was gescheurd en inmiddels is er een reserve terug gemonteerd met cnc bussen erin geslagen.
Inmiddels zijn er wat updates van de wagen, distributierieset is vervangen icm waterpomp, nokkenaskeerringen zijn vervangen, oude dynamo bracket was gescheurd en inmiddels is er een reserve terug gemonteerd met cnc bussen erin geslagen.
-
OnlineMartijn_bmw
-
gewoon bij volledige bewerker & voorbeeld (onderaan het typvenster) en dan bij bijlagen
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Die gebruik ik ook meestal.