Je hoogste CJIB acceptgiro
- Philipoo
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
allemaal tijd voor een target blu eye..
-
Wat mij ook opvalt dat het niet allemaal perse jonge/nieuwe auto'a zijn. Ik zag tijd terug 1 met stopbord politie die echt wel ouder dan jaar of 5 was. Kan alleen niet meer voor mij halen wel model het was.
- Philipoo
Ook "getunede" opvallende hokken hebben ze tegenwoordig. Is niet meer te voorspellen waar ze in rijden helaasKadett schreef: 29 nov 2023, 16:29 Wat mij ook opvalt dat het niet allemaal perse jonge/nieuwe auto'a zijn. Ik zag tijd terug 1 met stopbord politie die echt wel ouder dan jaar of 5 was. Kan alleen niet meer voor mij halen wel model het was.
-
Voor mij maakt het niet uit. Ik rij max iets 15kmh te hard dus ik zie ze mij niet echt staande houden 

-
OnlineMartijn_bmw
Geldt voor mij inmiddels ook of misschien een keer 120 waar je 100 mag maar dat is het dan wel.Kadett schreef: 29 nov 2023, 17:33 Voor mij maakt het niet uit. Ik rij max iets 15kmh te hard dus ik zie ze mij niet echt staande houden![]()
“Vroegah” hele einden 160/180 doe ik niet meer

-
Zo hard kan de mijne niet 

- JP
https://www.transport-online.nl/site/16 ... rugdraaienDEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat een deel van de verhoging van verkeersboetes wordt teruggedraaid. Om gaten in de begroting van Justitie en Veiligheid te dichten heeft justitieminister Dilan Yeşilgöz de boetes voor lichte verkeersovertredingen met 10 procent verhoogd. Van die 10 procent wordt 4,3 procent gebruikt om de begroting sluitend te krijgen. Het kabinet moet de verkeersboetes met 4,3 procent verlagen, wil de Kamer.
Een motie van DENK met die oproep aan het kabinet is dinsdag door een Kamermeerderheid aangenomen. De minister kan een motie naast zich neerleggen.
Volgens DENK-Kamerlid Ismail El Abassi zijn "boetes bedoeld om de verkeersveiligheid te vergroten" en moet de hoogte van boetes in verhouding staan tot "aard en de ernst van de overtreding". Boetes zijn niet bedoeld voor het vullen van gaten in de begroting, stelde hij in zijn motie.
Bij lichte verkeersovertredingen kan worden gedacht aan snelheidsovertredingen of het door rood licht rijden.
Eerder waren ook het Openbaar Ministerie (OM) en de Raad van State kritisch op de verhoging van de verkeersboetes. Gaten in de begroting mogen geen reden zijn om boetes te verhogen, stelde de Raad van State in zijn advies aan de minister. Een van de bezwaren van het OM tegen verhoging van boetes op lichte overtredingen is dat die te weinig verschillen met zware vergrijpen als het met alcohol op achter het stuur zitten.
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Nou, ik heb nog geen bedragen maar ben net wel staande gehouden. 60km/u weg, superbrede, kaarsrechte bijna lege weg, gemiddeld 117km/u
Ja ik was er zelf bij, geen excuus mogelijk, dacht het zelf nog toen ik op dat rechte stuk reed dat ik het wel erg aan het overdrijven was en liet toen m'n gas los.. Had ik dat maar iet seerder gedaan (of was ik maar gaan remmen, al zou het maar zachtjes geweest zijn.. heb hem met 130-140 laten uitrollen).
Maar een paar vragen:
- Krijg je geen bewijsje oid op papier dat het rijbewijs is ingenomen? Heb niets moeten tekenen ofzo wat ik achtraf gezien wel zou verwachten als er een officieel document ingenomen wordt.
- Hoe f*cked ben ik? Eerste keer dat ik gepakt wordt met OvJ+ snelheid zeg maar.

Ja ik was er zelf bij, geen excuus mogelijk, dacht het zelf nog toen ik op dat rechte stuk reed dat ik het wel erg aan het overdrijven was en liet toen m'n gas los.. Had ik dat maar iet seerder gedaan (of was ik maar gaan remmen, al zou het maar zachtjes geweest zijn.. heb hem met 130-140 laten uitrollen).
Maar een paar vragen:
- Krijg je geen bewijsje oid op papier dat het rijbewijs is ingenomen? Heb niets moeten tekenen ofzo wat ik achtraf gezien wel zou verwachten als er een officieel document ingenomen wordt.
- Hoe f*cked ben ik? Eerste keer dat ik gepakt wordt met OvJ+ snelheid zeg maar.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zuur. Ik heb geen idee. Laat binnenkort de uitkomst maar weten. Als wake-up call voor anderen dan… Sterkte/succes gewenst iig.
-
Dat is balen… wat de financiële consequenties zijn weet ik niet, maar dit gaat je wel echt pijn doen.
- Knot
Volgens mij had ik het al ergens gepost maar pas met de F900R aan de kant gezet door een Kia, ook agent in onopvallende auto, traag hok maar goed als ie blauw blauw achter je aanzet als je na een stuk volgas voor een verkeerslicht staat te wachten sta je er toch op met je kenteken.
Kon af met een waarschuwing, of het wat minder kon dat accelereren rotonde af......
Kon af met een waarschuwing, of het wat minder kon dat accelereren rotonde af......
- Philipoo
Klote zeg!JdBn schreef: 19 aug 2024, 10:06 Nou, ik heb nog geen bedragen maar ben net wel staande gehouden. 60km/u weg, superbrede, kaarsrechte bijna lege weg, gemiddeld 117km/u![]()
![]()
Maar een paar vragen:
Normaliter krijg je wel een bewijs van invordering, althans dat kreeg ik in 2018 wel. Zou even bellen naar de politie van plaats die 'm ingenomen heeft. Zou ook zsm een brief opstellen met waarom je je rijbewijs nodig hebt (voor werk, kinderen whatever). Goeie kans dat je 'm vlot terug krijgt.
Je bent aardig fucked. 57 te hard vinden ze niet leuk, echter: eerste keer etc, nemen ze 'm waarschijnlijk 2 maanden in (maar met goeie reden kan je 'm veel eerder krijgen, snel schrijven dus). Bekeuring weet ik niet, ga maar uit van een euro of 1000. Cursus zal niet nodig zijn gok ik, maar bijna dubbele snelweg op een 60 weg vindt de rechter geen leuke ben ik bang.
-
OnlineMartijn_bmw
Klote zeg..JdBn schreef: 19 aug 2024, 10:06 Nou, ik heb nog geen bedragen maar ben net wel staande gehouden. 60km/u weg, superbrede, kaarsrechte bijna lege weg, gemiddeld 117km/u![]()
![]()
Maar een paar vragen:

Hier kan je wel wat info en richtlijnen vinden:
https://ingevorderd.nl/boete-te-hard-rijden/
880eur + 2mnd invordering geeft de website
EMG moet de agent je voor aanmelden dacht ik als hij dat nodig vind maar dat is meer bij roekeloos rijden / drukte enz. Als ik zo hoor lege rechte weg is dat nu niet echt van toepassing.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik ben 'em 2x kwijtgeweest. Één keer met de motor in 2002 of 2003 volgens mij (90 km/u te hard), één keer met de Golf GTI in 2016. Precies hetzelfde als bij jou, 56 km/u te hard op een 60 km/u weg.
Ik heb bij de laatste onze toenmalige DF huisadvocaat Ilja erop gezet. Kostte me 1000 euro oid. maar ik had hem wel weer in een week of 2 terug. Mijn eerste gevalletje was inmiddels al lang verjaard, dat mochten ze niet meetellen. En de boete (900 euro) mocht ik door Ilja's inzet in 3 termijnen van 300 euro betalen aan de Nederlandsche staat. Iets met arme ondernemer die het niet zo breed heeft.
Maar het blijft vervelend natuurlijk. Snel werk van maken en succes met de afhandeling!
Ik heb bij de laatste onze toenmalige DF huisadvocaat Ilja erop gezet. Kostte me 1000 euro oid. maar ik had hem wel weer in een week of 2 terug. Mijn eerste gevalletje was inmiddels al lang verjaard, dat mochten ze niet meetellen. En de boete (900 euro) mocht ik door Ilja's inzet in 3 termijnen van 300 euro betalen aan de Nederlandsche staat. Iets met arme ondernemer die het niet zo breed heeft.

Maar het blijft vervelend natuurlijk. Snel werk van maken en succes met de afhandeling!
- Philipoo
In termijnen betalen mag volgens mij altijd. Ilja doet dit volgens mij niet meer, toch?
Ik zou zsm gewoon zelf een brief schrijven, indien je een goede reden hebt waarom je je rijbewijs nodig hebt, misschien iets aandikken..
Ik zou zsm gewoon zelf een brief schrijven, indien je een goede reden hebt waarom je je rijbewijs nodig hebt, misschien iets aandikken..
- Knot
Weet niet hoe het nu verloopt maar de 2x dat ik hem kwijt was kreeg ik geen bewijs van inname maar wel binnen 10 dagen kon ik hem weer ophalen, was 2001 voor 81km/u te hard en 2002 voor driften.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Volgens zijn website niet meer inderdaad... maar er zijn zat advocatenkantoren die je hiermee kunnen helpen als je het wilt uitbesteden. Zelf een brief schrijven kan natuurlijk ook, dat heb ik bij mijn eerste gevalletje ook gedaan (wel uit naam van mijn toenmalige werkgever, op briefpapier van het werkPhilipoo schreef: 19 aug 2024, 14:13 In termijnen betalen mag volgens mij altijd. Ilja doet dit volgens mij niet meer, toch?

Gewoon allemaal naar Curaçao komen. Hier kan werkelijk alles op verkeersgebied.

- Knot
Is het nogsteeds zo met dat claxoneren en de meest brutale gaat voor?
- Jaws
Ik wil niemand het (goedbelegde) brood uit de mond stoten, maar m.i. is het echt zonde van het geld om hier een advocaat voor in te huren. De medewerker van het OM die de brief beoordeelt, zal niet anders kijken naar een schrijven van een advocaat dan naar een brief van de overtreder zelf.
Qua afdoening kan je verwachten dat je een schikkingsvoorstel van het OM krijgt. Een boetebedrag en een onvoorwaardelijke rijontzegging van 2 maanden.
Qua afdoening kan je verwachten dat je een schikkingsvoorstel van het OM krijgt. Een boetebedrag en een onvoorwaardelijke rijontzegging van 2 maanden.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Even een kwartje in ChatGPT:
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Postcode en Plaats]
[Naam tegenpartij of instantie]
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[Plaats], [Datum]
Betreft: Verzoek om teruggave rijbewijs – dringend gebruik voor beroepsdoeleinden
Geachte heer/mevrouw,
Ondergetekende, [uw naam], wendt zich tot u met betrekking tot het besluit inzake de inname van mijn rijbewijs. Dit besluit heeft een aanzienlijke impact op mijn beroepsmatige verplichtingen en belemmert ernstig mijn vermogen om mijn werk naar behoren uit te voeren.
Feiten en omstandigheden
Op [datum van inname rijbewijs] werd mijn rijbewijs door [noem de betrokken instantie, bijvoorbeeld de politie] ingenomen wegens [reden van inname, bijvoorbeeld snelheidsovertreding, rijden onder invloed, etc.]. Hoewel ik de ernst van de situatie erken en niet voorbijga aan de reden voor het besluit, is het belangrijk om de onmisbaarheid van mijn rijbewijs voor mijn werk te benadrukken.
Dringend beroep op ontheffing
Ik ben werkzaam als [uw functie] bij [naam van uw werkgever of eigen onderneming], waarbij het gebruik van mijn rijbewijs essentieel is voor het vervullen van mijn dagelijkse verplichtingen. Zonder rijbewijs is het voor mij onmogelijk om mijn werkzaamheden uit te voeren, waardoor zowel mijn inkomen als de continuïteit van het bedrijf in het geding komen. Dit levert niet alleen voor mij, maar ook voor mijn werkgever en eventuele klanten ernstige problemen op.
Juridische gronden
Op grond van artikel [noem relevant artikel van de wet, indien van toepassing], doe ik een beroep op een ontheffing of alternatieve regeling die mij in staat stelt mijn rijbewijs terug te krijgen voor beroepsmatig gebruik. In het verleden is in vergelijkbare gevallen rekening gehouden met de zwaarwegende belangen van de betrokkene en is er een tijdelijke voorziening getroffen.
Slot
Gezien de ernst van de situatie en de directe gevolgen voor mijn werk, verzoek ik u met klem om mijn rijbewijs terug te geven of om in overleg te treden voor een passende oplossing. Ik ben uiteraard bereid om eventuele aanvullende voorwaarden, zoals het volgen van een cursus of het naleven van specifieke beperkingen, in acht te nemen.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet en hoop op een spoedige en positieve uitkomst.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Contactgegevens]
[Uw Naam]
[Uw Adres]
[Postcode en Plaats]
[Naam tegenpartij of instantie]
[Adres]
[Postcode en Plaats]
[Plaats], [Datum]
Betreft: Verzoek om teruggave rijbewijs – dringend gebruik voor beroepsdoeleinden
Geachte heer/mevrouw,
Ondergetekende, [uw naam], wendt zich tot u met betrekking tot het besluit inzake de inname van mijn rijbewijs. Dit besluit heeft een aanzienlijke impact op mijn beroepsmatige verplichtingen en belemmert ernstig mijn vermogen om mijn werk naar behoren uit te voeren.
Feiten en omstandigheden
Op [datum van inname rijbewijs] werd mijn rijbewijs door [noem de betrokken instantie, bijvoorbeeld de politie] ingenomen wegens [reden van inname, bijvoorbeeld snelheidsovertreding, rijden onder invloed, etc.]. Hoewel ik de ernst van de situatie erken en niet voorbijga aan de reden voor het besluit, is het belangrijk om de onmisbaarheid van mijn rijbewijs voor mijn werk te benadrukken.
Dringend beroep op ontheffing
Ik ben werkzaam als [uw functie] bij [naam van uw werkgever of eigen onderneming], waarbij het gebruik van mijn rijbewijs essentieel is voor het vervullen van mijn dagelijkse verplichtingen. Zonder rijbewijs is het voor mij onmogelijk om mijn werkzaamheden uit te voeren, waardoor zowel mijn inkomen als de continuïteit van het bedrijf in het geding komen. Dit levert niet alleen voor mij, maar ook voor mijn werkgever en eventuele klanten ernstige problemen op.
Juridische gronden
Op grond van artikel [noem relevant artikel van de wet, indien van toepassing], doe ik een beroep op een ontheffing of alternatieve regeling die mij in staat stelt mijn rijbewijs terug te krijgen voor beroepsmatig gebruik. In het verleden is in vergelijkbare gevallen rekening gehouden met de zwaarwegende belangen van de betrokkene en is er een tijdelijke voorziening getroffen.
Slot
Gezien de ernst van de situatie en de directe gevolgen voor mijn werk, verzoek ik u met klem om mijn rijbewijs terug te geven of om in overleg te treden voor een passende oplossing. Ik ben uiteraard bereid om eventuele aanvullende voorwaarden, zoals het volgen van een cursus of het naleven van specifieke beperkingen, in acht te nemen.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet en hoop op een spoedige en positieve uitkomst.
Met vriendelijke groet,
[Uw Naam]
[Uw Contactgegevens]
- Philipoo
Dan ff het chatgpt sausje eruit, gewoon in je eigen woorden zeggen dat het je spijt en klaar
- Fedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Volgens mij krijg je nu bij invordering standaard een EMG.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... emg-volgen.
Dus ca 1k aan cursus komt er nog bovenop.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... emg-volgen.
Dus ca 1k aan cursus komt er nog bovenop.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
60 zone geld als binnen de bebouwde kom toch? Dacht dat dan bij 50+ een EMG ook standaard was
Hopelijk valt het allemaal mee

Hopelijk valt het allemaal mee

- jos_br
Ben hem nu 3x kwijt geweest, de laatste keer 2,5jr geleden. Belangrijk is meteen een goede brief, of goede advocaat (heb ik nu 2x gedaan, bracht het beter dan ikzelf kan) een brief laten schrijven/ en verdedigen. Laatste keer koste me € 1060,= en aangezien ik een recidive was/ ben mocht ik 3x € 250,= betalen voor de 3mnd dat ik het rijbewijs eerder terug gekregen had. Nu pas weer voor moeten komen voor bumperkleven en snelheid, maar beetje geluk dat alles te lang geduurd had volgens de rechter, dus bleef €750,= voorwaardelijk en 1jr proeftijd over (Eis € 1000,=, 10mnd rijontzegging, 3jr proeftijd). Maar geen woord over een verkorte EMG.
Jos.
Jos.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Jij bent wel een stout jongetje, Jos