Maar goed hier geen 'bron' (dat mag ik niet zeggen) maar een link naar temperaturen overal en op bepaalde hoogtes dus. Kijk maar eens; de temp verandert als je van 2m hoog naar 5cm hoogte gaat.
En nu wordt er door sommigen beweerd dat de officiele instanties nu op lagere hoogtes meten dan 'vroeger', waardoor we dan weer iets hogere temperaturen gaan meten. En dat is blijkbaar volkomen legaal, niks mis mee, maar ik noem dan wel letterlijk met twee maten meten.
Ook is mij wel eens ter ore gekomen dat bepaalde meetpunten wereldwijd weg zijn gehaald en/of dat er meetpunten bij zijn gekomen. In welke gebieden weet ik niet. Maar ik zou het ook niet vreemd vinden in deze rare en vaak nare wereld. Maar goed: Trust the data*, maar dan moet het natuurlijk wél in iemands straatje passen:)
https://www.ventusky.com/?p=50.7%3B4.7% ... IHxJn7G2xQ
*Sinds gisteren ofzo heeft NL 18 miljoen inwoners, mede door Ukrainse en Syrische immigranten liep dat een beetje sneller op dan de voorspelling van het CBS in 2016 dat we pas in 2034 de 18 miljoen zouden aantikken.