Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SlowCo

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door SlowCo » 14 aug 2024, 13:22

Even een hoopgevende video over klimaatverandering:

TLRS

Bericht door TLRS » 14 aug 2024, 13:38

Weer eens wat anders dan klagen over hell en verdoemenis, aardige video om te zien :)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 14 aug 2024, 13:47

SlowCo schreef: 14 aug 2024, 11:04
Philipoo schreef: 14 aug 2024, 09:33 Follow the money
Want dan kloppen de feiten niet meer?

Ik denk dat je veel smeriger volk en organisaties tegenkomt als je het geld achter XR, het WEF en andere klimaatonheilsprofeten onderzoekt...

Maar nog steeds is het een feit dat het klimaat veel warmer (en kouder) is geweest in de afgelopen (tien)duizenden jaren toen de mens daar nog geen enkele invloed (van betekenis) op had.
En ik ben er van overtuigd dat wij, als ontzettend verwende, westerse consumeer(meer, meer)ders, lang niet voldoende kunnen aanpassen dat onze CO2-uitstoot meer afneemt dan dat die van de, ook een hogere welvaart en welzijn nastrevende, armere bevolking op aarde, toeneemt.
Als je betaalt wordt om een onderzoek te doen en geld krijgt voor het resultaat, dan is het geen feit. Maar dit gebeurt aan beide kanten.

Er is, letterlijk, weinig smeriger dan de olie industrie.

Internal documents show that Shell already knew in 1986 that oil and gas consumption could disrupt the climate. The company warned that "the relatively rapid and dramatic changes in the Earth's climate has consequences for the living environment of people, their future standard of living and food supplies, with potentially major damage and economic and political consequences." Shell went even further in the internal study: "It is possible that the environment will be affected to such an extent that some parts of the earth may become uninhabitable."

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 aug 2024, 14:42

Ik weet niet wat de bron van dat Engelse stuk is, maar als je 'climate' nou gewoon verandert in 'environment'. Staat wél zo eerlijk.

jos_br

Bericht door jos_br » 14 aug 2024, 22:00

Luister én huiver...........

https://www.tiktok.com/@berndmeier/vide ... 5710417440

Jos. 🤣😂

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 07:45

jos_br schreef: 14 aug 2024, 22:00 Luister én huiver...........

https://www.tiktok.com/@berndmeier/vide ... 5710417440

Jos. 🤣😂
Und so ist's :tooth:

Hij noemt deze man ook, wetenschapper(beroep aan inflatie onderhevig ben ik bang) én SPD-er. Dat maakt 't in mijn beleving niet meteen onwaar, maar ook niet meteen waar wat deze niet al te neutrale gast al jaren verkondigt...en dan houd ik 't netjes :coffee:
https://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Lauterbach

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 08:50

Ah, dus het is toeval dat de sneeuw op wintersport elk jaar slechter is en de bergen steeds bruiner worden! Ligt niet aan een opwarmende aarde natuurlijk.

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2024, 09:05

Philipoo schreef: 15 aug 2024, 08:50 Ah, dus het is toeval dat de sneeuw op wintersport elk jaar slechter is en de bergen steeds bruiner worden! Ligt niet aan een opwarmende aarde natuurlijk.
Leg eens uit dan dat er nu onder die smeltende sneeuw en gletsjers nederzettingen worden gevonden?
Volgens mij betekent dat, dat er duizenden jaren geleden ook al warm was zonder gletsjers, en toen waren er minder mensen en geen industrie.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 09:08

Luco schreef: 15 aug 2024, 09:05
Philipoo schreef: 15 aug 2024, 08:50 Ah, dus het is toeval dat de sneeuw op wintersport elk jaar slechter is en de bergen steeds bruiner worden! Ligt niet aan een opwarmende aarde natuurlijk.
Leg eens uit dan dat er nu onder die smeltende sneeuw en gletsjers nederzettingen worden gevonden?
Volgens mij betekent dat, dat er duizenden jaren geleden ook al warm was zonder gletsjers, en toen waren er minder mensen en geen industrie.
Snap je wat correlatie is?

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2024, 09:09

Philipoo schreef: 15 aug 2024, 09:08
Luco schreef: 15 aug 2024, 09:05
Snap je wat correlatie is?
Ik wel ja. Beetje denigrerend niet?
Maar geef gewoon antwoord op de vraag.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 09:34

Luco schreef: 15 aug 2024, 09:09 Maar geef gewoon antwoord op de vraag.
Beetje denigrerend, niet?

Ten eerste, je vraag klopt niet. Leg eens uit dat er nu iets wordt gevonden. Okee, er wordt iets gevonden.
Ik stel niet dat er vroeger geen warmere of koude periodes zijn geweest toch? Het enige wat ik nu stel is dat de aarde op dit moment opwarmt en dat dat terug te zien is in verlies van sneeuw.

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2024, 09:40

Je impliceert het wel degelijk dat het geen toeval is.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 09:40

Dat klopt! :)

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 10:18

Misschien dat deel van de Aarde , maar op de Polen komt 't vaak dubbel en dwars weer terug, maar dat wordt vaak 'niet' vermeld.

En wat Luco dus zegt.

Kijk, waar 't mij om gaat is dat :
a)we een milieuprobleem hebben
b)en een overbevolkingsprobleem daar zeer zeker geen positieve invloed op heeft helaas
c)klimaat niet hetzelfde is als milieu
d)er nu weer anders gemeten wordt qua temperaturen dan 'vroeger'
e) er inderdaad onder ijs en sneeuw zeer oude culturen zijn gevonden, Hannibal ging xx BC over de Alpen waar 'geen sneeuw' lag, de warme Middeleeuwen ook bekend denk ik, net als de 'Kleine IJstijd' begin 17e Eeuw ongeveer
f)Er geen eensluidende correlatie(dat woord gebruik ik even Philip) is tussen milieu en klimaat en
g)dat er geen consensus is over MAN MADE global warming
h)we voor prognoses/modellen/voorspellingen en aannnames de hoofdprijs van duizenden miljarden betalen terwijl het weer voorspellen al moeilijk gaat in 14 dagen
i)wanneer (when ipv if) ik een laadpaal in de parking heb ik misschien ga voor een Model 3
j)ik nog vlees eet en de wereld over ga vliegen tot Sint Juttemis en ik een EV zie als iets wat geen invloed heeft op milieu en klimaat*

*De Aarde zelf IS het klimaat , Zon, zonnestanden, kanteling van Aarde etc.

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 10:54

Even los van jouw meningen Robin. Je stelt dat er nu anders gemeten wordt qua temperaturen dan vroeger. Ik heb hier nog steeds geen bewijs voor gezien behalve een facebook artikel. Maar hee, dat zou makkelijk genoeg terug te vinden moeten zijn toch? Ongeveer een graad stijging tussen grond/2m hoogte. Ik pak even de cijfers van het KNMI erbij, want dan zou een er een duidelijk omslagpunt moeten zijn waarom de temperatuur een graad hoger ligt.

https://cdn.knmi.nl/knmi/map/page/klima ... 60_tng.txt

ik kan 'm niet vinden. AI vindt 'm ook niet voor me..

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 11:03

Hier Philip, stond ook in m'n post, was de onderste link. Lijkt mij weinig 'fake' aan en ik zei in mijn post in 't zomer draadje dat er ook niks illegaals aan is.
https://www.ventusky.com/?p=50.7%3B4.7% ... IHxJn7G2xQ

Misschien wordt 't nu toch eens tijd om jóuw mening te herzien? Maar ieder z'n ding hoor.

We hebben ook geen bewijs voor man made global warming dus daar ga je al....

KNMI en AI vinden 'm niet omdat het allemaal wel meevalt met 'die global warming' blijkbaar:)

0.00036 graad over hoeveel decennia was 't ook alweer?
:hammer:

De vorige winters Oost USA, 2021 hier. Best extreem...Was allemaal ook 'global warming' : Alles wat maar een beetje extreem leek werd erop gegooid.

Inwoners van Spanje (waar 't volgens die media 40+ was, was 't 32-33 graden)

Philipoo

Bericht door Philipoo » 15 aug 2024, 12:14

Robin schreef: 15 aug 2024, 11:03 Hier Philip, stond ook in m'n post, was de onderste link. Lijkt mij weinig 'fake' aan en ik zei in mijn post in 't zomer draadje dat er ook niks illegaals aan is.
https://www.ventusky.com/?p=50.7%3B4.7% ... IHxJn7G2xQ

Misschien wordt 't nu toch eens tijd om jóuw mening te herzien? Maar ieder z'n ding hoor.

We hebben ook geen bewijs voor man made global warming dus daar ga je al....

KNMI en AI vinden 'm niet omdat het allemaal wel meevalt met 'die global warming' blijkbaar:)

0.00036 graad over hoeveel decennia was 't ook alweer?
:hammer:

De vorige winters Oost USA, 2021 hier. Best extreem...Was allemaal ook 'global warming' : Alles wat maar een beetje extreem leek werd erop gegooid.

Inwoners van Spanje (waar 't volgens die media 40+ was, was 't 32-33 graden)
Je link is geen bron. Je link is enkel een meteorologisch instrument wat de temperatuur op verschillende plekken laat zien. het geeft niet aan of en wanneer we anders zijn gaan meten. Mijn vraag was dan ook wanneer zijn we anders gaan meten? Want dat is niet terug te zien in de data. Of je moet vinden dat het fake data is.
Wat wel duidelijk terug te zien is in de data is het oplopen van de gemiddelde maximum temperatuur tussen 1901 en 2024.

Geen idee overigens welke mening ik moet bijstellen? De mening die niet hetzelfde is als die van jullie?

En hoezo hebben we geen bewijs? Is elk instituut dat de data laat zien dan aan het liegen? Iedereen omgekocht door de grote boze overheid die vindt dat wij als mens gecontroleerd moeten worden en dan zo'n ingewikkeld plan bedenken om dit uit te kunnen voeren? Is de aarde ook weer plat?

https://science.nasa.gov/climate-change/

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 12:20

Ok. Ik heb nooit ontkend dat er climate change is overigens. We kunnen elkaar met welles nietes linkjes dood blijven gooien. Ik blijf sceptisch en mij erin verdiepen. En kom nog steeds tot de conclusie dat 'global warming' een bangmaker is. We kunnen niet door alleen aannames en dergelijke de toekomst voorspellen. Maar bangmaken helpt wel, dat zie ik ook wel. Kassa. Ik trap er niet meteen in.

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 12:24

Trouwens de Aarde is natuurlijk niet plat en de VS zijn op de maan geweest 20 juli 1969 en nog een aantal keren. Geen complotgeneuzel hoor. Wie denkt dat dat laatste niet zo is (Bemande Maanlanding) : prima , ik ga je niet ompraten hoor.

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 12:29

De onwaarheden van Trump deren 'mij' niet (iig nu nog niet), maar de daden van Biden/Zelenski en consorten wel degelijk: in 'mijn' portemonnee merk(te) ik dat met de energieprijzen....
https://nos.nl/artikel/2533338-zelensky ... -het-later

WJ

Bericht door WJ » 15 aug 2024, 12:30

Het tempo waarin het nu verandert is het probleem.
Al jaaaren bekend overigens bij de grote auto en olie toko’s. Ik heb het rapport hier al eens gedeeld van GM, Ford uit de 60s.

Kijk ook gewoon wat er in allemaal verschillende continenten gaande is.. Veel boeren en oogsten in de shit.

Overigens mocht het doorzetten dan beland NL gewoon in een ijstijd, klimaatverandering is niet alleen alles een woestijn. Bekijk bv eens wat er gebeurt als de Gulf Stream stopt door de veranderingen…dan krijgen we het hier heel erg koud.
Dat is ook niet echt best voor ons voedsel.

Je kop in het zand steken etc moet je zelf weten. Maar dat er een veelste snelle verandering gaande is is gewoon een feit. Hopelijk komt de wetenschap nog met mooie oplossingen.

Fernando

Bericht door Fernando » 15 aug 2024, 12:33

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2024, 12:35

Ach hoe het ook gaat, als het fout gaat is de overbevolking daarna ook geen probleem meer, de natuur regelt het uiteindelijk wel.

WJ

Bericht door WJ » 15 aug 2024, 12:35

Fernando schreef: 15 aug 2024, 12:33
’Zelenski wist van sabotage Nord Stream en keurde die goed’

Het blijft een corrupt klote land imho.
Maar eerlijk is eerlijk, als mijn huis of kinderen platgebombardeerd zou worden dan zou ik de hele wereld ook meeslepen om te zorgen dat het stopt. :mrgreen:
Denk een ieder hier.

Robin

Bericht door Robin » 15 aug 2024, 12:37

OK... maar hoe 'eerlijk' is bepaalde data dan WJ?
In de 80s en 90s begin 00s met El Niño heb ik erg zwaar weer meegemaakt in Caribisch gebied..was 'normaal' zeiden ze in aug/sept/oct van de jaren....
Droogte/watersnood/mislukte oogsten/stormvloeden, Elizabethvloed 1421, Watersnoodramp 1953, de heetste zomer in my book(1976) in NL.

Winter 78/79 in Friesland estreem, ingesneeeuwd waren we bijna....Rond 1970 mijn geboortejaar krantekoppen dat we naar een Nieuwe Ijstijd zouden gaan. Etc. In 1814/1815 door een Vulkaanuitbarsting een 'zomer' die in Europa zo grijs(geen zonlicht doorlatend) was en triest voor de natuur...

Extreme natuurverschijnselen zijn er altijd al geweest, de bijbel(zonder hoofdletter) staat er vol mee.
En de media met hun paniekzaaierij doen de rest....

Plaats reactie