Dat lijkt mij idd een "groene" middenweg, 24 als het overdag 30+ is geweest en een keer 22 als het buiten net onder de 30 is ofzo.
Iedereen moet het allemaal zelf weten hoor maar er zijn echt veel mensen, vooral kantoor die de airco op 20 of zelfs 19 hebben, vind ik niet gek dat ze een klap in hun gezicht krijgen als ze naar buiten lopen, zelfde verhaal in de auto, gewoon een paar graden onder de buitentemp, hoe groter het verschil, hoe groter de klap.
En natuurlijk hele klimaat, energie en global warming verhaal. We lopen met zn allen massaal te koelen in de zomer en te stoken in de winter, hoe minder we bijregelen hoe minder we die extremen verergeren in het klimaat.
Ik heb in de auto ook de airco wel aan als ik een lange rit moet op de snelweg, maar dan gewoon op 22 of 23 ofzo, korte ritjes gewoon raampjes open en lekker doorwaaien, alles voor Greta!
In huis is het nu 27C.... tikje aan de warme kant maarja, we accepteren het gewoon, over een paar maandjes is het weer 17C en dan dikke trui aan en vinden we het ook prima. Nu kunnen we nog een beetje leuke auto's kopen, als we allemaal vet extreem gaan koelen en stoken is het nog sneller over en zitten we straks allemaal in een EV.... misschien zelfs wel boetes voor teveel verwamen of koelen, wie weet. Houtkachel mag ook al niet meer her en der, straks airco's ook verbieden