BMW 120i F20 B48 ZF8
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Mooi! Maar bij die sportautomaat hoort volgens mij een ander pookje. Die is een stuk mooier, denk dat knot dat (mede ook) bedoelde?
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Dan staat er "///M" op 

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Nee hoor, is ook een andere pook. Tenminste, bij andere modellen wel.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Leuke 1-Serie en lekker bezig met aanpassen. Deze heeft ook adaptieve cruise? Zeldzame optie op een 1-Serie volgens mij.
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Met “///M” is toch anders dan zonder?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Fraai die lijsten, verlichting is mij teveel gedoe met die bumper eraf. Flippers lekker, 2TB is te coderen, maar pookje zou ik ook even doen, maakt het geheel af, dat standaard ding lijkt op een kromme lul en hoort in een 520d zonder M pakket
Stuur wel mooi maar ook gevoelig voor slijtage natuurlijk.

Stuur wel mooi maar ook gevoelig voor slijtage natuurlijk.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Bedankt, leuk.
Knot, wat bedoel je met 2tb?
Knot, wat bedoel je met 2tb?
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Dat is de BMW code voor sportautomaat met sport+ stand etc.
Zijn de dingen die je leven beter maken, 2TB en 2T4 enz.
Zijn de dingen die je leven beter maken, 2TB en 2T4 enz.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Op de foto als voorbeeld is toch de sportautomaat variant?
En hoe zit dat dan met de software config van de bakken, is die standaard anders dan bij de sport en non sport variant?
Want ik heb wel zo'n keuze knop naast de pook, om hem in sport of sport+ te zetten?
Ik rij vaak in sport, omdat dat de bak dan wat minder loom aanvoelt.
Maar ik heb er ook aan zitten denken om XHP te nemen. maar misschien is de sportautomaat config voor mij al voldoende.

En hoe zit dat dan met de software config van de bakken, is die standaard anders dan bij de sport en non sport variant?
Want ik heb wel zo'n keuze knop naast de pook, om hem in sport of sport+ te zetten?
Ik rij vaak in sport, omdat dat de bak dan wat minder loom aanvoelt.
Maar ik heb er ook aan zitten denken om XHP te nemen. maar misschien is de sportautomaat config voor mij al voldoende.

- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Ja hier zit idd adaptieve cruise op, maar ik gebruik het nooit. Ik heb nu 2 auto's gehad met zo'n systeem, maar ik vind het niks.BMWDennis schreef: 07 aug 2024, 20:38 Leuke 1-Serie en lekker bezig met aanpassen. Deze heeft ook adaptieve cruise? Zeldzame optie op een 1-Serie volgens mij.
In de A4 had ik het zelfs uit laten schrijven, zodat ik alleen gewoon cruisecontrol had.
Het heeft vooral te maken dat de kortste instelbare afstand tot je voorligger, voor mij nog veel te groot is en daardoor rijdt het voor mij niet lekker.
De gene die de flippers ingebouwd en gecodeerd had, zei tegen mij dat als je op een bmw F serie met adaptieve cruise hebt, je automatisch een stuur hebt wat al voorbereid is op stuurverwarming. Dus dan hoef je alleen maar de stuurverwarmingsknop de kopen en coderen.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 08 aug 2024, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
With 2TB you get for sure:
- Paddle Shifters
- Sport+ mode (you can mimic this in the regular auto by selecting sport mode and manually selecting DTC to on)
- No automatic upshift in manual mode when DSC is off, DTC on, or sport+ selected
- Automatic kickdown is deactivated when DSC is off, DTC is on, or sport+ is selected
The manual control features around automatic upshift and kickdown are IMO worth the cost of the 2TB alone. The paddle shifters are great when you are driving aggressively - on the track, mountain road, etc., and are an added bonus.
- Paddle Shifters
- Sport+ mode (you can mimic this in the regular auto by selecting sport mode and manually selecting DTC to on)
- No automatic upshift in manual mode when DSC is off, DTC on, or sport+ selected
- Automatic kickdown is deactivated when DSC is off, DTC is on, or sport+ is selected
The manual control features around automatic upshift and kickdown are IMO worth the cost of the 2TB alone. The paddle shifters are great when you are driving aggressively - on the track, mountain road, etc., and are an added bonus.
-
- Berichten: 4124
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Korts instelbare afstand knop ingedrukt houden, dan gaat die toch over op normale cruise control?Vanreijmersdal schreef: 08 aug 2024, 09:07Ja hier zit idd adaptieve cruise op, maar ik gebruik het nooit. Ik heb nu 2 auto's gehad met zo'n systeem, maar ik vind het niks.BMWDennis schreef: 07 aug 2024, 20:38 Leuke 1-Serie en lekker bezig met aanpassen. Deze heeft ook adaptieve cruise? Zeldzame optie op een 1-Serie volgens mij.
In de A4 had ik het zelfs uit laten schrijven, zodat ik alleen gewoon cruisecontrol had.
Het heeft vooral te maken dat de kortste instelbare afstand tot je voorligger, voor mij nog veel te groot is en daardoor rijdt het voor mij niet lekker.
De gene die de flippers ingebouwd en gecodeerd had, zei tegen mij dat als je op een bmw F serie met adaptieve cruise hebt, je automatisch een stuur hebt wat al voorbereid is op stuurverwarming. Dus dan hoef je alleen maar de stuurverwarmingsknop de kopen en coderen.
- matthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Mijn 330d had ook geen sportautomaat. Heb flippers geretrofit en 2TB gecodeerd, groot verschil in sport of M modus. Je kunt nog een stap verder gaan en xHP installeren overigens.
Heb wel het oude pookje laten zitten. Zo'n sportpook kost gebruikt €200-250 en vind t beetje onzin want zo groot is t verschil niet.
Heb wel het oude pookje laten zitten. Zo'n sportpook kost gebruikt €200-250 en vind t beetje onzin want zo groot is t verschil niet.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
U vraagt, wij draaienArthursx schreef: 07 aug 2024, 17:48 Lekkere upgrades! Al een plaatje hoe de DRL's staan met de bumper weer gemonteerd?

De kleur is in het echt iets minder warm, het is dus iets meer fluor geel in het echt.
Ik kon op het internet geen foto vinden waarbij de kleur exact goed weergegeven wordt.
Auto en de dus ook de lampen zijn goed vies. Ik zal binnenkort de auto eens wassen en dan op een goede plek nog eens wat foto's maken.

-
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Nice, ziet er goed uit. Ook wel eens gekeken voor mijne maar moet ook de bumper er helemaal af dus niet echt zin in
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Zullen we dat de dames laten beoordelen?

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
In de G series wel. Of de knop de andere kant op, kan ook dacht ik. Maar ik gebruik ook die “linkerkant”.Eric Z schreef: 08 aug 2024, 09:45Korts instelbare afstand knop ingedrukt houden, dan gaat die toch over op normale cruise control?Vanreijmersdal schreef: 08 aug 2024, 09:07Ja hier zit idd adaptieve cruise op, maar ik gebruik het nooit. Ik heb nu 2 auto's gehad met zo'n systeem, maar ik vind het niks.BMWDennis schreef: 07 aug 2024, 20:38 Leuke 1-Serie en lekker bezig met aanpassen. Deze heeft ook adaptieve cruise? Zeldzame optie op een 1-Serie volgens mij.
In de A4 had ik het zelfs uit laten schrijven, zodat ik alleen gewoon cruisecontrol had.
Het heeft vooral te maken dat de kortste instelbare afstand tot je voorligger, voor mij nog veel te groot is en daardoor rijdt het voor mij niet lekker.
De gene die de flippers ingebouwd en gecodeerd had, zei tegen mij dat als je op een bmw F serie met adaptieve cruise hebt, je automatisch een stuur hebt wat al voorbereid is op stuurverwarming. Dus dan hoef je alleen maar de stuurverwarmingsknop de kopen en coderen.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Weet niet of het onzin is. Zijn de spiegels van een M135i geen onzin? Of de bumper of, of? Dat het veel geld is, oké, al valt daar ook over te twisten. Maar als je toch aan het modden bent maakt dat pookje het wel af.matthyssie schreef: 08 aug 2024, 09:46 Mijn 330d had ook geen sportautomaat. Heb flippers geretrofit en 2TB gecodeerd, groot verschil in sport of M modus. Je kunt nog een stap verder gaan en xHP installeren overigens.
Heb wel het oude pookje laten zitten. Zo'n sportpook kost gebruikt €200-250 en vind t beetje onzin want zo groot is t verschil niet.
- matthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Die willen alleen maar een Honda S2000.
- Philipoo
- Berichten: 4967
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Knot vindt zo’n BMW sportpook wel fijn heb ik gehoord.matthyssie schreef: 08 aug 2024, 10:28Die willen alleen maar een Honda S2000.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Ik weet niet eens meer of Bas nou een handbak of automaat (pook) had.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Is zo'n sport pook, plug and play? Dus ook zelfde bekabeling en etc?
En moet je hem dan nog coderen?
En moet je hem dan nog coderen?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Nou zeg dat, je hebt niet stilgezeten zegmaar!Vanreijmersdal schreef: 07 aug 2024, 17:24 Het F platform laat zich prima lenen voor aftermarket mods en ik merk dat ik het gewoon leuk vind om hier mee te rommelen.

xHP vind ik trouwens een groot verschil maken, zowel comfortabeler in Comfort als sportiever in Sport, en op allerlei details naar eigen wensen aan te passen.
- MParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Dacht dat 2TB xHP was. Is xHP dan aftermarket upgrade t.o.v. 2TB?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Is voor mij ook 1 van de redenen dat het er nog in zit...Arthursx schreef: 08 aug 2024, 10:05 Nice, ziet er goed uit. Ook wel eens gekeken voor mijne maar moet ook de bumper er helemaal af dus niet echt zin in

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Fabian en 17 gasten