BMW 120i F20 B48 ZF8
- Martijn_bmw
- Berichten: 27234
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Heel erg mooi, blijft vet zo’n e89
-
- Berichten: 32039
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Dikke doei !
Re: BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Zo'n Z4 blijft toch tijdloos mooi en lijkt me genieten. De meeste fun die je kan krijgen voor €10k lijkt me
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye bye, BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Zo, hier ook maar weer eens een update geven.
De Z4 is verkocht en afgelopen februari had de Z4 zijn laatste trip richting de Ardennen.
Waarom moest de Z4 dan weg?
Ik reed de Z4 naast mijn daily de A4, deze combinatie wilde ik tot eind 2024 zo rijden om dan beide auto's weg te doen en terug te gaan naar 1 auto, om focus te hebben op andere dingen in het leven. Echter ging de A4 stuk en wilde ik de Z4 eigenlijk nog niet weg doen, omdat het zo leuk is. Dus ik had bedacht dat ik de Z4 gewoon nog een jaartje als daily zou rijden. Echter na een 2 maanden dagelijks de Z4 te rijden, begon ik mij toch meerdere malen per week te ergeren. De Z4 is voor mij geen daily.
Met een kmstand van 152k was het dan ook ff nadenken wat te doen. Nu weg, dan is hij nog interessant voor de mensen die er 5k per jaar mee rijden of doorrijden en dan staat er over een jaar er zeker 30k extra bij.
Nu verkopen werd dus de keuze. De Z4 ging echter niet heel ver weg, omdat mijn vader hem graag wilde overnemen ter vervanging van zijn SLK. Mijn vader kwam met het voorstel dat ik tijdelijk de SLK zou gaan rijden zodat ik rustig opzoek kan naar een vervangende auto, prima deal, dacht ik...
De SLK had 260k op de teller en precies toen ik hem 1 week had, ging de brandstofpomp stuk.
Die ging ook precies stuk tijdens de spits, op 1 van de drukste rondes van Utrecht. Daar sta je dan op de middelste rijstrook...
Nou ja, dat werd gelukkig weer allemaal verholpen.
Maar toen de vervanger, welke auto moest er dan voor terug komen.
Het hele verhaal van de Z4 begon met het rijden in een M135I van een maatje van mij. Achterwiel aandrijving en 300 tot 400pk.
20k met de Z4 heeft mij heel veel plezier opgeleverd en beleving gegeven. Dus de zoek tocht naar een M135i, 335i en 435i was begonnen.
Binnen budget vielen eigenlijk alleen maar de varianten met hoge kilometerstanden. Daarnaast was het de bedoeling om te focussen op andere dingen in het leven.
Dus wat heb ik nou echt nodig? Oke, geen N55 motor dan meer, maar dan wel achterwiel aandrijving. Een 1 serie is qua formaat voor mij voldoende.
Dus hier de nieuwe dagelijkse drive mobiel.
BMW 120i m sport met de B48 motor.
Ik heb er ondertussen zo'n 8k mee gereden en er al diverse mods op toegepast.
De Z4 is verkocht en afgelopen februari had de Z4 zijn laatste trip richting de Ardennen.
Waarom moest de Z4 dan weg?
Ik reed de Z4 naast mijn daily de A4, deze combinatie wilde ik tot eind 2024 zo rijden om dan beide auto's weg te doen en terug te gaan naar 1 auto, om focus te hebben op andere dingen in het leven. Echter ging de A4 stuk en wilde ik de Z4 eigenlijk nog niet weg doen, omdat het zo leuk is. Dus ik had bedacht dat ik de Z4 gewoon nog een jaartje als daily zou rijden. Echter na een 2 maanden dagelijks de Z4 te rijden, begon ik mij toch meerdere malen per week te ergeren. De Z4 is voor mij geen daily.
Met een kmstand van 152k was het dan ook ff nadenken wat te doen. Nu weg, dan is hij nog interessant voor de mensen die er 5k per jaar mee rijden of doorrijden en dan staat er over een jaar er zeker 30k extra bij.
Nu verkopen werd dus de keuze. De Z4 ging echter niet heel ver weg, omdat mijn vader hem graag wilde overnemen ter vervanging van zijn SLK. Mijn vader kwam met het voorstel dat ik tijdelijk de SLK zou gaan rijden zodat ik rustig opzoek kan naar een vervangende auto, prima deal, dacht ik...
De SLK had 260k op de teller en precies toen ik hem 1 week had, ging de brandstofpomp stuk.
Die ging ook precies stuk tijdens de spits, op 1 van de drukste rondes van Utrecht. Daar sta je dan op de middelste rijstrook...
Nou ja, dat werd gelukkig weer allemaal verholpen.
Maar toen de vervanger, welke auto moest er dan voor terug komen.
Het hele verhaal van de Z4 begon met het rijden in een M135I van een maatje van mij. Achterwiel aandrijving en 300 tot 400pk.
20k met de Z4 heeft mij heel veel plezier opgeleverd en beleving gegeven. Dus de zoek tocht naar een M135i, 335i en 435i was begonnen.
Binnen budget vielen eigenlijk alleen maar de varianten met hoge kilometerstanden. Daarnaast was het de bedoeling om te focussen op andere dingen in het leven.
Dus wat heb ik nou echt nodig? Oke, geen N55 motor dan meer, maar dan wel achterwiel aandrijving. Een 1 serie is qua formaat voor mij voldoende.
Dus hier de nieuwe dagelijkse drive mobiel.
BMW 120i m sport met de B48 motor.
Ik heb er ondertussen zo'n 8k mee gereden en er al diverse mods op toegepast.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 07 aug 2024, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3005
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
That de-escalated quickly..
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
- Knot
- Berichten: 39849
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Zeker geen handbak die SLK, anders had je m nog in de 1 op de startmotor aan de kant kunnen zetten.
Die 120i is prima toch, een 2018 met nieuwe tellerunit erin, alleen snap nooit waarom men wel M pakket neemt maar niet de sportautomaat/pookje voor die paar centen.
Zit hier al de B motor in volgens mij, chip je zo naar 310pk/470nm dan gaat ie ook wel!
Die 120i is prima toch, een 2018 met nieuwe tellerunit erin, alleen snap nooit waarom men wel M pakket neemt maar niet de sportautomaat/pookje voor die paar centen.
Zit hier al de B motor in volgens mij, chip je zo naar 310pk/470nm dan gaat ie ook wel!
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
De SLK is idd een automaat. Uiteindelijk waren er een paar mensen die even hielpen met duwen, maar het merendeel was alleen maar aan het toeteren. Het is ook vervelend als je tijdens de spits nog je makeup aan het doen bent en er zo'n oude cabrio stil staat.
Ja de 120i is meer dan prima en idd bewust voor de LCI2 gegaan, vanwege het nieuwe dashboard.
In deze de A variant. Ik weet niet precies wanneer ze daar een overstap in gemaakt hebben.
Maar ook de A variant kan een hoop koppel erbij krijgen met een chip. 52% extra koppel, moet je toch wel merken in een 1 serie.
Ja de 120i is meer dan prima en idd bewust voor de LCI2 gegaan, vanwege het nieuwe dashboard.
In deze de A variant. Ik weet niet precies wanneer ze daar een overstap in gemaakt hebben.
Maar ook de A variant kan een hoop koppel erbij krijgen met een chip. 52% extra koppel, moet je toch wel merken in een 1 serie.
- Knot
- Berichten: 39849
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Fijn dat ze even helpen. Ik had dat ook pas toen hier in Gouda de brug open was geweest, zag ik wel een hoop vanuit de andere richting komen maar zelf gingen we maar niet, uitgestapt, stuk of 20 auto's voorbij gelopen en daar even geholpen met nog 2 anderen om een auto met lege accu aan te duwen.
Als je dan langs de rij terugloopt naar je eigen auto wel allemaal vragen wat er aan de hand is met open raampje, krijgen ze van mij standaard antwoord "Als je nou met je luie dikke reet zelf uitgestapt was had je ook kunnen helpen en had je het geweten"
Als je dan langs de rij terugloopt naar je eigen auto wel allemaal vragen wat er aan de hand is met open raampje, krijgen ze van mij standaard antwoord "Als je nou met je luie dikke reet zelf uitgestapt was had je ook kunnen helpen en had je het geweten"
- Arthur
- Berichten: 40879
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Mss waren het wat minder mobiele mensen, of mensen met rug of gewrichtsklachten, die niet kónden helpen?
- Knot
- Berichten: 39849
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Alle 20 + alle passagiers?
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Het is dus een 1 serie geworden. Qua benodigde ruimte en functionaliteit won deze het voor mij van de 3 en 4 serie.
Ik heb ook nog naar de E9x varianten gekeken, uiteindelijk wilde ik toch een wat moderner ogende auto.
En ik wilde graag een F platform auto omdat deze platformen lekker veel delen en hiervoor ook veel aftermarket te krijgen is. Zowel origineel als niet origineel.
Toen was er toch nog de laatste twijfel, een 1 serie pre LCI en dan een M135i (met meestal tussen de 180 en 200k op de teller) of een LC2I met een mindere motorisering en met iets meer dan 100k op de teller?
Het werd het laatste en met dat besluit ben ik na 8K km uiteindelijk heel blij mee.
Dus de kaders voor een nieuwe auto werden gesteld.
- BMW
- 1 Serie
- Achterwiel aandrijving
- ZF8 traps automaat
- Opendak
- Leer en geen alcantara, ik heb een hond
- 5 deurs, ik heb een hond
- Donkergrijze carrosserie kleur, geen zwarte omdat de lijnen van de neus zo wegvallen.
- 120i met een B48 of een 125i met een N20
- LCI2 vanwege het vernieuwde interieur en de digitale klokkenwinkel, tenminste dat dacht ik, want het is niet digitaal
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Max 130k gelopen
- Flippers aan het stuur
Ik had in eerste instantie kwam ik een zwarte 120i op MP tegen en via de chat ook concrete afspraken gemaakt. Echter 1 uur voor de fysieke afspraak trok de verkopende partij zijn keutel in. Dat was voor mij ook de eerste keer dat de verkopende partij haar afspraken niet na kwam.
Toen kwam het SLK akkefietje tussendoor en was ik er eigenlijk wel klaar mee. Er stond een zwarte 120i in assen die aan veel dingen voldeed en die voldeed aan de must haves die je achteraf niet meer aanpast (zoals een opendak bv. Velgen en remmen zijn achteraf nog steeds makkelijk aan te passen.
Dus naar Assen, rondje rijden, documentatie inkijken, carvertical er overheen en nog wat andere checks, aftikken en er mee naar huis rijden.
Dus wel een:
- 120i B48
- open dak
- leer
- LCI2
- ZF8
- 5 deurs
maar geen:
- 130k op de klok, was namelijk 132k
- Donkergrijze carrosserie kleur
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Flippers aan het stuur
Aangezien er op deze auto 17 inch wielen zaten en ik toch echt wel 18 inch wilde, was het zoeken naar de 461M. Die kon ik niet echt snel in de gewenste staat vinden. Wat ik wel kon vinden was een set 436M en niet 1 set maar 2 sets bij de zelfde aanbieder. 1 met zomerbanden en met winterbanden.
De 436M had niet mijn voorkeur ivm het M135i/M140I wannebe gehalte, maar de scherpe kijker op de foto zit dat dat niet helemaal gelukt is, maar daar over later meer.
Deze velgen zien er in ieder geval een stuk beter uit dan de 17 inch. mission 1 completed.
Ik heb ook nog naar de E9x varianten gekeken, uiteindelijk wilde ik toch een wat moderner ogende auto.
En ik wilde graag een F platform auto omdat deze platformen lekker veel delen en hiervoor ook veel aftermarket te krijgen is. Zowel origineel als niet origineel.
Toen was er toch nog de laatste twijfel, een 1 serie pre LCI en dan een M135i (met meestal tussen de 180 en 200k op de teller) of een LC2I met een mindere motorisering en met iets meer dan 100k op de teller?
Het werd het laatste en met dat besluit ben ik na 8K km uiteindelijk heel blij mee.
Dus de kaders voor een nieuwe auto werden gesteld.
- BMW
- 1 Serie
- Achterwiel aandrijving
- ZF8 traps automaat
- Opendak
- Leer en geen alcantara, ik heb een hond
- 5 deurs, ik heb een hond
- Donkergrijze carrosserie kleur, geen zwarte omdat de lijnen van de neus zo wegvallen.
- 120i met een B48 of een 125i met een N20
- LCI2 vanwege het vernieuwde interieur en de digitale klokkenwinkel, tenminste dat dacht ik, want het is niet digitaal
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Max 130k gelopen
- Flippers aan het stuur
Ik had in eerste instantie kwam ik een zwarte 120i op MP tegen en via de chat ook concrete afspraken gemaakt. Echter 1 uur voor de fysieke afspraak trok de verkopende partij zijn keutel in. Dat was voor mij ook de eerste keer dat de verkopende partij haar afspraken niet na kwam.
Toen kwam het SLK akkefietje tussendoor en was ik er eigenlijk wel klaar mee. Er stond een zwarte 120i in assen die aan veel dingen voldeed en die voldeed aan de must haves die je achteraf niet meer aanpast (zoals een opendak bv. Velgen en remmen zijn achteraf nog steeds makkelijk aan te passen.
Dus naar Assen, rondje rijden, documentatie inkijken, carvertical er overheen en nog wat andere checks, aftikken en er mee naar huis rijden.
Dus wel een:
- 120i B48
- open dak
- leer
- LCI2
- ZF8
- 5 deurs
maar geen:
- 130k op de klok, was namelijk 132k
- Donkergrijze carrosserie kleur
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Flippers aan het stuur
Aangezien er op deze auto 17 inch wielen zaten en ik toch echt wel 18 inch wilde, was het zoeken naar de 461M. Die kon ik niet echt snel in de gewenste staat vinden. Wat ik wel kon vinden was een set 436M en niet 1 set maar 2 sets bij de zelfde aanbieder. 1 met zomerbanden en met winterbanden.
De 436M had niet mijn voorkeur ivm het M135i/M140I wannebe gehalte, maar de scherpe kijker op de foto zit dat dat niet helemaal gelukt is, maar daar over later meer.
Deze velgen zien er in ieder geval een stuk beter uit dan de 17 inch. mission 1 completed.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Duurde even voordat ik doorhad dat "niet mijn voorkeur ivm het M135i/M140I wannebe gehalte" icm de grijze spiegels en voorbumper ging om een foto van de verkopende partij! B48 zijn fijne blokjes, qua duurzaamheid ook wel upgrade tov de N20.
- Eeuwe
- Berichten: 4739
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- Arthur
- Berichten: 40879
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Leuke 1-serie zo. Lijkt me juist wel een upgrade tov een 6 cilinder. Stuk lichter in de neus en klapje zuiniger. Veel plezier ermee
- Knot
- Berichten: 39849
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Alleen jammer dat MHD er niks mee doet/kan anders was het nog makkelijker van 184 naar 310pk.MartijnGizmo schreef: ↑07 aug 2024, 13:18 B48 zijn fijne blokjes, qua duurzaamheid ook wel upgrade tov de N20.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Kan wel met MG Flasher of bootmod3!
- Knot
- Berichten: 39849
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
MG Flasher ken ik wel maar op een of andere manier lijkt MHD toch "de naam" te hebben.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Zoals ik het beetje inzichtelijk heb begrepen is de B48 in ieder geval niet slechter dan een N20. Of de B48 beter is, zijn de meningen dan weer over verdeeld.
De gemiddelde tuner doet met de B48b20A, tussen de 250 en 280pk, lijkt mij voldoende voor een 1 serie.
Maar wat mij vooral aanspreekt is dat je in het dagelijks toerengebied 2 tot 4k er minimaal 150nm bij krijgt. Dat is gewoon 52% meer. Dat moet je wel merken.
De gemiddelde tuner doet met de B48b20A, tussen de 250 en 280pk, lijkt mij voldoende voor een 1 serie.
Maar wat mij vooral aanspreekt is dat je in het dagelijks toerengebied 2 tot 4k er minimaal 150nm bij krijgt. Dat is gewoon 52% meer. Dat moet je wel merken.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 07 aug 2024, 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Nee, je hebt het wel bij het juiste eind. De foto met de velgen is van mijn eigen auto. De foto's en tijdslijnen lopen een beetje door elkaar heen.MartijnGizmo schreef: ↑07 aug 2024, 13:18 Duurde even voordat ik doorhad dat "niet mijn voorkeur ivm het M135i/M140I wannebe gehalte" icm de grijze spiegels en voorbumper ging om een foto van de verkopende partij! B48 zijn fijne blokjes, qua duurzaamheid ook wel upgrade tov de N20.
Dus voor de gene met een scherp oog, jij dus , ziet idd de spiegels en voorbumper. Daar ging het "ik wil niet het wannebe gehalte" dus ook de prullenbak in...
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
De eerste weken in ieder geval wel, van bijna 400 naar 184pk, dat merk je wel.
Voor de rest ben ik niet zo gevoelig voor het aantal cilinders.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 07 aug 2024, 16:22, 3 keer totaal gewijzigd.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Het stuurt idd wel erg leuk. De velgen die ik gekocht heb, hebben continental contact sport 5 banden met een recente productie code er op, dus die hebben wel een sportief karakter. Maar in dagelijkse praktijk heb je denk ik meer beleving met de accelaratie kracht, dan aan stuur precieze op de max.
Maar een roadtrip naar de bergen moet deze 1 serie niet misstaan denk ik.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Het F platform laat zich prima lenen voor aftermarket mods en ik merk dat ik het gewoon leuk vind om hier mee te rommelen.
Dus mijn eerste gedachte was om een andere intercooler te gaan halen, echter heeft een B48 niet de traditionele setup zoals een cooler aan de voorzijde waar lucht door heen gaat. Nee de B48 heeft net zoals de B58 een water to air cooler.
Dus de intercooler wordt door een eigen koelcircuit met koelvloeistof gekoeld, daarmee werd de gedachte van een intercooler voor rond de 500,- in eens een cooler voor rond de 1.400,-. hmmm, dat zet ik maar ff in de koelkast.
Ondertussen heb ik wel wat andere aanpassingen gedaan.
Zoals Knot al zei, heeft deze auto geen sport automaat. Nou kan mij het lijstje om de pok heen niet zoveel boeien, maar bij een sport automaat krijg je ook flippers aan het stuur en die wilde ik wel graag.
plag and play op het bestaande stuur, ff coderen en klaar.
Bij de M4 CSL heb je gele dag rijverlichting, op een grijze of zwarte auto vind ik dat wel spicy staan. En volgens de filmpjes op youtube is dat bij een 3 en 4 serie ook vrij gemakkelijk te vervangen, maar bij een 1 serie dus niet. bij een 1 serie moet de hele voor bumper er vanaf. Het moet echt je ding zijn en ik moest er ook ff aan wennen, maar ik vind het nog steeds leuk.
Dus mijn eerste gedachte was om een andere intercooler te gaan halen, echter heeft een B48 niet de traditionele setup zoals een cooler aan de voorzijde waar lucht door heen gaat. Nee de B48 heeft net zoals de B58 een water to air cooler.
Dus de intercooler wordt door een eigen koelcircuit met koelvloeistof gekoeld, daarmee werd de gedachte van een intercooler voor rond de 500,- in eens een cooler voor rond de 1.400,-. hmmm, dat zet ik maar ff in de koelkast.
Ondertussen heb ik wel wat andere aanpassingen gedaan.
Zoals Knot al zei, heeft deze auto geen sport automaat. Nou kan mij het lijstje om de pok heen niet zoveel boeien, maar bij een sport automaat krijg je ook flippers aan het stuur en die wilde ik wel graag.
plag and play op het bestaande stuur, ff coderen en klaar.
Bij de M4 CSL heb je gele dag rijverlichting, op een grijze of zwarte auto vind ik dat wel spicy staan. En volgens de filmpjes op youtube is dat bij een 3 en 4 serie ook vrij gemakkelijk te vervangen, maar bij een 1 serie dus niet. bij een 1 serie moet de hele voor bumper er vanaf. Het moet echt je ding zijn en ik moest er ook ff aan wennen, maar ik vind het nog steeds leuk.
- Vanreijmersdal
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
De volgende mods kwamen ook ten goede van het interieur.
De interieurlijsten vind ik niet eens zo lelijk, maar ik wilde toch eens kijken of er wat leukers te krijgen was.
Origineel bij BMW kan je een performance set kopen, deze kan je nog steeds bestellen, echter wel in backorder.
De set heft een combinatie van Carbon en alcantara op het dashboard en de overige lijsten in carbon.
In het alcantara hebben ze dan weer bmw m performance geborduurd. Dat was niet helemaal mijn ding.
Ik zie het al, het F platform, dus ook de M2 en daar kan je volledige carbon varianten bestellen, dus we deden een bestelling op ebay.de en kregen een doos uit polen thuis gestuurd.
En ja jullie zien het al op de laatste foto, een alcantara stuur. Dit had ik ook in de Z4. Daar heb ik toen een bestaand stuur laten herbekleden.
Zwart met de duidelijke 12uur markering. Dat wilde ik niet meer. Dus maar eens kijken wat er verder te krijgen is.
Wat heeft de M2 eigenlijk als originele opties gehad en ja hoor, alcantara met een subtiele 12uur markering. Dit stuur is voor mij perfect in verhouding qua looks. Echter dacht ik altijd dat originele sturen echt heel duur waren, zeg maar 900,- a 1.000,- duur.
Dat is bij dit stuur dus heel anders. 521,-. het verschil met een stuur laten herbekleden en 2 jaar bmw garantie, deed mij de keuze maken voor de aanschaf bij de dealer.
De interieurlijsten vind ik niet eens zo lelijk, maar ik wilde toch eens kijken of er wat leukers te krijgen was.
Origineel bij BMW kan je een performance set kopen, deze kan je nog steeds bestellen, echter wel in backorder.
De set heft een combinatie van Carbon en alcantara op het dashboard en de overige lijsten in carbon.
In het alcantara hebben ze dan weer bmw m performance geborduurd. Dat was niet helemaal mijn ding.
Ik zie het al, het F platform, dus ook de M2 en daar kan je volledige carbon varianten bestellen, dus we deden een bestelling op ebay.de en kregen een doos uit polen thuis gestuurd.
En ja jullie zien het al op de laatste foto, een alcantara stuur. Dit had ik ook in de Z4. Daar heb ik toen een bestaand stuur laten herbekleden.
Zwart met de duidelijke 12uur markering. Dat wilde ik niet meer. Dus maar eens kijken wat er verder te krijgen is.
Wat heeft de M2 eigenlijk als originele opties gehad en ja hoor, alcantara met een subtiele 12uur markering. Dit stuur is voor mij perfect in verhouding qua looks. Echter dacht ik altijd dat originele sturen echt heel duur waren, zeg maar 900,- a 1.000,- duur.
Dat is bij dit stuur dus heel anders. 521,-. het verschil met een stuur laten herbekleden en 2 jaar bmw garantie, deed mij de keuze maken voor de aanschaf bij de dealer.
- MParallel
- Berichten: 8182
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Knappe wagen. Leuke mods. Flippers zou ook het eerste zijn wat ik had gedaan. Bak software ook al omgezet/geflasht naar sportprogramma?
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Bye, bye BMW Z4 35i E89 N54 DCT
Lekkere upgrades! Al een plaatje hoe de DRL's staan met de bumper weer gemonteerd?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast