Het is dus een 1 serie geworden. Qua benodigde ruimte en functionaliteit won deze het voor mij van de 3 en 4 serie.
Ik heb ook nog naar de E9x varianten gekeken, uiteindelijk wilde ik toch een wat moderner ogende auto.
En ik wilde graag een F platform auto omdat deze platformen lekker veel delen en hiervoor ook veel aftermarket te krijgen is. Zowel origineel als niet origineel.
Toen was er toch nog de laatste twijfel, een 1 serie pre LCI en dan een M135i (met meestal tussen de 180 en 200k op de teller) of een LC2I met een mindere motorisering en met iets meer dan 100k op de teller?
Het werd het laatste en met dat besluit ben ik na 8K km uiteindelijk heel blij mee.
Dus de kaders voor een nieuwe auto werden gesteld.
- BMW
- 1 Serie
- Achterwiel aandrijving
- ZF8 traps automaat
- Opendak
- Leer en geen alcantara, ik heb een hond
- 5 deurs, ik heb een hond
- Donkergrijze carrosserie kleur, geen zwarte omdat de lijnen van de neus zo wegvallen.
- 120i met een B48 of een 125i met een N20
- LCI2 vanwege het vernieuwde interieur en de digitale klokkenwinkel, tenminste dat dacht ik, want het is niet digitaal
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Max 130k gelopen
- Flippers aan het stuur
Ik had in eerste instantie kwam ik een zwarte 120i op MP tegen en via de chat ook concrete afspraken gemaakt. Echter 1 uur voor de fysieke afspraak trok de verkopende partij zijn keutel in. Dat was voor mij ook de eerste keer dat de verkopende partij haar afspraken niet na kwam.
Toen kwam het SLK akkefietje tussendoor en was ik er eigenlijk wel klaar mee. Er stond een zwarte 120i in assen die aan veel dingen voldeed en die voldeed aan de must haves die je achteraf niet meer aanpast (zoals een opendak bv. Velgen en remmen zijn achteraf nog steeds makkelijk aan te passen.
Dus naar Assen, rondje rijden, documentatie inkijken, carvertical er overheen en nog wat andere checks, aftikken en er mee naar huis rijden.
Dus wel een:
- 120i B48
- open dak
- leer
- LCI2
- ZF8
- 5 deurs
maar geen:
- 130k op de klok, was namelijk 132k

- Donkergrijze carrosserie kleur
- Blauwe M sport remmen
- 461M velgen
- Flippers aan het stuur
Aangezien er op deze auto 17 inch wielen zaten en ik toch echt wel 18 inch wilde, was het zoeken naar de 461M. Die kon ik niet echt snel in de gewenste staat vinden. Wat ik wel kon vinden was een set 436M en niet 1 set maar 2 sets bij de zelfde aanbieder. 1 met zomerbanden en met winterbanden.
De 436M had niet mijn voorkeur ivm het M135i/M140I wannebe gehalte, maar de scherpe kijker op de foto zit dat dat niet helemaal gelukt is, maar daar over later meer.
Deze velgen zien er in ieder geval een stuk beter uit dan de 17 inch. mission 1 completed.