Philip's garage
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Mark 320iS
Re: Philip's garage
Lekker hoor, die groene! Veel mooier dan die grijze die je eerst had, leek wel een 4x4. 

-
Hahaha, vind de grijze echt top erbij staan en wat komt die kleur er mooi uit in de zon!
-
OnlinePhilipoo
Probleem met Moton was dat de set die ze me stuurde de achterkant nog hoger zette dan origineel, terwijl alles op z'n laagste stond. Hadden een fout gemaakt in productie en stuurde me nieuwe achterdempers, veren en hulpveren. Maar de tweede set kwam aan de achterkant op z'n laagste stand net zo hoog als origineel.. Daar was ik dus klaar mee, opgebeld en dempers teruggestuurd. In NL rondgebeld en bij Coord motorsport hadden ze nog een set Ohlins op voorraad, 2 dagen later waren die in huis.DFJEF schreef: 23 jul 2024, 12:52Ook wel nieuwsgierig of deze al gemonteerd zijn en hoe ze bevallen.Martijn M schreef: 24 mei 2024, 13:33Flink dure gasveren voor de motorkapPhilipoo schreef: 08 mei 2024, 20:58 Ik was wel klaar met Öhlins inmiddels. Voor de derde of vierde keer hebben ze levering nu uitgesteld; nu zijn ze de complete shipment kwijt zeiden ze. Ik vind 't wel mooi geweest en ga maar naar een betrouwbaar adres.
Op de vorige mx5 zat AST 5100, dat beviel in principe erg goed, echter mijn spring rates waren te licht voor het circuit toen. Dus weer contact opgenomen en nu uitgekomen op een Moton set (vallen onder hetzelfde bedrijf maar is allemaal nog een slagje beter) en dan de 2-voudig verstelbare variant, met door mij gekozen springrates en topmounts erbij.
Dat ziet er straks (ongeveer) zo uit:
Is dit ontzettend overkill? Ja.![]()
Lekkere aankopen, zit het er al op? Duurt lang.![]()
Issue is nu dat ik de ohlins achter op z'n laagst heb staan, maar de auto wat mij betreft nog wel een cm meer zou mogen zakken. En ik heb geen idee hoe het kan of komt en het internet geeft me ook nog geen oplossingen (of mensen met hetzelfde probleem). Ik ga nu hulpveren bestellen voor de ohlins zodat ik toch iets verder kan zakken want ik zou graag 1-1.5cm extra willen.
Verder nog nauwelijks met de nieuwe schroefset gereden door tijd tekort. eerste impressies zijn wel super positief, demping is ontzettend comfortabel maar stuurt veel strakker!
- frank de jonge
Dat exacte probleem was ook met een 6 MPS bij ons in de groep. Die had een Tein instelbare set maar die stond achter ook zo enorm hoog dat je bijna in de wheelgap kon kamperen. Zal em eens vragen hoe dat bij hem opgelost is want vlgsmij is het nu goed.
-
Lekker verhaal dan.....
Ohlins heeft inderdaad geen megagroot instelbereik wat hoogte betreft. Hopelijk krijg je het met die hulpveren precies naar je smaak ingeregeld.
Ohlins heeft inderdaad geen megagroot instelbereik wat hoogte betreft. Hopelijk krijg je het met die hulpveren precies naar je smaak ingeregeld.
-
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Dit soort perikelen was voor mij de reden om voor Intrax te kiezen, zitten in Oss, dus snel schakelen mocht er wat zijn.
Service is in ieder geval super heb ik gemerkt.
-
Zou zeker een hele goede optie zijn geweest. Zij preparen ook de MX-5 ND cup auto, dus alle ervaring daar.WillemBoer schreef: 28 jul 2024, 22:10 Dit soort perikelen was voor mij de reden om voor Intrax te kiezen, zitten in Oss, dus snel schakelen mocht er wat zijn.
-
OnlinePhilipoo
Moton zit ook in Nederland, had eerder al een AST set van ze, die beviel perfect. Communicatie was ook altijd goed. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, ze zijn keurig geweest in hoe ze dit uiteindelijk oplossen.WillemBoer schreef: 28 jul 2024, 22:10 Dit soort perikelen was voor mij de reden om voor Intrax te kiezen, zitten in Oss, dus snel schakelen mocht er wat zijn.
Gisteren weer naar de ring geweest, het was extreem druk maar 2x 3 ronden achter elkaar gedaan en auto'tje deed het perfecte! alle lof voor de Ohlins overigens, na de eerste ronde de demping wel een stuk stugger moeten zetten, want hij voelde nog wat los in het onderstel. Rondjes daarna gingen echt heerlijk. wat een ontzettend fijn auto'tje! Op zondag heel de dag vol gas door Duitsland en over de ring, maandagochtend weer met het dakje open naar werk toe.

- Martijn M
Ik zag je nog op de parking bij DD in de rij staan toen ik daar ook in de rij stond. Helaas daarna niet meer gezien want dan was ik wel ff komen buurten! Mooi dat t onderstel bevalt. Heb je ook nog een bepaalde setup/uitlijning toegepast of staat ie nu nog op OEM specs?
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Wat een bizar gedoe. Zo een grote bedrijven met echt enorme premium schroefsets (ook qua prijs enorm premium natuurlijk) maar geen oplossingen of fatsoenlijke dempers, zelfs niet als je extra een set laat maken voor je auto!Philipoo schreef: 25 jul 2024, 09:12 Probleem met Moton was dat de set die ze me stuurde de achterkant nog hoger zette dan origineel, terwijl alles op z'n laagste stond. Hadden een fout gemaakt in productie en stuurde me nieuwe achterdempers, veren en hulpveren. Maar de tweede set kwam aan de achterkant op z'n laagste stand net zo hoog als origineel.. Daar was ik dus klaar mee, opgebeld en dempers teruggestuurd. In NL rondgebeld en bij Coord motorsport hadden ze nog een set Ohlins op voorraad, 2 dagen later waren die in huis.
Issue is nu dat ik de ohlins achter op z'n laagst heb staan, maar de auto wat mij betreft nog wel een cm meer zou mogen zakken. En ik heb geen idee hoe het kan of komt en het internet geeft me ook nog geen oplossingen (of mensen met hetzelfde probleem). Ik ga nu hulpveren bestellen voor de ohlins zodat ik toch iets verder kan zakken want ik zou graag 1-1.5cm extra willen.
Verder nog nauwelijks met de nieuwe schroefset gereden door tijd tekort. eerste impressies zijn wel super positief, demping is ontzettend comfortabel maar stuurt veel strakker!
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Helaas niet gespot gisteren bij de ring, anders was ik ook even komen buurten, als Martijn hierboven ook zei!
-
Gave foto.
Hoe 'anders' of 'beter' rijdt hij in vergelijking met je vorige ND1?
Hoe 'anders' of 'beter' rijdt hij in vergelijking met je vorige ND1?

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Topfoto.
Staat wél wat te hoog:)
Staat wél wat te hoog:)
-
Die kleur lijkt telkens te wijzigen. Op de bovenstaande foto lijkt het wel wit / parelmoer. Mooi.
-
OnlinePhilipoo
Om eerlijk te zijn rijden ze redelijk gelijk. ND1 vs ND2 is natuurlijk vooral motorisch verschil (en onderstel wat ik vervangen heb). ND1 motor is bovenin snel buiten adem, maar met een chip komt die aardig in de buurt van de ND2 motor. Verder een redelijk vergelijkbaar onderstel (AST vs Ohlins), zelfde soort stabi's etc. De groene lag alleen een stuk lager en reed ik op het circuit met dikke semi's.SlowCo schreef: 30 jul 2024, 09:41 Gave foto.
Hoe 'anders' of 'beter' rijdt hij in vergelijking met je vorige ND1?![]()
Voor de ND2 heb ik nog een set 16x8 TE37's besteld waar ik ook weer semi's om ga doen. Ik merkte nu ook wel dat net iets meer grip op het circuit wel lekker is. al moet ik zeggen dat ik extreem positief verrast ben door de Bridgestone potenza sport die er onder zitten!
Klopt, champagne is eigenlijk nog de beste omschrijving, alhoewel dat het natuurlijk ook geen recht doet omdat het soms weer heel zilver is en andere momenten (in de schaduw) grijs. In de zon komt er soms een brons/roze gloed door heen. ik vind het echt super gaaf!DFJEF schreef: 30 jul 2024, 10:29 Die kleur lijkt telkens te wijzigen. Op de bovenstaande foto lijkt het wel wit / parelmoer. Mooi.
-
OnlinePhilipoo
Okee maar even wat updates.
we hebben nog een paar ring tripjes gedaan. Bizar hoeveel verschil de Ohlins maken tov de standaard bilsteins!

Toen deden we ook nog een avondje Meppen. Blijkt dat Meppen iets heftiger is voor je remmen, dus die waren weg.. (Blader een bladzijde of wat terug en vind een herkenbaar scenario)

Toen kocht ik een ducktail, maar die vond ik lelijk, dus die ligt weer op zolder..

En dan nog wat willekeurige sfeerplaatjes:

we hebben nog een paar ring tripjes gedaan. Bizar hoeveel verschil de Ohlins maken tov de standaard bilsteins!

Toen deden we ook nog een avondje Meppen. Blijkt dat Meppen iets heftiger is voor je remmen, dus die waren weg.. (Blader een bladzijde of wat terug en vind een herkenbaar scenario)

Toen kocht ik een ducktail, maar die vond ik lelijk, dus die ligt weer op zolder..

En dan nog wat willekeurige sfeerplaatjes:

-
OnlinePhilipoo
-
OnlineSabberjoch
- Auto: 981C S
Prachtig Flip, en compleet met je eens. Dit is hét JDM wiel. Staat ook bijna overal goed onder.
Mooi setje breed rubber met een dikke wang er om, benieuwd hoe dat gaat lijken (en sturen!)
Mooi setje breed rubber met een dikke wang er om, benieuwd hoe dat gaat lijken (en sturen!)
-
Lekkere plaatjes en heel dik Rays wiel. Mooie kleur ook.
Remblokken waren wel op.......
Remschijven nu ook vervangen?

- frank de jonge
Poahh mooi wiel is dat! Zijn ook wel licht denk ik?
-
OnlinePhilipoo
Zeker! 5,5kg, nog meer dan een kilo lichter dan de TC105X die ik nu heb (in 17")
Schijven ook vervangen inderdaad. Misschien kan ik die nog wel een keer laten afdraaien eigenlijk..DFJEF schreef: 17 okt 2024, 11:14 Lekkere plaatjes en heel dik Rays wiel. Mooie kleur ook.![]()
-
En dit is ook 17"? Best groot verschil dan.Philipoo schreef: 17 okt 2024, 12:34Zeker! 5,5kg, nog meer dan een kilo lichter dan de TC105X die ik nu heb (in 17")
Schijven ook vervangen inderdaad. Misschien kan ik die nog wel een keer laten afdraaien eigenlijk..DFJEF schreef: 17 okt 2024, 11:14 Lekkere plaatjes en heel dik Rays wiel. Mooie kleur ook.![]()
-
OnlinePhilipoo
16x8 vs 17x7.5, maar die weds zijn al extreem licht!Kadett schreef: 17 okt 2024, 14:13En dit is ook 17"? Best groot verschil dan.Philipoo schreef: 17 okt 2024, 12:34Zeker! 5,5kg, nog meer dan een kilo lichter dan de TC105X die ik nu heb (in 17")