Idd maar ik had graag Norris gelijk de plek aan Piastri zien geven en dan op de baan ipv op de boord radio het gevecht voor P1 zien gebeuren.
F1 Seizoen 2024
- Enrico
Re: F1 Seizoen 2024
- Enrico
Hebben de Stewarts zich al uitgesproken?
-
OnlineLuco
- Arthur
- Auto: Nr.51
https://nl.motorsport.com/f1/news/fia-d ... /10637390/
- HarryC
Max heeft zich echt van zijn slechtste kant laten zien, wat een huilebalk ....
En dat klagen om de auto doet hij enkel omdat hij dan denkt onder zn contract uit te komen. Want er moet een kampioenschap waardige auto zijn , anders mag hij weg.
Nou in mijn ogen wordt je juist een echte kampioen als je wint met een mindere auto ipv met de beste auto.
En dat klagen om de auto doet hij enkel omdat hij dan denkt onder zn contract uit te komen. Want er moet een kampioenschap waardige auto zijn , anders mag hij weg.
Nou in mijn ogen wordt je juist een echte kampioen als je wint met een mindere auto ipv met de beste auto.
-
OnlineWJ
De frustratie die er nu uitkomt lijkt ook meer op iets wat al een aantal races broeit. Het team loopt gewoon te kloten en het rommelt nog steeds. Die laatste grote update lijkt ook niet veel te brengen en het team staat gewoon stil. (om maar te zwijgen over de tweede rijder...)
Max reed best aardig op die fout bij Hammy na, na z'n eerste stint zat het tempo er wel aardig in maar het team liet hem gewoon twee keer undercutten. Dat was gewoon beroerd, Hannah's gezicht sprak boekdelen, er werd gewoon gestunteld.
De outrage die nu weer speelt om die actie bij Hamilton gaat ook nergens over, letterlijk een paar ronde ervoor verremde Hamilton zich ook bij verstappen, shit happends, race on.
Anyway, doordat Helmut Marco bijgetekend heeft zit Max nog wel even vast aan z'n contract bij RedBull. Maar hij stopt of gaat er weg in 2026 als het zo door blijft gaan.
Dat coureurs zich als kleuters gedragen en zeuren tijdens het racen is niks nieuws.
Max reed best aardig op die fout bij Hammy na, na z'n eerste stint zat het tempo er wel aardig in maar het team liet hem gewoon twee keer undercutten. Dat was gewoon beroerd, Hannah's gezicht sprak boekdelen, er werd gewoon gestunteld.
De outrage die nu weer speelt om die actie bij Hamilton gaat ook nergens over, letterlijk een paar ronde ervoor verremde Hamilton zich ook bij verstappen, shit happends, race on.
Anyway, doordat Helmut Marco bijgetekend heeft zit Max nog wel even vast aan z'n contract bij RedBull. Maar hij stopt of gaat er weg in 2026 als het zo door blijft gaan.
Dat coureurs zich als kleuters gedragen en zeuren tijdens het racen is niks nieuws.

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
En dan hebben we nog gemist dat Ricciardo in ronde 7 al ging pitten? En dat Lance itt Lando zn plek niet afstond.
Heerlijk al die drama.
Heerlijk al die drama.
- Enrico
Ik verheug mij op Spa! Een paar dagen en het is zo ver!
-
OnlineWout309t
- Auto: A4 40TFSI
Ik zie toch wel steeds meer bewijs dat Jos echt zijn biologische vader is.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
En wij al jaren denken dat het Ronnie Tober was. Heb je daar minimaal twee bronnen voor?Wout309t schreef: 22 jul 2024, 07:52 Ik zie toch wel steeds meer bewijs dat Jos echt zijn biologische vader is.

- Arthur
In een mindere wagen is hij toch al eens kampioen geworden?HarryC schreef: 21 jul 2024, 23:30 Max heeft zich echt van zijn slechtste kant laten zien, wat een huilebalk ....
- Hielke
Met 8 divebombs en de onvoorwaardelijke steun van Massi ja.
- Arthur
Bedankt voor de bevestiging, ik wilde al erbij zetten “vraag maar aan Hielke” 

-
@Arthur
In deze draad zijn we ook totaal verbaasd waarom Lando P1 aan Oscar 'gaf' toch? In ben er niet uit waarom dan...
Norris staat 2e en dus het dichtst op Max qua punten, waarom dan een paar punten weggeven? Misschien heb ik er overheen gelezen en ik gun Oscar ook een overwinning, maar op deze manier?
Iemand?
Voor wat het waard is:

In deze draad zijn we ook totaal verbaasd waarom Lando P1 aan Oscar 'gaf' toch? In ben er niet uit waarom dan...
Norris staat 2e en dus het dichtst op Max qua punten, waarom dan een paar punten weggeven? Misschien heb ik er overheen gelezen en ik gun Oscar ook een overwinning, maar op deze manier?
Iemand?
Voor wat het waard is:
- Enrico
Was wel duidelijk te horen op de onboards. Norris undercut was niet bedoeld om Piastri te verslaan maar Hamilton te dekken. Ze hebben Piastri te laat binnen gebracht waardoor Norris weer onbedoeld voor lag.
Mijn inziens, hadden ze het beter aan Norris moeten uitleggen tijdens de pitstop en had hij Piastri gelijk voorbijgelaten hadden we welicht een race Piastri vs Norris gezien ipv een kinderachtige onboard gevecht.
Mijn inziens, hadden ze het beter aan Norris moeten uitleggen tijdens de pitstop en had hij Piastri gelijk voorbijgelaten hadden we welicht een race Piastri vs Norris gezien ipv een kinderachtige onboard gevecht.
Laatst gewijzigd door Enrico op 22 jul 2024, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enrico
Aan zichzelf te danken….
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Dat was niet zo heel raar. Piastri reed op t1, Norris op 2, dan is het normaal dat Piastri als eerste zou worden binnen gehaald. Dit om Norris geen gratis undercut tegen zn teamgenoot te geven.
McLaren vond het echter nodig Norris te beschermen tegen de undercut van Ham en mocht als 1e, maar met de opmerking dat hij die plek weer moest afstaan.
Strategiefout van McLaren, want Hammie was geen partij voor hen. Ook een fout van Norris om die plek niet meteen terug te geven en daarna te racen voor de winst.
Blijkbaar waren er vooraf afspraken gemaakt hoe met elkaar om te gaan en dat was dus nog een fout van McLaren, ze hadden vooraf gewoon moeten zeggen dat Norris de voorkeur van eerste rijder zou krijgen ivm zijn positie in de rankings.
Maar Piastri zag er natuurlijk ook niet sterk uit in de laatste stint tov Norris. Kan ook komen doordat Norris (zoals zijn engineer meermaals aangaf) zich niet hield aan de opdracht banden te sparen en Piastri wel. Wat dat betreft was het commentaar van Norris zn engineer bij een van zn rondjes wel veel zeggend: 'you are going way to fast in corners x and y, totally unacceptable'.
McLaren vond het echter nodig Norris te beschermen tegen de undercut van Ham en mocht als 1e, maar met de opmerking dat hij die plek weer moest afstaan.
Strategiefout van McLaren, want Hammie was geen partij voor hen. Ook een fout van Norris om die plek niet meteen terug te geven en daarna te racen voor de winst.
Blijkbaar waren er vooraf afspraken gemaakt hoe met elkaar om te gaan en dat was dus nog een fout van McLaren, ze hadden vooraf gewoon moeten zeggen dat Norris de voorkeur van eerste rijder zou krijgen ivm zijn positie in de rankings.
Maar Piastri zag er natuurlijk ook niet sterk uit in de laatste stint tov Norris. Kan ook komen doordat Norris (zoals zijn engineer meermaals aangaf) zich niet hield aan de opdracht banden te sparen en Piastri wel. Wat dat betreft was het commentaar van Norris zn engineer bij een van zn rondjes wel veel zeggend: 'you are going way to fast in corners x and y, totally unacceptable'.
-
OK dank voor de info jongens en @Frank, jouw derde alinea: Dat dus.
-
Onlinefrankie
Zo zie ik het eigenlijk ook. Het is gewoon al veel te lang onrustig en de eenheid binnen het team is verdwenen. Het lukte tot dusverre nog wel redelijk om dat tijdens een raceweekend niet te veel naar de oppervlakte te laten komen, maar langzaamaan loopt het emmertje over. En als de frustratie er dan uit komt is het meteen frustratie van een aantal maanden. Het zou me dan ook niks verbazen dat dit het begin blijkt te zijn van een geforceerde breuk en dat Max volgend seizoen al bij Mercedes instapt.WJ schreef: 21 jul 2024, 23:58 De frustratie die er nu uitkomt lijkt ook meer op iets wat al een aantal races broeit. Het team loopt gewoon te kloten en het rommelt nog steeds. Die laatste grote update lijkt ook niet veel te brengen en het team staat gewoon stil. (om maar te zwijgen over de tweede rijder...)
- Arthur
Ja, stukje duidelijker nu. Heb het niet kunnen zien. Ga het ook niet terug kijken. Ga liever naar ‘t strand 

-
nu lees ik in F1 FB groepen bijvoorbeeld dat Max' incident met Lewis mede te voorkómen was als Lewis niet had ingestuurd. Maar er was geen ruimte(die er volgens mij wél was) , anyway no further investigation. Het geeft wel te denken dat Max amper bij Lewis aan kon sluiten....
- Knot
Hamilton hoefde de deur niet persé open te zetten toch, was geen verplichting of wel?
-
Nee hoefde hij ook niet Rody. Mooie avatar btw:)
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Mwah, Hamilton had nog een uitwijkactie kunnen doen om een botsing te voorkomen maar hij zat ook al niet bepaald meer op de racelijn.
Ik vond het domweg een race incident waarbij Max de (inschattings)fout maakte.
Vond de frustratie van Max wel opmerkelijk. Kan natuurlijk gebeuren dat het eens een weekend niet loopt en er strategische fouten worden gemaakt, als is het zeldzaam bij Red Bull. De mate van frustratie vond ik wel bijzonder, voelde voor mij alsof het niet alleen dit weekend was en ook niet opgeteld met de voorgaande races waarin ze ook niet het snelste waren.
Ik vond het domweg een race incident waarbij Max de (inschattings)fout maakte.
Vond de frustratie van Max wel opmerkelijk. Kan natuurlijk gebeuren dat het eens een weekend niet loopt en er strategische fouten worden gemaakt, als is het zeldzaam bij Red Bull. De mate van frustratie vond ik wel bijzonder, voelde voor mij alsof het niet alleen dit weekend was en ook niet opgeteld met de voorgaande races waarin ze ook niet het snelste waren.