F1 Seizoen 2024
- Luco
Re: F1 Seizoen 2024
Je kan de beelden 300.000 keer bekijken, ze zitten in de remzone, Max binnen Norris buiten, en ja je legt jezelf op de penaltystip aan de buitenkant, maar MAX stuurt naar links en Norris houd zijn lijn, zo simpel is het, Max maakt de stuurbeweging en dat mag dus niet, dus in dit geval is de straf voor Max gewoon terecht. Of er nu 1, 1,5 of 6 wagenbreedtes zijn doet geheel niet terzake.
Maar hij komt er mee weg, de 10 seconde straf heeft hem geen plaats gekost, maar Norris valt uit.
Maar hij komt er mee weg, de 10 seconde straf heeft hem geen plaats gekost, maar Norris valt uit.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
En Norris weet, al is dat vast geen verrassing voor hem, dat er op dit niveau even geen cadeautjes worden gegeven door jongeheer Verstappen.
- malle eppie
Niet veel wijzer geworden, wat een geneuzelHielke schreef: 01 jul 2024, 12:19Die is net zo neutraal als ik benmalle eppie schreef: 01 jul 2024, 12:05 Straks even de NOS F1 podcast luisteren, ben wel benieuwd wat Jan Lammers heeft te zeggen.![]()
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
"in de remzone".
Is dat een vastgesteld gebied per bocht of het moment daad iemand daadwerkelijk op de rem staat?
In dat laatste dan kan het zijn dat Max pas begon met remmen nádat die naar links stuurde en als die vervolgens die lijn heeft gehouden (wat die heeft gedaan), dan was het geen bewegen in de remzone.
Indien het het eerste is, dan moet je per bocht die remzone maar een kleur gegeven zodat duidelijk is waar je niet meer mag bewegen,
Is dat een vastgesteld gebied per bocht of het moment daad iemand daadwerkelijk op de rem staat?
In dat laatste dan kan het zijn dat Max pas begon met remmen nádat die naar links stuurde en als die vervolgens die lijn heeft gehouden (wat die heeft gedaan), dan was het geen bewegen in de remzone.
Indien het het eerste is, dan moet je per bocht die remzone maar een kleur gegeven zodat duidelijk is waar je niet meer mag bewegen,
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Was deze al voorbij gekomen? Ik kan me(ook na het kijken van Max' dashcam) hier wél in vinden.
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/102 ... aar-links/
https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/102 ... aar-links/
- Knot
Het gaat ook om de actie erna vind ik, beiden lek/kreupel en Norris werd ook nog het gras op geduwd, ik dacht meteen dat Max hem ten koste van alles ging hinderen en rammen, zo leek het, alsof Norris er niet meer langs durfde eerst omdat hij bang was volledig uitgeschakeld/geramd te worden.
Dit is het oude Verstappen gedrag en dat is ook voor Max niet goed als dit terug gaat komen.
Dit is het oude Verstappen gedrag en dat is ook voor Max niet goed als dit terug gaat komen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Wellicht had hij wat minder controle over z'n auto, al zag ik het ook wel een beetje zo. Maar dit is nog weg te wuiven met controle over de auto.
- JP
Remmen doe je toch altijd in een rechte lijn, voor de bocht en niet zoals bij Max wordt gezegd, dat hij beweegt onder het remmen ? Dacht dat hier juist kenners met een superlicentie zaten..... 

-
Ik ben van mening dat Norris (helaas) op Max tikte en niet andersom. Deze schuifacties gebeuren en gebeurden bij andere rijders tig keren. Maar dan zónder schade! Trage (re)actie van Norris noem ik 't helaas. Was genoeg ruimte links. De actie erna van Max die Norris 't gras in probeert te duwen, deed Norris dat niet in Spanje vorige week? Moeilijk/onmogelijk bijna om neutraal in dit verhaal te blijven, maar ook moeilijk om Norris de hand boven 't hoofd te blijven houden:)Knot schreef: 02 jul 2024, 11:16 Het gaat ook om de actie erna vind ik, beiden lek/kreupel en Norris werd ook nog het gras op geduwd, ik dacht meteen dat Max hem ten koste van alles ging hinderen en rammen, zo leek het, alsof Norris er niet meer langs durfde eerst omdat hij bang was volledig uitgeschakeld/geramd te worden.
- Knot
Klopt, dat deed hij vorige week ook maar dat was na een start en niet na een aanrijding/contact, dan kijk je er toch anders naar en voel je je eerder aangevallen lijkt me.
Maargoed, het is voor ons als kijker wel vermaak en sensatie toch dit? Gebeurt er tenminste nog wat, en voor Norris heel wat te leren om RUSTIG terug te rijden, al was zijn band erger lek (midden) dan Verstappen, toch had hij met minder snelheid wel een rijdbare auto terug kunnen brengen en nog in de punten kunnen eindigen denk ik.
Maargoed, het is voor ons als kijker wel vermaak en sensatie toch dit? Gebeurt er tenminste nog wat, en voor Norris heel wat te leren om RUSTIG terug te rijden, al was zijn band erger lek (midden) dan Verstappen, toch had hij met minder snelheid wel een rijdbare auto terug kunnen brengen en nog in de punten kunnen eindigen denk ik.
-
OK...punt is dat Max vond dat hij door Norris een lekke band kreeg dus die was over de zeik: Ik eraf dan jij ook.
Ook denkend aan die dive bombing van een paar rondes daarvoor. Misschien niet het meest professioneel(maar is Lando dat dan wel) , wél begrijpelijk vind ik.
Ook denkend aan die dive bombing van een paar rondes daarvoor. Misschien niet het meest professioneel(maar is Lando dat dan wel) , wél begrijpelijk vind ik.
-
- Auto: G21 / E46
Ik had juist et idee dat ie zo snel mogelijk van de racelijn af ging, vanwege verkeer achter em wat wel op snelheid was.Knot schreef: 02 jul 2024, 11:16 Het gaat ook om de actie erna vind ik, beiden lek/kreupel en Norris werd ook nog het gras op geduwd, ik dacht meteen dat Max hem ten koste van alles ging hinderen en rammen, zo leek het, alsof Norris er niet meer langs durfde eerst omdat hij bang was volledig uitgeschakeld/geramd te worden.
- Knot
Dat zou best het eerste idee kunnen zijn maar je zag dat Norris daarna even de tijd nam om er vervolgens met een grote(re) boog omheen/voorbij te gaan. Hij had beter achter Verstappen aan kunnen sluiten en rustiger terug kunnen rijden dan had ie door gekund, was in de pit nog leuk geweest dan ook.
- Hielke
Kans dat Max niet wist dat hij na T2 Norris het gras in duwde schat ik op 0% in.
-
- Auto: G21 / E46
T3 bedoel je. Of schat je de bochtnummers ook.
- Arthur
- Auto: Nr.51
-
OnlineMParallel
T3 is ook ná T2.
- Luco
Ben je echt zo blind?MParallel schreef: 02 jul 2024, 09:59 "in de remzone".
10 meter voor de bocht is per definitie remzone, zelfs een blinde ziet dat, net als dat max naar links stuurt in diezelfde remzone.
Lijkt erop dat die oranje bril een behoorlijk vertekend beeld van de werkelijkheid geeft.
-
Er is geen "remzone" in de F1. Je mag tijdens het remmen niet meer van richting veranderen. En dat deed Max niet, die zette een richting in vlak voordat hij ging remmen. Omdat ze zo laat remmen lijkt het dat hij dat veel te laat doet maar dat is niet zo, volgens de data iig.
Norris is gewoon niet van het topniveau helaas en kan niet vooraan meestrijden als het er op neer komt. Er zijn zoveel voorbeelden in diezelfde bocht waarbij er (een stuk) extremer wordt verdedigt zonder schade. Ook met schade, maar dat is als Hamilton er een van is. Er was meer dan voldoende ruimte en ik hoop dat het een bewuste keuze van Norris was om niet die ruimte in te sturen, dan verdiend hij nog een beetje respect om Max zo aan een penalty te helpen.
Norris is gewoon niet van het topniveau helaas en kan niet vooraan meestrijden als het er op neer komt. Er zijn zoveel voorbeelden in diezelfde bocht waarbij er (een stuk) extremer wordt verdedigt zonder schade. Ook met schade, maar dat is als Hamilton er een van is. Er was meer dan voldoende ruimte en ik hoop dat het een bewuste keuze van Norris was om niet die ruimte in te sturen, dan verdiend hij nog een beetje respect om Max zo aan een penalty te helpen.
- Knot
Zondag vast en zeker de volgende brokstukken…
- Hielke
Verdiep je er nog eens beter in aub. Over die remzone en de regels daaromtrent is het totale kolder wat je opschrijft.Forza schreef: 02 jul 2024, 18:51 Er is geen "remzone" in de F1. Je mag tijdens het remmen niet meer van richting veranderen. En dat deed Max niet, die zette een richting in vlak voordat hij ging remmen. Omdat ze zo laat remmen lijkt het dat hij dat veel te laat doet maar dat is niet zo, volgens de data iig.
-
OnlineMParallel
Wind je niet op. Nergens voor nodig.Luco schreef: 02 jul 2024, 18:25Ben je echt zo blind?MParallel schreef: 02 jul 2024, 09:59 "in de remzone".
10 meter voor de bocht is per definitie remzone, zelfs een blinde ziet dat, net als dat max naar links stuurt in diezelfde remzone.
Lijkt erop dat die oranje bril een behoorlijk vertekend beeld van de werkelijkheid geeft.
Ik heb geen aandelen Max en het zal me een rotzorg zijn wie er wint.
En die “oranje-bril” kaart spelen heeft inmiddels ook een baard zeg, man man.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Knot
Nog maar een analyse:
-