Porsche 718 Boxster / Cayman
- Kasteel
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Super dikkig Andre!!
- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Heel gaaf Andre! benieuwd naar wat beelden
- Joop
Je moet even geduld hebben, maar het is gelukt... Dik hoor!
-
- Auto: eBike
Wat gaaf! Neem je hem de 27e van December mee naar Meppen?
- Rivanov
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Holy sh*t Andre! Gaaf!

-
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Lekker hoor, dat geluid ook
, mag wel iets langer dan 17s
...

-
-

Mag zeker langer dan 17s......wat een soundtrack !

- LaurensM
Wauw, gave wagen... Top kleurencombi, zeker voor op t circuitAndre schreef: 02 dec 2023, 16:22 Na veel zoeken en bellen is het toch gelukt.
c0cb0a97-4483-4cd5-863d-615a816a9ca1.jpeg
- malle eppie
In de configurator lijkt dat wit saai, maar in het echt staat het de auto super
- malle eppie
Zwart moet je niet doen, vallen alle details weg.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja. Helaas.
- LaurensM
helemaal mee eens! Alleen heb ik in mijn auto historie al heel veel zwarte auto's gehad. Ik kom hier vaak op als ik een gebruikte auto zoek die voldoet aan de meeste eisen. Bij mijn huidige Mini (jong gebruikt gekocht bij de dealer) heb ik kleur ook meegenomen in mijn minimale eisen.... Geen zwart!
De cayman gt4 rs in het wit, met donkere wielen en andere zwarte accenten is in mijn ogen wel helemaal af hoor. Voor op het circuit en daarbuiten!
-
Eigenlijk moet je een buitenlandse auto kopen die al een kenteken heeft gehad. Dan kan je hem in NL als circuit only zonder kenteken rijden maar dan loopt de afschrijving van de BPM wel door.
Indien je nieuw in NL koopt en dan geen kenteken erop zet dan moet je op het moment dat je er een kenteken op zet, dus evt 5 jaar later, de volle mep BPM betalen. Wel iets om over na te denken. Zeker als je hem nog ooit wil verkopen.
-
Komtiedanhe. Onze praatjesmaker/pannenkoek legt uit waarom hij de standaard GT4RS hates the way it drives
Mid engine vs rear engine. Porsche ziet de 911 als king/cash cow en de 718/Cayman als prinsje ook in de marketing EN engineering helaas want die de mid engine layout > rear engine, weet Porsche zelf donders goed.
Andre kom er maar in.
Edit: paar comments:

Mid engine vs rear engine. Porsche ziet de 911 als king/cash cow en de 718/Cayman als prinsje ook in de marketing EN engineering helaas want die de mid engine layout > rear engine, weet Porsche zelf donders goed.
Andre kom er maar in.

Edit: paar comments:
@KeynSong
1 dag geleden
All GT4's come with, I would say, bad alignment on purpose from factory. Every GT4 after camber and toe change becomes a completely different car, regular and the RS.
@HondaExige1
1 dag geleden
Yep picked my GT4 up and stock alignment is wank.
Got rear toe arms and and proper alignment near -3 all around and it's a different car
@ttt69420
12 uur geleden (bewerkt)
That's all cars. They come with safe alignment. Toe in, no camber, and very little castor. They are designed to understeer.
-
Logisch toch. Die dingen worden vaak gekocht door mensen die teveel geld hebben en niet perse circuit-rijders zijn. Gewoon voor de leuk om over de boulevard te rijden, maar ook als belegging in de garage. Wil je er echt mee knallen dan zijn er meestal aanpassingen nodig. Dat geldt overigens voor alle sportieve straatauto's met veel vermogen (bij Porsche iets minder dan andere merken uiteraard).
-
Kom er maar in?
Wat boeit mij een mening van een stel toetsenbord ridders of een zogenaamde ring influencer met een wagen controle van een banaan.
Wat boeit mij een mening van een stel toetsenbord ridders of een zogenaamde ring influencer met een wagen controle van een banaan.
-
Daarom zijn we allemaal heel benieuwd wat jouw afstelling geworden is?Andre schreef: 29 jun 2024, 19:57 Wat boeit mij een mening van een stel toetsenbord ridders of een zogenaamde ring influencer met een wagen controle van een banaan.
-
Mijne is bijna standaard.
Heb alleen pagid geel remblokken erin.
Ga geen meer camber erin zetten. Misschien zou je de sporing iets agressiever kunnen zetten.
Maar het is een auto voor een trackday en niet voor een race.
Dan kan je beter de GT4 cup race auto bestellen.
Heb alleen pagid geel remblokken erin.
Ga geen meer camber erin zetten. Misschien zou je de sporing iets agressiever kunnen zetten.
Maar het is een auto voor een trackday en niet voor een race.
Dan kan je beter de GT4 cup race auto bestellen.
-
LOL @ banaan.
Anyway omdat Misha de standaard GT4RS waardeloos en dramatisch vindt qua insturen/remmen tijdens insturen etc(einde filmpje), in 't begin zegt ie dat dat mede ligt aan de front suspension( GT4/RS McPherson), want de 992 GT3/RS heeft double wishbone (als eerste straat Elfer ooit) Dat dát zoveel uit zou kunnen maken (volgens onze banaan) wordt dan natuurlijk weer teniet gedaan doordat de GT4RS waarin hij in bovenstaande video reed is voorzien van 'simple mods'--->huge improvement....
Lees ik nog een comment:
GT3 front suspension?
Da's deze toch?
https://newsroom.porsche.com/en_AU/moto ... sport.html
Die heeft gewoon McPherson's voor.
Kortom een hele hoop desinformatie, beginnende bij Meneer Banaan. Helaas.

Anyway omdat Misha de standaard GT4RS waardeloos en dramatisch vindt qua insturen/remmen tijdens insturen etc(einde filmpje), in 't begin zegt ie dat dat mede ligt aan de front suspension( GT4/RS McPherson), want de 992 GT3/RS heeft double wishbone (als eerste straat Elfer ooit) Dat dát zoveel uit zou kunnen maken (volgens onze banaan) wordt dan natuurlijk weer teniet gedaan doordat de GT4RS waarin hij in bovenstaande video reed is voorzien van 'simple mods'--->huge improvement....
Lees ik nog een comment:
@johnvigolo4972
22 uur geleden (bewerkt)
That’s why I love & prefer the GT4 Clubsport over the GT4 road car.
The Clubsport has the GT3 front suspension, it’s lighter in weight, has Bosch M5 adjustable 12 stage ABS, factory roll cage & aircon.
More importantly, the engine is same spec as per road car. Not a highly strung & high maintenance race spec engine with limited lifespan that requires a very expensive rebuild after 100hrs of usage.
It is more practical no compromise track car than the GT4 road car.
Yes, you can’t drive it on public roads.
Then again, there’s no room to store a spare set of track wheels with race rubber & all the gear that enthusiasts take on track days in the car.
So you might as well get a trailer with tow vehicle & have more fun in much better handling Clubsport.
GT3 front suspension?
Da's deze toch?
https://newsroom.porsche.com/en_AU/moto ... sport.html
Die heeft gewoon McPherson's voor.
Kortom een hele hoop desinformatie, beginnende bij Meneer Banaan. Helaas.
- Kasteel
Allemaal uitlijningsverhalen van mensen die nog geen set remblokken of banden op zo’n auto verbruikt hebben. Degene die ik ken met zo’n ding die hem gebruiken heb ik niks horen klagen over uitlijning (of iets anders).Robin schreef: 29 jun 2024, 07:06 Komtiedanhe. Onze praatjesmaker/pannenkoek legt uit waarom hij de standaard GT4RS hates the way it drives![]()
Andre kom er maar in.
Edit: paar comments:@KeynSong
1 dag geleden
All GT4's come with, I would say, bad alignment on purpose from factory. Every GT4 after camber and toe change becomes a completely different car, regular and the RS.@HondaExige1
1 dag geleden
Yep picked my GT4 up and stock alignment is wank.
Got rear toe arms and and proper alignment near -3 all around and it's a different car@ttt69420
12 uur geleden (bewerkt)
That's all cars. They come with safe alignment. Toe in, no camber, and very little castor. They are designed to understeer.
Als je rondom de Ring rijdt, lijken ze overigens wel gratis, zoveel als er daar rijden
-
Goed verhaal Bart 

-
Ik ben zeer tevreden met de gt4rs
Mega auto en echt een genot om mee te sturen!
Mega auto en echt een genot om mee te sturen!
- frank de jonge
Daar is zon machine ook voor bedoeld! Machtig mooi ding