Tunen ja of nee ?

Dit is ons algemene autoforum.

Hoe denk jij over tunen ?

Ja, all the way. Dik motorvermogen, dito remmen, onderstel, een topper moet het worden
42
57%
Ja tunen, ik sta er voor open, maar een groter setje sportvelgen en een chip vind ik wel genoeg.
20
27%
Lijkt me gaaf maar ik wil/durf eigenlijk niet, bang voor garantie perikelen.
3
4%
Leuk voor een ander, maar niet mijn ding.
2
3%
Ik ben gekke henkie, beetje geld in een bodemloze put donderen, beter geld bij voor een nieuwe auto die dikker is.
7
9%

Totaal aantal stemmen: 74

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 26 okt 2007, 16:35

allen schreef:Ik vind tuning toch wel helemaal fantastisch. Je blokje in duizend onderdelen zien voor- en nadat het bewerkt wordt. Dan zien hoe het weer in elkaar gezet wordt en het rijden. De irrititaties als het voor de honderdste keer fout gaat en ondertussen nieuwe onderdelen verzinnen die erbij moeten. Ik weet niet meer wat er allemaal aangepast is bij mij en financieel is het misschien niet verstandig. Het blijft het geld imho dubbel en dwars waard. :!:

Ben nu nog aan het overwegen of ik de 5 ga inruilen voor een andere zakenauto of dat ik er voor de lol een ESS superchargerkitje voor ga aanschaffen. Geld brengt het niet meer op en de afschrijving van een supercharger is iig minder dan het bijleggen voor een nieuwe 5 cq 3 serie.
320Si als zakenbakkie lijkt me ook leuk. Dat blok moet volgens mij nog wel heel wat reserves hebben om aan te werken na de garantieperiode.

Rico, ik miste de optie: Ik ben gekke henkie, lekker geld in een bodemloze put donderen!
Jou 5 ? foto's ? 8)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 26 okt 2007, 16:35

technisch verbeteren van de auto en dus tunen, ja. Stylen door allerlei monsterbumpers, andere spoilers, achterkleppen plamuren, logo's verwijderen...No way!

8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 okt 2007, 16:37

Alleen motorisch en onderstel, uiterlijke tuning ben ik minder in geïnteresseerd.

allen

Bericht door allen » 26 okt 2007, 16:43

@Jelmer: Zie dit linkje. Voor het interieur kun je de 5 van Dexter opsporen. Is identiek.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 26 okt 2007, 16:59

Leuk verslag !
Dat is je zakelijke wagen dus? Heb je een eigen bedrijf? zoja wat doe je?

Luca

Bericht door Luca » 26 okt 2007, 17:02

Ik hou het liever origineel. Misschien wel evt iets lager, velgen en evt een andere uitlaat maar niet meer. Wel heb ik van mening dat je het geldnooit meer terug krijgt en gezien ik niet zo lang met een auto rij probeer ik tegenwoordig zo min mogelijk aan de auto te doen. "Besparen" om zo dat geld weer in een andere auto te stoppen 8)

Scooby Leo

Bericht door Scooby Leo » 26 okt 2007, 17:54

dinges schreef:
Ik houd het liever standaard.
Ik ook. Standaard heeft een Impreza zat vermogen :mrgreen: Ik heb tegen Hanz06 gezegd dat hij net iets langzamer dan mij moest rijden op het filmpje :wink:

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2007, 18:52

Liever origineel.

Het geld zie je namelijk niet meer terug (of je moet net de juiste liefhebber vinden) en ik zoek liever een auto die standaard al (zoveel mogelijk) aansluit bij mijn wensen.

Dat is ook een reden dat ik een auto als een Impreza niet snel zou kopen, ik zie/lees dat je daar gewoon nooit 'klaar' mee bent. Zie ook de post van Mark. Zou gewoon niks voor mij zijn. Opel Speedster vind ik ook nog steeds supergaaf, zou er graag één willen kopen maar het begint met een onderstel en voor je het weet ben je de halve auto aan het vervangen.

Project van Femme vind ik overigens wel leuk, dat is opzich de juiste tuning. Maar zoiets zou ik alleen doen als ik zeker wist dat een auto niet snel weg zou gaan en het geld ervoor over heb.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2007, 19:04

Ik koop mijn auto's grotendeels al in de getunede staat...en dan krijg je het geld er wel voor weer, als je maar geen top prijzen betaald.
Inderdaad als je zelf andere motoren e.d. erin gaat plaatsen wordt het al met al een duur grapje, dat laat ik liever door anderen doen en daarna koop ik hem dan...dat scheelt vele duizenden euro's 8)
Je krijgt het dan wel niet helemaal zoals je zelf qua ideen kunt hebben of precies in de juiste kleur maar ach fun heb je en als je weer verkoopt krijg ik altijd minimaal hetzelfde geld terug. :idea:

Pascal

Bericht door Pascal » 26 okt 2007, 19:32

Dat is ook een reden dat ik een auto als een Impreza niet snel zou kopen, ik zie/lees dat je daar gewoon nooit 'klaar' mee bent.
Dat hoeft niet perse hoor,ligt ook aan je instelling;ik heb zelf ook een impreza gehad(GTT MY 99) en die is in 4 jaar rijden geheel origineel gebleven.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 okt 2007, 19:39

Tuurlijk moet er van alles veranderd worden, een standaard Impreza is niks.....traag hok, met miserabele remmen. :wink:

Dat van 't verkopen van je auto en er niet voor terug krijgen wat je er aan kwijt was is waar, maar dan moet je gewoon de tunings-spulletjes los verkopen en de auto terug brengen in standaard staat. :idea:

allen

Bericht door allen » 26 okt 2007, 19:42

Je getunede auto op een trackday afschrijven is ook een optie. Dan heb je direct een probleem minder. :lol:

Pascal

Bericht door Pascal » 26 okt 2007, 19:44

Tuurlijk moet er van alles veranderd worden, een standaard Impreza is niks.....traag hok, met miserabele remmen.
Dat vind jij;voor mij was het wel goed genoeg;als ik er nooit mee op een circuit komt heeft het geen zin om dat soort dingen te veranderen.

Opa

Bericht door Opa » 26 okt 2007, 19:48

Pascal schreef: Dat vind jij;voor mij was het wel goed genoeg;als ik er nooit mee op een circuit komt heeft het geen zin om dat soort dingen te veranderen.
Dat is idd. mijn mening, maar ook als ik nooit op een circuit zou rijden dan bleef ie niet standaard. :wink:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 26 okt 2007, 20:03

markk schreef:Met Impreza GTT veel leergeld betaald.
Je begint aan vermogen, metersetje, andere velgen en komt dan op onderstel, remmen, etc., etc., etc.
Idd, heb alleen andere uitlaat/ecutek motorisch en optisch velgen/meespuiten/lipje/sti-lichten/scoop; stond ook het punt grote aanpassingen te gaan doen en toen toch besloten dat niet te gaan doen, kwam tot de conclusie dat er dan echt geen eind meer in zicht is...
BBK+onderstel+nieuwe rubbers+regelbaar diff+r180sperr aan het einde van die optelsom had er al bijna een andere auto kunnen staan. Ik heb het erbij gelaten wat ik echt nodig vond om hem naar mijn smaak te krijgen en daaronder gewoon een streep gezet. Zou het bij de volgende auto ook zo weer aanpakken, bij een turbo motor sowieso andere uitlaat + chip en een atmosferische motor lekker standaard laten. Optisch zijn het meestal de kleine dingen die een auto net wat leuker maken.
Enige mod die ik nog overweeg op de sub is een BBK, maar das puur omdat std set echt dramatisch blijft en snel slijt. Laatste keer weer aardig wat neer gelegd voor nieuwe wrx 03 schijven en Ferodo blokken en kwam tot de conclusie dat het richting geld voor een BBK gaat en na 15dkm mag je gewoon weer.

DDX

Bericht door DDX » 26 okt 2007, 20:12

all the way hier, heb ik het wel over technisch, uiterlijk is redelijk hetzelfde gebleven als standaard

voorlopig doe ik de lcr nog niet weg, ben er nogsteeds super happy mee
had ook een andere auto kunnen kopen, maar dan weer groot deel afschijving, nee in investeer die afschrijving wel bij m'n huidige auto erbij :D

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 okt 2007, 20:29

als ik over iets meer dan een jaar me eigen auto heb, dan gaat er zekr wat aan veranderd worden. Niet optisch, maar grotere velgjes, andere luchtinlaat, zelf-in-elkaar-gelaste-sportuitlaat, misschien andere veertjes.

Ik ga eerst gewoon een goedkoop brikje kopen (bijv. starlet uit '89, 1.0, 55pk, en dan zien we wel.).
't wordt eerst geen dikke bak, want ik moet alles zelf betalen, en wil ook nog studeren...

Peric

Bericht door Peric » 26 okt 2007, 20:41

Ik heb niet gestemd.
Ik vind mij helemaal in het verhaal van Bert.
Ik koop gewoon een auto die me lekker vlot van A naar B brent, met natuurlijk wel leuke wielen eronder en verlaagd. Maar ik zou m'n geld liever in een trackauto stoppen. Op de openbare weg wordt je bijna gelyncht als je beetje 'speelt' met de auto, 'want het is asociaal'.

Er zjn genoeg auto's te koop die naar m'n zin zijn. En wat ik schreef, setje wielen eronder, verlagingsset. Een beetje auto tegenwoordig loopt al vlot 200-230, wanneer kom je daar nou boven?

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 26 okt 2007, 20:44

Mechanisch tunen, verlagen en mooie wielen. Verder moet het niet gaan.
M3, RS4, R32 en GTI's zijn origineel gewoon het mooist.

Voor mij bijvoorbeeld geen 500pk op de voorwielen.

Chippen vind ik persoonlijk geen tunen, meer software upgraden.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 26 okt 2007, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Opa

Bericht door Opa » 26 okt 2007, 20:49

Een beetje auto tegenwoordig loopt al vlot 200-230, wanneer kom je daar nou boven?
Het gaat er ook meer om hoe snel je op de 200 km/h zit. :wink:

Peric

Bericht door Peric » 26 okt 2007, 21:06

Ah, je bent dus tóch een rechtuitbrander.. :twisted:

Nee, ik ga liever hard op een circuit, geen gezeik en veel leuker. Daar mag 't.. :)

Opa

Bericht door Opa » 26 okt 2007, 21:31

En op een circuit is de topsnelheid dus belangrijker dan de acceleratie?! 8)

tom caubo

Bericht door tom caubo » 26 okt 2007, 21:33

tja ,als bezitter van een compleet uitgevoerde Schnitzer zeg ik NEE(en een beetje ja)

opvoer sets zoals turbo en compressor zal ik bij mijn volgend auto niet zo snel meer doen mits het toch een uitvoerig getest setje is.heb nu helaas wat problemen gehad die wat tegen zitten om te repareren.

betere remmen en onderstel wat het rijgenot verbetert zou ik wel doen.

maar iets van tupperware artikelen op de auto schroeven weer niet mits het wel door de merkendealers geleverd (zoals de bekende merken zoals Hartge,Hamann,Schnitzer ,Alpina enz.)

liever een originele uitvoering met een lichte verbetering van onderstel en remmen en dan is het voor mij wel goed geweest maar dan moet het wel een snelle zijn 8)

RVV

Bericht door RVV » 26 okt 2007, 23:21

sow ! opmerkelijke poll uitslag tot nu toe. Ik had nooit verwacht dat optie 1 zo populair is en de laatste 3 opties er een beetje bijhangen.

Uitkomst vind ik zeker een verrassing ook al wist ik dat er veel tuningobjecten op DF rondrijden.
Laatst gewijzigd door RVV op 26 okt 2007, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Peric

Bericht door Peric » 26 okt 2007, 23:25

Opa schreef:En op een circuit is de topsnelheid dus belangrijker dan de acceleratie?! 8)
Nee, helemaal niet, maar we hebben het toch over wegauto's? :P
(jammer dat we niet van zuke leuke smileys hebben als op EM:))

Plaats reactie