Dat betaal ik nog niet aan hypotheek. Dus wil ik straks eens een appartement (met gelijk oversteken) ben ik een keer zo duur uit

Natuurlijk een beetje gechargeerd, die schilder komt heus niet elke maand, als je het een keer zelf goed doet bespaar je meer en een glazenwasser is voor luie mensenLuco schreef: 23 jun 2024, 20:28Dat is ergens wel logisch, de VVE bijdrage is voor onderhoud en facilitaire diensten.JP schreef: 23 jun 2024, 20:18Het is (best vreemd) dat de bijdrage VvE niet wordt meegenomen in je hypotheekaanvraag, maar dat is ook net zo krom dat ik met huur nu netto €400 meer mag betalen dan ik aan hypotheek kan krijgen. Dan nog blijft huren voor mij nu de keuze, want die €5k die ik had kunnen besparen per jaar, de gemiddelde huizen rond de €3ton hebben bijna altijd een meervoud van dit bedrag aan onderhoud of nieuwe keuken/badkamer nodig.Martijn_bmw schreef: 23 jun 2024, 19:00 Voor dat VVE bedrag kan je ook een huis kopen van 125k meer. Tegen 4% is ook zo’n 400eur per maand
De glazenwasser of schilder worden bij een andere woning toch ook niet bij je hypotheekaanvraag meegenomen.
OoohLuco schreef: 23 jun 2024, 22:18 Dat snap ik, alleen kan dat dus niet met een VVE en daar is die bijdrage voor.
De VvE is in oprichting en de indicatieve servicekosten bedragen circa € 183. De VvE wordt professioneel beheerdWout309t schreef: 23 jun 2024, 22:41 Wat zou je bij die kelder in 020 eigenlijk aan een VVE hebben? Of zou het netjes naar ratio zijn en betaalt de rest nog veel meer?
Dat moet dus geregeld zijn in de splitsingsakte, dus die moet je altijd goed doornemen, want veel zogenaamde profi beheerders doen dat dus niet, of niet goed.Wout309t schreef: 23 jun 2024, 22:41 Wat zou je bij die kelder in 020 eigenlijk aan een VVE hebben? Of zou het netjes naar ratio zijn en betaalt de rest nog veel meer?
Nieuwbouw en alles opgezet om kostenbesparend te zijn scheelt natuurlijk in kosten. Verder ligt het er maar net aan in welk segment je gaat shoppen. In het hogere segment geven ze eerder geld uit aan zaken die het comfort verbeteren. Elke koper heeft via een verdeelsleutel invloed op de besluiten van de VvE (met als minimum het MJOP).Arthur schreef: 23 jun 2024, 20:56
Dat betaal ik nog niet aan hypotheek. Dus wil ik straks eens een appartement (met gelijk oversteken) ben ik een keer zo duur uit![]()
Nou, bouwmaterialen en arbeid is erg duur geworden hoor, de laatste mjop's die ik aan heb moeten passen laten een gemiddelde verhoging zien van ruim meer dan 20% over de afgelopen drie jaar, met hogere uitschieters op individuele onderdelen.Tom schreef: 23 jun 2024, 23:10Nieuwbouw en alles opgezet om kostenbesparend te zijn scheelt natuurlijk in kosten. Verder ligt het er maar net aan in welk segment je gaat shoppen. In het hogere segment geven ze eerder geld uit aan zaken die het comfort verbeteren. Elke koper heeft via een verdeelsleutel invloed op de besluiten van de VvE (met als minimum het MJOP).Arthur schreef: 23 jun 2024, 20:56
Dat betaal ik nog niet aan hypotheek. Dus wil ik straks eens een appartement (met gelijk oversteken) ben ik een keer zo duur uit![]()
Het is idd niet normaal hoe hard bouw arbeid en materialen afgelopen jaren zijn gestegen.Luco schreef: 24 jun 2024, 06:44Nou, bouwmaterialen en arbeid is erg duur geworden hoor, de laatste mjop's die ik aan heb moeten passen laten een gemiddelde verhoging zien van ruim meer dan 20% over de afgelopen drie jaar, met hogere uitschieters op individuele onderdelen.Tom schreef: 23 jun 2024, 23:10Nieuwbouw en alles opgezet om kostenbesparend te zijn scheelt natuurlijk in kosten. Verder ligt het er maar net aan in welk segment je gaat shoppen. In het hogere segment geven ze eerder geld uit aan zaken die het comfort verbeteren. Elke koper heeft via een verdeelsleutel invloed op de besluiten van de VvE (met als minimum het MJOP).Arthur schreef: 23 jun 2024, 20:56
Zo bekijk ik de VVE kosten ook altijd, met de aantekening dat de gemiddelde huiseigenaar zelf staat te schilderen. Laat je dat doen moet je dat wel van die 400 aftrekken.Martijn_bmw schreef: 23 jun 2024, 19:00 Voor dat VVE bedrag kan je ook een huis kopen van 125k meer. Tegen 4% is ook zo’n 400eur per maand
Ik vind het heel raar dat die kosten (eigen huis of VVE) niet worden meegenomen, terwijl ze verder iedere cent uitplizen volgens Nibud cijfers. Kosten voor de kapper zitten uiteindelijk wel in je hypotheek aanvraag verwerkt, om maar wat te noemen.Luco schreef: 23 jun 2024, 20:28
Dat is ergens wel logisch, de VVE bijdrage is voor onderhoud en facilitaire diensten.
De glazenwasser of schilder worden bij een andere woning toch ook niet bij je hypotheekaanvraag meegenomen.
Dat is inderdaad wel zo ja, ze gaan wel uit van bv eten en kleding enzo.Elise schreef: 24 jun 2024, 08:00Ik vind het heel raar dat die kosten (eigen huis of VVE) niet worden meegenomen, terwijl ze verder iedere cent uitplizen volgens Nibud cijfers. Kosten voor de kapper zitten uiteindelijk wel in je hypotheek aanvraag verwerkt, om maar wat te noemen.Luco schreef: 23 jun 2024, 20:28
Dat is ergens wel logisch, de VVE bijdrage is voor onderhoud en facilitaire diensten.
Kaal = korting?Elise schreef: 24 jun 2024, 08:00...Kosten voor de kapper zitten uiteindelijk wel in je hypotheek aanvraag verwerkt, om maar wat te noemen.
Dat ze wat meer pré-Funda verhandelen. Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen geen idee. Het is wat een wanhoopspoging, de meest fantastische huizen glippen mij steeds door de vingers om wat voor reden dan ook. Zit er volgende week op de koffie, hoor wel wat ze mij kunnen bieden.Joop schreef: 25 jun 2024, 09:42 Begint allereerst met de vraag: Wat verwacht je van een aankoopmakelaar?
Moet zeggen dat de verkoopmakelaar bij ons 0,075% gekost heeft, all in dus incl media zoals foto's/video's, 360 graden en Funda.Wimo schreef: 25 jun 2024, 14:47 1 tot 2% aftikken voor de verkoop van een huis is ook pure diefstal.
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, jos_br en 1 gast