Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 05 jun 2024, 19:17

smiley schreef: 05 jun 2024, 18:25 Dan moet je wel iets speciaals meebrengen, want je concurreert met 2 miljoen andere dames.
https://www.accountable.eu/nl/blog/geld ... t-onlyfans
De gemiddelde verdiensten zijn 150 tot 180 euro per maand.
Uit dat artikel
Fans (gebruikers) geven gemiddeld 55,58 euro per maand uit aan abonnementen
De hamvraag, zijn er DF'ers die betalen voor deze content? :kikker:

Wie geeft er nu ruim €55 per maand uit aan deze onzin? :roll:
Dan ben je toch niet helemaal jofel in je paasei :stom:

Ik denk er sterk over om ook maar een account te openen :tooth:

Elise

Bericht door Elise » 05 jun 2024, 21:14

Een hartgrondig gvd
Het Vlaardingse meisje gonst door mijn hoofd. Het zwaargewonde kind van tien jaar oud dat met een kaalgeschoren hoofd en diverse botbreuken in een ziekenhuis ligt. Artsen vechten voor haar leventje. De vraag is of ze het gaat halen. Tot die tijd is de ‘stille tocht’ voorlopig afgeblazen. Na haar overlijden zal een roedel boze buren zwijgend door de straten schuifelen. De straten waar ze regelmatig vertelde dat ze thuis geschopt en geslagen werd. Misschien trekt de verontwaardigde stoet ook langs de supermarkt waar het lieve kind ooit bont en blauw aan de bel trok. Even stilstaan bij het schoolplein is misschien ook een goed idee. Ook daar sloeg de lieverd alarm.

Zal de burgemeester een zalvende speech houden? En wat doen de medewerkers uit de pleegkinderenindustrie? Lopen ze mee? Net als de swingers die af en toe lekkere ruige seks met de pleegouders hadden? Dat gebeurde in het huis waar de kinderen op dat moment opgesloten zaten.

Hoe kan dit? Waarom deed niemand iets? Of is het wel degelijk behandeld in een therapeutische voorzorggroep van bezorgde ambtenaren? Gemeentelijke pennenlikkers die eerst rustig de kat uit de boom keken omdat haastige spoed nou eenmaal zelden goed is. Die daarna rustig met diverse tweede lijn-hulpverleners evalueerden of de zaak inderdaad prangend genoeg was.

Het kan natuurlijk ook dat het kind het misschien verzon omdat het graag weg wilde uit die Vlaardingse hel. Of dat de biologische moeder erachter zat. Daarom kon de zaak wel even wachten. Eerst goed in kaart brengen wat er werkelijk aan de hand is.

Het kan ook dat het dossier nog op de stapel ligt bij een ambtenaar die net een roostervrije papadag had en die combineerde met het Pinksterweekend. Of misschien was de dienstdoende hulpverlener naar een bijscholingscursus en zat hij of zij op het laatste stukje Nederlandse hei onder leiding van een of andere in makkelijke kleding gestoken zweefteef naar het kind in zichzelf te zoeken. Of zat de verantwoordelijke thuis met een dreigende burn-out?

Wat er ook gebeurd is, het kind is niet gehoord. Sorry, wel gehoord, maar er is niet op gereageerd. De gemeente Vlaardingen gaat ongetwijfeld een onderzoek instellen om dit soort blunders in de toekomst te voorkomen. Ook de provincie gaat meedenken. Net als Den Haag. Ik gok op een werkgroep die opgesplitst gaat worden in meerdere groepjes. En er komt natuurlijk hulp voor de klasgenootjes die met het verlies moeten omgaan. Ook de ouders van de klasgenootjes kunnen een beroep doen op een of meerdere hulpinstanties.

Uiteraard komen er ook diverse coaches bij kijken. Een emotiecoach, een mishandelingscoach, een kinderhart- en moordkuilcoach en een coach die de totale coaching coördineert omdat het anders een chaos dreigt te worden.

Het Vlaardingse meisje gonst door mijn hoofd en ik denk aan lieve vrienden die ooit een pleegkind in huis wilden nemen en door allerlei instanties werden doorgezaagd en gevierendeeld tot bebaarde kinderpsychologen en andere vage geitenwollen therapeuten tot de conclusie kwamen dat het stel niet geschikt was.

Maar terug naar de zaak van dit Vlaardingse meisje. Door wie is dit echtpaar onderzocht? En wie neemt er ontslag na dit debacle? Ook als het lieve kind het overleeft.

Iets in mij zegt dat er geen stille tocht moet komen, maar juist een kolkende krijsende meute die vloekend en tierend langs de verantwoordelijke kantoren trekt. Kantoren van zowel de gemeente als van de pleegkinderenorganisaties als van alle boterletters die direct en indirect met deze zaak of soortgelijke dossiers te maken hebben. Schreeuw ze wakker. Vloek ze terug in de werkelijkheid. Een hartgrondige oerkreet is in dit geval op zijn plaats.

Natuurlijk weet ik nu al dat allerlei zeikerige softies deze column ongenuanceerd en te eendimensionaal zullen vinden. En die gaan roepen dat het gemakkelijk brullen is vanaf de zijlijn. Maar het gaat om een kaalgeschoren, bont en blauw geslagen kind van tien jaar oud dat zeker drie keer moord en brand bibberde hoe bang het was. Dan rest er nog maar een woord: godverdomme!

Wout309t
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Bericht door Wout309t » 05 jun 2024, 23:20

Zoals mijn zoontje van 7 verbaasd vroeg: hoe kan het dat dat meisje wegmoest bij haar echte ouders en toen naar ouders moest die ook niet voor haar konden zorgen?

Zal wel te makkelijk geredeneerd zijn.

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2024, 13:04

Erfenis van Rutte voor de nieuwe regering :coffee:

Miljardendomper voor coalitie: Hoge Raad zet streep door controversiële herstelwet box 3
Dat wil zeggen: degenen die in het verleden teveel belasting betaalden, krijgen dat geld alsnog terug.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jun 2024, 13:51

Mag je er zeker zelf achteraan? Meestal geeft de regering en/of belastingdienst geen cadeautjes.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jun 2024, 15:16

Zeker, en als je geen boekhouder hebt, succes met rendement aanleveren. En hoeveel jaar hebben ze nodig om dat te gaan controleren. Wordt een bende.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 06 jun 2024, 16:17

Mooi geframed weer "miljardendomper" en "Miljardenstrop".

Niet dus. Dat geld was in eerste instantie al helemaal niet van jullie. Onterecht geroofd en rijk gerekend.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jun 2024, 16:42

tomgtr schreef: 06 jun 2024, 15:16 Zeker, en als je geen boekhouder hebt, succes met rendement aanleveren. En hoeveel jaar hebben ze nodig om dat te gaan controleren. Wordt een bende.
Dus dan denken de meeste mensen “laat maar”.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 jun 2024, 17:01

MParallel schreef: 06 jun 2024, 16:17 Dat geld was in eerste instantie al helemaal niet van jullie. Onterecht geroofd en rijk gerekend.
Hoezo, met die instelling kan je dat toch op elke belasting plakken?
maar voor niets gaat de zon op... pot met algemene middelen moet toch gevuld worden.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 06 jun 2024, 17:11

Martijn_bmw schreef: 06 jun 2024, 17:01
MParallel schreef: 06 jun 2024, 16:17 Dat geld was in eerste instantie al helemaal niet van jullie. Onterecht geroofd en rijk gerekend.
maar voor niets gaat de zon op... pot met algemene middelen moet toch gevuld worden.
Het gaat toch alleen over de onterecht ingehouden belasting o.b.v. fictief rendement wat niet ingehouden had mogen worden volgens de rechters. Dus dat geld hadden ze niet mogen innen en was dus al niet van/voor de algemene middelen.

Dat ze sowieso teveel belasting heffen, ben ik wel met je eens :tooth:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jun 2024, 17:29

Het is echt lood om oud ijzer. Als ze het nu missen komen ze het op een andere manier ophalen. Bij dezelfde doelgroep. En dat snap ik dan ook wel weer.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 06 jun 2024, 17:38

Vooral bij die rijke Morganbezitters met Rolexen... :tooth: :bag:

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2024, 19:05

Sit back and relax
„In de tussentijd hoeven belastingplichtigen niets te doen, zodra er meer duidelijk is worden zij geïnformeerd”, laat een woordvoerder van Van Rij weten. „Belastingplichtigen voor wie de uitspraak gevolgen heeft, krijgen eerst van de Belastingdienst een brief.”

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2024, 19:08

tomgtr schreef: 06 jun 2024, 17:29 Het is echt lood om oud ijzer. Als ze het nu missen komen ze het op een andere manier ophalen. Bij dezelfde doelgroep. En dat snap ik dan ook wel weer.
Als je denkt "laat maar" en je mag bijdragen aan die andere manier van ophalen ben je dubbel de lul :kikker:
Gelukkig worden die belastingcenten heel nuttig besteed.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 06 jun 2024, 19:27

Martijn_bmw schreef: 06 jun 2024, 17:01
Nee, dit is heel wat anders. Andere belastingen gaan over bekende bedragen (bijvoorbeeld je loon).

Hier gaat het om fictieve bedragen (van rendement) die onterecht veel te hoog werden ingeschat. Dat moet zijn over het werkelijke rendement. Ja lastiger, maar om dan maar even simpel te zeggen dat alles en iedereen x% haalt, dat gaat dus mooi niet op.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jun 2024, 19:40

Elise schreef: 06 jun 2024, 19:08
tomgtr schreef: 06 jun 2024, 17:29 Het is echt lood om oud ijzer. Als ze het nu missen komen ze het op een andere manier ophalen. Bij dezelfde doelgroep. En dat snap ik dan ook wel weer.
Als je denkt "laat maar" en je mag bijdragen aan die andere manier van ophalen ben je dubbel de lul :kikker:
Zeker niet. Mijn boekhouder heeft aardig wat teruggefietst over de jaren daarvoor. Maar toen moest je protest aangetekend hebben, had je dat niet dan zei de belastingdienst : doei. Dus, je hoeft niks te doen? Moeilijk te geloven.

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2024, 19:58

tomgtr schreef: 06 jun 2024, 19:40
Elise schreef: 06 jun 2024, 19:08
Zeker niet. Mijn boekhouder heeft aardig wat teruggefietst over de jaren daarvoor. Maar toen moest je protest aangetekend hebben, had je dat niet dan zei de belastingdienst : doei. Dus, je hoeft niks te doen? Moeilijk te geloven.
Ik zat heb destijds nooit protest aangetekend, dus nieuwe ronde nieuwe kansen :headbang:

Mijn boekhouder had er een handje van om voor €25 te besparen, een rekening te sturen die €100 hoger lag (bedragen ter illustratie). :stom:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jun 2024, 20:34

Geloof me, mijn boekhouder schrijft met een gouden vork (vandaag net 2800 overgemaakt). Maar heb daar wat minder moeite mee nadat ze zoveel terugfietsten.

Elise

Bericht door Elise » 06 jun 2024, 23:16

Dat soort bedragen komen me niet vreemd voor :wink:

JP

Bericht door JP » 06 jun 2024, 23:43

Ach, de rente over de eerste 5 miljoen is tegenwoordig al weer wat meer.

Elise

Bericht door Elise » 12 jun 2024, 09:44

Ik gooi hem hier maar even neer.....

Personeel Afas beleeft primeur: vierdaagse werkweek bij gelijk loon
„Vanaf 1 januari 2025 gaat het kantoor op vrijdag dicht en heeft iedereen die voor Afas werkt een ontwikkeldag.” Daarmee wil het bedrijf naar eigen zeggen medewerkers stimuleren om extra aandacht te besteden aan zichzelf, mantelzorg, kinderen of vrijwilligerswerk. „Tijd is voor iedereen een schaars goed. We lijken in een ratrace te zitten en komen niet altijd toe aan waar het echt om gaat in het leven”, aldus topman Bas van der Veldt.

Het personeel blijft acht uur per dag werken en hoeft dus niet in te leveren op loon, dertiende maand, pensioen en vakantiegeld. Medewerkers die al vier dagen werken, worden „gecompenseerd.” Van der Veldt denkt dat het bedrijf door de invoering van de vierdaagse werkweek productiever wordt.
Het gezegde :ongeveer als: het geld klotst tegen de plinten :ongeveer als: is op Afas niet van toepassing, die zijn een fase verder.
Bizar pand neergezet en toen het klaar was gelijk de kantoorgebouwen aan de overkant van de weg opgekocht waar nu volop verbouwd wordt. Bas is lekker bezig :mrgreen:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 jun 2024, 09:57

Denk dat de werkweek meer te maken heeft met personeelstekort. Hoeveel open sollicitaties krijgen die binnen komend weekend denk je?

Elise

Bericht door Elise » 12 jun 2024, 10:04

Je moet Afas toch echt zien als een ander bedrijf, met een andere bedrijfsvoering. Op sommige punten wel wat (enge) overeenkomsten met de hoogtijdagen van Baan Software. Ook bij Afas op zondag geen verlichting en de fonteinen in de vijver staan uit.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 12 jun 2024, 10:13

Wel lekker gezond. 290 miljoen omzet met 109 miljoen winst vorig jaar.
Met 600 man doen ze een kleine half miljoen omzet per fte.

In een ver verleden nog eens via acquisitie bij Baan beland in de hoogtijdagen.
Interessante bedrijfscultuur. Ging maar een paar maanden goed voor ik aftaaide.

Plaats reactie