Elektro-BMW: i3 Concept
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Als je hem alleen voor korte afstanden gebruikt snap ik het wel, maar zelfs als je de techniek interessant vind, ben je dat na een week gewoon en eindig je met een ‘normale’ wagen met beperkingen. Koop ik liever Up (of iets vergelijkbaars). Heb je voor 10-15k en brengt me overal. Volgens mij kwam de nieuwe Ampera redelijk ver? Maar ook alles behalve goedkoop.
-
Online
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
De huidige i3s is prima voor de korte ritjes. Het is erg relaxed rijden. Voorverwarmen en voorkoelen is geniaal en de auto is bijzonder praktisch. Nog geen moment spijt van gehad.
De huidige variant komt ca. 175-225km ver dus het nieuwe accupakket moet hem veel verder gaan brengen dan 250km.
Minpunten zijn snelweg (160km/u vindt de accu niet lang leuk) en het feit dat mensen de auto niet horen aankomen (wat voor hachelijke momenten zorgt).
Geen MRB en per kWh kom je 5-6km ver (dat is dus ca. 4ct per km).
Verzekering is ook een lachertje ... want niet diefstalgevoelig.
0-60km/u is echt vlot en rempedaal gebruik je vrijwel nooit ... onderhoud is vrijwel 0.
De huidige variant komt ca. 175-225km ver dus het nieuwe accupakket moet hem veel verder gaan brengen dan 250km.
Minpunten zijn snelweg (160km/u vindt de accu niet lang leuk) en het feit dat mensen de auto niet horen aankomen (wat voor hachelijke momenten zorgt).
Geen MRB en per kWh kom je 5-6km ver (dat is dus ca. 4ct per km).
Verzekering is ook een lachertje ... want niet diefstalgevoelig.
0-60km/u is echt vlot en rempedaal gebruik je vrijwel nooit ... onderhoud is vrijwel 0.
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Is ook een sterk punt, zakelijk interessant? Kost 40/50K en dan betaal je minder bijtelling, wat schrijft zo'n i3 dan af?
Dan is een Up idd een beter alternatief of een 15 jaar oude 535i.
Overigens hoe schoon is accu rijden, als ik zie wat er op de maasvlakte uit de schoorstenen komt van de energiecentrale valt dat ook tegen.
Dan is een Up idd een beter alternatief of een 15 jaar oude 535i.
Overigens hoe schoon is accu rijden, als ik zie wat er op de maasvlakte uit de schoorstenen komt van de energiecentrale valt dat ook tegen.
-
Online
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Afschrijving hangt van heel veel zaken af ...
Regelgeving, energie-transitie, looptijd etc.
De eerste (too short range) versie van de i3 (de 60Ah) schreef €25K af in ca. 5 jaar ...
Maar het 1e jaar gaat er wellicht wel €1K per maand af.
Regelgeving, energie-transitie, looptijd etc.
De eerste (too short range) versie van de i3 (de 60Ah) schreef €25K af in ca. 5 jaar ...
Maar het 1e jaar gaat er wellicht wel €1K per maand af.
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Het spelletje met zo weinig mogelijk remmen is idd wel leuk....... remblokken gaan 100.000 km mee als je het mij vraagt.m3e30_chris schreef: ↑04 jun 2018, 07:40 De huidige i3s is prima voor de korte ritjes. Het is erg relaxed rijden. Voorverwarmen en voorkoelen is geniaal en de auto is bijzonder praktisch. Nog geen moment spijt van gehad.
De huidige variant komt ca. 175-225km ver dus het nieuwe accupakket moet hem veel verder gaan brengen dan 250km.
Minpunten zijn snelweg (160km/u vindt de accu niet lang leuk) en het feit dat mensen de auto niet horen aankomen (wat voor hachelijke momenten zorgt).
Geen MRB en per kWh kom je 5-6km ver (dat is dus ca. 4ct per km).
Verzekering is ook een lachertje ... want niet diefstalgevoelig.
0-60km/u is echt vlot en rempedaal gebruik je vrijwel nooit ... onderhoud is vrijwel 0.
- WJ
- Berichten: 11757
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Het is niet moeders mooiste maar hij ziet er wel comfi uit, lijkt mij ook niet verkeerd om dagelijks mee van en naar werk te pendelen.
- 328Ti
- Berichten: 3044
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Bump,
Als late laggard hier een vraagje. Hoe betrouwbaar qua kosten is de i3 nu werkelijk? Zijn er addertjes onder het gras/wat zijn de zwakke punten bij dit model? Hoeveel doet de 22kwh pakket nu eigenlijk in praktijk?
Nu denk ik wel wat meer ervaring met deze beestjes?
Ik ben benieuwd
Als late laggard hier een vraagje. Hoe betrouwbaar qua kosten is de i3 nu werkelijk? Zijn er addertjes onder het gras/wat zijn de zwakke punten bij dit model? Hoeveel doet de 22kwh pakket nu eigenlijk in praktijk?
Nu denk ik wel wat meer ervaring met deze beestjes?
Ik ben benieuwd
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27 aug 2019, 16:31
- Auto: BMW I3 - E46 320D
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik heb een 33 kwh versie en die doet +- 200 km. In de zomer 220 en in de winter 160.
Snelweg is killing voor de range.
Nu 85.000 km op de teller en welgeteld 1 defect: sensor van de achterklep die detecteert of die open is of niet.
Resultaat was een kermis van lampen omdat de bumperbalk willekeurig mee ging knipperen. Bijzonder dat dus alle lampen dubbel zijn uitgevoerd aan de achterzijde.
Kosten om te fixen: 260 bij de dealer.
Verder dus helemaal niets!
Snelweg is killing voor de range.
Nu 85.000 km op de teller en welgeteld 1 defect: sensor van de achterklep die detecteert of die open is of niet.
Resultaat was een kermis van lampen omdat de bumperbalk willekeurig mee ging knipperen. Bijzonder dat dus alle lampen dubbel zijn uitgevoerd aan de achterzijde.
Kosten om te fixen: 260 bij de dealer.
Verder dus helemaal niets!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5304
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Wij hebben een 33kw gehad328Ti schreef: ↑10 mei 2024, 10:42 Bump,
Als late laggard hier een vraagje. Hoe betrouwbaar qua kosten is de i3 nu werkelijk? Zijn er addertjes onder het gras/wat zijn de zwakke punten bij dit model? Hoeveel doet de 22kwh pakket nu eigenlijk in praktijk?
Nu denk ik wel wat meer ervaring met deze beestjes?
Ik ben benieuwd
- superfijne auto
- nooit geen issues
- verbruik in de stad aanzienlijk beter dan op de snelweg (in de stad vergelijkbaar met Model 3, op de snelweg met 130 echt veel minder goed)
- volgens mij was voor ons een kleine 200km meestal reeel
- Philipoo
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Dat klinkt niet goed hoorKasteel schreef: ↑22 mei 2024, 10:23Wij hebben een 33kw gehad328Ti schreef: ↑10 mei 2024, 10:42 Bump,
Als late laggard hier een vraagje. Hoe betrouwbaar qua kosten is de i3 nu werkelijk? Zijn er addertjes onder het gras/wat zijn de zwakke punten bij dit model? Hoeveel doet de 22kwh pakket nu eigenlijk in praktijk?
Nu denk ik wel wat meer ervaring met deze beestjes?
Ik ben benieuwd
- superfijne auto
- nooit geen issues
- verbruik in de stad aanzienlijk beter dan op de snelweg (in de stad vergelijkbaar met Model 3, op de snelweg met 130 echt veel minder goed)
- volgens mij was voor ons een kleine 200km meestal reeel
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5304
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Haha, fair point ; maar echt probleem vrij geweest dus, ook de overige I3's die ik ken, alleen range is 'beperkt', met name snelweg vond ik.Philipoo schreef: ↑22 mei 2024, 12:35Dat klinkt niet goed hoorKasteel schreef: ↑22 mei 2024, 10:23
Wij hebben een 33kw gehad
- superfijne auto
- nooit geen issues
- verbruik in de stad aanzienlijk beter dan op de snelweg (in de stad vergelijkbaar met Model 3, op de snelweg met 130 echt veel minder goed)
- volgens mij was voor ons een kleine 200km meestal reeel
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5304
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Ik vond dit overzichtje nog:
- 328Ti
- Berichten: 3044
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Gaaf om te horenNielse36 schreef: ↑21 mei 2024, 22:46 Ik heb een 33 kwh versie en die doet +- 200 km. In de zomer 220 en in de winter 160.
Snelweg is killing voor de range.
Nu 85.000 km op de teller en welgeteld 1 defect: sensor van de achterklep die detecteert of die open is of niet.
Resultaat was een kermis van lampen omdat de bumperbalk willekeurig mee ging knipperen. Bijzonder dat dus alle lampen dubbel zijn uitgevoerd aan de achterzijde.
Kosten om te fixen: 260 bij de dealer.
Verder dus helemaal niets!
- 328Ti
- Berichten: 3044
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Thnx for the insights.
Inmiddels dus ook al een i3 33kwh gekocht. Pa is helemaal happy ermee. Ik heb de 330i verkocht en met wat geld erbij en sepp subsidie echt een leuke deal kunnen maken. Pa heeft een overshoot van jaarlijks 6000kwh en rijdt daardoor praktisch gratis. (Ik was iets te enthousiast met volleggen van PV bij ze)
Caravan natuurlijk met de e38.
All good
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27 aug 2019, 16:31
- Auto: BMW I3 - E46 320D
Re: Elektro-BMW: i3 Concept
Philipoo schreef: ↑22 mei 2024, 12:35Dat klinkt niet goed hoorKasteel schreef: ↑22 mei 2024, 10:23Wij hebben een 33kw gehad
- superfijne auto
- nooit geen issues
- verbruik in de stad aanzienlijk beter dan op de snelweg (in de stad vergelijkbaar met Model 3, op de snelweg met 130 echt veel minder goed)
- volgens mij was voor ons een kleine 200km meestal reeel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricT en 5 gasten