Ik lees altijd verlekkerd de topics over mensen die hun auto's helemaal naar eigen smaak aanpassen maar kan zelf moeilijk de moed en tijd opbrengen om een topic over mijn auto's te maken.
Maar nu dus meer over mijn grote liefde (na kinderen, vrouw, hond en huis natuurlijk...).
Hieronder schaamteloos gekopieerd uit mijn voorstel topic van enkele jaren terug, alles wat ik wou aanpassen aan de auto en dit is tot op heden goed gelukt al zeg ik hetzelf.
Volgende onderdelen liggen allemaal klaar:
- Bilstein B12 kit al tijdje gemonteerd en de ideale combo sportief/comfort
- dikkere stabi's voor en achter dit plan is niet doorgegaan, ik heb er voorlopig geen nood aan
- quaffi sper achteraan ook gemonteerd, nieuw opgebouwd met kortere overbrenging bij Hardemann
- motor is bij een specialist binnen voor revisie en een paar upgrades:
- dbilas itb's YES
- dbilas nokkenassen YES
- bijhorende ecu YES
- flow kop optimaliseren YES
Eerst motor volledig gereviseerd, dan 2 cilinderkoppen versleten/gescheurd.
Zat bij aankoop een cilinderkop van een E36 op, was gescheurd, laten lassen maar terug op andere plaats gescheurd.
Andere E36 cilinderkop aangekocht die achteraf ook gescheurd bleek.
Na lang zoeken toch een E30 kop gevonden die iets sterker zou zijn, deze volledig gereviseerd en daar rij ik nu al + 5000 zware km's mee zonder problemen.
Na de problemen met de cilinderkop opgelost te hebben 272° nokkenassen en ITB's van D-bilas gemonteerd.
Motortje draait nu om en bij de 180pk met de begrenzer op een leuke 7.250 toeren!!!

Later komt mss nog een halve schroefkooi, shortshifter, korter stuurhuis en beter stoelen...
Kooitje zit erin , shortshifter van Z3 ook, zeteltjes zijn mooie Recaro's geworden en het purple tag stuurhuis ligt klaar om eens te monteren...
De filosofie bij het "bouwen" van mijn E30 was een auto die standaard al zeer leuk is om mee te rijden op alle kleine punten een paar % te verbeteren. Hierdoor heb ik echt in mijn ogen mijn droomauto nu om het betere roadbook/rally-werk te doen en af en toe een circuit dagje mee te pikken.
De auto is net snel genoeg om het wat spannend te maken, heeft genoeg comfort om langere tourritten te rijden en heeft een baanligging dat zeker niet behelpen is.
Afgelopen week nog extra verstralers gemonteerd vooraan om de sporadische nachtrit leuker te maken.
En een blaupunkt Bremen gemonteerd met bluetooth/DAB, rondom luisprekers vernieuwd voor max. 20 eur per stuk.
Nu zijn de langere ritten aangenaam met een muziekje op de achtergrond.
En het originele M-tech stuurtje later overtrekken met alcantara + achteraan uitbekleed met alcantara rond de halve kooi.
Nu wat foto's bij de praatjes:





Afgelopen zondag nog de Ardennen marathon rally meegedaan van Rally-corps, dit was weer 360km roadbook vol plezier!!!!