Geen zonnepanelen, nieuwe CV ketel erin. Dit jaar nog een nieuwe EV voor de deur (van de baas, maar soit). Prima verder
Nederland gaat naar de haaien
- Philipoo
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Net zeg je bedankt aan iedereen met zonnepanelen, kunnen we mooi meeprofiteren, prima, kan je daar de kinderopvang van betalen tot die bijna gratis wordt, belachelijke regel imho, overigens.
- Philipoo
- JP
100 miljoen bezuinigen op de NPO...... daar gaat onze cultuur
-
Dat zijn maar drie programma's minder per zender...
-
- Auto: So what?
Jiskefet weer terug aub...maarja woke en cancel he:)
-
Doelend op bijvoorbeeld dit:
https://www.nu.nl/login-vereist/6255580 ... nlijk.html
Slap, woke, zeker niet geheel eens met dit verhaal(integendeel) maar ja 'ik' ben dan degene in het dikgedrukte blijkbaar. Waar nu grapjes over gemaakt worden en wat blijkbaar dan weer wél mag. Maarja we zullen en moeten veranderen, de minderheid bepaalt....Foute grapjes worden steeds minder vaak gewaardeerd. Wanneer ben je grappig en wanneer overschrijd je een grens? Humoronderzoeker Madelijn Strick: "Je mag nog steeds alles zeggen, maar mensen zeggen nu ook iets terug."
Humor is niet altijd bedoeld om mensen te laten lachen, zegt Strick. Het wordt ook gebruikt om te verdelen, te kleineren, om buiten te sluiten. "Jack van Gelder die een collega vraagt of ze in bad komt liggen; dat is veilig polsen of ze erop ingaat. Als ze dat niet doet, kan hij altijd zeggen: dat was maar een grapje."
Strick is sociaal psycholoog aan de Universiteit Utrecht en deed onderzoek naar humor. Ze hoort het vaker: we kunnen niet meer tegen een grapje.
"Ik denk dat mensen nog altijd veel mogen zeggen en grappen kunnen maken. Maar er zijn groepen die zich nu emanciperen. Die zijn er niet van gediend steeds het onderwerp van grappen te zijn. Ze praten terug en vinden er iets van, en dat waren we niet gewend."
Vrouwen, mensen van kleur, met een migratieachtergrond of handicap: als je ten koste van iemand een grap maakt, kun je verwachten dat zij dat niet leuk vinden en iets terug zeggen.
"Een seksistische grap is nog altijd seksisme. Racisme is racisme. Het is neerbuigend en ze houden stereotyperingen in stand."
Meer dan helft van muziekprofessionals ervaart grensoverschrijdend gedrag
Zie ookMeer dan helft van muziekprofessionals ervaart grensoverschrijdend gedrag
Zielig voor de 'grappenmaker'?
Een grap op het werk die iemands integriteit schaadt: dat zijn grappen die tot voor kort eigenlijk geen gevolgen hadden. Dat is aan het kantelen, zegt Sabine Meulenbeld. Zij traint werkgevers op het gebied van seksuele grensoverschrijding en genderbalans.
"Tot voor kort leden vrouwen in dit soort situaties reputatieschade, niet de mannen. Zij heeft erom gevraagd, zij is de slet, de golddigger of neukt zich omhoog. We vinden het nog vaak zielig voor de pleger en 'zijn arme carrière'. Je ziet dat dat nu verandert."
Langzaam erkennen we nu de schade, zegt Meulenbeld, en daarmee doen we als maatschappij wat professionele organisaties al die tijd hadden moeten doen: het niet accepteren van grensoverschrijdend gedrag.
De mopperende, oudere man die verontwaardigd roept: 'Oh oh, wat zijn we gevoelig tegenwoordig, je mag ook niks meer zeggen' - die is inmiddels zèlf een stereotype figuur geworden waar je grapjes over kunt maken.
Hij was juist altijd de bril van waaruit de wereld werd bekeken, zegt onderzoeker Strick. En dat is aan het veranderen.
Vermoeiende boodschap? De normen veranderen
Als er seksisme voorkomt op het werk is het lastig je om er wat van te zeggen als je het niet zo leuk vindt, zegt Strick. "Niemand wil humorloos gevonden worden. Soms lachen omstanders mee met seksistische grappen, al voelen ze dat het niet kan. Vrouwen doen dat net zo goed."
Neerbuigende humor doet iets met ons gevoel van wat normaal is, laat sociaal-psychologisch onderzoek zien, zegt Strick. "Wordt er op jouw werkplek altijd kleinerend over vrouwen gepraat, dan ga je het ook normaal vinden dat ze ook minder verdienen."
Meulenbeld geeft een ander voorbeeld: "Een seksistische opmerking kan bedoeld zijn als grap. En toch is het de bouwsteen voor erger. Voor het bevestigen van stereotypen, dat weer leidt tot ongelijke behandeling. Bias gaat diep in je breinstructuur zitten en doet je geloven dat vrouwen inderdaad minderwaardig zijn - het maakt dat je bijvoorbeeld 'verkrachtingsgrappen' niet op ernst weet te schatten."
"We gaan er pas weer over nadenken als iemand zegt: 'Wacht, zo'n persoon wil ik niet zijn' - die lacht om vernederende grapjes over vrouwen en ervoor zorgt dat deze groep zich onveilig voelt. Daar moet je jezelf actief in oefenen."
Een vermoeiende boodschap? Ja, misschien wel, zegt Meulenbeld. "Mannen hebben soms het idee dat ze niks meer mogen. Het gaat hier niet om slechte mannen en vrouwelijke slachtoffers. We zitten allemaal in dit systeem, zo zijn we opgegroeid. Het gaat om de vraag: wil ik mijn morele kompas bijstellen, wil ik mijn privilege als man gebruiken om alles maar te zeggen wat in me opkomt?
De vergoelijking 'het was niet de bedoeling' doet er niet toe, zegt Strick. "Als je iemand hebt gekwetst - en je kan best een foutje maken - dan zeg je sorry. Daarmee laat je zien wat nu de norm is."
- Arthur
- Auto: Nr.50
Ha, dat dacht ik ook meteen. Want ik ben dat ook en dan mogen we daar nu wel grappen over (kunnen) maken?
- Luco
Jullie zijn gewoon vieze oude seksistische mannetjes
- Luco
ow, sorry
-
Ons kent ons...
-
Iedereen mag 130 rijden, ik rij lekker 105 dan pruttelt die 3 cilinder nog een beetje efficient met 1:20+ ipv 1:14. Hoop dat ze dit alleen gaan invoeren op snelwegen met minimaal 3 banen en/of snelwegen met weinig vrachtverkeer. Op 2 baans snelwegen heb je amper tijdwinst doordeweeks.
-
Zit je wel op het goede forum...?Kadett schreef: ↑16 mei 2024, 14:25 Iedereen mag 130 rijden, ik rij lekker 105 dan pruttelt die 3 cilinder nog een beetje efficient met 1:20+ ipv 1:14. Hoop dat ze dit alleen gaan invoeren op snelwegen met minimaal 3 banen en/of snelwegen met weinig vrachtverkeer. Op 2 baans snelwegen heb je amper tijdwinst doordeweeks.
- MParallel
- Auto: BMW
Alleen al die zure reactie van zuurpruim Timmerfrans alleen al is deze formatie een groot succes.
Even billen knijpen toen het richting 0:00 ging en of het een nosilgöz of Yesilgöz zou gaan worden.
De democratie heeft zegegevierd. En dan die linkse moraalridders met aanvoerder Hannah Prins (meid ga lekker feesten) met uitspraken als "Het einde van de democratie". En hun normaal is de norm. En dan nog durven beginnen over LHBTQ. Als iets niet genormaliseerd moet gaan worden is het alles wat ook maar riekt naar LHBTQ.
Een ruime meerderheid van de mensen heeft gestemd voor een rechts kabinet, iedereen zou blij moeten zijn dat het land vervolgens regeert gaat worden door wat de meeste mensen willen.
Even billen knijpen toen het richting 0:00 ging en of het een nosilgöz of Yesilgöz zou gaan worden.
De democratie heeft zegegevierd. En dan die linkse moraalridders met aanvoerder Hannah Prins (meid ga lekker feesten) met uitspraken als "Het einde van de democratie". En hun normaal is de norm. En dan nog durven beginnen over LHBTQ. Als iets niet genormaliseerd moet gaan worden is het alles wat ook maar riekt naar LHBTQ.
Een ruime meerderheid van de mensen heeft gestemd voor een rechts kabinet, iedereen zou blij moeten zijn dat het land vervolgens regeert gaat worden door wat de meeste mensen willen.
-
^^^^
@Kadett, ruil je Opel in want 105 teller is vaak dit irl:
@Kadett, ruil je Opel in want 105 teller is vaak dit irl:
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
- Philipoo
-
Ik rij 's ochtends en 's avonds altijd 120 op de linkerbaan. Ook op 2 banen.Kadett schreef: ↑16 mei 2024, 14:25 Iedereen mag 130 rijden, ik rij lekker 105 dan pruttelt die 3 cilinder nog een beetje efficient met 1:20+ ipv 1:14. Hoop dat ze dit alleen gaan invoeren op snelwegen met minimaal 3 banen en/of snelwegen met weinig vrachtverkeer. Op 2 baans snelwegen heb je amper tijdwinst doordeweeks.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
-
LOL belachelijk dat jij dat achter(niet letterlijk) MParallel zoekt
Edit wees blij dat we langzaamaan minder Islam hopen te krijgen: Bij uitstek degenen die homo's straffen.....
-
- tomgtr
Voor sommigen zou Rusland die de dienst uitmaakt in Europa een verademing zijn. Alles wat anders is : weg of onderdrukken. Wel moedig om een zo enge mening gewoon eruit te gooien
-
Jazeker, alleen je schiet totaal niet op overdag op eem tweebaans snelweg. Voordat de A1 verbreed was in 2018-2020 was grootste gedeelte 2 baans vanaf A10 tot de Duitse grens. Wel eens geprobeer op vmax en met 100kmh. Zat op 190km totaal nog geen 10 min tussen. Je kan gewoon niet overal in NL doorrijden.SlowCo schreef: ↑16 mei 2024, 15:22Zit je wel op het goede forum...?Kadett schreef: ↑16 mei 2024, 14:25 Iedereen mag 130 rijden, ik rij lekker 105 dan pruttelt die 3 cilinder nog een beetje efficient met 1:20+ ipv 1:14. Hoop dat ze dit alleen gaan invoeren op snelwegen met minimaal 3 banen en/of snelwegen met weinig vrachtverkeer. Op 2 baans snelwegen heb je amper tijdwinst doordeweeks.
105 met Waze en de mijne is denk ik minimaal 21 jaar jonger
- MParallel
- Auto: BMW
-
Kom kom, niet zo bekrompen.
Nu kijken we er nu nog vreemd van op dat je jezelf overdag naast een terrasje laat pijpen, maar ook dat is in de nabije toekomst doodnomaal.