Honda Civic Coupe SI
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Honda Civic Coupe SI
Heb sinds kort mijn Civic VTI verkocht, en heb nu een Civic die ik al een hele wou hebben, maar hier in Europa niet verkocht werd. Hij is namelijk alleen in de USA geleverd.
Het speciale aan deze auto is dat hij als VTI is uitgevoerd, dus een 1.6 B16 motorblok met 160 pk, en een sport onderstel (oa schijfremmen achter). In Europa is hij alleen geleverd als 1.6 met een D16 motorblok, met 100 pk, en trommelremmen achter. Ook is de kleur van deze auto nooit in Europa geleverd.
Nu stond er opeens eentje te koop van een piloot uit de USA, die in NL werkte, en die zijn eigen auto had meegenomen naar NL. En hij was precies in de kleur die ik wou, en full options. Die kans kon ik niet laten schieten, dus heb ik hem gelijk met mijn vriendin gekocht van een vriend van me, die hem had gekocht van de Amerikaan.
Dus nu heb ik uiteindelijk de civic die ik altijd al wou hebben. Enige nadeel ervan is dat hij een stuk zwaarder is dan de 1.6 vti hatchback uit NL. Mede door de coupe vorm, en de full options. Dus het is niet echt een circuitracer, maar meer een leuke daily driver waarmee je ook het circuit op kan.
Ik ben wel van plan er een ander motorblok in te lepelen (integra Type R), en dat zal volgend jaar gebeuren. Wil eerst het onderstel aanpassen (remmen, 16 inch velgen met banden, schroefset).
Hier wat fotos ervan (de kleur blauw komt op de fotos niet helemaal tot zijn recht, in het echt is hij mooier, is een parelmoer kleur) :
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si019.jpg[/img]
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si018.jpg[/img]
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si020.jpg[/img]
Het speciale aan deze auto is dat hij als VTI is uitgevoerd, dus een 1.6 B16 motorblok met 160 pk, en een sport onderstel (oa schijfremmen achter). In Europa is hij alleen geleverd als 1.6 met een D16 motorblok, met 100 pk, en trommelremmen achter. Ook is de kleur van deze auto nooit in Europa geleverd.
Nu stond er opeens eentje te koop van een piloot uit de USA, die in NL werkte, en die zijn eigen auto had meegenomen naar NL. En hij was precies in de kleur die ik wou, en full options. Die kans kon ik niet laten schieten, dus heb ik hem gelijk met mijn vriendin gekocht van een vriend van me, die hem had gekocht van de Amerikaan.
Dus nu heb ik uiteindelijk de civic die ik altijd al wou hebben. Enige nadeel ervan is dat hij een stuk zwaarder is dan de 1.6 vti hatchback uit NL. Mede door de coupe vorm, en de full options. Dus het is niet echt een circuitracer, maar meer een leuke daily driver waarmee je ook het circuit op kan.
Ik ben wel van plan er een ander motorblok in te lepelen (integra Type R), en dat zal volgend jaar gebeuren. Wil eerst het onderstel aanpassen (remmen, 16 inch velgen met banden, schroefset).
Hier wat fotos ervan (de kleur blauw komt op de fotos niet helemaal tot zijn recht, in het echt is hij mooier, is een parelmoer kleur) :
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si019.jpg[/img]
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si018.jpg[/img]
[img:800:600]http://i82.photobucket.com/albums/j260/ ... /si020.jpg[/img]
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Bedankt allen. Ben er erg blij mee. Maar heb vandaag helaas schaaf schade gemaakt aan de voorbumper bij het uitrijden van een garage (stond een jeep voor geparkeerd, dus kon er niet meer uit).
Toen ik hem kocht had hij schaaf schade, en dat heb ik laten spuiten... en nu nog geen week later, alweer schade. Kan dus weer naar de spuiter.
Toen ik hem kocht had hij schaaf schade, en dat heb ik laten spuiten... en nu nog geen week later, alweer schade. Kan dus weer naar de spuiter.

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Ja ik twijfel ook behoorlijk, vind het ergens een beetje zonde om hem te gaan verbouwen, dan kan ik beter een 3e autotje erbij nemen en daar een circuit auto van maken ofzo.Niels schreef:Leuke wagens en ergens zonde om het 160pk eruit te halen voor wat anders. Dan zou je ook een andere (goedkopere) basis kunnen nemen lijkt meOf is de rest van de auto ook meer op het hogere vermogen aangepast?
Maar de auto kan makkelijk 200 pk aan met alle standaard onderdelen. Is een kwestie van blok en versnellingsbak swappen en klaar. Bij de meeste Honda's is alles plug n play.
Maar gezien het gewicht van de auto zou dus zo een B18 blok met 200 pk en LSD bak (jdm integra type R) het lekkerst rijden, en dan is ie nog een beetje vlot ook. Ik kan ook een turbo kit erop zetten of een supercharger, dan zit ik op de 210 a 230 pk.
Ik moet nog even kijken wat ik doe, maar ben er zoiezo al erg blij mee zoals ie nu is.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Dit is een (voor nederlandse begrippen) unieke wagen, daarbij had hij inderdaad ook een 100pk model kunnen kopen maar dan had er veel meer aangepast moeten worden als alleen een simpele blokswap.Macboy schreef:Wat ik niet begrijp is dat je de 100pk te tam vindt en vervolgens een 160pk koopt om die motor eruit te halen en een Type-R erin te doen![]()
Verder leuke auto en uniek !!
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Ehm de coupe's die hier geleverd zijn in NL met 100 pk, missen heeeel veel ten opzichte van de 160 pk SI versie. De SI versie heeft oa grotere remschijven, remschijven achter in plaats van trommels, veerpootbrug, sportieve schokdempers en veren, swaybars, ander uitlaat systeem, andere versnellingsbakverhoudingen. en daarbij komt het dat een motorswap in een auto die al voorzien is van een B serie motorblok, het een stuk makkelijker is. Dat is namelijk plug n play. Scheelt een hoop gedoe met de kabelboom etc.Macboy schreef:Wat ik niet begrijp is dat je de 100pk te tam vindt en vervolgens een 160pk koopt om die motor eruit te halen en een Type-R erin te doen![]()
Verder leuke auto en uniek !!
Daarbij lever het 160 pk blok nog zo'n 2000 euro op, en het 200 pk ITR blok kost 3500. Dus heb ik voor 1500 euro een 200 pk blok met een LSD bak. Het 100 pk blok van de NL coupe levert met een beetje mazzel rond de 500 euro op. Dus dat schiet niet op. Al met al is het gewoon beter dus om een VTI of SI als basis te hebben voor een swap.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Heb inmiddels een Spoon filter gemonteerd. Auto loopt er echt beter door, vooral onderin de toeren merk ik het.
[img:800:533]http://i2.tinypic.com/2le15pd.jpg[/img]
Mike heeft ook het logo uit de grille verwijderd, is nu dus gewoon Type R style.
[img:800:533]http://i2.tinypic.com/2le15pd.jpg[/img]
Mike heeft ook het logo uit de grille verwijderd, is nu dus gewoon Type R style.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
En vandaag met de SI op het circuit van Zandvoort geweest. De Volks zitten er nu onder met Dunlop / Yokohama Advan semislicks (heeft echt verlaging nodig, volgt snel).
De SI rijd erg goed, heeft een mega goede wegligging (beter dan een EK4), alleen het vermogen mist ie een beetje (doordat hij zo zwaar is), dus daar ga ik ook zeker nog wat aan doen. Maar wil eerst een schroefsetje en de remmen doen.
Hier wat fotos (kwaliteit is niet echt super), heb ook een filmpje gemaakt, die volgt na dit weekend.
[img:800:600]http://i10.tinypic.com/4ore0s8.jpg[/img]
[img:800:600]http://i11.tinypic.com/627rbk8.jpg[/img]
De SI rijd erg goed, heeft een mega goede wegligging (beter dan een EK4), alleen het vermogen mist ie een beetje (doordat hij zo zwaar is), dus daar ga ik ook zeker nog wat aan doen. Maar wil eerst een schroefsetje en de remmen doen.
Hier wat fotos (kwaliteit is niet echt super), heb ook een filmpje gemaakt, die volgt na dit weekend.
[img:800:600]http://i10.tinypic.com/4ore0s8.jpg[/img]
[img:800:600]http://i11.tinypic.com/627rbk8.jpg[/img]
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Nog wat fotos (gemaakt door civtec) :
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort045.jpg[/img]
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort011.jpg[/img]
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort030.jpg[/img]
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort045.jpg[/img]
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort011.jpg[/img]
[img:800:600]http://i225.photobucket.com/albums/dd15 ... ort030.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door VLA op 05 nov 2007, 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Helt een ietsie pietsie over zo te zien
[img:600:400]http://www.autofotos.nl/2007/M0725_RSZ_ ... 10435).jpg[/img]
Verlaging + remmenupgrade komen eraan.

[img:600:400]http://www.autofotos.nl/2007/M0725_RSZ_ ... 10435).jpg[/img]
Verlaging + remmenupgrade komen eraan.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
En het filmpje van afgelopen zaterdag op zandvoort (dat krakende geluid komt van mijn camera steun, die zat niet goed gemonteerd, en vanaf 3.10 minuut begint het eigenlijk pas, daarvoor is opwarmen)
http://www.vladimirlam.com/moviezzz/zan ... 112007.wmv
http://www.vladimirlam.com/moviezzz/zan ... 112007.wmv
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Rogerb en 3 gasten