Om binnen Toyota te blijven... er zijn nog wel ergere voorbeelden:Elise schreef: 18 apr 2024, 07:49 Hoe komt die hoge prijs van de nieuwe GR Yaris tot stand?
Helemaal van de pot geruktWe doken eventjes de prijslijst in om uit te pluizen hoe dat nu precies komt. Het antwoord laat zich raden, want het ligt aan de Nederlandse overheid. Toyota zelf vraagt 39.221,49 euro tot 44.690,91 euro voor de Yarissen. Vervolgens komt er BTW tussen de 8.236,51 euro en 9.385,09 euro overheen. In Nederland hebben we een Roverheid die aan graaien doet, getuige de BPM bedragen. Voor de handbak geldt een BPM-boete van 33.419 euro en op de automaat zelfs 43.301 euro. Inderdaad, van die 100 mille die je over moet maken, gaat het meeste geld naar moedertje staat.![]()
Ongelofelijk... en dan heb ik het idee dat zelfs auto's met hoog vermogen echt wel rekening houden met verbruik/uitstoot. De tijden van de oude Jaguar's met V12, idiote projecten zoals een Lamborghini LM002, oude Amerikanen etc. zijn ook wel voorbij. Zo'n nieuwe Aston Martin met AMG V8 zou ik best 'durven' te rijden qua verbruik (ook met huidige benzineprijzen), dat was vroeger wel anders.Martijn_bmw schreef: 18 apr 2024, 11:29
Ik heb even gekeken op onze database, van de momenteel ruim 16.00 leverbare merk/model/uitvoeringen zijn er 198 stuks waarbij de BPM meer dan 100% van de NCP prijs is...
De Yaris GR staat momenteel niet op de prijzenlijst...:tomgtr schreef: 18 apr 2024, 10:31 Toen ik mijn GTR kocht ontmoette ik dr ENIGE Deense koper. De hoofddealer van Denemarken. De prijzen daar op dit moment voor zo’n Yaris durf ik niet eens over na te denken.
Iemand nog een leuke zuinige pickup kopenTom schreef: 18 apr 2024, 11:43Ongelofelijk... en dan heb ik het idee dat zelfs auto's met hoog vermogen echt wel rekening houden met verbruik/uitstoot. De tijden van de oude Jaguar's met V12, idiote projecten zoals een Lamborghini LM002, oude Amerikanen etc. zijn ook wel voorbij. Zo'n nieuwe Aston Martin met AMG V8 zou ik best 'durven' te rijden qua verbruik (ook met huidige benzineprijzen), dat was vroeger wel anders.Martijn_bmw schreef: 18 apr 2024, 11:29
Ik heb even gekeken op onze database, van de momenteel ruim 16.00 leverbare merk/model/uitvoeringen zijn er 198 stuks waarbij de BPM meer dan 100% van de NCP prijs is...
Zie paar posts van mij naar boven 135k waarbij ruimDownforce Hans schreef: 19 apr 2024, 18:22 Nou, ik ben benieuwd wat die nieuwe landcruiser dan gaat kosten. In de VS is hij plusminus 20k goedkoper als het vorige model.
EXTRAORDINARY EVOLVED
The GR Yaris just got even better. The product of constant improvement, the New GR Yaris is an instant hot hatch classic, powered by a turbocharged three-cylinder engine to deliver even more power and torque and the introduction of a brand-new eight-speed GAZOO RACING Direct Automatic Transmission. Due to exceptional demand, the 2024 allocation of New GR Yaris will be available exclusively through a ballot. Existing GR Yaris customers and those who joined the official UK waiting list prior to it closing in May 2022 will be contacted to enter the draw in May.
Ik zie de Hybride er niet bij staan, die zou denk ik mijn voorkeur hebben. Kan me niet voorstellen dat die niet naar Nederland komt. Anders blijf ik met mijn FJ rijden, ben ik ook nog steeds blij mee.Martijn_bmw schreef: 20 apr 2024, 07:52Zie paar posts van mij naar boven 135k waarbij ruimDownforce Hans schreef: 19 apr 2024, 18:22 Nou, ik ben benieuwd wat die nieuwe landcruiser dan gaat kosten. In de VS is hij plusminus 20k goedkoper als het vorige model.
90k belasting is….
jah die had ik gezien idd, dik ding zo! Liever dit dan een nieuwe voor 100KJP schreef: 22 apr 2024, 21:46 Rooie bom !
2022 - ±5kkm - € 64950,-
https://www.graperautomotive.nl/aanbod/ ... -37832415/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten