Dank allen voor de leuke reacties en tips
Ik zal de foto's hier delen.
@MartijnM, ik heb een nieuwe set Michelin Pilot Alpin 5 gekocht.
Heel lang over nagedacht welke band ik moest hebben.
Ik kwam er achter dat er zoiets bestaat als Nordic winterbanden en Europese winterbanden. Dacht altijd dat het of spikes of winterbanden waren.
Veel filmpjes gekeken en onderzoek gedaan op internet. Uiteindelijk gekozen voor de Pilot Alpin omdat die op sneeuw heel goed presteert. Ik heb zelfs een aantal autofanaten op Instagram benaderd die in Finland wonen en het meerendeel zegt dat het wel goedkomt met een Europese winterband. Sommigen zweren bij Nordic winterbanden en/of spikes.
We gaan het zien, we hebben geen haast dus lekker rustig aan. Die Nordic banden doen het vooral beter op ijs en ik verwacht niet dat het in jan/feb daar zal dooien en dan s'nachts weer gaat opvriezen.
Warmte pads heb ik gehaald bij de Decathlon
Waxinelichtes stonden inderdaad ook op het lijstje, wel met het raam een beetje open dan
@Emiel, thanks! Olie had ik al gevraagd bij TEG, zit nu 5W40 in en dat moet prima zijn. Is ook nog niet zo lang geleden ververst. Koelvloeistof zit ik nog aan te denken om te vervangen. Kost niet veel en dan weet ik zeker wat erin zit. Hopelijk kunnen ze het eerst morgen opmeten. En ruitenwisservloeistof ga ik vervangen ja. Eerst even volledig opspuiten en dan de sterkste anti vries er in.
@Koen leuk dat je net geweest bent. Ik stuur je een privé bericht, heb een vraag over de husky tocht.
Die hike in de nacht lijkt me ook niet gek, hopelijk met het Noorderlicht er bij.
Ik ga overigens met m'n M140i